Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Czym jest White SEO?

25-05-2018

Czym jest White SEO?

White SEO, a właściwie White Hat SEO, to takie metody pozycjonowania, które są przez wyszukiwarkę Google akceptowane i nie pociągają za sobą ryzyka kar oraz związanych z nimi przykrych konsekwencji. By ułatwić zrozumienie tego, czym jest White SEO, przedstawiamy przykłady działań, które zgodne są z wytycznymi wyszukiwarek.

Czym jest White SEO? - SEO blog

Czym jest SEO?

Na początek krótko o tym, czym jest SEO. Z angielskiego termin ten oznacza search engine optimization, czyli optymalizację stron www pod wyszukiwarkę. To również jedna ze składowych pozycjonowania, którego zadaniem jest przenoszenie witryn internetowych na pierwsze miejsca w rankingu wyszukiwania Google. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów marketingu internetowego, dającego możliwość dotarcia do dużej liczby odbiorców.

Czym jest White SEO?

Nim rozpoczniemy swoją współpracę z agencją lub samodzielnie zaczniemy pozycjonowanie, koniecznie musimy przyjrzeć się temu, czym jest White SEO. Działania z nim związane są nie tylko uczciwe, ale i skuteczne. Przede wszystkim przynoszą efekt długofalowy, czego o działaniach niezgodnych z wytycznymi (tzw. Black Hat SEO) powiedzieć nie można.

White SEO często wymaga większego zaangażowania oraz znacznego nakładu czasu. Biorąc jednak pod uwagę to, co możemy dzięki niemu zyskać, inwestycja ta z pewnością się opłaca. Poniżej przedstawiamy więc takie działania z zakresu White Hat SEO, z których warto korzystać.

White Hat SEO i jego przykłady

Aktualnie próby dopasowania się do algorytmów wyszukiwarki Google oznacza także dopasowanie się do potrzeb użytkowników. Im strona jest przyjaźniejsza dla odbiorcy, tym większe prawdopodobieństwo jej przeniesienia na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Do opłacalnych działań określanych mianem White SEO (lub White Hat SEO) należy:

  • Dodawanie wartościowych dla odbiorców treści.
  • Stałe aktualizowanie strony.
  • Budowanie przejrzystej i prostej w obsłudze strony.
  • Dbanie o to, by strona dobrze wyświetlała się na urządzeniach mobilnych.
  • Zwiększanie także technicznej jakości, np. poprzez szybkość ładowania strony.

Metod w obrębie samej strony www może być wiele. Warto także pamiętać, że do legalnych i jednocześnie bardzo skutecznych metod należą także działania poza stroną, np. budowanie marki, udzielanie w social mediach itp.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

4.76 / 5

Liczba ocen: 57

Twoja ocena:

Przeczytaj również:

Pozycjonowanie
Jak pozbywam się dużej liczby podstron z serwisu? - SEO blog
Pozycjonowanie
Artefakty w akcji: jak używam Claude do pracy nad agentem AI? - SEO blog
Pozycjonowanie
Jak przygotować się do publikacji sezonowego contentu? - SEO blog

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc