Dlaczego warto prowadzić bloga przy sklepie internetowym?

Sklepy internetowe
Dlaczego warto prowadzić bloga przy sklepie internetowym?

Content is king - to powiedzenie przewija się od kilku lat w całym internecie i nie ma w nim ani trochę przesady - dla wyszukiwarki Google największe znaczenie ma content. Atrakcyjny content tworzyć można na wiele sposobów, a jednym ze skuteczniejszych jest prowadzenie bloga. Jeśli jeszcze nie jesteś przekonany czy warto prowadzić bloga firmowego - koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Ile kosztuje założenie i prowadzenie bloga firmowego?

Blog jest tanią metodą promocji firmy. Obecnie istnieje wiele platform (np. Wordpress), na których można stworzyć profesjonalnie wyglądającego bloga, całkowicie bezpłatnie!

Jeśli zamierzasz prowadzić firmowego bloga, najlepiej gdybyś sam pisał treści dotyczące Twojej firmy. W końcu kto lepiej ją zna niż Ty? Pisanie artykułów może kosztować sporo czasu, dlatego można to zadanie również zlecić copywriterowi.

Dlaczego warto prowadzić bloga?

Budowanie relacji z klientami

Prowadzenie bloga może pokazać klientom, że poza logo oraz produktem danej firmy stoją również kompetentni ludzie. Warto aktywnie uczestniczyć w życiu bloga, m.in odpowiadając na komentarze w dyskusjach.

Dodatkowo blog to miejsce, w którym możesz pokazać "od kuchni" dzień z życia Twojej firmy - odbiorcom na pewno się to spodoba!

Stajesz się ekspertem!

Prowadząc bloga stajesz się ekspertem swojej usługi / produktu. Zbuduje to zaufanie do Twojej firmy jako marki, która zna się na swoim produkcie. Prowadzisz sklep internetowy z własną linią ubrań? Świetnie - na blogu możesz opisać rodzaje tkanin, ich właściwości oraz wskazówki dotyczące prania.

Prowadzenie bloga a SEO

Prowadzenie bloga bardzo skutecznie wpływa na pozycjonowanie Twojej strony! Dla Google blogi są wartościowym źródłem treści. Dodatkowo publikowane na stronie treści są dla Google informacją, że strona się rozwija. Przy pisaniu treści zadbaj o nasycenie frazami kluczowymi.

Mamy nadzieję, że na tym etapie już nikt nie ma wątpliwości, czy warto prowadzić bloga firmowego.

Jak prowadzić bloga?

Regularność postów

Pamiętaj o tym, aby treści były publikowane **regularnie**. Twoi użytkownicy przyzwyczają się do terminu publikowania treści, a systematyczność publikowania pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie.

Content is king!

Zadbaj o to, aby treści były wartościowe dla użytkowników. Używaj grafik, infografik, zdjęć, map.

Różnorodność treści

Sprawi to, że blog stanie się ciekawszy. Publikuj przydatne narzędzia, ciekawostki, dłuższe oraz krótsze artykuły.

Lekkie i poprawne pióro

Zadbaj o to, aby treść była lekka do czytania. Dodatkowo tekst musi być poprawny stylistycznie oraz ortograficznie - przed opublikowaniem przeczytaj go dwa razy, a w razie wątpliwości sprawdź w internecie pisownie!

Odpowiadaj na komentarze

Wejdź w relacje ze swoimi odbiorcami - odpowiadaj na komentarze i aktywnie uczestnicz w życiu bloga.

Atrakcyjny wygląd

Strona, którą powinno się łatwo czytać to podstawa. Jasne kolory czy kontrasty zdecydowanie nie spodobają się czytelnikom. Blog musi być przejrzysty.

Blog to konieczność!

Prowadzenie bloga to bardzo przydatne działanie, które pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojej firmy oraz jej pozycję w wyszukiwarce Google. Kosztować to może początkowo sporo pracy, ale na pewno nie będzie to czas stracony.