Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Czym jest White SEO?

25-05-2018

Czym jest White SEO?

White SEO, a właściwie White Hat SEO, to takie metody pozycjonowania, które są przez wyszukiwarkę Google akceptowane i nie pociągają za sobą ryzyka kar oraz związanych z nimi przykrych konsekwencji. By ułatwić zrozumienie tego, czym jest White SEO, przedstawiamy przykłady działań, które zgodne są z wytycznymi wyszukiwarek.

Czym jest White SEO? - SEO blog

Czym jest SEO?

Na początek krótko o tym, czym jest SEO. Z angielskiego termin ten oznacza search engine optimization, czyli optymalizację stron www pod wyszukiwarkę. To również jedna ze składowych pozycjonowania, którego zadaniem jest przenoszenie witryn internetowych na pierwsze miejsca w rankingu wyszukiwania Google. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów marketingu internetowego, dającego możliwość dotarcia do dużej liczby odbiorców.

Czym jest White SEO?

Nim rozpoczniemy swoją współpracę z agencją lub samodzielnie zaczniemy pozycjonowanie, koniecznie musimy przyjrzeć się temu, czym jest White SEO. Działania z nim związane są nie tylko uczciwe, ale i skuteczne. Przede wszystkim przynoszą efekt długofalowy, czego o działaniach niezgodnych z wytycznymi (tzw. Black Hat SEO) powiedzieć nie można.

White SEO często wymaga większego zaangażowania oraz znacznego nakładu czasu. Biorąc jednak pod uwagę to, co możemy dzięki niemu zyskać, inwestycja ta z pewnością się opłaca. Poniżej przedstawiamy więc takie działania z zakresu White Hat SEO, z których warto korzystać.

White Hat SEO i jego przykłady

Aktualnie próby dopasowania się do algorytmów wyszukiwarki Google oznacza także dopasowanie się do potrzeb użytkowników. Im strona jest przyjaźniejsza dla odbiorcy, tym większe prawdopodobieństwo jej przeniesienia na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Do opłacalnych działań określanych mianem White SEO (lub White Hat SEO) należy:

  • Dodawanie wartościowych dla odbiorców treści.
  • Stałe aktualizowanie strony.
  • Budowanie przejrzystej i prostej w obsłudze strony.
  • Dbanie o to, by strona dobrze wyświetlała się na urządzeniach mobilnych.
  • Zwiększanie także technicznej jakości, np. poprzez szybkość ładowania strony.

Metod w obrębie samej strony www może być wiele. Warto także pamiętać, że do legalnych i jednocześnie bardzo skutecznych metod należą także działania poza stroną, np. budowanie marki, udzielanie w social mediach itp.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

4.8 / 5

Liczba ocen: 51

Twoja ocena:

Przeczytaj również:

Pozycjonowanie
Above the Fold w SEO — jak je optymalizuję?
Maciej Bednarski, 11-02-2025
Above the Fold w SEO — jak je optymalizuję? - SEO blog
Pozycjonowanie
Opis czy blog - co lepiej pisać?
Hubert Szajner, 04-02-2025
Opis czy blog - co lepiej pisać? - SEO blog
Pozycjonowanie
9 sposobów na humanizację treści AI
Filip Fedorowicz, 28-01-2025
9 sposobów na humanizację treści AI - SEO blog