05-11-2020

#TIPTOP 2 - Niszowe produkty w dropshippingu

W ostatnich dwóch latach słowo "dropshipping" bardzo mocno zyskało na popularności (200%) i jeżeli weźmiemy pod uwagę przewidywania, że w 2040 roku 95% zakupów będzie się odbywało online, to trend ten raczej szybko się nie skończy.

 #TIPTOP 2 - Niszowe produkty w dropshippingu - SEO blog

Wlatuje kolejny wpis z serii #TIPTOP. Tym razem o tym, jak znaleźć unikalne produkty i sprzedawać je w modelu dropshippingowym.

W ostatnich dwóch latach słowo "dropshipping" bardzo mocno zyskało na popularności (200%) i jeżeli weźmiemy pod uwagę przewidywania, że w 2040 roku 95% zakupów będzie się odbywało online, to trend ten raczej szybko się nie skończy. Sprzedaż w modelu dropshippingowym może być bardzo opłacalna (np. sklep modnedonice.pl w samym tylko maju 2020 wygenerował 178 zamówień na łączną kwotę 115 000 zł). W ostatnich dwóch latach potencjał ten został zauważony też przez hurtownie - ilość hurtowni oferujących dropshipping się bardzo zwiększyła.

Czy jednak te hurtownie są w stanie nam zapewnić udany rozwój sklepu? Którą z nich wybrać?

Produkt który wybierzemy to kluczowa kwestia, więc chciałbym zaproponować Ci inny sposób na znalezienie dropshipping'owego partnera.

Peter Thiel, który ma 241 tysięcy śledzących na twitterze (pomimo, że na koncie widnieje tylko jeden wpis z 2014 roku) w swojej książce Zero to one. Notatki o start-upach, czyli jak budować przyszłość, zaleca założycielom firm zadawanie sobie 7 pytań, w którym jest między innymi:

  • Czy zauważyłeś wyjątkową okazję, której nie widzi nikt oprócz Ciebie?
  • Czy zaczynasz działalność z dużym udziałem w małym rynku?

Czy zatem wybór najłatwiejszej do znalezienia hurtowni i umieszczenie tych samych produktów co setki innych sklepów internetowych w swojej ofercie jest okazją, której nikt oprócz Ciebie nie dostrzega? Nie bardzo, prawda?

Źródłem wartości zawsze jest najtrudniejsza część pracy

Według mnie ta zasad idealnie pasuje w przypadku problemu znalezienia odpowiedniego produktu do sprzedaży. Najłatwiejszy i najszybszy wybór najprawdopodobniej nie da nam żadnego wyróżnika i żadnej okazji. Powielanie setek innych sklepów i produktów już z góry zakłada, że nie jest to nisza - a właśnie znalezienie produktów niszowych ze stale rosnącym zainteresowaniem nas najbardziej interesuje. Dodatkowo, po kilkunastu miesiącach możemy mieć wrażenie, że bardziej walczymy o utrzymanie (pchamy interes pod olbrzymią górę) niż rozwijamy biznes (staczamy z łatwością z górki).

Jeżeli myślisz o tym, że pchanie interesu pod górę jest bardzo trudne, zwłaszcza na początku działalności biznesowej, drogą do rozwiązania problemu jest pytanie: Dlaczego nie zajmiesz się inną działalnością - taką, którą mógłbyś staczać z górki?
Seth Godin, autor 18 bestsellerów przetłumaczonych na 35 języków

Kilka razy spotkałem się ze stwierdzeniem Nie ma hurtowni dropshippingowych z niszowym asortymentem, moja odpowiedź zawsze była taka sama No i bardzo dobrze! Możesz więc sam sobie taką znaleźć. Będziesz miał unikalny, niszowy produkt w dropshippingu. Zawsze mój rozmówca po tym mówił: Ale jak to zrobić?. No to odpowiadam:

Nie jest to łatwe, ale przecież o to chodzi bo w ten sposób eliminujemy na wstępie 90% osób, które się tego nawet nie podjęły.

Na Etsy, Allegro i na bardzo odległych miejscach wyszukiwarce Google wyszukasz producentów świetnych, pięknych wyrobów np. piękne drewniane kartki, przecudowne i bardzo użyteczne hamaki do domu, ręcznie wykonane, modne drewniane pierścionki i naszyjniki, nowoczesne donice do domu i ogrodu, kolorowe skarpetki.

Odnajdź te produkty, przeanalizuj je i napisz, a najlepiej zadzwoń do właścicieli. Przeważnie są to małe firmy, które szukają rozgłosu, możliwości rozwoju różnych kanałów sprzedaży. Zaproponuj im współpracę. Jeżeli uda Ci się namówić ich do kooperacji to zyskasz unikalny, piękny produkt.

Takie osoby przeważnie nie znają się na marketingu internetowym i nie wiedzą że jest coś takiego jak dropshipping ale za to mają coś czego Ty nie masz - idealny produkt. To musi się udać bo obu stronom ostatecznie zależy na tym samym - na sprzedaży tych samych produktów. Jeżeli początkowo byś się jednak spotkał z odrzuceniem ze strony kilku producentów, nie przejmuj się. Pooglądaj wtedy [tak pół żartem, pół serio] film na Netflix o tym jak powstał McDonald i następnego dnia spróbuj ponownie.

Powodzenia!
Marcin Kamiński z Top Online


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni.