Młody dynamiczny zespół i owocowe czwartki? Czemu nie, ale darujmy sobie te slogany. W biurze Top Online to my tworzymy atmosferę, w której każdy czuje się swobodnie. Stawiamy na myślenie “out of the box”, ciągłe szukanie nowości, chęć rozwoju i wzajemne wsparcie. To dlatego rekrutujemy nieco inaczej. Chcesz wiedzieć jak? Zapraszam do lektury :)
Sprawdź, jak rekrutujemy na stanowiska Specjalistów SEO!
Kogo szukamy?
Wiem, że pisząc o rekrutacji czy zespole w firmie, łatwo jest wpaść w szumny ton i stworzyć cukierkową laurkę, która nic nie wnosi. Nie będę więc nadmiernie słodzić, napiszę wprost. Top Online to nie ludzie z przypadku, to ciekawe osoby z pasją. Nikt nie “grzeje tutaj stołka” robiąc w kółko to samo, bo dla każdego z nas (i mogę spokojnie wypowiedzieć się tutaj za wszystkich) liczy się rozwój.
Szukamy osób takich jak my. Sami tworzymy sobie świetne miejsce do pracy (każdy ma wpływ na firmę). Sami odpowiadamy też za to, jaka panuje w nim atmosfera, czego jesteśmy świadomi. Jesteśmy zespołem i gramy do jednej bramki, więc (co szczególnie ważne!) pomagamy sobie nawzajem.
Wiedza o SEO jest ważna, ale każdy, kto chce z nami pracować, musi przede wszystkim pasować do naszego zespołu. Niezależnie od wiedzy, doświadczenia czy umiejętności, bez tego nie podejmujemy współpracy.
Tworzenie zgranej drużyny to klucz do sprawnego działania firmy i nie ma tutaj wyjątków. Nie chcemy tylko “zrobić roboty”, chcemy wspólnie tworzyć coś więcej.
Jak przebiega rekrutacja na stanowisko specjalisty SEO?
Pomijając obieg CV, portfolio czy listów motywacyjnych, tj. ze strony kandydatów ich przygotowanie i wysłanie, a z naszej strony selekcję, aktualny kształt naszej rekrutacji to w zasadzie 3 etapy. Każdy z nich można by opisać w czterech słowach: “krótko i do rzeczy”. Nie ma tutaj żadnych zadań rekrutacyjnych, które trzeba wcześniej przygotować, dziwnych pytań czy niekończącego się czekania na swoją kolej.
Etap pierwszy, czyli pytania o SEO
Nie zajmujemy czasu naszym kandydatom — nie prosimy o rozwiązanie zadań dotyczących SEO w domu. Wiemy, że lwia część branży to stosuje, ale my wychodzimy z założenia, że takie zadania może rozwiązać każdy. Nawet bez żadnej wiedzy SEO, korzystając z Google albo naszego kursu SEO Samodzielni - który swoją drogą polecam wszystkim aplikującym na juniora :)
Skoro więc z założenia, że na zadania szkoda czasu, pierwszym etapem jest u nas telefon. Dzwonimy do osoby, która nas zainteresowała i zadajemy 5 krótkich pytań dotyczących SEO. Każdy, kto ma wiedzę na poziomie, którego szukamy, z łatwością odpowie na nie jednym zdaniem. Nie ma więc żadnej presji na przygotowywanie się do rozmowy. Całość przebiega szybko, sprawnie, skutecznie i bez niepotrzebnego stresu.
Po tej pierwszej weryfikacji decydujemy, czy zaprosić danego kandydata na drugi etap, czyli rozmowę kwalifikacyjną. Jest to jednak o tyle fajne, że z reguły nie usłyszysz od nas “oddzwonimy do Pana”. O tym jak wypadłeś/aś i czy chcemy Cię zaprosić, dowiesz się od razu.
Etap drugi - rozmowa kwalifikacyjna
Rozmowa kwalifikacyjna odbywa się zawsze w naszym biurze. W godzinach pracy jest to miejsce pełne życia, osoba starająca się o dane stanowisko widzi więc, jak toczy się u nas dzień. Dostaje w ten sposób ogląd tego, na co się pisze, a to pomaga jej później w zdecydowaniu, czy faktycznie chce z nami pracować.
Sama rozmowa jest podzielona na 3 części, ale wszystkie odbywają się jednego dnia. Pierwszą jest rozwiązanie quizu dot. SEO. Jest to zestaw pytań, który pozwoli nam dokładniej ocenić wiedzę danej osoby. Drugim jest luźna rozmowa o doświadczeniu, umiejętnościach, znajomości różnych dziedzin SEO, czy też strategiach pozycjonowania. Ostatnim z kolei praca przy komputerze - sprawdzamy jak szybko kandydat pisze na klawiaturze oraz dajemy 5 krótkich i prostych zadań do wykonania w HTML.
Całe spotkanie z kandydatem nie powinno trwać dłużej niż godzinę (chyba że się zagadamy…). Co ważne, nie umawiamy kilku kandydatów jednocześnie, nie ma więc presji konkurencji. Każdą osobę, która chce z nami pracować, chcemy choć trochę poznać, nie tylko od strony wiedzy o SEO.
Trzeci etap - wnioski i rozmowa
Jeśli zdecydujemy się na danego kandydata - odpowiadają nam jego umiejętności i uważamy, że pasuje do zespołu - zapraszamy go na jeszcze jedną rozmowę do naszego biura. Podczas tego spotkania omawiamy wszystko, co nas zaciekawiło lub zaniepokoiło w kontekście współpracy. To spotkanie również trwa maksymalnie godzinę. Na jego zakończenie gwarantujemy, że skontaktujemy się z ostateczną decyzją w przeciągu kilku dni.
Dlaczego tak?
Nasz system rekrutacji wypracowaliśmy na bazie dwóch myśli przewodnich. Po pierwsze, szanujemy czas, zarówno kandydatów jak i nasz, co zawsze było dla nas istotne i musiało znaleźć tutaj odzwierciedlenie. Po drugie, jako firma chcemy dobierać do naszego zespołu tylko odpowiednie osoby, by móc się systematycznie rozwijać. Naturalnie, chcieliśmy więc stworzyć na to skuteczną metodę.
Top Online traktujemy nie tylko jako miejsce do “zrobienia co do nas należy” i pójścia do domu, ale jako miejsce, które daje dużo przestrzeni do samorealizacji i dążenia do wspólnego celu. Każdy ma tutaj coś do powiedzenia i każdy zostanie wysłuchany. No i jeszcze jedna kwestia, którą przekładamy na każdy aspekt działania agencji:
Jeśli w SEO da się coś zrobić lepiej, jesteśmy pierwsi, żeby to zrobić. I robimy!
Pierwsze dni w Top Online
Rekrutacja rekrutacją, ale powiem jeszcze co nieco o tym, co dzieje się później. W Top Online zawsze staramy się, aby nowa osoba jak najszybciej się u nas odnalazła. Nikt nie wrzuca tutaj nikogo na głęboką wodę. Dowiesz się co i jak :)
Początkowo zawsze wyznaczamy jedną osobę z naszego zespołu do wprowadzenia nowego członka załogi w życie biura. W onboarding angażują się jednak wszyscy. Każdy chce, by nowa osoba szybko poczuła się swobodnie. Również nasi CEO - Dawid i Marcin, którym można spokojnie zadawać pytania. Z pewnością pomaga w tym zresztą fakt, że nie są oni zamknięci w “szklanych biurach” - są z nami, załogą Top Online.
W kolejnych tygodniach przeprowadzamy dokładne szkolenia z używanych przez nas narzędzi. Skupiamy się przy tym szczególnie na tych autorskich - gdyż nasza praca opiera się głównie na nich. Tutaj warto też wspomnieć, że każda osoba z zespołu opiekuje się u nas jakimś narzędziem i przeprowadza z niego indywidualne szkolenie - pozwala to również poznać się nam nawzajem.
Później, wraz z biegiem procesu wdrożeń, nowy członek załogi dostaje coraz bardziej ambitne zadania. Bardzo mile widziane jest też wychodzenie z inicjatywą. Im więcej pomysłów na automatyzację procesów i inne ulepszenia - tym lepiej!
Przykładowo, oprócz codziennej obsługi klienta, każdy z nas ma zadanie tygodnia, które rozwija Top Online jako całość. Może być to np. przygotowanie SEO Newsów albo napisanie ciekawego art. na temat związany z SEO. Choćby takiego jak ten, który właśnie przeczytałeś :)
Podsumowując:
- Podsumowując: Do naszego zespołu szukamy osób z pasją i zacięciem do rozwoju, takich jak my.
- W Top Online tworzymy zgraną drużynę, dlatego każdy, kto chce z nami pracować, musi pasować do naszego zespołu.
- Proces rekrutacji na specjalistę SEO ma u nas trzy etapy, jest sprawny i konkretny, nie wymaga też wykonywania zadań rekrutacyjnych w domu.
- Pierwszym etapem jest rozmowa telefoniczna, w której trakcie zadajemy 5 pytań dotyczących SEO.
- Drugi to trzyczęściowa rozmowa kwalifikacyjna w naszym biurze: quiz o SEO, luźna rozmowa o doświadczeniu i SEO oraz praca przy komputerze.
- Trzeci (ostatni) to spotkanie, w którym bierze udział CEO Top Online, omawiamy na nim kwestie dotyczące współpracy (wszystko, co nas zaciekawiło lub zaniepokoiło).
- W kilka dni po spotkaniu kontaktujemy się z ostateczną decyzją.
- Na początku pracy wyznaczamy jedną osobą do wprowadzenia nowego członka zespołu w życie biura, ale wszyscy angażujemy się w ten proces (również nasi CEO).
- Szkolimy z naszych narzędzi i poznajemy się nawzajem. Zależy nam, żeby nowa osoba poczuła się u nas swobodnie.
Szukasz pracy w SEO i uważasz, że do siebie pasujemy? Przejdź do sekcji Oferty pracy i wyślij CV!