Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Top 10 statystyk Google, które powinieneś znać w 2021 roku

10-02-2021

Top 10 statystyk Google, które powinieneś znać w 2021 roku

Ile wyszukiwań dziennie przetwarza Google? Ile wejść odnotował w 2020 roku? Ile wyszukań pochodzi z telefonów? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Top 10 statystyk Google, które powinieneś znać w 2021 roku - SEO blog

Gdy bierzemy pod uwagę wybór wyszukiwarki internetowej, to właśnie Google przychodzi nam jako pierwszy na myśl. Wystarczy wpisać określoną frazę i nacisnąć jeden prosty przycisk, aby otrzymać niezliczoną ilość informacji. Łatwy, jak również stały dostęp do poszczególnych treści sprawił, że narzędzie stało się nieodłączną częścią naszego życia.

Poniższe statystyki pozwolą Ci zrozumieć zachowania użytkowników oraz wiodące trendy. Fakty mogą być przydatne podczas optymalizacji strony lub generować ciekawy kontent warty obejrzenia. Sprawdź 10 najistotniejszych statystyk Google w 2021 roku.

1. Google jest najczęściej odwiedzaną stroną internetową

Google najczęściej odwiedzaną stroną internetową

Raczej was to nie zdziwi, że gigant był w 2020 roku najchętniej odwiedzaną witryną. Odnotowano liczbę aż 92.21 miliarda wejść (Źródło).

Nieustannie rosnąca liczba użytkowników Google korzysta na co dzień z pomocy wyszukiwarki w trakcie wykonywania codziennych czynności. Poza tym, warto wspomnieć, że sam Google oferuje również usługę poczty elektronicznej Gmail, wiadomości czy zakupów. Strona daje też dostęp do różnorodnych obrazów i filmików.

Ponadto, co ciekawe 12% ruchu pochodzi z wyszukiwań hasła "google" w Google (Źródło).

2. Google zdominował rynek wyszukiwarek internetowych

Google zdominował rynek wyszukiwarek internetowych

Tutaj znowu nie będziecie zaskoczeni, ponieważ Google praktycznie nie ma sobie równych. Ostatni miesiąc 2020 roku, czyli grudzień przyniósł 91.38% udziału w rynku (Źródło).

Dokonajmy dodatkowo porównania z innymi dostępnymi wyszukiwarkami. Na drugim miejscu zauważymy Bing, posiadający 2.69% udziału. Dalej Yahoo, skupiający 1.46%, natomiast Baidu i YANDEX przekroczyły próg 1%.

Gdy w 1997 roku pojawił się Google, inne wyszukiwarki niezwykle szybko odczuły kryzys, dlatego próbowały doścignąć pioniera. Jednak Google zdobywał kolejne szczebelki, rozszerzając swoje usługi oraz narzędzia, zwiększające produktywność, między innymi wprowadził reklamy. Trzeba też podkreślić, że w 2018 roku Google wypracowało jeden z najwyższych przychodów wśród firm technologicznych.

3. Ilość dziennych wyszukiwań Google

ilość dziennych wyszukiwań w Google

Google przetwarza ponad 3,5 miliarda wyszukiwań dziennie (Źródło). Niewiarygodne, prawda? Co więcej, po rozbiciu liczby wychodzi na to, że strona odnotowuje około 40 tysięcy zapytań w ciągu jednej sekundy.

Przyjrzyjmy się odrobinie historii. W 1998 roku Google przetwarzał 10 tysięcy zapytań. Porównując do 2006 roku, wyszukiwarka osiągnęłaby taki wynik z uwzględnieniem sekundy. Widać więc ogromny przeskok. Kiedyś ledwie znana, teraz podbija urządzenia mobilne większości ludzi na całym świecie.

4. Użycie Google Lens (Obiektyw Google)

Użycie Google Lens

Google zdecydowanie upraszcza proces przeprowadzania zapytań. Zazwyczaj użytkownicy wykorzystują do tego celu przeglądarki stacjonarne i mobilne. Jednak swego czasu na horyzoncie pojawiła się zupełnie nowa opcja, a mianowicie Google Lens.

Obiektyw Google, czyli Google Lens wyszedł stosunkowo niedawno, bo w 2017 roku. Aplikacja opiera swój mechanizm działania na sztucznej inteligencji oraz uczących się systemach. Użytkownicy mogą identyfikować konkretne obiekty za pomocą smartfona i jego aparatu. Wystarczy skierować odpowiednio obiektyw - gotowe.

Oczywiście funkcje narzędzia ulegają licznym aktualizacjom. Niespełna rok po premierze aplikacji Google Lens był w stanie rozpoznawać nawet miliard rozmaitych obrazów (Źródło). Do tej pory zadano Google Lens także ponad miliard zapytań (Źródło).

Aplikacja nie obejmuje swoim zasięgiem tylko obrazów. Tłumaczenie tekstu? Bez problemu! Google Lens posiada w bazie ponad 100 języków. Istnieje również możliwość czytania tekstu na głos, co staje się czasami bardzo przydatne.

5. Liczba wyszukiwań w Google dla urządzeń mobilnych

Liczba wyszukań w Google dla urządzeń mobilnych

Smartfony zdobywają ogromne uznanie oraz niemałą popularność już od kilku dobrych lat. Mobilność ma także istotne znaczenie dla Google, a właściwie można by rzec, że jest najważniejsza. Biorąc pod uwagę sprzęt, aż 63% wyszukiwań Google pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych (Źródło).

Należy zestawić tu przede wszystkim tablety, jak również telefony komórkowe. Gdy zerkniemy na typy wyszukiwań, użytkownicy wielokrotnie przeprowadzają wyszukiwanie lokalne, poszukując odpowiedzi związanych z ich lokalizacją. Co interesujące, internauci używają urządzeń mobilnych do wertowania mniej złożonych wyników. Zazwyczaj chcą szybko sprawdzić określoną rzecz czy fakt.

6. Jakie jest najczęściej wyszukiwane zapytanie w Google?

jakie jest najcześciej wyszukiwane zapytanie w Google

Mamy już świadomość tego, że użytkownicy intensywnie korzystają z wyszukiwarki. Jednak jaka fraza królowała w 2020 roku na całym świecie? Odpowiedź brzmi...YouTube (Źródło)!

Trudno się dziwić, platforma gromadzi miliony zwolenników. Zaraz potem dostrzegamy obecność Facebooka, a na trzecim miejscu Gmail'a. Wszystkie zaprezentowane wyniki obrazują, jak wielka jest skala dotarcia narzędzia. Słowa kluczowe są oczywiście bardzo dynamiczne, ale nietrudno zaobserwować bezsprzecznych pionierów.

7. Ile procent konsumentów, wyszukujących lokalnie rzeczywiście odwiedza dany sklep?

ile procent konsumentów wyszukujących lokalnie rzeczywiście odwiedza dany sklep

Może Cię to zdziwić, bo aż 72% użytkowników po znalezieniu informacji na temat określonej rzeczy, kieruje się do najbliższego sklepu (Źródło). Jednak warto podkreślić tu, że taka zależność występuje w przypadku punktów oddalonych od konsumenta o około 1,5 kilometra.

To pokazuje, jak duży wpływ ma pozycjonowanie lokalne na zachowania potencjalnych klientów. Przeważnie najpierw wertujemy wyszukiwarkę, aby znaleźć określone dane, zdjęcia, opinie, sposób użytkowania i dopiero wtedy podejmujemy decyzję o wyjściu z domu.

8. Ile procent wyszukiwań produktowych zaczyna się od Google?

ile procent wyszukiwań produktowych zaczyna się w Google

Patrząc na rok 2020, liczba ta wyniosła 35% (Źródło). Często osoby, które szukają za pośrednictwem Google, wiedzą, czego potrzebują - przykładowo konkretny model telefonu. Pozostaje już tylko wybór oferty najkorzystniejszej cenowo, ale też takiej, która prezentuje komfortowy sposób transakcji dla obu stron.

Dzięki konkretnej dawce wiedzy, marketerzy mogą oddziaływać na podróż zakupową użytkownika, rozumiejąc znacznie lepiej jego motywacje.

9. Jak ważne jest znalezienie się na pierwszej stronie SERP?

jak ważne jest znalezienie się na pierwszej stronie serp

Nie ma wątpliwości, że pierwsza strona wyszukiwarki jest najbardziej kluczowa. Ponadto, obecnie pierwszy wynik w wyszukiwarce Google odnotowuje średni współczynnik klikalności na poziomie 28,5% (Źródło).

Przeprowadzone badania pokazały, że średni CTR znacząco spada po osiągnięciu pierwszej pozycji. Druga pozycja liczy odpowiednio 15%, a trzecia 11%. Klikalność ulega diametralnemu zmniejszeniu. Natomiast już dziesiąta pozycja może podarować nam jedynie 2,5%.

10. Użytkownicy zdecydowanie bardziej wolą organiczne wyniki wyszukiwania

Szacuje się, że 70-80% użytkowników odrzuca płatne wyniki wyszukiwań w formie reklam, na rzecz tych całkowicie bezpłatnych (Źródło).

Wbrew pozorom, internauci czują zdecydowanie mniejsze zaufanie do danej strony. Zamiast tego wybierają coś, co wydaje się im całkowicie naturalne i przez to wiarygodne.

Google wciąż przoduje pośród reszty wyszukiwarek. Jednak Bing czy DuckDuckGo również odgrywają niemałą rolę, szczególnie wśród niszowych odbiorców. Nie marginalizuj, a wykorzystuj ich potencjał, docierając do wszystkich pożądanych użytkowników. Aktualne statystyki na pewno pomogą Ci w zrozumieniu narastających trendów oraz umożliwią poprawę istotnych parametrów Twojej strony.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również:

Pozycjonowanie
Jak długo czeka się na efekty SEO? Przypadki z naszej agencji - SEO blog
Pozycjonowanie
Jak radzę sobie z błędami 404
Grzegorz Słoka, 13-02-2024
Jak radzę sobie z błędami 404 - SEO blog