Fotoforma.pl
Wzrosło !
Widoczni na 44 tys. fraz w TOP50 oraz 12 tys. w TOP10 .
O marce
Fotoforma
Młodzieńcza pasja i chęć stworzenia czegoś więcej, niż sklepu fotograficznego - tylko tyle i aż tyle wystarczyło, aby Fotoforma stała się rozpoznawalną firmą, dostarczając produkty największych marek, takich jak: Canon, Nikon i Sony.
Wszystko rozpoczęło się w 2002 roku, aby już dekadę później stać się czymś więcej niż dostawcą pudełek z produktami. Fotoforma to dziś nie tylko sklep, ale także dostawca wielu fotograficznych rozwiązań - warsztatów, szkoleń, komisu fotograficznego czy laboratorium usługowego.
“Fotografia to nasza pasja, której oddajemy się do reszty” - to myśl przewodnia założyciela Fotoformy, pod którą podpisują się także specjaliści tam pracujący.
Sytuacja wyjściowa
Współpracę z Fotoformą rozpoczęliśmy w lipcu 2019 roku i trwa ona do dzisiaj. Nasze działania opierają się na dostarczaniu kompleksowego wsparcia z obszaru SEO oraz tworzeniu contentu. Serwis posiadał ogromny lecz niewykorzystany potencjał, jednak zaangażowanie i determinacja zespołu Fotoformy, utwierdzała nas w przekonaniu, że to będzie owocna współpraca.
Podczas analizowania wyników, naszą uwagę zwróciły spadki w widoczności, co bezpośrednio łączy się z osiągniętymi efektami, bo to właśnie działania nad widocznością obraliśmy jako punkt wyjściowy naszej strategii dla serwisu fotoforma.pl.
Poniższy wykres przedstawia wykres widoczności strony do momentu rozpoczęcia współpracy:
Strona posiadała 1 758 fraz kluczowych w TOP 10 oraz 11 574 fraz kluczowych w TOP 50 wyszukiwarki Google. Zauważalna jest również tendencja spadkowa trwająca już od kilku miesięcy przed rozpoczęciem współpracy.
Cele i założenia współpracy
- Wykorzystanie pełnego potencjału marki do znacznego zwiększenia widoczności serwisu, która od jakiegoś czasu spadała.
- Wzrost pozycji na kluczowe frazy dla marki (około 300 słów kluczowych).
- Budowanie wizerunku eksperta oraz zwiększenie autentyczności marki w grupie docelowej klienta poprzez urozmaicenie sekcji blogowej (przygotowanie artykułów poradnikowych i edukacyjnych).
- Przełożenie widoczności w generowanie większego ruchu organicznego oraz konwersję sprzedażową.
- Cykliczna optymalizacja contentu w celu podtrzymania wzrostów.
Co udało się wypracować?
Efekty współpracy
1. Ruch organiczny
147,85% wzrostu wejść organicznych w pierwszym roku współpracy.
Po pierwszym roku współpracy mogliśmy podsumować efekty naszych działań, których celem m.in. było pozyskiwanie ruchu organicznego. Z danych zbieranych przez Google Analytics jasno wynika, że w pierwszy rok zwiększyliśmy ilość wejść organicznych na stronę o 147,85%, co odpowiada dokładnie wzrostowi o 152 915 tys. użytkowników!
Kolejne miesiące współpracy to kolejne wzrosty odwiedzin
Kolejne miesiące współpracy najlepiej możemy zobrazować porównaniem wejść użytkowników z pierwszej połowy 2021 do pierwszej połowy 2020 - ponownie odnotowaliśmy wzrost odwiedzin, dokładnie o 94,49% co daje 93 672 tys. użytkowników więcej porównując analogiczne okresy!
Doskonałe podsumowanie wzrostu ruchu na stronie przedstawia poniższy wykres wejść organicznych od początku zbierania danych w Google Analytics.
2. Kliknięcia i wyświetlenia
2 mln wyświetleń w wynikach wyszukiwania, wzrost CTR o 69%.
Zmiany jakie zaszły na stronie doskonale również obrazują dane z Google Search Console - tylko w czerwcu 2021 łączna liczba wyświetleń linków prowadzących do strony w wynikach wyszukiwarki Google wyniosła 2,01 mln. Porównując osiągnięty wynik do czerwca 2020 jest to wzrost o 57%. Poniższy wykres pokazuje również wzrost innych badanych parametrów - w tym ilość kliknięć w linki, które pokazały się użytkownikom podczas szukania interesujących ich produktów w Google, a te wzrosły aż o 69%.
3. Widoczność po 12 miesiącach współpracy
Więcej o 253% fraz kluczowych w TOP10 i 140% w TOP50.
Widoczność w pierwszym roku współpracy (07.2019 vs 07.2020) wzrosła w TOP10 aż o 253% - co daje 4 451 nowych fraz kluczowych na pierwszej stronie wyszukiwarki. Podobne efekty osiągnęliśmy również w ilości słów kluczowych w TOP50 - wzrost o 140% - czyli 16 292 więcej fraz kluczowych na jakie wyświetla się strona.
4. Widoczność po 24 miesiącach współpracy
Ponad 12 tysięcy fraz kluczowych w TOP10 i aż 44 109 w TOP50.
Widoczność serwisu fotoforma.pl na 01.08.2021 wynosi 12 135 fraz kluczowych w TOP10 oraz 44 109 fraz kluczowych w TOP50. Jak widać nie zatrzymujemy się - i jeszcze długo się nie zatrzymamy :).
Aktualnie wykres widoczności przedstawia się następująco:
5. Pozycje na kluczowe frazy
Warto również wspomnieć o pozycjach w wyszukiwarce na konkretne frazy kluczowe, które w tej branży posiadają ogromną konkurencję ale także są bardzo często wyszukiwane przez użytkowników Google.
Fraza kluczowa:
Aparat dla profesjonalisty
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 31
Aktualna pozycja: 1
Fraza kluczowa:
Kamera GoPro
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 41
Aktualna pozycja: 7
Fraza kluczowa:
Lustrzanka
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 20
Aktualna pozycja: 6
Fraza kluczowa:
Lustrzanka cyfrowa
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 34
Aktualna pozycja: 5
Fraza kluczowa:
Bezlusterkowce
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 33
Aktualna pozycja: 4
Fraza kluczowa:
Lampa błyskowa
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 42
Aktualna pozycja: 3
Fraza kluczowa:
Akcesoria fotograficzne
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 53
Aktualna pozycja: 7
Fraza kluczowa:
Aparaty fotograficzne
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 79
Aktualna pozycja: 9
Fraza kluczowa:
Obiektyw szerokokątny
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 89
Aktualna pozycja: 1
Fraza kluczowa:
Obiektywy
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 36
Aktualna pozycja: 3
SEO na luzie
Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.
Bezpłatna oferta
Case Study
Zobacz podobne
przykłady
nakrywamy.pl
TOP10: +4072 fraz
TOP50: +13262 fraz
urbanvegan.pl
TOP10: +869 fraz
TOP50: +3864 fraz
Cart-Art-Wedding.com.pl
TOP10: +919 fraz
TOP50: +4759 fraz