13-02-2016

Pozycjonowanie i budowa zaplecza w praktyce

Minęło już trochę czasu od momentu w którym nawiązaliśmy współpracę ze sklepem roslinyegzotyczne.pl. Sklep był absolutnie "świeży" nigdy wcześniej nie pozycjonowany. Nie były w nim prowadzone żadne działania marketingowe. Został założony, zatowarowany, a właściciel rozpoczą poszukiwania firmy, która zajmie się marketingiem. Jesteś ciekawy jak przebiega nasza współpraca? Zobacz!

Pozycjonowanie i budowa zaplecza w praktyce - SEO blog

Jak to wygląda w praktyce... podsumowanie 6 mc­y współpracy ze sklepem roslinyegzotyczne.pl

Minęło już trochę czasu od momentu w którym nawiązaliśmy współpracę ze sklepem roslinyegzotyczne.pl. Sklep był absolutnie "świeży" nigdy wcześniej nie pozycjonowany. Nie były w nim prowadzone żadne działania marketingowe. Został założony, zatowarowany, a właściciel rozpoczą poszukiwania firmy, która zajmie się marketingiem.

Wybór padł na naszą firmę, jak przebiegała współpraca?

Najpierw rozpoznaliśmy potrzeby sklepu. Na tej podstawie szybko ustaliliśmy strategię działania i podział obowiązków. Firma Top Online zajęła się budowaniem dedykowanego zaplecza (w celu osiągnięcia wysokich pozycji w wyszukiwarce Google), a do obowiązków właściciela należało prowadzenie fanpage na Facebook'u oraz tworzenie bloga sklepowego.

Optymalizacja kluczem do sukcesu?

Równocześnie z budową zaplecza pozycjonerskiego duży nacisk położyliśmy na optymalizację sklepu pod kątem SEO. Działania które zostały podjęte w tym zakresie to:

  • napisanie unikalnych treści dla wszystkich kategorii i produktów
  • poprawa linków na bardziej przyjazne
  • uzupełnienie meta tagów we wszystkich kategoriach i produktach, ze szczególnym uwzględnieniem "title" i "description"

Optymalizacja dała bardzo szybkie pierwsze efekty. Pozycje podskoczyły w górę już w 1 miesiąc po wprowadzeniu wyżej wymienionych zmian. Był to bardzo dobry początek współpracy i sygnał, że idziemy w dobrą stronę.

Serwisy zapleczowe

Utworzyliśmy sumarycznie 11 serwisów zapleczowych. Wybór padł na blogi ponieważ bardzo łatwo się indeksują. Zróżnicowaliśmy platformy aby jak najbardziej podnieść wiarygodność zaplecza.

Pierwsze 3 mc-e

Pierwsze 3 mc-e zakończliśmy ze średnim wzrostem pozycji na poziomie 30%. Na 12 pozycjonowanych fraz 2 osiągnęły Top10 w tak krótkim czasie. Pozostałe osiągały pozycje głównie w przedziale 30-50.

6 mc-y za nami – jak jest?

Prawdziwy przełom następuje w 5 mc-u współpracy. Aż 8 fraz osiąga pozycje w Top10 z czego 4 w Top5. Pozostałe słowa kluczowe są na pozycjach 15-25.

Efekt w liczbach

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Wykres bardzo czytelnie obrazuje wzrost odwiedzin w sklepie. W styczniu (moment rozpoczęcia współpracy) sklep był odwiedzany średnio przez 16 osób. W lipcu liczba ta wzrosła do 119 osób.
Jest to ponad 7-krotny wzrost odwiedzin!

Wpis ten ma na celu pokazanie, że dzięki wspólnym działaniom i optymalnej strategii można osiągać bardzo dobre efekty.

Dziękujemy za zaufanie!


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni.