15-06-2018

Strona ładnie wyglądająca czy odpowiednio zoptymalizowana?

Pozornie jeden z trudniejszych do rozwiązania dylematów, przed którymi stoi właściciel strony internetowej. W rzeczywistości jednak rozterki nad tym, co lepsze, strona ładnie zrobiona czy zoptymalizowana, mogą zniknąć w mgnieniu oka. Wystarczy odpowiednia perspektywa i umiejętność poszukiwania złotego środka, by było zarówno ładnie, jak i zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Dziś przypominamy o tym, o czym należy pamiętać przy tworzeniu strony internetowej, ostrzegając przy tym przed jednym z najczęściej popełnianych błędów.

Strona ładnie wyglądająca czy odpowiednio zoptymalizowana? - SEO blog

Strona ładnie zrobiona może zostać niezauważona

Wykonywana tygodniami z dbałością o najmniejszy szczegół, zjawiskowe efekty wizualne, świetna gama kolorystyczna, chwytliwe hasła, a efekt… stanowczo poniżej oczekiwań. Często dochodzi do sytuacji, w której strona ładnie zrobiona może zostać niezauważona przez jej odbiorców.

W dzisiejszych czasach samo wykonanie strony www to mimo wszystko za mało. To jak postawienie sklepu na przedmieściach, o którego istnieniu nie wie zupełnie nikt. Niezależnie więc od tego, jak elegancki i stylowy byłby nasz sklep, nie przyniósłby nam on zysków bez odpowiedniej reklamy. I podobnie jest ze sklepami internetowymi, które wymagają ich zaprezentowania światu.

Optymalizacja strony www zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek

Optymalizacja strony www opiera się na działaniach zgodnymi z wytycznymi wyszukiwarek, m.in. na tworzeniu przejrzystej i łatwej w obsłudze strony. Intuicyjna strona www wcale nie musi być nieatrakcyjna w swym wyglądzie. Bardzo często dobrze zoptymalizowane strony prezentują się rewelacyjnie. Kwestia wyglądu w podejmowaniu przez Klientów decyzji o zakupie również ma znaczenie i nie ma co tego lekceważyć.

Tak, jak nie przyniesie efektu strona ładna, lecz niezoptymalizowana, tak samo niekoniecznie wysokie zyski łączyły się będą z nieestetycznym wyglądem oraz niedbale napisanymi na stronie treściami. Da to efekt odwrotny – szybkie przyciąganie klientów, lecz równie szybką utratę ich zainteresowania.

Idealne rozwiązanie: strona ładnie zrobiona i zoptymalizowana

Najlepsze rozwiązanie to te, kiedy łączymy estetykę strony z jej przejrzystością, pamiętając o wszystkich składowych optymalizacji strony. Dzięki temu obie te cechy uzupełniają się – optymalizacja sprawia, że strona www znajduje się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, przez co jest przez Klientów zauważona, a ładny wygląd zatrzymuje ich na stronie sklepu internetowego na dłużej. Najlepiej jest, kiedy ładna jest nie tylko szata graficzna, ale i oferty umieszczane na stronie. Działać warto wieloma sposobami – jednymi przyciągając, innymi zatrzymując.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni.