25-10-2020

#TIPTOP 1 - Wiadomości pozakupowe

W sieci jest mnóstwo sklepów internetowych. Co więc zrobić, aby Klient zapamiętał zakupy właśnie u nas i jeszcze przed otrzymaniem zamówionych produktów z uśmiechem na ustach wiedział, że dokonał właściwego wyboru?

 #TIPTOP 1 - Wiadomości pozakupowe - SEO blog

W sieci jest mnóstwo sklepów internetowych. Co więc zrobić, aby Klient zapamiętał zakupy właśnie u nas i jeszcze przed otrzymaniem zamówionych produktów z uśmiechem na ustach wiedział, że dokonał właściwego wyboru?

Zaczynamy #TIPTOP, czyli serię tipów, które wykonasz często w ciągu 10-20 minut, a które to pomogą Ci dopracować i wyróżnić Twój piękny sklep internetowy.

Derek Sivers w 1998 roku założył firmę CD Baby, która stała się największym internetowym sprzedawcą muzyki niezależnej na świecie, przynosząąc 150 tysiącom muzyków łączny dochód przekraczający 100 mln dolarów. W 2008 roku firmę sprzedał za 22 mln dolarów a pieniądze przekazał fundacji zajmującej się edukacją muzyczną. Dlaczego o nim wspominam? Ponieważ już prawie 20 lat temu wiadomości pozakupowe odróżniały serwis pana Siversa od konkurencji. Budując swój sklep nie powinno być bowiem dla Ciebie ważne jak inni coś robią, tylko ja Ty chcesz to zrobić - jak powinno być to zrobione według Ciebie. Jaka więc była wiadomość po złożeniu zamówienia w serwisie Pana Siversa?

Twoja płyta została delikatnie zdjęta z półki w magazynie CD Baby przez pracownika ubranego w sterylne, odkażone rękawiczki i ułożona na satynowej poduszce.

Zespół 50 inspektorów obejrzał ją i wypolerował, żeby przed wysłaniem zyskać pewność, że płyta jest w najlepszym możliwym stanie. Nasz specjalista od pakowania produktów, ściągnięty specjalnie z Japonii, zapalił świecę i włożył Twoją płytę do najlepszego pudełka ze złotą otoczką, jakie można kupić na rynku. Tłum obserwujących go pracowników wydał z siebie jęk zachwytu.

Następnie w naszej firmie odbyła się huczna uroczystość, której uczestnicy w barwnym korowodzie pomaszerowali na pocztę, a mieszańcy Portland machali na pożegnanie Twojej paczce, kiedy nasz prywatny odrzutowiec zabierał ją w podróż do Ciebie dzisiaj, w piątek 6 czerwca.

Mam nadzieję, że zakupy w CD Baby były dla Ciebie cudownym przeżyciem. Dla nas była nią możliwość zrealizowania Twojego zamówienia. Umieściliśmy na ścianie Twoje zdjęcie z podpisem "Klient roku".

Jesteśmy wyczerpani, ale nie możemy się doczekać, aż złożysz kolejne zamówienie na CDBABY.COM

Ta wiadomość budziła taki zachwyt u kupujących, że kilkadziesiąt tysięcy osób po jej otrzymaniu postanowiła się nią podzielić ze znajomymi. Oznaczało to niezłą reklamę zerowym kosztem oraz powracającego Klienta. Minęło prawie 20 lat a w 90% sklepów wiadomości pozakupowe są nadal takie same. Mało kto to zmienia.

Zastanawiasz się czy to nadal działa?To ja Ci powiem, że działa, i to bardzo dobrze.Sklep internetowy Skarpetki.sklep.pl od samego początku postawił na kreatywną obsługę Klienta. Po tym jak zamówienie zostanie zrealizowane, Klient dostaje następującą wiadomość:

W dniu dzisiejszym po wielu godzinach przygotowań UDAŁO NAM SIĘ! Ciężko pracowaliśmy na ten sukces! Pokonaliśmy nasz magazyn wzdłuż i wszerz. W pocie czoła, bez chwili wytchnienia pracowaliśmy ciężko, aby zrealizować Twoje zamówienie. Spędziliśmy długie godziny w magazynie po to, aby Twoja paczka wyróżniała się z tłumu zwykłych przesyłek.

Gdy przygotowaliśmy już Twoją paczkę do wysyłki, razem z całą załogą odprowadziliśmy ją do kuriera. Musimy Ci przyznać, że zawsze są to niezwykłe chwile. Z każdej strony było słychać pisk gapiów, obok przygrywał „Czesiek z lokalnym zespołem”, a w międzyczasie piliśmy szampana, który NIKOMU nie zaszkodził ;) Pożegnaliśmy Twoje skarpetki jak członka rodziny, który musiał „opuścić rodzinne gniazdo.

Mamy nadzieję, że Ty otwierając paczkę będziesz tak samo zadowolony jak my, mogąc zrealizować zamówienie właśnie dla Ciebie!

Dbamy o nasze środowisko, dlatego paragon za zamówienie znajdziesz w załączniku tej wiadomości.

Przesyłkę powierzyliśmy kurierowi, który niebawem wyśle do Ciebie wiadomość z numerem nadania i linkiem do śledzenia przesyłki.

Uwielbiamy realizować Twoje zamówienia, dlatego poniżej przesyłamy Ci już teraz kod rabatowy na kolejne zakupy. Dzięki niemu kupisz u nas wszystko o 10% taniej!
Twój kod: ROMJJ9HL

Miłego dnia! :)

Jeżeli masz jakieś pytania, to pozostajemy do Twojej dyspozycji. Napisz maila na pomoc@skarpetki.sklep.pl.Pozdrawiamy,
Zespół Skarpetki.sklep.pl

P. S. Mamy nadzieję, że zakupione skarpetki sprawią Ci wiele frajdy. Będziemy bardzo wdzięczni, jeżeli polecisz nasz sklep znajomym. Możesz podarować im nawet kod rabatowy, który jest w tej wiadomości.Do zobaczenia niebawem!

Wiecie jaki jest efekt tej wiadomości?Sklep otrzymuje co chwilę maile z bardzo kreatywnymi odpowiedziami od Klientów. Oczywiście konwersacje są kontynuowane i nawiązuje się bardzo fajna relacja między Klientem a sklepem.

Jeżeli nadal Was nie przekonałem, że warto odmienić swoje wiadomości, to może przekona Was Alexis Ohanian, współzałożyciel między innymi serwisu Reddit, który jest w 50 najczęściej odwiedzanych stron na świecie. Pan Ohanian w książce "Narzędzia tytanów" wspomniał:

Zainwestuj odrobinę czasu w uczynienie jej [wiadomości] trochę bardziej ludzką, albo - w zależności od branży - zabawniejszą, inną niż wszystkie, w jakikolwiek sposób lepszą. Zapewniam, że warto to zrobić. Potraktuj to jak wyzwanie.

Mam nadzieję, że #TIPTOP numer 1 Ci się podobał. Jak tak to zostaw łapkę w górę! Jeżeli masz pytania to napisz je w komentarzu. Z chęcią na wszystkie odpowiem.

Daj się zapamiętać. Powodzenia!
Marcin z Top Online


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni.