30-10-2018

Google Shopping – czy warto?

Dni, w których wyszukiwarka Google jedynie odpowiadała na pytania użytkowników, odeszły już do przeszłości. Teraz Google wychodzi naprzeciw internautom – zarówno klientom, jak i firmom – oferując wyświetlanie reklam poprzez Google AdWords oraz dopasowywanie produktów do konkretnego użytkownika. Z tej koncepcji powstała kampania Google Shopping, która pozwala firmom wypromować konkretne produkty w wyszukiwarce i sprawić, by sprzedaż wzrosła, a klienci dłużej zostawali na stronie sklepu. Poniżej przedstawiamy porady, jak zamieścić reklamę w Google Shopping, co zrobić, żeby była skuteczna oraz wymieniamy jej zalety. Zapraszamy do czytania!

Google Shopping – czy warto? - SEO blog

Nie od dziś wiadomo, że internauci chcą dotrzeć do poszukiwanych informacji szybko i precyzyjnie. Ta zasada jeszcze się wzmacnia, gdy w grę wchodzą zakupy konkretnych produktów. Google Shopping łączy oba oczekiwania – wyniki wyszukiwania wyświetlają się na górze strony i dodatkowo podają ceny produktu z porównywarek cenowych, jego cechy oraz link do miejsca, gdzie można go kupić. Dlatego firmy i sprzedający tak cenią sobie możliwość pojawienia się w wynikach wyszukiwania Google Shopping.

Jak zamieścić reklamę w Google Shopping?


Aby móc korzystać z Google Shopping i tym samym ułatwić internautom dotarcie do oferty, należy spełnić kilka kryteriów. Pierwszym krokiem jest rejestracja sklepu w Google Merchant Center. Po sfinalizowaniu rejestracji i utworzeniu konta należy połączyć je z kontem Google Adwords. Teraz wystarczy już tylko czekać na wyniki, które mogą pojawić się bardzo szybko.


By to sprawdzić, należy wpisać w wyszukiwarce słowa kluczowe i poszukać reklamy sklepu w panelu produktowym. Jeśli produkt nie jest widoczny, to znak, że trzeba zweryfikować maksymalną stawkę za kliknięcie lub zmodyfikować zdjęcie, by spełniało warunki grafiki produktowej.

Google Shopping

Zalety korzystania z Google Shopping


Wystarczy już aspektów technicznych - przejdźmy teraz do zalet Google Shopping. Jak obecność w płatnych wynikach wyszukiwania wpłynie na funkcjonowanie sklepu?

  • Aktualność

  • Można (i warto) na bieżąco aktualizować reklamy w Google Shopping. Dzięki temu klienci zawsze trafią na świeżą ofertę, co zachęci ich do skorzystania z niej ponownie.

  • Widoczność

  • Słowa kluczowe i tutaj grają dużą rolę – zawarte w opisie frazy zwiększają widoczność oferty w wyszukiwarce. Warto jednak rozsądnie nimi gospodarować, gdyż nienaturalny zlepek słów może odstraszyć potencjalnego klienta.

  • Efektywność

  • Dokładnie dopracowana kampania Google Shopping szybko zwróci się w postaci częstszych zamówień produktów oraz odwiedzin na stronie sklepu.

  • Przejrzystość

  • Klient widzący estetyczne zdjęcie podpisane nazwą produktu i ceną chętniej kliknie w reklamę, niż w stronę, na której sam musi szukać interesujących go informacji.

  • Okazje

  • Produkt obecny w Google Shopping to doskonały sposób na poinformowanie potencjalnych klientów o aktualnych promocjach oraz na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Aby reklama była skuteczna


Czy można zwiększyć efektywność reklamy zamieszczanej w Google Shopping? Oczywiście. Najłatwiej zrobić to za pomocą wypisania szczegółowych danych produktu, które pozwolą użytkownikowi precyzyjnie trafić na to, czego szuka. Istotna jest także grafika produktowa, a dokładniej jej wymiary – 800x800 px (lub 250x250 px dla ubrań) – oraz tło (białe) i brak znaków wyróżniających, na przykład znaków wodnych.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni.