Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Kiedy i dlaczego warto zdecydować się na konsultacje SEO?

24-06-2025

Kiedy i dlaczego warto zdecydować się na konsultacje SEO?

Konsultacje SEO to indywidualne spotkania z ekspertem, których celem jest rozwiązanie konkretnego problemu lub wyzwania związanego z widocznością strony w Google. Usługa polega na analizie sytuacji klienta, przedstawieniu rekomendacji oraz zapewnieniu wsparcia po spotkaniu – bez konieczności podejmowania stałej współpracy. Konsultacje sprawdzą się m.in. przy spadkach ruchu, problemach technicznych, planowaniu zmian na stronie, kontroli innej agencji czy rozpoczęciu pracy z SEO od podstaw. To szybki, elastyczny i niedrogi sposób, by uporządkować działania i zaplanować kolejne kroki. Jeśli chcesz lepiej zrozumieć, co wpływa na Twoją widoczność w Google i jak ją realnie poprawić – konsultacje SEO są strzałem w dziesiątkę.

Kiedy i dlaczego warto zdecydować się na konsultacje SEO? - SEO blog

Jeśli chcesz budować silną pozycję w Google, niekoniecznie musisz decydować się od razu na pełny pakiet pozycjonowania i kompleksową obsługę swojej strony. Czasami lepszym rozwiązaniem mogą być konsultacje SEO, które pomogą znaleźć główny problem i przygotować plan na konkretne działania optymalizacyjne. To od klienta zależy, co będzie chciał zrobić dalej z tą wiedzą.

Spis treści:

  1. Czym właściwie są konsultacje SEO? Na czym polegają?
  2. Dlaczego konsultacje SEO często są dobrym wyborem dla naszych klientów?
  3. Jak wyglądają konsultacje SEO – krok po kroku
  4. Kiedy konsultacja SEO będzie dobrym rozwiązaniem?
  5. Konsultacje SEO – FAQ
  6. Podsumowanie w punktach

Zobacz też:

Jak pozbywam się dużej liczby podstron z serwisu?

Czym właściwie są konsultacje SEO? Na czym polegają?

Konsultacje SEO to profesjonalne wsparcie merytoryczne w zakresie pozycjonowania i optymalizacji strony.

To dodatkowa usługa, która – podobnie jak w przypadku klasycznej obsługi SEO – ma pomóc naszym klientom w osiąganiu lepszych pozycji w Google i zwiększaniu potencjału biznesowego ich stron.

Podstawową różnicą jest jednak zakres działań. Konsultacje skupiają się na jednym lub kilku zagadnieniach, które klient chce zrozumieć lub w jakiś sposób poprawić.

Oczywiście cały czas mówimy o kwestiach związanych ze stroną lub sklepem online – technikaliach, widoczności w Google czy ewentualnych problemach z indeksowaniem.

Jest naprawdę wiele sytuacji, w których zamówienie konsultacji SEO będzie najlepszą decyzją, jaką można podjąć – przykładowo:

  • Gdy coś jest nie tak z Twoją stroną, ale nie wiesz co – ruch z Google spada, mimo że publikujesz treści regularnie, lub Twoja strona w ogóle nie pojawia się w wynikach wyszukiwania.
  • Gdy masz pytania techniczne lub strategiczne – chcesz przenieść stronę, wdrożyć nowy CMS, zbudować sklep, zmienić strukturę witryny? Lepiej zapytać, zanim coś się zepsuje.
  • Gdy działasz sam, ale czujesz, że coś Ci umyka – tworzysz treści, znasz podstawy SEO, ale chcesz uporządkować działania i upewnić się, że idziesz w dobrą stronę.
  • Gdy zastanawiasz się nad usługami SEO, ale nie chcesz od razu wskakiwać na głęboką wodę – nie wiesz, czy warto inwestować w pozycjonowanie? Konsultacja pomoże Ci to ocenić – bez wiązania się umową.

Konsultacje SEO w naszym wydaniu polegają na luźnej rozmowie z jednym z naszych ekspertów SEO. Analizuje on konkretny problem lub potrzebę i pomaga znaleźć rozwiązanie – a Ty otrzymujesz zestaw konkretnych wskazówek i gotowych do wdrożenia wytycznych.

Dlaczego konsultacje SEO często są dobrym wyborem dla naszych klientów?

Odpowiedź jest całkiem prosta – z jednej strony nie wymagają dużego budżetu, a z drugiej dają konkretne (p)odpowiedzi, które pozwalają szybko coś poprawić, rozwiązać problem lub uniknąć kosztownego błędu.

Ale konsultacje SEO to bardzo fajna opcja nie tylko w sytuacjach “podbramkowych”. Czasami klienci chcą wiedzieć, co można zrobić, żeby dodatkowo podkręcić sprzedaż lub widoczność strony/sklepu – przykładowo jak pojawić się w AI Overviews.

Jeśli wiesz, co nadaje się do poprawy albo zmiany, świadomie podejmiesz decyzje, co dalej – czy warto ogarnąć to samodzielnie, zatrudnić specjalistę, a może zamówić pakiet cyklicznych konsultacji.

Opcji jest sporo, a trudno wybrać najlepszą z nich, gdy nie wiadomo, co tak naprawdę jest do zrobienia i ile pracy będzie to wymagało.

Jak widać, klienci mają tutaj pełną dowolność i to bez dwóch zdań jeden z największych plusów tej usługi.

To wszystko sprawia, że konsultacje to doskonały pierwszy krok do świata SEO. Biorąc pod uwagę zmiany, jakie zachodzą w branży w ostatnim czasie, działanie na ślepo i bez wcześniejszego doświadczenia może przynieść więcej szkód niż pożytku.

Konsultacje SEO pomagają połapać się w bieżącej sytuacji, uporządkować wiedzę i strategicznie planować następne kroki.

Jak wyglądają konsultacje SEO – krok po kroku

Pierwszy i najważniejszy etap to zapoznanie się z realnymi problemami osób, które się do nas zgłaszają.

Na to stawiamy na samym początku – dzięki temu określamy też, czy konsultacje SEO same w sobie są dobrą opcją. Jeśli nie, szczerze informujemy o tym naszych klientów i sugerujemy, kto naprawdę może im pomóc.

Jeżeli mamy pewność, że konsultacja to właściwy krok i wiemy, z czym mamy do czynienia – zaczynamy pracę. To na tym etapie, a nie podczas późniejszej rozmowy, dzieje się najważniejsza część całego procesu.

Do rozwiązania problemu zostaje wybrany specjalista, który ma doświadczenie w danym zakresie. To on wykonuje odpowiednie analizy i przygotowuje propozycje rozwiązań.

Gdy ta część się kończy, umawiamy się z klientem na spotkanie, które trwa 90 minut. Podczas niego omawiamy podjęte działania, a także prezentujemy nasze wnioski i zalecenia.

Czy to koniec? Zdecydowanie nie.

Po konsultacjach przesyłamy do klientów m.in. podsumowanie spotkania, rekomendacje do wdrożenia, ale także nagranie samej rozmowy – tak, aby klient miał pewność, że nic mu nie umknie.

To jednak nadal nie wszystko. Gwarantujemy 30-dniowy okres wsparcia po wykonaniu usługi. To czas, w którym nasi klienci mogą do nas pisać i pytać o wszystko, co jest związane z konsultacjami.

Jeżeli coś okaże się niejasne, będzie problem z wdrożeniami – pozostajemy do dyspozycji i rozwiewamy ewentualne wątpliwości.

Kiedy konsultacja SEO będzie dobrym rozwiązaniem?

Na konsultację SEO można zdecydować się w wieeeelu różnych sytuacjach – zarówno tych kryzysowych, jak i wtedy, gdy zależy nam na poszerzeniu wiedzy i zdobyciu jakichś ważnych informacji o witrynie i jej działaniu.

Wspólną bazą (niezależnie od motywu zamówienia konsultacji) jest zawsze chęć poprawy wyników organicznych.

Natomiast problemów i zagwozdek, które rozwiązujemy podczas takich spotkań, może być całe mnóstwo. Poniżej znajdziesz listę tych, z którymi mamy do czynienia najczęściej:

  • Budowanie widoczności w AI Overviews (AIO) – wyniki wyszukiwania generowane przez AI w Google pojawiły się już w Polsce. To ogromna zmiana, do której trzeba się dostosować i pracujemy nad tym dla naszych klientów w klasycznej usłudze SEO, ale także podczas konsultacji.
  • Wdrożenie Google Analytics 4 – nie masz GA4, nie potrafisz z niego korzystać, a może nie wiesz, jak poprawnie analizować dane? Każde z tych zagadnień to świetny temat na konsultacje SEO.
  • Spadki pozycji i ruchu organicznego – podczas konsultacji szukamy powodów spadków, a następnie przedstawiamy wszystkie działania, które według nas warto wdrożyć, żeby temu przeciwdziałać.
  • Problemy pojawiające się w Google Search Console – dostajesz powiadomienia z GSC dotyczące różnorodnych błędów? Zweryfikujemy je, a następnie damy Ci wytyczne, jak je naprawić.
  • Przebudowa strony – planujesz zmiany na stronie, ale nie wiesz, czy (i jak) wpłyną one na SEO? Po konsultacji poznasz odpowiedzi na te pytania.
  • Migracja/weryfikacja migracji strony – jeżeli przenosisz serwis na nową domenę, inny CMS, albo właśnie dokonałeś takiej migracji (ale zaliczasz spadki), pomożemy Ci ogarnąć wszystko na tip-top.
  • Start działań na innych rynkach – jeśli masz zamiar podbijać rynki zagraniczne, podpowiemy, na co warto zwrócić uwagę na starcie.
  • Poprawa wyników organicznych – wyniki są niezłe, ale czujesz, że mogą być lepsze? Zasugerujemy, jakie zmiany warto wdrożyć, aby Twoja strona pokazała pełny potencjał pod kątem widoczności w Google.
  • Odpalenie bloga lub jego dalszy rozwój – nie masz bloga, ale chcesz zacząć go prowadzić? A może nie masz pomysłu na to, jak go systematycznie rozwijać? Pomagamy w działaniach content marketingowych od strony planowania struktury bloga i publikowanych treści.
  • Brak wiedzy SEO – nie znasz się na SEO, ale zdajesz sobie sprawę, że warto zadbać o ruch organiczny? Skontaktuj się z nami, a podpowiemy, jak zacząć pracę i notować coraz więcej wejść z Google.
  • Rozważasz rozpoczęcie działań SEO (wewnętrznie lub agencja) – jeżeli zastanawiasz się, czy SEO jest dla Ciebie, rozwiejemy związane z tym wątpliwości.
  • Sprawdzenie działań prowadzonych przez obecną agencję SEO – dostajesz raporty, ale nie znasz się na SEO? Coś się dzieje, ale nie przekłada się to na widoczne wyniki? Sprawdzimy i merytorycznie ocenimy pracę, która jest dla Ciebie wykonywana.
  • Problemy z indeksowaniem podstron – dodajesz nowe podstrony, ale nie możesz ich znaleźć w Google? To prawdopodobnie problemy z indeksacją. Spokojnie, tym też zajmujemy się w ramach konsultacji SEO.
  • Analiza konkurencji – nie wiesz, co robi Twoja konkurencja? A może zastanawiasz się, dlaczego ich strony są obecnie wyżej w Google od Ciebie? Rozwiążemy tę zagadkę dla Ciebie ;).
  • Opracowanie strategii SEO – niezależnie od tego, czy działasz z agencją, czy samodzielnie, z chęcią przygotujemy dla Ciebie nową, rozbudowaną strategię SEO, która będzie odpowiadać najnowszym wytycznym, również tym związanym z pojawianiem się w wynikach AI.
  • Stworzenie nowej strony/sklepu – zaplanujemy strategię na start, która pomoże od samego początku zorganizować stronę w taki sposób, aby mogła osiągać wysokie pozycje w Google.
  • Wsparcie wewnętrznego działu SEO – w ramach konsultacji wspieramy wewnętrzne działy SEO i pomagamy rozwiązywać najtrudniejsze problemy techniczne.
  • Zwiększenie szybkości działania strony – jeśli Twoja strona działa wolno, przygotujemy wytyczne, które warto wdrożyć, aby szybkość rosła, a wraz z nią wyniki organiczne.

Konsultacje SEO – FAQ

Ile kosztują konsultacje SEO?

To zależy w głównej mierze od zakresu konsultacji – czy do sprawdzenia jest jeden problem, czy może kilka różnych kwestii. Ceny zaczynają się od 1000 zł, ale jest to jednorazowy koszt. Płacisz za konkretną pomoc, bez dalszych zobowiązań. W cenie otrzymujesz również pełne wsparcie merytoryczne na kolejne 30 dni.

Nie wiem zupełnie nic o SEO i pozycjonowaniu – czy wyniosę coś z konsultacji?

Zdecydowanie tak. Konsultacje SEO są właśnie po to, by tłumaczyć rzeczy w prosty sposób. Nie oczekujemy, że będziesz znać branżowe pojęcia – naszym zadaniem jest pomóc Ci zrozumieć, co i dlaczego warto poprawić.

Czy konsultacje SEO to audyt SEO?

Nie. Audyt to szczegółowy dokument, który analizuje stronę pod wieloma różnymi kątami. Konsultacja SEO to rozmowa – może dotyczyć konkretnych elementów witryny, strategii lub dowolnych problemów, ale nie jest pełnym audytem.

Jeśli potrzebujesz głębszej analizy – możemy zaproponować wykonanie audytu + konsultacji, która będzie skupiać się na jego omówieniu. Jeżeli jesteś tym zainteresowany, po prostu daj nam znać :).

Ile trwają konsultacje SEO?

Pojedyncze konsultacje trwają 90 min. To moment na to, by przedstawić analizę problemu oraz propozycję jego rozwiązania.

To jednak tylko czas samego spotkania, a znacznie więcej dzieje się zakulisowo – podczas przygotowań, analiz i opracowania materiałów dla klientów. To właśnie te elementy są fundamentem usługi i to na nich skupiamy się w głównym stopniu.

Odbyłem konsultacje – co dalej?

Opcji jest wiele. Konsultacje mogą, ale wcale nie muszą być pierwszym krokiem do współpracy z [agencją SEO](https://toponline.pl/). Oczywiście chętnie proponujemy dalsze wsparcie – czy to w formie standardowej usługi pozycjonowania czy cyklicznych konsultacji.

Jednak rozumiemy, że plany naszych klientów mogą być różne – dlatego wszystkie zalecenia i propozycje zmian są skonstruowane w taki sposób, żeby można je było realizować samodzielnie, przez deweloperów czy wewnętrzne działy SEO. To po prostu zbiór konkretnych informacji, które dokładnie określają, co wymaga poprawy.

To, do czego gorąco zachęcamy, to po prostu wdrażanie naszych rekomendacji. Przekonują się o tym kolejni klienci, którzy z nami współpracują i którzy się na to decydują.

W każdym z powyższych przypadków głównym celem jest to, aby ruch organiczny rósł, a sprzedaż produktów lub usług stopniowo się zwiększała.

Podsumowanie

  1. Konsultacje SEO to indywidualne spotkania z ekspertem, które mają na celu rozwiązanie konkretnego problemu związanego z pozycjonowaniem lub optymalizacją strony.
  2. Dzięki konsultacjom nasi klienci szybko i bez ponoszenia dużych kosztów otrzymują odpowiedzi na swoje pytania oraz jasne rekomendacje, które pomagają im świadomie zaplanować kolejne kroki pod kątem SEO.
  3. Konsultacje SEO zaczynają się od analizy problemu, następnie przygotowujemy konkretne rekomendacje, które omawiane są podczas spotkania, a po nim klient otrzymuje pełne podsumowanie i 30 dni wsparcia merytorycznego w cenie.
  4. Na konsultację SEO warto zdecydować się zarówno w sytuacjach kryzysowych, jak i przy planowaniu działań strategicznych – np. w przypadku problemów technicznych, migracji, spadków ruchu lub chęci dalszego rozwoju strony.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

4.75 / 5

Liczba ocen: 4

Twoja ocena:

Przeczytaj również:

Pozycjonowanie
Dlaczego 1/3 stron w AI Overviews jest spoza TOP 100? - SEO blog
Pozycjonowanie
Specjalista SEO w Canvie – strona wizytówkowa w 3 minuty - SEO blog

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc