Czym jest SEO?
Na początek krótko o tym, czym jest SEO. Z angielskiego termin ten oznacza search engine optimization, czyli optymalizację stron www pod wyszukiwarkę. To również jedna ze składowych pozycjonowania, którego zadaniem jest przenoszenie witryn internetowych na pierwsze miejsca w rankingu wyszukiwania Google. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów marketingu internetowego, dającego możliwość dotarcia do dużej liczby odbiorców.
Czym jest White SEO?
Nim rozpoczniemy swoją współpracę z agencją lub samodzielnie zaczniemy pozycjonowanie, koniecznie musimy przyjrzeć się temu, czym jest White SEO. Działania z nim związane są nie tylko uczciwe, ale i skuteczne. Przede wszystkim przynoszą efekt długofalowy, czego o działaniach niezgodnych z wytycznymi (tzw. Black Hat SEO) powiedzieć nie można.
White SEO często wymaga większego zaangażowania oraz znacznego nakładu czasu. Biorąc jednak pod uwagę to, co możemy dzięki niemu zyskać, inwestycja ta z pewnością się opłaca. Poniżej przedstawiamy więc takie działania z zakresu White Hat SEO, z których warto korzystać.
White Hat SEO i jego przykłady
Aktualnie próby dopasowania się do algorytmów wyszukiwarki Google oznacza także dopasowanie się do potrzeb użytkowników. Im strona jest przyjaźniejsza dla odbiorcy, tym większe prawdopodobieństwo jej przeniesienia na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Do opłacalnych działań określanych mianem White SEO (lub White Hat SEO) należy:
- Dodawanie wartościowych dla odbiorców treści.
- Stałe aktualizowanie strony.
- Budowanie przejrzystej i prostej w obsłudze strony.
- Dbanie o to, by strona dobrze wyświetlała się na urządzeniach mobilnych.
- Zwiększanie także technicznej jakości, np. poprzez szybkość ładowania strony.
Metod w obrębie samej strony www może być wiele. Warto także pamiętać, że do legalnych i jednocześnie bardzo skutecznych metod należą także działania poza stroną, np. budowanie marki, udzielanie w social mediach itp.