Ile zamówień Pana sklep zrealizował w poprzednim roku?
Kilkadziesiąt tysięcy.
Tym pytaniem witam Cię w pierwszej odsłonie naszego Szybkiego Q&A z właścicielami sklepów internetowych.
Pierwszym moim gościem jest Marcin Warzocha - właściciel sklepu internetowego nakrywamy.pl. Marcin to jeden z pierwszych Klientów Top Online - tworzyliśmy mu sklep w 2012 roku. Tak się poznaliśmy a nasze relacje po jakimś czasie z biznesowych zmieniły się w bardziej przyjacielskie. Marcinowi zawdzięczam bardzo dużo wiedzy, a historia założenia sklepu i jego życiorys nadaje się na dobrą książkę. Swoją sprzedaż zapoczątkował wystawiając na allegro serwis obiadowy, który defacto wstępnie kupił dla siebie. Po kilku dniach już miał wystawione dwa serwisy, ponieważ poprzedni się sprzedał. Dzisiaj jego sklep jest liderem w swojej branży i właśnie zgarnął 1 miejsce w kategorii Dom i wnętrze w rankingu zaufanych sklepów Ceneo 2020.
Od kiedy zajmuje się Pan sprzedażą w internecie?
Jesień 2008 - początek kryzysu światowego co daje nam świetny początek, gdyż zaczynaliśmy od zera w tak trudnym czasie.
Co by Pan poradził osobie, która właśnie zakłada sklep internetowy?
Praca od podstaw. Zysk nie jest najważniejszy. Zbudowanie odpowiedzialnej i sumiennej załogi.
Czy gdyby miał Pan jeszcze raz zakładać sklep to co by Pan zrobił inaczej?
Nic. Wszystko to co zrobiliśmy to zrobiliśmy poprawnie. Nie byliśmy nastawieni na szybką i dużą sprzedaż tylko na stabilną ewolucję naszego sklepu.
Jaki jest najlepszy kanał sprzedażowy w Pana sklepie?
SEO, Adwords, Ceneo, Allegro
Który [jeden] produkt ze swojego sklepu poleciłby mi Pan najbardziej?
Serwis obiadowy Lubiana Victoria. Jest to pierwszy produkt od jakiego zaczęła się nasza przygoda ze sprzedażą w sieci. Do tej pory używam tego serwisu. Jest modny, ponadczasowy i można go rozbudować o kilkadziesiąt dodatków z tej serii.
Największy problem w ecommerce?
Braki asortymentowe u dostawców/producentów/hurtowników i czasami brak możliwości realizacji zamówień.
Największa zaleta sprzedaży internetowej?
Działanie ogólnopolsko. Nie ma znaczenia czy klient jest np. z Oławy (10km od naszej siedziby we Wrocławiu) czy z Białegostoku (kilkaset kilometrów dalej). W 95% przypadków paczka wysłana do obu klientów dotrze do nich następnego dnia.
Co wyróżnia Pana sklep?
Jakość obsługi klienta w zakresie pracy magazynu (zabezpieczenie towaru do wysyłki) i jakość obsługi w procesie reklamacyjnym.
Ulubiony cytat?
Nie ma darmowych obiadów. Moim zdaniem na wszystko trzeba sobie zapracować.
Jaką książkę, podcast lub youtubera by Pan polecił komuś, kto dopiero otwiera swój sklep internetowy?
Moja jedna z pierwszych książek to Konwersja w e-commerce od eKomercyjnie - czerpałem z niej wiedzę w początkowej fazie rozwoju sklepu.
Ile czasu spędza Pan codziennie w pracy?
8 godzin.
Jakie jest Pana hobby?
CrossFit, piłka nożna halowa, praca w ogrodzie.
Jeżeli chciałbyś zadać Marcinowi jakieś pytanie, zrób to w komentarzu. Tymczasem ja bardzo mu dziękuję za wzięcie udziału w Szybkim Q&A, życząc powodzenia i dalszychsukcesów.
Pozdrawiam,
Marcin z Top Online