Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Strona ładnie wyglądająca czy odpowiednio zoptymalizowana?

16-06-2018

Strona ładnie wyglądająca czy odpowiednio zoptymalizowana?

Pozornie jeden z trudniejszych do rozwiązania dylematów, przed którymi stoi właściciel strony internetowej. W rzeczywistości jednak rozterki nad tym, co lepsze, strona ładnie zrobiona czy zoptymalizowana, mogą zniknąć w mgnieniu oka. Wystarczy odpowiednia perspektywa i umiejętność poszukiwania złotego środka, by było zarówno ładnie, jak i zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Dziś przypominamy o tym, o czym należy pamiętać przy tworzeniu strony internetowej, ostrzegając przy tym przed jednym z najczęściej popełnianych błędów.

Strona ładnie wyglądająca czy odpowiednio zoptymalizowana? - SEO blog

Strona ładnie zrobiona może zostać niezauważona

Wykonywana tygodniami z dbałością o najmniejszy szczegół, zjawiskowe efekty wizualne, świetna gama kolorystyczna, chwytliwe hasła, a efekt… stanowczo poniżej oczekiwań. Często dochodzi do sytuacji, w której strona ładnie zrobiona może zostać niezauważona przez jej odbiorców.

W dzisiejszych czasach samo wykonanie strony www to mimo wszystko za mało. To jak postawienie sklepu na przedmieściach, o którego istnieniu nie wie zupełnie nikt. Niezależnie więc od tego, jak elegancki i stylowy byłby nasz sklep, nie przyniósłby nam on zysków bez odpowiedniej reklamy. I podobnie jest ze sklepami internetowymi, które wymagają ich zaprezentowania światu.

Optymalizacja strony www zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek

Optymalizacja strony www opiera się na działaniach zgodnymi z wytycznymi wyszukiwarek, m.in. na tworzeniu przejrzystej i łatwej w obsłudze strony. Intuicyjna strona www wcale nie musi być nieatrakcyjna w swym wyglądzie. Bardzo często dobrze zoptymalizowane strony prezentują się rewelacyjnie. Kwestia wyglądu w podejmowaniu przez Klientów decyzji o zakupie również ma znaczenie i nie ma co tego lekceważyć.

Tak, jak nie przyniesie efektu strona ładna, lecz niezoptymalizowana, tak samo niekoniecznie wysokie zyski łączyły się będą z nieestetycznym wyglądem oraz niedbale napisanymi na stronie treściami. Da to efekt odwrotny – szybkie przyciąganie klientów, lecz równie szybką utratę ich zainteresowania.

Idealne rozwiązanie: strona ładnie zrobiona i zoptymalizowana

Najlepsze rozwiązanie to te, kiedy łączymy estetykę strony z jej przejrzystością, pamiętając o wszystkich składowych optymalizacji strony. Dzięki temu obie te cechy uzupełniają się – optymalizacja sprawia, że strona www znajduje się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, przez co jest przez Klientów zauważona, a ładny wygląd zatrzymuje ich na stronie sklepu internetowego na dłużej. Najlepiej jest, kiedy ładna jest nie tylko szata graficzna, ale i oferty umieszczane na stronie. Działać warto wieloma sposobami – jednymi przyciągając, innymi zatrzymując.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

4.78 / 5

Liczba ocen: 46

Twoja ocena:

Przeczytaj również:

Pozycjonowanie
Above the Fold w SEO — jak je optymalizuję?
Maciej Bednarski, 11-02-2025
Above the Fold w SEO — jak je optymalizuję? - SEO blog
Pozycjonowanie
Opis czy blog - co lepiej pisać?
Hubert Szajner, 04-02-2025
Opis czy blog - co lepiej pisać? - SEO blog
Pozycjonowanie
9 sposobów na humanizację treści AI
Filip Fedorowicz, 28-01-2025
9 sposobów na humanizację treści AI - SEO blog