Jak reklamować w czasie kryzysu?

Kampanie Marketingowe

06-10-2020

Jak reklamować w czasie kryzysu?
Share:

Panująca pandemia zmusiła niemal wszystkie firmy do przekształcenia wcześniejszych strategii. Dotychczasowe założenia musiały odejść w zapomnienie. Zmiana sposobu komunikacji z potencjalnym klientem oraz form reklamowania produktów przyniosła całkowicie nowe źródła dochodu. Wymieniamy najbardziej popularne i jednocześnie skuteczne praktyki marketingowe w dobie kryzysu.

Postaw na kreatywność

Dostrzegamy wiele przykładów wykorzystania popularnego hasła #stayhome. Przez ostatnie miesiące byliśmy otoczeni kampaniami, które chciały skłonić nas do samoizolacji. Swego czasu sławne odcinki, zawierające instruktaż mycia rąk na YouTube osiągały niesamowicie dużą oglądalność. Kwarantanna stała się głównym motywem reklamowym. Pomysłowe agencje wdrażały coraz to nowsze rozwiązania dla największych marek.

Nissan - A Safety Driven Lifestyle by TBWA

banner reklamowy akcji Nissana A Safety Driven Lifestyle

(Źródło)

Nike - #playfortheworld

banner reklamowy akcji Nike #playforthworld

(Źródło)

Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine - #ArtOfQuarantine by Looma

banner reklamowy akcji Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine #ArtOfQuarantine

(Źródło)

Ikea Israel - Stay Home instructions

banner reklamowy akcji Ikea Israel - Stay Home instructions

(Źródło)

Darmowy dostęp do płatnych treści

Bezpłatna możliwość sięgnięcia po kontent premium stanowi wyjątkowo dobrą taktykę. Większość marek zdecydowała się na taki krok. Odbiorcy wykazują zaangażowanie oraz niezbędne zainteresowanie firmą. Uzyskujemy oczekiwany rozgłos, korzystając z gotowych produktów, które stale prezentujemy. Szczególnie mniejsze przedsiębiorstwa odczują znaczące korzyści, pozostając w pamięci klientów. Doskonałym tego przykładem jest właśnie Top Online. Oferujemy darmowe przetestowanie usług pozycjonowania, czyli #seobezryzyka. Możesz odejść w dowolnym momencie, choć jesteśmy przekonani, że zostaniesz z nami na dłużej!

Wartościowy e-mail marketing

Sam proces wysyłania wiadomości rozpoczęto od dostarczania tekstów informacyjnych związanych z pandemią. Dotyczyły przykładowo zmian godzin pracy czy nowych zasad zwrotów sklepu. Jednak etap ten nie trwał długo. Firmy szybko przeszły na tzw. tryb Jesteśmy w tym razem. Podobne hasła (Jesteśmy tu dla Ciebie, dbamy o naszych pracowników), mające przypomnieć ludziom o istnieniu marek oraz ich dobrych intencjach powodowały niestety narastającą irytację. Potem nadszedł dostęp do konkretnych, interesujących treści - filmy, muzyka, wycieczki wirtualne. Często darmowa opcja miała skutecznie przyciągać. Niestety wręcz przeciwnie, całość stała się dla dużej ilości osób dosyć przytłaczająca.

Dopiero akcje, promujące realną pomoc ofiarom kryzysu spowodowały pozytywny odbiór, a także wiadomości pomagające zerwać ze smutną codziennością. Rozrywka uwalnia pokłady niezwykłej energii, dlatego kreatywne sposoby na pozbycie się nudy podczas kwarantanny, rokujące wieści czy statystyki generowały radość. Wiele korporacji formuje też plany na przyszłość, dostarczając poniekąd fantazje o braku dojmującego wirusa.

Oto odrobina przykładów, pokazujących jak można mistrzowsko wykorzystać e-mail marketing:

wykorzystanie koronawirusa w marketingu
wykorzystanie koronawirusa w marketingu przykład 2
wykorzystanie koronawirusa w marketingu przykład 3

Tone-Smart Promotion drogą do sukcesu

Skup się na kontakcie z klientami, którzy powinni być świadomi Twojej działalności. Rozmowa oraz dopasowana promocja świadczą o gotowości do ciężkiej pracy, a także wysokiej jakości usług. Wykorzystaj kluczowe hasła i trafną grafikę. Nie kombinuj przesadnie, ponieważ Twoi odbiorcy to zauważą. Umieść nawiązania inspirowane obecnymi czasami, lecz w sposób wyważony, nienachalny oraz inteligentny. Prezentowane poniżej reklamy promują własnoręczne wytwory na zasadzie DIY, wykorzystując przy okazji zakupione produkty danej firmy. Świetne, prawda?

wykorzystanie koronawirusa w marketingu przykład 4

Istotny wpływ pandemii na zachowania konsumentów

Nawyki zakupowe klientów przeszły drastyczną transformację. Badania przeprowadzone przez Entrepeneur i firmą Reach3 dowodzą, że aż 76% osób zmieniło swoje zachowanie oraz postawę konsumencką pod wpływem COVID-19. Obowiązuje więc zupełnie nieznana dotąd rutyna. Do tego 89% wcześniejszych badanych zaznaczyło chęć zachowania pozyskanych przyzwyczajeń. Klienci sięgają po ciekawe, innowacyjne produkty. Ponadto, 36% respondentów pragnie zostać przy konkretnych markach, które pokochali dzięki kryzysowi. Stałe monitorowanie potrzeb ludzkich to już codzienność dla specjalistów ds. marketingu. Przestarzałe dane nie mają już jakiegokolwiek znaczenia. Dynamiczne liczby oszałamiają. Należy więc dokonać dogłębnej analizy, by odkryć kierunek myślenia konsumentów. Już wiemy, że są to przede wszystkim emocje. Jednak trzeba nauczyć się jak należycie wykorzystać pozyskaną wiedzę.

Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki wesprą Twoją firmę, odnosząc przy tym ogromny sukces. My również zrobimy, co w naszej mocy, by zysk oraz zadowolenie klientów efektywnie wzrastało. Czekamy na kontakt!