Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Obalamy mity i potwierdzamy fakty o SEO!

27-08-2021

Obalamy mity i potwierdzamy fakty o SEO!

W internecie znaleźć można wiele informacji na temat pozycjonowania. Nie każda jest jednak zgodna z prawdą. Dziś przedstawiamy popularne mity na temat SEO, a także potwierdzamy najważniejsze fakty.

Obalamy mity i potwierdzamy fakty o SEO! - SEO blog

Wiele firm chcących rozpocząć współpracę z agencją SEO, stara się w pierwszej kolejności przybliżyć sobie temat pozycjonowania i jego wpływu na pozyskiwanie nowych klientów. SEO to jednak zespół skomplikowanych działań, które nie dla każdego mogą być zrozumiałe. Z tego powodu krąży na jego temat wiele mitów, które wynikają zarówno z dynamicznych zmian w branży, jak i z niewiedzy. Postanowiliśmy więc obalić mity i potwierdzić fakty o SEO.

  1. SEO to GWARANCJA efektu i najwyższej pozycji w Google - MIT
  2. Agencje SEO znają algorytmy Google - MIT
  3. Wystarczy tylko linkowanie - MIT
  4. Wystarczy tylko jedna optymalizacja pod kątem SEO - MIT
  5. Meta tagi nie mają znaczenia - MIT
  6. Research słów kluczowych nie jest istotny - MIT
  7. Nie ma znaczenia skąd pozyskujesz linki zwrotne do swojej strony - MIT
  8. SEO to nie Google Ads - FAKT
  9. Na efekty pozycjonowania trzeba poczekać - FAKT
  10. Zaangażowanie = współpraca z agencją SEO - FAKT
  11. Wiele zmian na stronie - FAKT
  12. Podsumowanie

Pozycjonowanie to GWARANCJA najwyższej pozycji w Google - MIT

To chyba najbardziej popularny mit dotyczący SEO. Słyszeliśmy to już tysiące razy i równie często odpowiadaliśmy, że tak nie jest. Dlaczego? Pozycjonowanie to długotrwały proces, który ma doprowadzić do osiągnięcia jak najwyższych pozycji w Google na konkretne słowa kluczowe. Na efekt ten składa się naprawdę wiele czynników, m.in. jakość treści na stronie internetowej, jej techniczna optymalizacja, link building czy odpowiedni dobór fraz kluczowych. To tylko niektóre z elementów mających wpływ na końcowe rezultaty działań SEO. Każde z tych działań powinno być wykonywane z pełnym zaangażowaniem i świadomością, że aby utrzymać wysokie pozycje, trzeba je stale ulepszać i optymalizować.

Na pozycję danej witryny w wyszukiwarce wpływają również takie czynniki, jak działania konkurencji i aktualizowane algorytmy Google, które mogą zmienić pozycję strony. Żadna agencja SEO nie ma wpływu na tego typu czynniki, dlatego wszelkie gwarancje dotyczące pewnej pozycji w SERP należy traktować jako chwyt marketingowy.

Agencje SEO znają algorytmy Google - MIT

Żadna agencja SEO nie zna algorytmów SEO. Gdyby osoby zajmujące się pozycjonowaniem miały taką wiedzę, to byłyby w stanie z góry przewidzieć pozycję każdej witryny.

W Top Online wierzymy, że jedynie dzięki wiedzy i doświadczeniu specjalistów SEO, można zauważyć pewne tendencje w funkcjonowaniu algorytmów Google, które w dalszej kolejności poddawane są testom i analizom. Na tej podstawie przygotowujemy wskazówki optymalizacyjne i czuwamy nad odpowiednim działaniem pozycjonowanego serwisu.

Wystarczy tylko linkowanie - MIT

Linkowanie jest w działaniach SEO niezwykle istotne, ale nie wystarczy, aby uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce. Na jakich elementach trzeba skupić taką samą uwagę? To z pewnością content zawarty na stronie internetowej: musi być on wartościowy, oryginalny, przydatny dla użytkownika i oparty na frazach kluczowych. Dodatkowo niezbędna jest techniczna optymalizacja witryny oraz przemyślana strategia SEO.

Pozycjonowanie jest procesem, na który składa się wiele czynników i tylko realizowanie ich wszystkich jednocześnie pozwoli na osiągnięcie satysfakcjonujących i długotrwałych rezultatów.

Wystarczy tylko jedna optymalizacja pod kątem SEO - MIT

Algorytmy wyszukiwarek dynamicznie się zmieniają i są stale aktualizowane, dlatego jednorazowa optymalizacja strony nie wystarczy. Ogólny audyt powinien być powtarzany co jakiś czas. Strona z czasem jest też rozbudowywana, a każda nowa podstrona powinna być dodatkowo zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek.

Agencje SEO i specjaliści w nich pracujący, powinni mieć więc wiedzę o powstawaniu nowych podstron. W Top Online to Inteligentny Asystent SEO automatycznie je wykrywa, dzięki czemu możemy w krótkim czasie zaproponować ich optymalizację.

W Top Online cyklicznie wykonuję optymalizację dla naszych klientów i nie mogę zgodzić się z tym, że do pozycjonowania strony wystarczy tylko jedna optymalizacja. Strony klientów się zmieniają, często są ulepszane o nowe podstrony dlatego ponowna optymalizacja strony (którą wykonujemy w Top Online) pozwala zbadać nowe podstrony i przystosować je do ciągle zmieniających się wytycznych Google.

Meta tagi nie mają znaczenia - MIT

Meta tagi, to znaczniki, które zawierają przydatny zbiór informacji na temat zawartości strony. Mają one wpływ na to, jak prezentują się organiczne wyniki wyszukiwania - są one z pewnością atrakcyjniejsze i mogą przyciągać uwagę użytkowników, którzy chętnie klikną w stronę z przemyślanymi meta tagami.

Jak więc wyglądają meta tagi?

meta tagi

Widzisz niebieski napis? To title tag, czyli zapowiedź tego, co znajduje się po kliknięciu. Można go porównać do tytułu książki - jego głównym celem jest informowanie o tym, jakie treści znajdują się na danej stronie.

Opis pod to meta description - zajawka tego, co znajdziemy po kliknięciu. Może to być fragment tekstu, opisu kategorii lub produktu.

Research słów kluczowych nie jest istotny - MIT

O istnieniu niektórych mitów wolelibyśmy nawet nie wiedzieć, ale szukamy ich specjalnie po to, aby ostrzegać przed popełnieniem wielu błędów podczas pozycjonowania strony.

Research słów kluczowych, to podstawa działań SEO i nikt nie powinien z niego rezygnować. Proponujemy jednak unikać nadmiernego używania słów kluczowych, zarówno w tekście, jak i anchor linkach.

research słów kluczowych Semstorm

W Top Online research słów kluczowych traktujemy niezwykle poważnie, a do jego przeprowadzenia korzystamy m.in. z takich narzędzi jak Semstorm.

Nie ma znaczenia skąd pozyskujesz linki zwrotne do swojej strony - MIT

Pozyskiwanie linków zwrotnych do strony jest jednym z ważniejszych elementów strategii pozycjonowania. Ale z pewnością nie należy pozyskiwać backlinków ze źródeł o niskiej jakości - nie przyniosą one korzyści, a mogą jedynie zaszkodzić. Dlatego unikajmy "farm linków" czy też masowo pozyskiwanych linków ze stron oferujących takie usługi. Czerwona lampka powinna zapalić się w momencie kiedy zauważymy bardzo niską cenę za takiego linka. Musisz pamiętać, że dobrze utrzymane zaplecze wymaga nakładów finansowych i poświęconego czasu. Przed decyzją czy pozyskać link z danego źródła, powinniśmy je sprawdzić - przy kupowaniu masowo linków nie mamy takiej możliwości.

W Top Online wykorzystujemy własne zaplecza, które przed pozyskaniem dokładnie weryfikujemy przy pomocy narzędzi takich jak Ahrefs. Posiada ono własny system punktowy mówiący o jakości strony (DR). Dodatkowo przeglądamy linki przychodzące do domeny, w celu wykrycia tych "spamowych" - jeśli takowe domena posiada, zostaje przez nas oznaczona jako nieużyteczna. Bardzo istotnym dla nas elementem jest historia domeny, a w szczególności jakie treści były na niej umieszczane - jest to główne kryterium przy budowaniu zaplecza pod konkretną grupę klientów, dlatego też nie ma możliwości, aby klient z branży budowlanej trafił na zaplecze, które wcześniej było dedykowane kulinariom.

SEO to nie Google Ads - FAKT

Pozycjonowanie oraz Google Ads to dwie różne metody promocji w Internecie. Nie należy ignorować żadnej z nich, ponieważ obie są skuteczne i mają znaczący wpływ na pozyskiwanie nowych klientów. SEO to działania, których efektem jest uzyskanie jak najwyższych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i zwiększenie organicznego ruchu w witrynie, jednak na ten efekt trzeba poczekać nieco dłużej, niż w przypadku Google Ads. Wypracowane efekty zostają na dłużej. Google Ads to z kolei system reklamowy, który gwarantuje pojawienie się danej witryny w początkowych wynikach wyszukiwania, jednak tylko w zamian za płatność. Reklama Google Ads w wyszukiwarce jest inaczej nazywana linkami sponsorowanymi i buduje widoczność niemal od razu po uruchomieniu kampanii, jej efekty znikają jednak równie szybko, jeśli kampania zostanie wyłączona.

efekty pozycjonowania

Na efekty pozycjonowania trzeba poczekać - FAKT

Podstawowa optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek nie jest trudna i każdy może się jej nauczyć, do czego bardzo zachęcamy poprzez naszą Akademię SEO. Zastosowanie tylko podstawowych zasad pozycjonowania na pewno przyczyni się do wzrostu pozycji w Google. Warto jednak pamiętać, że SEO to nie sprint, a maraton, dlatego podstawowa optymalizacja może nie wystarczyć, aby pojawić się w TOP10. Takie efekty to połączenie dużej ilości czasu i pracy.

Wyobraź sobie, że aby pozyskać wartościowy link np. z tematycznego artykułu, należy go samodzielnie napisać. Jak dużo czasu może ci zająć napisanie artykułu na 2500 znaków? A ile zajęłoby ci napisanie kilkunastu takich artykułów? Jesteśmy przekonani, że mogłoby to być nawet kilka dni :)

Samo napisanie i opublikowanie artykułu na danym serwisie, to oczywiście tylko początek. Następnym krokiem jest jego zaindeksowanie, które może potrwać od kilkunastu dni, a nawet kilku miesięcy. Indeksowanie to w tym przypadku “odnalezienie” linka, jego weryfikacja i zapisanie w bazie danych przez roboty Google, które krążą po całym Internecie. Już wiesz, dlaczego te właściwe efekty przychodzą po kilku-kilkunastu miesiącach mozolnej, systematycznej pracy? :)

Zaangażowanie klienta = najlepsze efekty - FAKT

Z naszego doświadczenia wynika, że najlepsze efekty uzyskują Klienci, z którymi jest najlepszy kontakt. Szybka i sprawna komunikacja z osobą decyzyjną daje nam możliwość błyskawicznych reakcji, wdrożeń czy też omówienia potencjalnych problemów.

Żadna agencja SEO nie będzie w stanie zrealizować założonej strategii bez zaangażowania ze strony właściciela witryny. To ty najlepiej znasz swój biznes i branżę, w której działasz, dlatego jesteś źródłem niezwykle cennych rad i wskazówek dla specjalistów. Ponadto, to właściciel witryny musi przekazać agencji wszelkie dostępy do strony, aby możliwy był jej audyt i techniczna optymalizacja. W kolejnym etapie trzeba zaakceptować zmiany w witrynie i wdrożyć niezbędne poprawki. Dobra agencja SEO służy wsparciem na każdym etapie współpracy, dlatego najczęściej każdy z Klientów otrzymuje kontakt do osobistego doradcy.

Potwierdza to Grzegorz Słoka - nasz specjalista SEO, który na co dzień współpracuje z klientami:

W Top Online wierzymy, że pozycjonowanie to współpraca, a nie jednostronna usługa.Z naszego kilkuletniego doświadczenia jesteśmy w stanie wywnioskować, że zaangażowanie obu stron daje zawsze najlepsze rezultaty. Algorytmy Google zmieniają się z dnia na dzień, dlatego tylko nieustanne wdrażanie zmian proponowanych przez specjalistę SEO może gwarantować osiągnięcie sukcesu. Dzięki obustronnemu zaangażowaniu jesteśmy także pewni, że udaje nam się spełniać wymagania Klienta, a Klient ma pewność, że to co robimy jest wartościowe.

Wiele zmian na stronie - FAKT

Pozycjonowanie = niezbędne zmiany na stronie internetowej. Podejmując decyzję o współpracy z agencją SEO trzeba przygotować się na to, że witryna internetowa będzie musiała się zmienić. Proces jej technicznej optymalizacji i poprawy contentu najczęściej składa się z:

  • wdrożenia zmian w kodzie strony,
  • zmiany adresów URL, nagłówków H1 i przekierowań,
  • usunięcia zduplikowanych i niepoprawnych treści,
  • utworzenia nowych podstron i przebudowy tych istniejących,
  • rozbudowania istniejących treści i poprawy tych istniejących,
  • uzupełnienia treści na stronie o frazy kluczowe,
  • dodania linków wewnętrznych w treściach tekstów,
  • wdrożenia certyfikatu SSL,
  • optymalizacji witryny pod kątem urządzeń mobilnych.

Satysfakcjonujące efekty płynące z pozycjonowania można uzyskać tylko wtedy, gdy strona internetowa zostanie odpowiednio dostosowana pod działania SEO. W przeciwnym razie nawet najlepsza strategia i pozyskanie najwyższej jakości linków nie przyniesie rezultatu.

Podsumowanie

Przed rozpoczęciem współpracy z agencją SEO warto zapoznać się z przedstawionymi przez nas mitami i faktami na temat SEO. Pozwoli to uniknąć ewentualnych nieporozumień. Współpracując z dobrą agencją SEO, do dyspozycji powinieneś mieć osobistego doradcę, który z przyjemnością odpowie na wszelkie nurtujące cię pytania i rozwieje ewentualne wątpliwości. Pamiętaj - nie ma głupich pytań, a każde z nich pozwoli ci lepiej zrozumieć działanie SEO! Dlatego nie bój się ich zadawać :)


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również: