13-05-2018

Gmail Sponsored Promotions - reklama w Gmail

Google oferuje reklamodawcom bardzo wiele możliwości reklamowych - może być to reklama w wyszukiwarce (AdWords), reklama graficzna w sieci reklamowej, reklama na Youtube, aplikacje mobilne, a także reklama w poczcie Gmail. Czym jest Gmail Sponsored Promotions (GSP)? Przeczytaj.

Gmail Sponsored Promotions - reklama w Gmail - SEO blog

Google oferuje reklamodawcom bardzo wiele możliwości reklamowych - może być to reklama w wyszukiwarce (AdWords), reklama graficzna w sieci reklamowej, reklama na Youtube, aplikacje mobilne, a także reklama w poczcie Gmail.

Czym jest Gmail Sponsored Promotions (GSP)?

Gmail Sponsored Promotions to stosunkowo nowy format reklamowy wprowadzony przez Google dostępny w interfejsie AdWords. Format reklamowy GSP daje możliwość dotarcia do milionów użytkowników na całym świecie, którzy korzystają z usługi Gmail.

Do najważniejszych zalet reklamy GSP zaliczamy możliwość precyzyjnego targetowania, niski koszt CPC, a także to, że reklama nie jest nachalna.

Jak wygląda reklama GSP?

Na reklamę Gmail Sponsored Promotions składają się dwie części

Pierwsza część znajduje się w zakładce Oferty. Pojawia się tu krótka reklama tekstowa, która ma zachęcić odbiorcę do kliknięcia w wiadomość.

Reklama w Gmail

Po kliknięciu w reklamę tekstową pojawia się część druga - reklama w formie graficznej.

Reklamę można następnie:

  • zamknąć - nie wyświetli się ona ponownie
  • kliknąć w reklamę
  • Zapisać w wiadomościach odebranych
  • Przekazać dalej

Reklama w Gmail

Dlaczego warto reklamować się w poczcie Gmail?

Precyzyjne kierowanie - reklama GSP to łatwy sposób na dotarcie do wielu użytkowników z możliwością dokładnego targetowania. Każdy użytkownik podczas procedury zakładania konta na poczcie Gmail akceptuje regulamin, w którym zgadza się na wykorzystywanie swoich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Google. Dzięki temu reklamy mogą być precyzyjnie kierowane.

Niski koszt CPC - reklamy GSP mają niskie koszt za kliknięcie przy jednoczesnym dotarciu do wielu użytkowników.

Nieinwazyjna reklama - reklamy w poczcie Gmail są mało inwazyjne dla użytkowników. Dodatkowo często są one również odbierane jak tradycyjna wiadomość e-mail, nie jako reklama.

Możliwość dokładnej analizy reklamy - system informuje nas o liczbie wyświetleń reklamy, ilości kliknięć, kliknięć prowadzących na stronę oraz zapisaniu wiadomości bądź przesłanie jej na inny adres. Dzięki temu można zmierzyć jak odbiorcy reagują na daną reklamę.

Podsumowanie

Reklama w poczcie Gmail to zdecydowanie atrakcyjna forma reklamy zarówno dla reklamodawcy, jak i użytkownika. Warto rozważyć jej wdrożenie w swoich działaniach marketingowych.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również:

Kampanie Marketingowe
Rebranding. Nowa komunikacja. Ewolucja. - SEO blog
Kampanie Marketingowe
Email marketing w liczbach - SEO blog
Kampanie Marketingowe
Najlepsze darmowe programy do tworzenia grafiki - SEO blog

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni.