Email marketing w liczbach

Kampanie Marketingowe

31-03-2021

Email marketing w liczbach
Share:

Spora część firm stara się opracowywać możliwie jak najlepsze strategie email marketingowe. Aby to zrobić, musimy zawsze mieć na uwadze wyniki konkurencji i ich średnie wskaźniki wydajności. Dopiero wtedy będziemy w stanie ocenić nasz sukces. Uwzględniamy przede wszystkim współczynniki otwarcia, odrzuceń, kliknięć oraz rezygnacji z subskrypcji. Dzięki temu wiemy, jak oferowane przez nas biuletyny wpływają na odbiorców.

Postanowiliśmy w oparciu o dane zebrane przez MailerLiter przedstawić Ci wskaźniki w każdej branży. Będziesz mógł więc swobodnie porównać wyniki swojej firmy do innej, tożsamej. Taki punkt odniesienia wskaże główny kierunek działania dla owocnej strategii mailingowej. Bez zbędnego gadania, po prostu sprawdź sam.

Jak wyglądał benchmark pośród wszystkich branży w 2020?

  • Średni wskaźnik otwarć: 25,35%
  • Średni wskaźnik klikalności: 3,82%
  • Średni wskaźnik rezygnacji z subskrypcji: 0,39%
  • Średni wskaźnik odrzuceń: 0,83%

Skuteczność wskaźników w trakcie kampanii email marketingowej na podstawie branży

Branża Wskażnik otwarć Wskaźnik klikalności Wskaźnik rezygnacji z subskrypcji Wskaźnik odrzuceń
Rząd 39.06% 7.07% 0.17% 1.51%
Mobile 34.65% 5.06% 0.95% 1.93%
Produkcja 32.07% 3.87% 0.86% 3.02%
Rekrutacja 31.94% 5.28% 0.44% 0.92%
Organizacje religijne 30.27% 5.84% 0.18% 0.40%
Ubezpieczenia 29.74% 1.54% 0.44% 0.68%
Kursy online 29.71% 4.78% 0.56% 0.34%
Branża budowlana 29.19% 4.59% 0.79% 4.49%
Branża medyczna 29.09% 3.73% 0.36% 1.25%
PR 29.00% 2.45% 0.22% 0.49%
Branża blogowa 28.80% 6.41% 0.16% 0.35%
Zdjęcia i filmy 28.06% 3.62% 0.61% 0.57%
Rolnictwo i branża spożywcza 27.74% 4.37% 0.29% 0.33%
Organizacje non-profit 27.52% 4.52% 0.16% 0.52%
Prawo 27.25% 4.07% 0.31% 1.06%
Gaming 26.99% 4.70% 0.55% 0.45%
Konsulting 26.44% 3.28% 0.46% 0.85%
Edukacja i trening 26.37% 3.78% 0.24% 0.46%
Agencje 26.20% 2.91% 1.01% 2.11%
Sport 26.13% 5.50% 0.19% 0.40%
Podróże i transport 25.88% 3.33% 0.36% 0.50%
Gastronomia 25.70% 2.55% 0.77% 1.30%
Nieruchomości 25.31% 2.93% 0.29% 0.55%
Branża kreatywna 24.81% 3.65% 0.41% 0.54%
Hobby 24.72% 4.90% 0.25% 0.35%
Dom i ogród 24.21% 5.40% 0.25% 0.37%
Telekomunikacja 24.05% 4.79% 0.12% 0.29%
Retail 23.81% 3.56% 0.32% 0.55%
Branża artystyczna 23.30% 4.07% 0.30% 0.36%
Biznes i finanse 22.92% 3.08% 0.39% 0.62%
Wydawnictwo i media 22.88% 3.94% 0.19% 0.30%
Inne 22.17% 3.36% 0.25% 0.38%
Branża beauty 21.99% 2.68% 0.53% 0.49%
Ecommerce 21.77% 3.64% 0.31% 0.42%
Oprogramowanie i aplikacje 21.51% 1.27% 0.33% 1.93%
Zdrowie i fitness 21.50% 2.81% 0.38% 0.31%
Architektura 20.57% 3.86% 0.23% 1.63%
Branża eventowa 20.55% 3.13% 0.25% 0.39%
Hazard 20.33% 3.90% 1.21% 1.28%
Marketing i reklama 20.04% 2.82% 0.22% 0.33%
Przemysł muzyczny 19.69% 2.77% 0.34% 0.57%
Elektronika 18.74% 2.43% 0.23% 0.33%
Polityka 17.19% 1.07% 0.34% 0.74%
Kupony 14.50% 3.14% 0.10% 0.21%
(źródło)

Wskaźnik otwarcia

Pokazuje on procent wszystkich subskrybentów, którzy zdecydowali się na otworzenie mailingu reklamowego.

Tendencja wzrostowa współczynnika otwarcia w przypadku:

Maili rządowych, skupiających naprawdę duże zainteresowanie. W 2019 roku wyniki sięgały 30,87%, natomiast w 2020 skoczyły aż do 39,06%! Jak można się domyślać, gigantyczny wpływ miała na to wszechobecna pandemia. Ludzie zdecydowanie częściej sprawdzają rządowe przepisy i wytyczne, dotyczące zdrowia. Branża mobilna oraz produkcyjna walczyła o drugą oraz trzecią pozycję.

TOP 3 kluczowych branż pod względem współczynnika otwarcia wiadomości mailowych:

  1. Rząd (39,06%)
  2. Branża mobilna (34,65%)
  3. Produkcja (32,07%)

Tendencja spadkowa współczynnika otwarcia w przypadku:

Branży komputerowej i elektronicznej, która nieustannie utrzymuje się w pierwszej trójce. Jednak odnotowujemy też tutaj pewne zmiany, ponieważ wyniki wzrosły do 18,74%. W 2019 roku było to 15,06%. Oferty dnia oraz e-kupony również nie mogły zajść daleko.

  1. Oferty dnia/e-kupony (14,50%)
  2. Polityka (17,19%)
  3. Komputery i elektronika (18,74%)

Wskaźnik klikalności

Bierzemy tu pod uwagę przede wszystkim współczynnik klikalności emaili marketingowych, czyli tego ile procent ludzi kliknęło w link, pochodzący z tego typu wiadomości. Dane kliknięcia pokazują, jak trafny jest Twój przekaz i przedstawione treści.

Tendencja wzrostowa współczynnika klikalności w przypadku:

Ponownie mailing rządowy ma się dobrze. Tuż za nim odważne kroki stawia branża blogerska, a na końcu uwaga - religijna. Trzeba też wspomnieć, że to niemała zmiana w porównaniu do roku poprzedniego. Wtedy dominowały podróże oraz dom i hobby.

TOP 3 kluczowych branż pod względem współczynnika klikalności mailingu reklamowego:

  1. Rząd (7,07%)
  2. Branża blogerska (6,41%)
  3. Religia (5,84%)

Tendencja spadkowa współczynnika klikalności w przypadku:

Polityki i to już drugi rok z rzędu. Polityka posiada najniższy wskaźnik klikalności. W tym roku spadł dodatkowo jeszcze o 14,39%. Potem zauważamy oprogramowania oraz aplikacje internetowe, by następnie dostrzec niechlubne ubezpieczenia.

  1. Polityka (1,07%)
  2. Oprogramowania i aplikacje internetowe (1,27%)
  3. Ubezpieczenia (1,54%)

Wskaźnik rezygnacji z subskrypcji

Mowa tu o użytkownikach, którzy zrezygnowali z subskrypcji poprzez naciśnięcie linku w Twojej wiadomości mailowej. Mamy świadomość tego, że podanie użytkownikowi takiej możliwości na tacy to łatwa droga do mniejszej ilości odbiorców. Aczkolwiek przy wykorzystaniu przemyślanej ankiety sprawdzisz jednocześnie, co skłoniło internautów do odejścia. Całość staje się cenna podczas poprawiania zawartości masowego mailingu.

Tendencja wzrostowa współczynnika rezygnacji z subskrypcji w przypadku:

Branży hazardowej, która piastuje pierwsze miejsce. Powodem tego może być większa świadomość społeczeństwa co do negatywnych skutków hazardu bądź sytuacja obecnej gospodarki. Dalej zaobserwujemy branżę agencyjną i mobilną. Oczywiście znowu - rok temu sytuacja miała się zupełnie inaczej. Budownictwo, ubezpieczenia oraz uroda górowały pod względem ilości rezygnacji z subskrypcji.

TOP 3 kluczowych branż pod względem współczynnika rezygnacji z subskrypcji:

  1. Hazard (1,21%)
  2. Branża agencyjna (1,01%)
  3. Branża mobilna (0,95%)

Tendencja spadkowa współczynnika rezygnacji z subskrypcji w przypadku:

Codziennych ofert i e-kuponów. Owszem, ludzie kochają okazje, ale są nimi zainteresowani oraz klikają tylko wtedy, gdy odpowiadają one ich potrzebom. Znajdziemy tu również telekomunikację oraz branżę blogerską.

  1. Oferty dnia/e-kupony (0,10%)
  2. Telekomunikacja (0,12%)
  3. Branża blogerska (0,16%)

Wskaźnik odrzuceń

Odrzucone wiadomości mailowe stanowią adresy odbiorców, do których nie udało się dostarczyć kampanii email marketingowej. Mówimy o sytuacji, gdy z jakiegoś powodu serwer odbiorcy zwróci wiadomość do nadawcy.

Tendencja wzrostowa współczynnika odrzuceń w przypadku:

Niestety przemysłu budowlanego i wytwórczego. Tak niekorzystna sytuacja ma miejsce już drugi rok z rzędu. Ich wskaźniki wzrosły odpowiednio o 112,79% oraz 42,45% od 2019 roku. Niestety całość nie rokuje za dobrze.

TOP 3 kluczowych branż pod względem współczynnika odrzuceń:

  1. Budownictwo (4,49%)
  2. Produkcja (3,02%)
  3. Branża agencyjna (2,11%)

Tendencja spadkowa współczynnika odrzuceń w przypadku:

Szczęśliwie ofert dnia i e-kuponów, osiągając najniższy współczynnik odrzuceń ze spadkiem 16,66% w odniesieniu do roku 2019. Drugie miejsce zajmuje branża telekomunikacyjna, a tuż za nią dostrzeżemy szeroko rozumiane media, jak również wydawnictwa. Co ciekawe, wyparli przez to marketing oraz reklamę.

  1. Oferty dnia/e-kupony (0,21%)
  2. Telekomunikacja (0,29%)
  3. Media i wydawnictwa (0,30%)

Jak poprawić wskaźniki, by osiągnąć sukces w email marketingu?

Nie przejmuj się, jeżeli zauważyłeś, że obecne wskaźniki spadają poniżej oczekiwań branżowych. Udzielimy Ci kilku rad, które mogą zmienić Twój sposób patrzenia na masowy mailing. Niezależnie od poziomu umiejętności, zdobędziesz pożądany pułap.

  1. Zwiększ szybkość otwierania wiadomości mailowych
  2. Jeżeli odnotowujesz niski współczynnik otwarcia, najpierw spójrz na temat wiadomości, a dokładniej jego trafność. Powinieneś go spersonalizować. Często sprawdzającą się praktyką jest przykładowo dodanie imienia i nazwiska odbiorcy. Dzięki temu wzbudzamy zaufanie użytkownika, tworząc intymną oraz przyjazną atmosferę. Takie działanie może zwiększyć wskaźnik otwarcia o 1,3%.

    Do tego ustal optymalną częstotliwość wysyłania maili. Dobrze jest dostosować liczbę wysyłanych wiadomości, aby wytwarzać wyższe wskaźniki otwarcia. Jedni preferują cotygodniowe biuletyny, z kolei drudzy wolą codzienne wiadomości. Poznaj swoich subskrybentów i wykorzystaj tę wiedzę.

    Wezwij do działania, używaj emoji, wypróbuj rozmaite odmiany nazw nadawców. Szczegóły nabierają ogromnej wagi.

  3. Wznieś na wyżyny swój wskaźnik klikalności
  4. Dzielenie subskrybentów na poszczególne, mniejsze grupy generuje lepszy wskaźnik otwarcia i klikalności. Mamy na myśli segmenty, dzięki którym wysyłamy konkretny komunikat właściwym odbiorcom. Ponadto liczy się silne wezwanie do działania (CTA), motywujące czytelników do kliknięcia.

    Popraw również trafność zamieszczanych treści oraz sprawdź, czy temat jest w stosunku do nich tożsamy. Zaprojektuj przyciski, jak również linki tak, aby nie było problemu z ich widocznością. Przetestuj także różnorodne skrypty poczty.

  5. Zmniejsz liczbę rezygnacji z subskrypcji i odrzuceń
  6. Nie da się zlikwidować problemu całkowicie, nie zmusimy przecież odbiorców do pozostania wraz z nami. Jednak możemy ograniczyć liczbę rezygnacji, odrzuceń i otrzymać pewne minimum.

    Skorzystaj z podwójnej zgody podczas rejestracji, buduj także relacje między Tobą, a odbiorcami. Spersonalizuj kampanię i trzymaj się ustalonych ram wysyłania. Zaangażuj też nieaktywnych subskrybentów poprzez ciekawy oraz przyciągający treścią mailing reklamowy.

  7. Zoptymalizuj też swoje ogólne wskaźniki za pomocą testu A/B
  8. Porównywanie dwóch wersji maili przynosi wiele dobrego. Warto skupić się również na określonej części wiadomości, przetestować jedną rzecz w dwóch wariantach. Dopiero wtedy poznamy dokładną zmienną, która ma znaczenie. Spróbuj zacząć od tematu, współczynnika otwarcia, kliknięć czy może wezwania do działania. Kombinuj!

Zrozumienie powyższych standardów branżowych związanych z email marketingiem pozwoli opracować Ci korzystną taktykę działania. Z czasem dostrzeżesz konkretne zmiany, które będą miały wpływ na zdecydowanie lepsze funkcjonowanie Twojej firmy.

Sami chcemy zaprosić Cię do przeczytania naszego case study, które niedługo pojawi się na stronie Top Online. Pokażemy Ci, jak email marketing funkcjonuje właśnie u nas. Wystarczy chwila cierpliwości, natomiast my będziemy wyczekiwać Twoich efektów. Koniecznie daj znać!