Jak to wygląda w praktyce... podsumowanie 6 mcy współpracy ze sklepem roslinyegzotyczne.pl
Minęło już trochę czasu od momentu w którym nawiązaliśmy współpracę ze sklepem roslinyegzotyczne.pl. Sklep był absolutnie "świeży" nigdy wcześniej nie było prowadazone na nim pozycjonowanie. Nie były w nim prowadzone żadne działania marketingowe. Został założony, zatowarowany, a właściciel rozpoczą poszukiwania firmy, która zajmie się marketingiem.
Wybór padł na naszą firmę, jak przebiegała współpraca?
Najpierw rozpoznaliśmy potrzeby sklepu. Na tej podstawie szybko ustaliliśmy strategię działania i podział obowiązków. Firma Top Online zajęła się budowaniem dedykowanego zaplecza (w celu osiągnięcia wysokich pozycji w wyszukiwarce Google), a do obowiązków właściciela należało prowadzenie fanpage na Facebook'u oraz tworzenie bloga sklepowego.
Optymalizacja kluczem do sukcesu?
Równocześnie z budową zaplecza pozycjonerskiego duży nacisk położyliśmy na optymalizację sklepu pod kątem SEO. Działania które zostały podjęte w tym zakresie to:
- napisanie unikalnych treści dla wszystkich kategorii i produktów
- poprawa linków na bardziej przyjazne
- uzupełnienie meta tagów we wszystkich kategoriach i produktach, ze szczególnym uwzględnieniem "title" i "description"
Optymalizacja dała bardzo szybkie pierwsze efekty. Pozycje podskoczyły w górę już w 1 miesiąc po wprowadzeniu wyżej wymienionych zmian. Był to bardzo dobry początek współpracy i sygnał, że idziemy w dobrą stronę.
Serwisy zapleczowe
Utworzyliśmy sumarycznie 11 serwisów zapleczowych. Wybór padł na blogi ponieważ bardzo łatwo się indeksują. Zróżnicowaliśmy platformy aby jak najbardziej podnieść wiarygodność zaplecza.
Pierwsze 3 mc-e
Pierwsze 3 mc-e zakończliśmy ze średnim wzrostem pozycji na poziomie 30%. Na 12 pozycjonowanych fraz 2 osiągnęły Top10 w tak krótkim czasie. Pozostałe osiągały pozycje głównie w przedziale 30-50.
6 mc-y za nami – jak jest?
Prawdziwy przełom następuje w 5 mc-u współpracy. Aż 8 fraz osiąga pozycje w Top10 z czego 4 w Top5. Pozostałe słowa kluczowe są na pozycjach 15-25.
Efekt w liczbach
Wykres bardzo czytelnie obrazuje wzrost odwiedzin w sklepie. W styczniu (moment rozpoczęcia współpracy) sklep był odwiedzany średnio przez 16 osób. W lipcu liczba ta wzrosła do 119 osób.
Jest to ponad 7-krotny wzrost odwiedzin!
Wpis ten ma na celu pokazanie, że dzięki wspólnym działaniom i optymalnej strategii można osiągać bardzo dobre efekty.
Dziękujemy za zaufanie!