Fotoforma.pl

Wzrosło !
Widoczni na 44 tys. fraz w TOP50 oraz 12 tys. w TOP10 .

Case study pozycjonowania sklepu fotoforma.pl
Pozycjonowanie case study sklepu internetowego fotoforma.pl

O marce

Fotoforma

Młodzieńcza pasja i chęć stworzenia czegoś więcej, niż sklepu fotograficznego - tylko tyle i aż tyle wystarczyło, aby Fotoforma stała się rozpoznawalną firmą, dostarczając produkty największych marek, takich jak: Canon, Nikon i Sony.

Wszystko rozpoczęło się w 2002 roku, aby już dekadę później stać się czymś więcej niż dostawcą pudełek z produktami. Fotoforma to dziś nie tylko sklep, ale także dostawca wielu fotograficznych rozwiązań - warsztatów, szkoleń, komisu fotograficznego czy laboratorium usługowego.

“Fotografia to nasza pasja, której oddajemy się do reszty” - to myśl przewodnia założyciela Fotoformy, pod którą podpisują się także specjaliści tam pracujący.

Sytuacja wyjściowa

Współpracę z Fotoformą rozpoczęliśmy w lipcu 2019 roku i trwa ona do dzisiaj. Nasze działania opierają się na dostarczaniu kompleksowego wsparcia z obszaru SEO oraz tworzeniu contentu. Serwis posiadał ogromny lecz niewykorzystany potencjał, jednak zaangażowanie i determinacja zespołu Fotoformy, utwierdzała nas w przekonaniu, że to będzie owocna współpraca.

Podczas analizowania wyników, naszą uwagę zwróciły spadki w widoczności, co bezpośrednio łączy się z osiągniętymi efektami, bo to właśnie działania nad widocznością obraliśmy jako punkt wyjściowy naszej strategii dla serwisu fotoforma.pl.

Poniższy wykres przedstawia wykres widoczności strony do momentu rozpoczęcia współpracy:

Pozycjonowanie sklepu fotoforma.pl - case study - początek współpracy

Strona posiadała 1 758 fraz kluczowych w TOP 10 oraz 11 574 fraz kluczowych w TOP 50 wyszukiwarki Google. Zauważalna jest również tendencja spadkowa trwająca już od kilku miesięcy przed rozpoczęciem współpracy.

Cele i założenia współpracy

  • Wykorzystanie pełnego potencjału marki do znacznego zwiększenia widoczności serwisu, która od jakiegoś czasu spadała.
  • Wzrost pozycji na kluczowe frazy dla marki (około 300 słów kluczowych).
  • Budowanie wizerunku eksperta oraz zwiększenie autentyczności marki w grupie docelowej klienta poprzez urozmaicenie sekcji blogowej (przygotowanie artykułów poradnikowych i edukacyjnych).
  • Przełożenie widoczności w generowanie większego ruchu organicznego oraz konwersję sprzedażową.
  • Cykliczna optymalizacja contentu w celu podtrzymania wzrostów.

Co udało się wypracować?

Efekty współpracy

1. Ruch organiczny

147,85% wzrostu wejść organicznych w pierwszym roku współpracy.

Po pierwszym roku współpracy mogliśmy podsumować efekty naszych działań, których celem m.in. było pozyskiwanie ruchu organicznego. Z danych zbieranych przez Google Analytics jasno wynika, że w pierwszy rok zwiększyliśmy ilość wejść organicznych na stronę o 147,85%, co odpowiada dokładnie wzrostowi o 152 915 tys. użytkowników!

Pierwszy rok pozycjonowania sklepu fotoforma

Kolejne miesiące współpracy to kolejne wzrosty odwiedzin

Kolejne miesiące współpracy najlepiej możemy zobrazować porównaniem wejść użytkowników z pierwszej połowy 2021 do pierwszej połowy 2020 - ponownie odnotowaliśmy wzrost odwiedzin, dokładnie o 94,49% co daje 93 672 tys. użytkowników więcej porównując analogiczne okresy!

Kolejne miesiące pozycjonowania sklepu fotoforma

Doskonałe podsumowanie wzrostu ruchu na stronie przedstawia poniższy wykres wejść organicznych od początku zbierania danych w Google Analytics.

Podsumowanie ruchu - pozycjonowanie sklepu fotoforma

2. Kliknięcia i wyświetlenia

2 mln wyświetleń w wynikach wyszukiwania, wzrost CTR o 69%.

Zmiany jakie zaszły na stronie doskonale również obrazują dane z Google Search Console - tylko w czerwcu 2021 łączna liczba wyświetleń linków prowadzących do strony w wynikach wyszukiwarki Google wyniosła 2,01 mln. Porównując osiągnięty wynik do czerwca 2020 jest to wzrost o 57%. Poniższy wykres pokazuje również wzrost innych badanych parametrów - w tym ilość kliknięć w linki, które pokazały się użytkownikom podczas szukania interesujących ich produktów w Google, a te wzrosły aż o 69%.

Kliknięcia i wyświetlenia - pozycjonowanie sklepu fotoforma

3. Widoczność po 12 miesiącach współpracy

Więcej o 253% fraz kluczowych w TOP10 i 140% w TOP50.

Widoczność w pierwszym roku współpracy (07.2019 vs 07.2020) wzrosła w TOP10 aż o 253% - co daje 4 451 nowych fraz kluczowych na pierwszej stronie wyszukiwarki. Podobne efekty osiągnęliśmy również w ilości słów kluczowych w TOP50 - wzrost o 140% - czyli 16 292 więcej fraz kluczowych na jakie wyświetla się strona.

Widoczność po 12 miesiącach - case study sklepu fotoforma

4. Widoczność po 24 miesiącach współpracy

Ponad 12 tysięcy fraz kluczowych w TOP10 i aż 44 109 w TOP50.

Widoczność serwisu fotoforma.pl na 01.08.2021 wynosi 12 135 fraz kluczowych w TOP10 oraz 44 109 fraz kluczowych w TOP50. Jak widać nie zatrzymujemy się - i jeszcze długo się nie zatrzymamy :).

Aktualnie wykres widoczności przedstawia się następująco:

Widoczność po 24 miesiącach - case study sklepu fotoforma

5. Pozycje na kluczowe frazy

Warto również wspomnieć o pozycjach w wyszukiwarce na konkretne frazy kluczowe, które w tej branży posiadają ogromną konkurencję ale także są bardzo często wyszukiwane przez użytkowników Google.

Fraza kluczowa:
Aparat dla profesjonalisty
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 31
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
Kamera GoPro
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 41
Aktualna pozycja: 7

Fraza kluczowa:
Lustrzanka
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 20
Aktualna pozycja: 6

Fraza kluczowa:
Lustrzanka cyfrowa
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 34
Aktualna pozycja: 5

Fraza kluczowa:
Bezlusterkowce
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 33
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
Lampa błyskowa
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 42
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
Akcesoria fotograficzne
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 53
Aktualna pozycja: 7

Fraza kluczowa:
Aparaty fotograficzne
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 79
Aktualna pozycja: 9

Fraza kluczowa:
Obiektyw szerokokątny
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 89
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
Obiektywy
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 36
Aktualna pozycja: 3

Partnerska współpraca kluczem do sukcesu

Podsumowanie współpracy, która dodaje skrzydeł

Fotoforma.pl to bardzo rozbudowany i świetnie poukładany serwis z ogromnym potencjałem, który niestety nie był wykorzystany. Natknęliśmy się na tzw. szklany sufit - widoczność serwisu spadała od jakiegoś czasu, pomimo tego, że ilość podstron stale się powiększała.

Współpracę rozpoczęliśmy kompleksowym audytem najważniejszych elementów serwisu. Wynik analizy był jednoznaczny - sporo fundamentalnych elementów wymagało poprawy, jednak ciężko było jednoznacznie wskazać, jaka jest przyczyna spadków w widoczności. Postanowiliśmy porozmawiać z Panem Michałem, który jest prezesem Fotoformy i wspólnie podjęliśmy decyzję, że praca nad widocznością serwisu będzie jednym z naszych pierwszych zadań.

Wiedzieliśmy, że przed nami sporo pracy, dlatego na samym początku zdecydowaliśmy się zastosować zasadę Pareto, aby jak najszybciej poprawić 20% podstawowych elementów na stronie, które miały wpływ na 80% rezultatów. W tym samym czasie copywriterzy pracowali nad nowym contentem - powstawały nowe teksty blogowe oraz szereg opisów kategorii i produktów. Artykuły blogowe i opisy kategorii, umiejętnie nasycone słowami kluczowymi, miały za zadanie zwiększyć jakość serwisu w oczach Google, a także współczynnik Text To Code Ratio. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe, które pojawiają się na każdej podstronie, zwiększają również prawdopodobieństwo pokazania się właściwemu odbiorcy w wynikach organicznych.

SEO JEST JAK PISANIE POWIEŚCI, NIE WYSŁANIE SMSA.

Do dzisiaj, na potrzeby tej współpracy, napisaliśmy dokładnie 887 tekstów, a kolejne są już w trakcie realizacji. Wszystkie z napisanych tekstów, dotarły do Klienta w obiecanym terminie, co zostało również docenione przez Pana Michała. W rozmowie z nami podkreślił, że terminowość to jedna z cech, którą wyróżniamy się na tle poprzednich firm, z którymi współpracował: “Doceniam terminowość, zaangażowanie, udzielanie cennych wskazówek - nie tylko związanych z SEO, a także rozwiązanie problemu z widocznością serwisu w wyszukiwarkach.”

Po trzech miesiącach naszych działań widoczność serwisu, w zastraszającym tempie, urosła na tyle, aby mówić o rekordowym wyniku w całej historii. Nie spoczęliśmy na laurach, a pierwsze wykresy były jednak dopiero początkiem.

Nasze pierwsze zadanie zostało więc wykonane. Potencjał serwisu został “uwolniony”, a widoczność wzrosła.

Choć pierwsze wzrosty bardzo nas cieszyły, potencjał serwisu pozwalał na znacznie więcej. Po szybkiej dyskusji z Panem Michałem i zaproponowaniu kilku rozwiązań, budżet został zwiększony, a my mogliśmy tworzyć więcej treści.

Od drugiego miesiąca, równolegle z tworzeniem contentu, zajęliśmy się również linkbuildingiem, pozyskując systematycznie umówioną ilość linków z tematycznych serwisów. Linki zewnętrzne są niezwykle pomocne, jednak byliśmy pewni, że równie ważna jest optymalizacja on-page. Spędziliśmy wiele godzin na analizie linkowania wewnętrznego, aż w końcu wypracowaliśmy konkretną propozycję. W międzyczasie zaproponowaliśmy też zmiany na karcie produktu. Jak dobrze wiemy, pomysły bez ich wdrożenia, są nic nie warte. Dlatego w tym miejscu chcemy podziękować Panu Michałowi i całej ekipie Fotoformy za niezwykle szybkie wdrażanie naszych wskazówek oraz konkretny i rzeczowy kontakt. Z doświadczenia wiemy, że najlepsze efekty osiągają najbardziej zaangażowani Klienci. Śmiało możemy przyznać, że Fotoforma do nich należy.

SEO TO NIE SOLÓWKA NA GITARZE, ALE KONCERT Z ORKIESTRĄ, W KTÓREJ KLIENT GRA PIERWSZE SKRZYPCE.

Podsumowując, podczas naszej współpracy: wzrastała i wciąż rośnie ilość serwisów zapleczowych, przesyłanych jest szereg propozycji na ulepszenia strony, jesteśmy w stałym kontakcie, na bieżąco wykrywamy i rozwiązujemy dziesiątki mniejszych i większych problemów, stworzyliśmy prawie 900 tekstów, zoptymalizowaliśmy tysiące podstron, monitorujemy kilkaset fraz każdego dnia, cyklicznie analizujemy serwis autorskimi narzędziami, a to wszystko co miesiąc podsumowujemy szczegółowym raportem. W raporcie zamieszczamy nie tylko statystyki i efekty prac, ale przede wszystkim listę wykonanych czynności w danym miesiącu, listę napisanych artykułów wraz z datą i wskazaniem copywritera czy wykaz pozyskanych linków.

I choć możemy przyznać, że jesteśmy dumni z takich wyników, to jednak najbardziej cieszą i napędzają do dalszych działań opinie zadowolonych klientów:

Współpracując z Wami, na pewno mogę pochwalić: lepszy kontakt, transparentne raporty, wydajniejsze prace, większy zakres oferowanych usług
Michał Tobiasz, CEO Fotoforma.pl

Dziękujemy Panu Michałowi i całej ekipie Fotoforma.pl za partnerskie podejście, świetny kontakt i błyskawiczne decyzje. Współpraca z Wami to czysta przyjemność.

W tym miejscu musimy również podziękować specjaliście SEO, który opiekuje się danym projektem. Zbigniew Obara każdego dnia trzyma rękę na pulsie, aby dowozić jak najlepsze efekty. Zbyszku - dziękujemy! Bez Ciebie sukces nie osiągnąłby aż takich rozmiarów!

Top Online Fotoforma

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni.

Case Study

Zobacz podobne
przykłady

urbanvegan.pl

Case Study pozycjonowanie sklepu urbanvegan.pl

TOP10: +869 fraz
TOP50: +3864 fraz

Zobacz pełne Case Study

dudopracownia.pl

Case Study pozycjonowanie strony dudopracownia.pl

TOP10: +103 fraz
TOP50: +294 fraz

Zobacz pełne Case Study

Cart-Art-Wedding.com.pl

Case Study pozycjonowanie storny cartartwedding.com.pl

TOP10: +23 fraz
TOP50: +545 fraz

Zobacz pełne Case Study