Gmail Sponsored Promotions - reklama w Gmail

Kampanie Marketingowe
Gmail Sponsored Promotions - reklama w Gmail

Google oferuje reklamodawcom bardzo wiele możliwości reklamowych - może być to reklama w wyszukiwarce (AdWords), reklama graficzna w sieci reklamowej, reklama na Youtube, aplikacje mobilne, a także reklama w poczcie Gmail.

Czym jest Gmail Sponsored Promotions (GSP)?

Gmail Sponsored Promotions to stosunkowo nowy format reklamowy wprowadzony przez Google dostępny w interfejsie AdWords. Format reklamowy GSP daje możliwość dotarcia do milionów użytkowników na całym świecie, którzy korzystają z usługi Gmail.

Do najważniejszych zalet reklamy GSP zaliczamy możliwość precyzyjnego targetowania, niski koszt CPC, a także to, że reklama nie jest nachalna.

Jak wygląda reklama GSP?

Na reklamę Gmail Sponsored Promotions składają się dwie części

Pierwsza część znajduje się w zakładce Oferty. Pojawia się tu krótka reklama tekstowa, która ma zachęcić odbiorcę do kliknięcia w wiadomość.

Reklama w Gmail

Po kliknięciu w reklamę tekstową pojawia się część druga - reklama w formie graficznej.

Reklamę można następnie:

  • zamknąć - nie wyświetli się ona ponownie
  • kliknąć w reklamę
  • Zapisać w wiadomościach odebranych
  • Przekazać dalej

Reklama w Gmail

Dlaczego warto reklamować się w poczcie Gmail?

Precyzyjne kierowanie - reklama GSP to łatwy sposób na dotarcie do wielu użytkowników z możliwością dokładnego targetowania. Każdy użytkownik podczas procedury zakładania konta na poczcie Gmail akceptuje regulamin, w którym zgadza się na wykorzystywanie swoich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Google. Dzięki temu reklamy mogą być precyzyjnie kierowane.

Niski koszt CPC - reklamy GSP mają niskie koszt za kliknięcie przy jednoczesnym dotarciu do wielu użytkowników.

Nieinwazyjna reklama - reklamy w poczcie Gmail są mało inwazyjne dla użytkowników. Dodatkowo często są one również odbierane jak tradycyjna wiadomość e-mail, nie jako reklama.

Możliwość dokładnej analizy reklamy - system informuje nas o liczbie wyświetleń reklamy, ilości kliknięć, kliknięć prowadzących na stronę oraz zapisaniu wiadomości bądź przesłanie jej na inny adres. Dzięki temu można zmierzyć jak odbiorcy reagują na daną reklamę.

Podsumowanie

Reklama w poczcie Gmail to zdecydowanie atrakcyjna forma reklamy zarówno dla reklamodawcy, jak i użytkownika. Warto rozważyć jej wdrożenie w swoich działaniach marketingowych.