Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Google Shopping – czy warto?

31-10-2018

Google Shopping – czy warto?

Dni, w których wyszukiwarka Google jedynie odpowiadała na pytania użytkowników, odeszły już do przeszłości. Teraz Google wychodzi naprzeciw internautom – zarówno klientom, jak i firmom – oferując wyświetlanie reklam poprzez Google AdWords oraz dopasowywanie produktów do konkretnego użytkownika. Z tej koncepcji powstała kampania Google Shopping, która pozwala firmom wypromować konkretne produkty w wyszukiwarce i sprawić, by sprzedaż wzrosła, a klienci dłużej zostawali na stronie sklepu. Poniżej przedstawiamy porady, jak zamieścić reklamę w Google Shopping, co zrobić, żeby była skuteczna oraz wymieniamy jej zalety. Zapraszamy do czytania!

Google Shopping – czy warto? - SEO blog

Nie od dziś wiadomo, że internauci chcą dotrzeć do poszukiwanych informacji szybko i precyzyjnie. Ta zasada jeszcze się wzmacnia, gdy w grę wchodzą zakupy konkretnych produktów. Google Shopping łączy oba oczekiwania – wyniki wyszukiwania wyświetlają się na górze strony i dodatkowo podają ceny produktu z porównywarek cenowych, jego cechy oraz link do miejsca, gdzie można go kupić. Dlatego firmy i sprzedający tak cenią sobie możliwość pojawienia się w wynikach wyszukiwania Google Shopping.

Jak zamieścić reklamę w Google Shopping?


Aby móc korzystać z Google Shopping i tym samym ułatwić internautom dotarcie do oferty, należy spełnić kilka kryteriów. Pierwszym krokiem jest rejestracja sklepu w Google Merchant Center. Po sfinalizowaniu rejestracji i utworzeniu konta należy połączyć je z kontem Google Adwords. Teraz wystarczy już tylko czekać na wyniki, które mogą pojawić się bardzo szybko.


By to sprawdzić, należy wpisać w wyszukiwarce słowa kluczowe i poszukać reklamy sklepu w panelu produktowym. Jeśli produkt nie jest widoczny, to znak, że trzeba zweryfikować maksymalną stawkę za kliknięcie lub zmodyfikować zdjęcie, by spełniało warunki grafiki produktowej.

Google Shopping

Zalety korzystania z Google Shopping


Wystarczy już aspektów technicznych - przejdźmy teraz do zalet Google Shopping. Jak obecność w płatnych wynikach wyszukiwania wpłynie na funkcjonowanie sklepu?

  • Aktualność

  • Można (i warto) na bieżąco aktualizować reklamy w Google Shopping. Dzięki temu klienci zawsze trafią na świeżą ofertę, co zachęci ich do skorzystania z niej ponownie.

  • Widoczność

  • Słowa kluczowe i tutaj grają dużą rolę – zawarte w opisie frazy zwiększają widoczność oferty w wyszukiwarce. Warto jednak rozsądnie nimi gospodarować, gdyż nienaturalny zlepek słów może odstraszyć potencjalnego klienta.

  • Efektywność

  • Dokładnie dopracowana kampania Google Shopping szybko zwróci się w postaci częstszych zamówień produktów oraz odwiedzin na stronie sklepu.

  • Przejrzystość

  • Klient widzący estetyczne zdjęcie podpisane nazwą produktu i ceną chętniej kliknie w reklamę, niż w stronę, na której sam musi szukać interesujących go informacji.

  • Okazje

  • Produkt obecny w Google Shopping to doskonały sposób na poinformowanie potencjalnych klientów o aktualnych promocjach oraz na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Aby reklama była skuteczna


Czy można zwiększyć efektywność reklamy zamieszczanej w Google Shopping? Oczywiście. Najłatwiej zrobić to za pomocą wypisania szczegółowych danych produktu, które pozwolą użytkownikowi precyzyjnie trafić na to, czego szuka. Istotna jest także grafika produktowa, a dokładniej jej wymiary – 800x800 px (lub 250x250 px dla ubrań) – oraz tło (białe) i brak znaków wyróżniających, na przykład znaków wodnych.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

4.8 / 5

Liczba ocen: 5

Twoja ocena:

Społeczność

SEO Samodzielni

Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc