Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Google Shopping Actions – kolejna innowacja w zakupach online

22-01-2019

Google Shopping Actions – kolejna innowacja w zakupach online

Google Shopping zna każdy, kto choć raz sprzedawał lub kupował produkty w internecie. Z jego pomocą można znaleźć oferty interesującego nas produktu wraz z odnośnikiem do konkretnego sklepu, wyświetlające się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania. Teraz Google wprowadza aktualizację tej opcji, aby ułatwić zainteresowanym zakupami szybkie znalezienie najlepszej oferty. Na czym będzie ona polegać?

Google Shopping Actions – kolejna innowacja w zakupach online - SEO blog

Google Shopping Actions – czym jest?

Google Shopping Actions to przede wszystkim ułatwienie dla internautów dokonujących zakupów w sieci. Dzięki niemu będzie można zamówić upatrzone towary wprost w Google, co oszczędzi mnóstwo czasu. Długotrwałe sprawdzanie sklepów internetowych i szukanie najkorzystniejszej ceny odejdzie w zapomnienie. Zakupy będą dużo szybszym i przyjemniejszym procesem – tak przynajmniej twierdzi Google. Czy rzeczywiście jednak to narzędzie będzie przydatne?

GSA – czy warto korzystać?

Google Shopping Actions zrzesza producentów i sprzedawców oferujących towary oraz usługi w internecie. Można ich spotkać w jednym miejscu – w witrynie Google Express oraz takiej samej aplikacji na urządzenia mobilne. A dzięki Asystentowi Google (który, notabene, pojawi się niedługo w polskiej wersji) można korzystać z GSA również na smartfonie oraz w Google Home. Łatwy dostęp do Google Shopping Actions jest widoczny również w wyszukiwarce – pochodzące z niego wyniki widoczne są przed organicznymi wynikami wyszukiwania, w tym samym miejscu, gdzie reklamy.

GSA – to on pokona Amazona?

Google Shopping Actions ma stać się narzędziem do szybkiego kupowania produktów przez internet. Wszystkie dostępne oferty będzie łączył przycisk „Kup z Google” i to właśnie Google będzie przyjmowało płatności, zlecając sklepom jedynie obsługę logistyczną zamówienia. Warto wspomnieć, że prowizja Google będzie niższa niż w Amazonie. Czy to wystarczy, by pokonać sprzedażowego giganta? Odpowiedź zapewne poznamy już wkrótce.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę