Zdziwiony? To nie mrzonki a realny fakt. Według NASDAQ większość społeczeństwa pozostanie przy samym handlu elektronicznym. Dokładnie przeanalizowano obecne oraz przyszłe trendy, dzięki czemu nasunął się jeszcze jeden wniosek. Zakupy online będą wykonywane głównie za pośrednictwem urządzeń mobilnych, dlatego firmy powinny zacząć już teraz dbać o swoją widoczność. Natomiast dziś chcemy przybliżyć Ci, jak może wyglądać niedaleka przyszłość.
Klienci jako mechanizm napędowy zmian
Należy wziąć pod uwagę jedną, kluczową rzecz. MY wyznaczamy ścieżki sprzedaży internetowej. Nie bez powodu ciągle rośnie popularność e-commerce. Do głównych zalet należy ogromny wybór, łatwy i szybki dostęp czy wygoda płatności. Po co opuszczać dom, gdy wszystko jest tak naprawdę obok? Pandemiczna sytuacja odegrała tu dużą rolę. Osoby, które dotąd odrzucały platformy internetowe, musiały sięgnąć po nowoczesne rozwiązania. Oszczędność czasu połączona z rosnącymi możliwościami skutecznie przyciąga tłumy.
Dostrzegamy również zanik sklepów stacjonarnych. Najwięksi giganci obierają innowacyjną strategię. H&M zamyka coraz większą ilość punktów na całym świecie. Już w 2019 roku liczba ta miała wynieść 160. Ponadto, szwedzki pionier odzieżowy uskutecznił rozbudowę witryny online, by zyskała atrakcyjny oraz intuicyjny charakter - przyjazny potencjalnemu nabywcy. Pamiętasz moment bankructwa Forever 21? Amerykański sklep wciąż działa pod postacią sprzedaży internetowej i radzi sobie całkiem nieźle. Fashion Nova, Zaful - kobiety kochają oba warianty pomimo braku sposobności ujrzenia produktów w świecie rzeczywistym.
E-commerce opanowało sektor modowy, kosmetyczny czy elektroniczny. Odnotowujemy jednak tendencje, obejmujące inne, być może wcześniej niespodziewane branże. Zakup świeżych owoców oraz warzyw, wysokiej jakości mięsa bądź ulubionych słodkości? Między innymi Carrefour oraz Auchan umożliwiają zrealizowanie danego pragnienia. Powszechnie znana sieć sklepów Biedronka również podejmuje się tego wyzwania. We współpracy z Glovo zamówisz niezbędny asortyment spożywczy prosto do Twojego domu. Usługa została uruchomiona na terenie 10 dużych miast. Poza tym, prym wiodą zagraniczny Amazon, Walmart, a także cateringi dietetyczne.
CGTN jakiś czas temu wypuścił ciekawy dokument, dotyczący tego jak będą wyglądały zakupy w przyszłości, zachęcamy do zapoznania się z ich "wizją świata":
M-commerce, czyli zdecydowany wzrost znaczenia urządzeń mobilnych
Praktycznie każdy posiada choć jednego smartfona. Sprzęt mamy zawsze pod ręką - sprawdzamy wiadomości, maile, Instagrama, Facebooka, YouTube. Narzędzie wyzwala ogrom rozwiązań, dlatego zakupy internetowe również zaczynają nabierać szczególnego wymiaru. Wyszukujemy pożądany produkt w przeciągu nawet kilku sekund. Błyskawiczny przegląd ofert, marek sprawia, że użytkownik otrzymuje dostosowane wyniki.
Pewnie niejednokrotnie szukałeś informacji na temat określonej rzeczy, porównując jednocześnie ceny. Dopiero wtedy decydowałeś o tym czy gra jest warta świeczki. Wyjście z domu i obejrzenie obiektu stanowi zazwyczaj ostateczny efekt uprzednich działań. Wyszukiwarka pomaga selekcjonować poszczególne propozycje. Sam uczestniczysz w często nieświadomym wyścigu o Twoją atencję oraz dokonanie finalnego zakupu. Urządzenia mobilne generują więc główne źródło informacji dla potencjalnych klientów.
Ponadto, duża część sklepów stacjonarnych oferuje odpowiedniki internetowe. Jeżeli masz zły dzień a mozolny prysznic i opuszczenie ciepłego koca wydaje się najgorszą wersją zdarzeń - wystarczy kliknięcie. Co więcej, powstające aplikacje mobilne są jeszcze bardziej kuszące oraz interaktywne. Niewielki ekran stwarza narastające zagrożenie. Prężne funkcjonowanie sklepów stacjonarnych może za jakiś czas wisieć na włosku.
Transformacja showroomów
Ciężko jednoznacznie stwierdzić czy retail całkowicie zniknie. Istnieje przecież grono osób, które nie jest w stanie zakupić danego produktu bez fizycznego kontaktu. Możliwość dotknięcia oraz ujrzenia obiektu stanowi bardzo ważny element procesu zakupowego dla wielu ludzi, dlatego showroom przypominałby raczej salon wystawowy. Pokaz konkretnych produktów bez tworzenia niepotrzebnych zapasów ujmuje kolejne przedsiębiorstwa. Trzy kroki - zobacz, wróć i zakup. Takie miejsca mogłyby więc doskonale pełnić rolę punktów odbioru zamówienia. Bezpośredni zakup następowałby tylko poprzez sferę online. Showroom powinien zachęcić i reklamować. Funkcje marketingowe takiego rozwiązania są zbawienne. Interakcje nawiązywane z klientami skutkowałaby owocnymi rezultatami. Zwiększona sprzedaż, rosnące zaufanie oraz multum pozytywnych rekomendacji. Czego chcieć więcej?
Dynamiczny rozwój płatności online
Płatności elektroniczne bezsprzecznie podbiły e-commerce. Wyjątkowy komfort, jak również gwarancja bezpieczeństwa okazały się satysfakcjonujące dla obu stron. Klienci, jak i sprzedający bardzo cenią sobie właśnie takie rozwiązanie. Jednak rynek ulega zmianom a każdy chce iść naprzód, przedstawiając nowe, przyszłościowe warianty. Następuje wyścig, rodzący pytanie. Kto pierwszy wygra i zaprezentuje coś niebywałego? Najistotniejszym czynnikiem, determinującym pożyteczność przedsięwzięcia jest lepsza obsługa klienta, a także jego zadowolenie. Specjaliści przetwarzania płatności ciągle poszukują unikatowych dróg, wskazujących na trop znakomitych, przyszłościowych alternatyw.
Portfele mobilne
Mówi się, że do końca 2020 roku aż 64% użytkowników będzie korzystać z portfeli mobilnych. Nic dziwnego, ponieważ opcja ta posiada szereg zalet. Chcemy nadmienić 3 kluczowe komponenty. Prędkość, bezpieczeństwo i wygoda. W obecnych czasach trend wzrośnie. Szacowane płatności wyniosą prawdopodobnie pod koniec grudnia około 503 miliardów dolarów. Usługa zorientowana na potrzeby klienta odnosi ogromny sukces.
Pozytywne doświadczenia klientów
Sklepy online głowią się, jak udoskonalać obsługę przy pomocy strony internetowej. Zrozumiałe menu ułatwia sprawne poruszanie. Natomiast przyjazny interfejs przeprowadza nas przez cały proces zakupowy. Kładziony nacisk na nowatorskie metody płatności wytwarza płynność oraz zatrzymuje kupujących. Warto brać przykład z organizacji pozabankowych takich jak Google Pay czy Apple Pay.
Technologia blockchain
Nowoczesny sposób przetwarzania płatności niesie za sobą widoczne plusy. Usługa eksploratora bloków Bitcoin przechowuje dane o naszych transakcjach. Wykorzystanie cyfrowych monet nie jest legalne we wszystkich krajach. Jednak należy mieć świadomość tego, że szybkie przetwarzanie płatności i bezpieczne weryfikacja przynosi niebotyczne korzyści.
Strategia płatności omnichannel
To ty wybierasz preferowaną metodę płatności. Dostęp do rozmaitych opcji pozwala na użycie kilku wariantów. Liczy się współpraca każdego kanału dotarcia. Dzięki temu klient otrzyma oczekiwaną wygodę podczas wykonywania zakupów internetowych, wykorzystując przy tym różne urządzenia mobilne.
Handel głosowy
Już teraz Siri, asystent Google czy Alexa stanowią element naszej codzienności, pomagając w trakcie zwyczajnych czynności bądź sytuacji - wykonanie szybkiego połączenia, uruchomienie ukochanej piosenki bądź znalezienie przepisu na pyszny obiad. Przewidywania jasno pokazują, że wyszukiwanie głosowe przejmie dominującą ilość interakcji w przeciągu najbliższych 10 lat. To samo tyczy się płatności. Do 2021 roku 1,83 miliarda aktywnych użytkowników będzie sięgać po narzędzia głosowe.
Oczywiście nie mamy stuprocentowej pewności, że sklepy stacjonarne znikną. Trudno też wyobrazić sobie, by wszystkie punkty zrezygnowały z namacalnej sprzedaży. Jednak większa część produktów świetnie odnajdzie się w trybie zakupowym online. Intensywny rozwój e-commerce gwarantuje bezustanny oddech na plecach tradycyjnej branży. Zintensyfikowanie określonych kroków związanych ze sprzedażą mobilną pomoże Twojej firmie pozostać w ścisłym obiegu niezależnie od zaistniałych warunków. Weź pod uwagę między innymi działania, mogące poprawić widoczność oraz atrakcyjność strony. Obierz perspektywę użytkowników smartfonów, jak również komputerów, tabletów a sukces będzie tylko kwestią czasu i nieprzerwanej determinacji.
Jak powiedział sam twórca Amazona, Jeff Bezos:
Trudno jest znaleźć rzeczy, które nie będą sprzedawane online.
Zainspirowani statystyką i trendem opisanym w powyższym artykule, stworzyliśmy krótkie wideo. Opublikowaliśmy je na naszym Facebookowym profilu. Film dotarł do ponad 43 tys. osób. Wzbudzał skrajne emocje oraz dyskusje. Jedni zgadzali się, inni negowali statystykę...Jesteśmy pewni tego, że materiał rozpalił wyobraźnie odbiorców. Jednocześnie poważnie zainteresował, co tylko potwierdza fakt, że ponad 30 osób udostępniło go dalej. Planujemy też kolejne produkcje, które będziecie mogli zobaczyć na naszym kanale YouTube, jak również Facebooku.