30-05-2018

Jak dzielimy wyniki wyszukiwania w Google?

Po wpisaniu interesującej nas frazy kluczowej w wyszukiwarkę Google, naszym oczom ukazują się dwa rodzaje wyników: organiczne oraz płatne. Zanim wybierzemy właściwą dla siebie drogę promowania swojej strony www, warto przyjrzeć się bliżej temu, jak dzielimy wyniki wyszukiwania w Google.

Jak dzielimy wyniki wyszukiwania w Google? - SEO blog

Wyniki organiczne (naturalne)

Wyniki organiczne, zwane także wynikami naturalnymi, są uzyskiwane poprzez algorytm wyszukiwarki. Za to, że dana strona www znajduje się na określonej pozycji w wynikach, decyduje jej dopasowanie pod określone kryteria, m. in. zawartość słów kluczowych, wartość publikacji itp.

Wyniki organiczne w Google widzimy zazwyczaj pod wynikami płatnymi. Rozpoznać je możemy po braku umieszczonego z lewej strony adresu URL, który znajduje się pod tytułem, zielonego napisu „Reklama”. Poniżej zaznaczone przykłady wyników organicznych przy zapytaniu „domki na wynajem”.

Google wyniki organiczne

Wyniki naturalne mają tę przewagę nad wynikami płatnymi, że ich pozycja jest o wiele trwalsza. Nie podlega ona bowiem stałym opłatom, które naliczane byłyby od każdego pojedynczego kliknięcia, jak ma to miejsce w przypadku wyników z kampanii AdWords.

Aby nasz sklep lub działalność stała się lepiej widoczna dla odbiorców bez ponoszenia kosztów związanych z reklamą AdWords, możemy też skorzystać z jednego ze sposobów, np.: połączyć swoją działalność z określoną lokalizacją lub dodać wizytówkę w Google Moja Firma.

Wyniki płatne (kampania AdWords)

Wyniki płatne są wyświetlane zarówno na samej górze wyników wyszukiwania, jak i czasem również na dole, pod wynikami organicznymi. Przykład płatnych wyników wyszukiwania dla frazy „domki na wynajem” został zaznaczony poniżej.

Google wyniki płatne

W tym przypadku efekt osiągnięty jest poprzez płatną reklamę, której sposób rozliczania opiera się na płatności za pojedyncze kliknięcie. Cena ustalana jest w zależności od atrakcyjności frazy i trudności przebicia wśród pozostałych stron www.

Obecnie do wyników płatnych należą również oferowane przez Google Shopping reklamy konkretnych produktów, które w wynikach wyszukiwania wyświetlane są w pierwszej kolejności w formie listy.

Sposób rozliczania za ten rodzaj reklamy jest taki sam, co w przypadku klasycznej reklamy w Google – kwota do zapłaty liczona jest od każdego kliknięcia.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni.