29-05-2018

Co to jest Google Shopping

Google Shopping to stosunkowo nowy projekt Google, który opiera się na tworzeniu katalogów produktów w wynikach wyszukiwania. Zainteresować się nim powinni przede wszystkim właściciele sklepów internetowych, bo to właśnie dla nich Google Shopping może być okazją do zdobycia nowych klientów. W dzisiejszym artykule opowiadamy więc o tym, co to jest Google Shopping oraz jak stworzyć z jego pomocą skuteczną reklamę.

Co to jest Google Shopping  - SEO blog

Google Shopping to reklama, która wyświetlana dany produkt wśród innych reklamowanych na specjalnie utworzonej liście, która znajduje się nad pozostałymi wynikami wyszukiwania. W Polsce używa się również dla określenia tej usługi sformułowania Zakupy Google. W sposobie korzystania zbliżona jest ona do reklamy AdWords.

Po wpisaniu interesującej nas frazy kluczowej, np. „biała bluzka”, w wynikach wyszukiwania pojawia się lista wszystkich zgodnych z tą frazą produktów wraz z ich ceną oraz zdjęciem. Po kliknięciu w produkt, który nas interesuje, trafiamy na stronę wybranego sklepu internetowego wraz ze starannie opisaną zazwyczaj propozycją zakupu danej rzeczy.

Czy Google Shopping może przynosić korzyści? Choć trudno jest to jednoznacznie określić dla wszystkich sklepów internetowych, to mimo wszystko istnieje duże prawdopodobieństwo, że ta forma reklamy przyjmie się wśród właścicieli e-sklepów. Co warto jednak pamiętać, płatność pobierana jest od każdego pojedynczego kliknięcia, dlatego decyzję o reklamie należy dobrze przemyśleć.

Jak stworzyć reklamę w Google Shopping

1. Dobrze zaplanowana strategia

Swoją przygodę z Google Shopping należy rozpocząć od dobrze zaplanowanej strategii. Na wstępie oceńmy, ile pieniędzy jesteśmy w stanie przeznaczyć na reklamę w Google Shopping i w jakiej kwocie pojedynczych kliknięć oczekujemy. Nie zapominajmy także o tym, by dobrze określić grupę docelową, co pomoże nam w realizacji kolejnych kroków.

2.Aktualny plik z bazą danych

Mowa o starannie wybranym zdjęciu produktu, skutecznych i unikalnych treściach promocyjnych czy dobrze określonej nazwie produktu. Ważne jest wszystko, co tyczy się samego produktu, a co będzie miało wpływ na atrakcyjność stworzonej reklamy.

3. Połączenie konta AdWords z Merchant Center

Połączenie konta AdWords z Merchant Center sprawi, że Google czuwało będzie nad dokonywanymi przez Ciebie w obrębie Twojego sklepu internetowego zmianami. Po dodaniu reklamy informacje będą się dzięki temu aktualizowały automatycznie.

4. Podział produktów

Istotnym punktem okazuje się podzielenie produktów na te, które pozwalają osiągnąć większe oraz mniejsze zyski. W ten sposób szybko ocenimy, co opłacało się nam będzie najbardziej. Dobrze jest również czuwać nad słowami kluczowymi, sprawdzając ich skuteczność.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni.