Google Shopping to reklama, która wyświetlana dany produkt wśród innych reklamowanych na specjalnie utworzonej liście, która znajduje się nad pozostałymi wynikami wyszukiwania. W Polsce używa się również dla określenia tej usługi sformułowania Zakupy Google. W sposobie korzystania zbliżona jest ona do reklamy AdWords.
Po wpisaniu interesującej nas frazy kluczowej, np. „biała bluzka”, w wynikach wyszukiwania pojawia się lista wszystkich zgodnych z tą frazą produktów wraz z ich ceną oraz zdjęciem. Po kliknięciu w produkt, który nas interesuje, trafiamy na stronę wybranego sklepu internetowego wraz ze starannie opisaną zazwyczaj propozycją zakupu danej rzeczy.
Czy Google Shopping może przynosić korzyści? Choć trudno jest to jednoznacznie określić dla wszystkich sklepów internetowych, to mimo wszystko istnieje duże prawdopodobieństwo, że ta forma reklamy przyjmie się wśród właścicieli e-sklepów. Co warto jednak pamiętać, płatność pobierana jest od każdego pojedynczego kliknięcia, dlatego decyzję o reklamie należy dobrze przemyśleć. Na ten moment nie jest też znany wpływ na pozycjonowanie.
Jak stworzyć reklamę w Google Shopping
1. Dobrze zaplanowana strategia
Swoją przygodę z Google Shopping należy rozpocząć od dobrze zaplanowanej strategii. Na wstępie oceńmy, ile pieniędzy jesteśmy w stanie przeznaczyć na reklamę w Google Shopping i w jakiej kwocie pojedynczych kliknięć oczekujemy. Nie zapominajmy także o tym, by dobrze określić grupę docelową, co pomoże nam w realizacji kolejnych kroków.
2.Aktualny plik z bazą danych
Mowa o starannie wybranym zdjęciu produktu, skutecznych i unikalnych treściach promocyjnych czy dobrze określonej nazwie produktu. Ważne jest wszystko, co tyczy się samego produktu, a co będzie miało wpływ na atrakcyjność stworzonej reklamy.
3. Połączenie konta AdWords z Merchant Center
Połączenie konta AdWords z Merchant Center sprawi, że Google czuwało będzie nad dokonywanymi przez Ciebie w obrębie Twojego sklepu internetowego zmianami. Po dodaniu reklamy informacje będą się dzięki temu aktualizowały automatycznie.
4. Podział produktów
Istotnym punktem okazuje się podzielenie produktów na te, które pozwalają osiągnąć większe oraz mniejsze zyski. W ten sposób szybko ocenimy, co opłacało się nam będzie najbardziej. Dobrze jest również czuwać nad słowami kluczowymi, sprawdzając ich skuteczność.