Właścicielu małego biznesu, pozycjonuj się lokalnie!

Pozycjonowanie
Właścicielu małego biznesu, pozycjonuj się lokalnie!

19 sierpnia 2019


Pozycjonowanie w liczbach – 2019 rok

Prowadzisz lokalny biznes, taki jak zakład fryzjerski, szewski, krawiecki? Jesteś właścicielem kawiarni, kwiaciarni lub pączkarni? Nie ma potrzeby, byś pozycjonował stronę swojej firmy na ogólne frazy, które co prawda cieszą się popularnością, ale po pierwsze mają ogromną konkurencję, a po drugie niekoniecznie stanowią opis Twojej działalności. Dla Ciebie korzystniejsze będzie pozycjonowanie lokalne. Przekonaj się, czym jest, i oddaj je w nasze ręce!

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne – możesz się spotkać także z nazwą pozycjonowanie regionalne – to zbiór działań poprawiających widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania, kiedy wpisane zostaje hasło z uwzględnieniem regionu. Przykładowo jeśli prowadzisz nowo otwartą lub mało znaną pączkarnię we Wrocławiu, powinno Ci zależeć na pojawianiu się na wysokiej pozycji w momencie, w którym potencjalny klient wpisze w Google hasło: "pączkarnia Wrocław". Fakt, że wyprzedzisz konkurencję, czyli inne wrocławskie pączkarnie, podziała na Twoją korzyść. To właśnie Twój lokal odwiedzą internauci.

Tradycyjne pozycjonowanie polega na używaniu fraz ogólnych oraz z długiego ogona. Pozycjonowanie regionalne skupia się na tych drugich, do których należą właśnie frazy z dodatkiem regionu (przykłady: "holowanie Dolny Śląsk", "fryzjer Poznań", "kwiaciarnia Wrocław Śródmieście"). Pozycjonowanie lokalne umożliwia zawężenie grupy docelowej do osób, które rzeczywiście skorzystają ze świadczonych przez Ciebie usług.

Pozycjonowanie lokalne – korzyści

Obecnie wyszukiwanie lokalne ma miejsce nie tylko wtedy, gdy ktoś wpisze w wyszukiwarkę hasło "branża + lokalizacja", lecz również samą frazę "branża", o ile ma ustawioną geolokalizację. Algorytm Google bowiem działa tak, by wyświetlać użytkownikowi jak najlepsze wyniki. Właśnie dlatego powinno Ci zależeć na podkreśleniu informacji, na jakim terenie działasz – to zadanie wypełni pozycjonowanie regionalne.

Korzyści, które daje pozycjonowanie lokalne, odczuwa się szybciej niż w przypadku używania bardzo konkurencyjnych fraz ogólnych. W niektórych przypadkach nawet od razu! Jeśli w Twoim mieście jest tylko dziesięć lokali wegańskich, dobre pozycjonowanie regionalne pozwoli Ci szybko przegonić konkurencję w wynikach wyszukiwania, ponieważ używane frazy są mało konkurencyjne. Ponadto zauważ, że korzystając z fraz długiego ogona ("kawiarnia wegańska Szczecin"), wciąż odpowiadasz na zapytania ogólne ("kawiarnia wegańska" i "kawiarnia").

Jeżeli jednak Twoja firma ma dużą konkurencję w danej lokalizacji, powinieneś uzbroić się w cierpliwość. Każde pozycjonowanie – również pozycjonowanie lokalne – to proces długofalowy. Czasem na wyniki trzeba trochę poczekać, za to nagroda w postaci większej liczby klientów jest tego warta!

Pozycjonowanie regionalne

Na czym polega pozycjonowanie regionalne?

Zanim zdecydujesz się pozycjonować stronę, pamiętaj, że pozycjonowanie regionalne – tak samo jak ogólne – to proces wymagający ciągłości. Wykupienie usługi pozycjonowania np. na 3 miesiące nie sprawi, że osiągnięte przez ten czas wyniki zostaną naturalnie utrzymane. Istnieje szereg czynników, które sprawią, że po zaprzestaniu pozycjonowania Twoja strona będzie spadać w wynikach wyszukiwania. Przykładowe czynniki to aktywność konkurencji, która zapewne też prowadzi działania pozycjonujące, a także zmiany algorytmów Google, na które nie mamy wpływu.

Na pozycjonowanie lokalne składają się działania takie jak:

  • optymalizacja strony pod lokalne frazy,
  • dodanie wizytówki strony do katalogu Google Moja Firma,
  • udostępnienie danych teleadresowych w innych katalogach internetowych, ponieważ wysoka częstotliwość występowania spójnych danych zwiększa ich wiarygodność i wyszukiwarka chętniej je promuje,
  • zdobywanie linków do-follow z lokalnych serwisów,
  • zdobywanie linków do-follow z serwisów tematycznych.

W małych miastach można ograniczyć pozycjonowanie lokalne do nazwy tego miasta. W dużych warto uwzględnić we frazach takie, które wymieniają również dzielnicę. Z kolei dla firm działających na terenie całego województwa będzie korzystne pozycjonowanie regionalne uwzględniające zarówno frazy z nazwą tego województwa, jak i występujących w nim miast.

Pozycjonowanie lokalne w liczbach

Na poświadczenie wagi, jaką ma pozycjonowanie regionalne, przygotowaliśmy zestawienie danych procentowych. Zostały zaczerpnięte z następujących źródeł: SMA Marketing, Seotribunal, Junto 2017 oraz Hubspot.

ProcentyOpis zjawiska
46%Tyle wyszukań w Google jest lokalnych
56%Tyle wyszukań na urządzeniach mobilnych dotyczy zapytań lokalnych, takich jak godziny otwarcia, adres, dojazd
18%Tyle wyszukań lokalnych na urządzeniach mobilnych prowadzi do sprzedaży w ciągu jednego dnia
7%Tyle wyszukań nielokalnych na urządzeniach mobilnych prowadzi do sprzedaży w ciągu jednego dnia
50%Tyle wyszukań lokalnych na urządzeniach mobilnych prowadzi do odwiedzenia danej firmy w ciągu jednego dnia
88%Tyle wyszukań lokalnych na urządzeniach mobilnych prowadzi do odwiedzenia danej firmy lub zadzwonienia w ciągu doby
28%Tyle wyszukań lokalnych na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych prowadzi do zakupu
78%Tyle wyszukań lokalnych na urządzeniach mobilnych prowadzi do sprzedaży, przy czym niekonieczne w ciągu jednego dnia
72%Tyle wyszukań lokalnych prowadzi do odwiedzenia firmy znajdującej się w zasięgu 5 mil (ok. 8 km)
70%Tyle osób odwiedzi daną firmę dzięki informacjom znalezionym w interncie
88%Tyle użytkowników internetu ufa recenzjom czytanym w internecie na równi z opiniami słyszanymi na żywo
92%Tyle osób korzystających z wyszukiwania lokalnego klika wyniki z pierwszej strony wyszukiwarki

Powyższe dane ukazują, jak ogromny wpływ na sprzedaż ma pozycjonowanie lokalne, szczególnie podczas wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. To, czy Twoja strona jest poprawnie wyświetlana na smartfonach, tabletach itp., sprawdzisz np. w bezpłatnym narzędziu Google Search Console.

Co możesz zrobić sam, a co zrobimy my?

Jak wyjaśniliśmy, pozycjonowanie regionalne to zbiór różnorodnych działań. Jeśli skorzystasz z naszych usług, wybierzemy dla Ciebie najkorzystniejsze frazy lokalne w oparciu o audyt Twojej strony oraz analizę słów kluczowych konkurencji. Następnie przygotujemy listę wskazówek, po których wdrożeniu Twoja strona będzie poprawnie zoptymalizowana i zacznie rosnąć w wynikach wyszukiwania na ustalone wcześniej frazy (np. "salon kosmetyczny Legnica"). Być może wystarczy wprowadzenie zmian w opisach na podstronach i uzupełnienie metadanych, a może zaproponujemy Ci stworzenie nowych podstron lub bloga. Jeśli będziesz miał problem z wdrożeniem zmian, służymy pomocą, za którą nie zapłacisz dodatkowo.

Na każdym etapie naszej pracy będziesz miał wgląd w prowadzone działania. Otrzymasz dostęp do panelu klienta, w którym udostępniamy m.in. pliki ze wskazówkami, wykres pozycji Twojej strony na wybrane frazy, a także osie zmian pozycji. Ponieważ pozycjonowanie regionalne to proces długofalowy, pozycje – w zależności od konkurencyjności – mogą rosnąć powoli

Weź sprawy w swoje ręce! Już dziś dodaj stronę firmy do darmowego katalogu Google Moja Firma oraz innych katalogów. Organizujesz warte uwagi wydarzenia lub włączasz się w życie miasta czy dzielnicy w inny sposób? A może Twoja działalność wyróżnia się na tle innych? Koniecznie daj o tym znać lokalnym serwisom internetowym. Kiedy o Tobie napiszą, zyskasz darmowy link z cennego źródła, co pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie lokalne. Rozpocznij też pisanie bloga i używaj w artykułach słów kluczowych, które dla Ciebie przygotujemy.

Sprzedaż – pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie dla właścicieli firm ogólnopolskich, międzynarodowych i internetowych

Twoja firma rośnie i zaczyna działać na terenie całej Polski, a może nawet podbija rynek międzynarodowy? Prowadzisz sklep internetowy? Ty także możesz skorzystać z naszych usług! W tym wypadku jednak przyjmiemy inną strategię, ponieważ pozycjonowanie lokalne mogłoby wpłynąć na niekorzyść. Osoby wchodzące na stronę i nieznajdujące na niej tego, czego potrzebują, powracają do wyników wyszukiwania i dają szansę innej stronie. Wówczas tej pierwszej wzrasta współczynnik odrzuceń, który negatywnie działa na pozycję w wyszukiwarce.

Z powyższego powodu niezmiernie ważne jest dobranie właściwych fraz – takich, które nie przyczynią się do zwiększenia współczynnika odrzuceń. Tym zajmiemy się za Ciebie! Przygotujemy frazy ogólne oraz z długiego ogona, by pozycjonować stronę w szerokim zakresie i trafiać do odpowiednich osób.

Zaufaj nam i powierz pozycjonowanie strony internetowej w nasze ręce, a wkrótce poznasz zalety pojawiania się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.