Nie od dziś wiadomo, że internauci chcą dotrzeć do poszukiwanych informacji szybko i precyzyjnie. Ta zasada jeszcze się wzmacnia, gdy w grę wchodzą zakupy konkretnych produktów. Google Shopping łączy oba oczekiwania – wyniki wyszukiwania wyświetlają się na górze strony i dodatkowo podają ceny produktu z porównywarek cenowych, jego cechy oraz link do miejsca, gdzie można go kupić. Dlatego firmy i sprzedający tak cenią sobie możliwość pojawienia się w wynikach wyszukiwania Google Shopping.
Jak zamieścić reklamę w Google Shopping?
Aby móc korzystać z Google Shopping i tym samym ułatwić internautom dotarcie do oferty, należy spełnić kilka kryteriów. Pierwszym krokiem jest rejestracja sklepu w Google Merchant Center. Po sfinalizowaniu rejestracji i utworzeniu konta należy połączyć je z kontem Google Adwords. Teraz wystarczy już tylko czekać na wyniki, które mogą pojawić się bardzo szybko.
By to sprawdzić, należy wpisać w wyszukiwarce słowa kluczowe i poszukać reklamy sklepu w panelu produktowym. Jeśli produkt nie jest widoczny, to znak, że trzeba zweryfikować maksymalną stawkę za kliknięcie lub zmodyfikować zdjęcie, by spełniało warunki grafiki produktowej.
Zalety korzystania z Google Shopping
Wystarczy już aspektów technicznych - przejdźmy teraz do zalet Google Shopping. Jak obecność w płatnych wynikach wyszukiwania wpłynie na funkcjonowanie sklepu?
- Aktualność
- Widoczność
- Efektywność
- Przejrzystość
- Okazje
Można (i warto) na bieżąco aktualizować reklamy w Google Shopping. Dzięki temu klienci zawsze trafią na świeżą ofertę, co zachęci ich do skorzystania z niej ponownie.
Słowa kluczowe i tutaj grają dużą rolę – zawarte w opisie frazy zwiększają widoczność oferty w wyszukiwarce. Warto jednak rozsądnie nimi gospodarować, gdyż nienaturalny zlepek słów może odstraszyć potencjalnego klienta.
Dokładnie dopracowana kampania Google Shopping szybko zwróci się w postaci częstszych zamówień produktów oraz odwiedzin na stronie sklepu.
Klient widzący estetyczne zdjęcie podpisane nazwą produktu i ceną chętniej kliknie w reklamę, niż w stronę, na której sam musi szukać interesujących go informacji.
Produkt obecny w Google Shopping to doskonały sposób na poinformowanie potencjalnych klientów o aktualnych promocjach oraz na wyróżnienie się na tle konkurencji.
Aby reklama była skuteczna
Czy można zwiększyć efektywność reklamy zamieszczanej w Google Shopping? Oczywiście. Najłatwiej zrobić to za pomocą wypisania szczegółowych danych produktu, które pozwolą użytkownikowi precyzyjnie trafić na to, czego szuka. Istotna jest także grafika produktowa, a dokładniej jej wymiary – 800x800 px (lub 250x250 px dla ubrań) – oraz tło (białe) i brak znaków wyróżniających, na przykład znaków wodnych.