Jak tworzyć opisy produktów w sklepie?

Sklepy internetowe
Jak tworzyć opisy produktów w sklepie?

Optymalizacja SEO ma ogromne znaczenie, jeśli chcesz poprawić pozycję swojego sklepu w wynikach wyszukiwania Google. Trzeba jednak pamiętać, że zwiększenie ruchu na stronie to dopiero połowa sukcesu. Aby zwiększyć szansę na finalizację zamówienia, trzeba zatrzymać użytkownika na stronie i zachęcić go do zakupów. Ważne jest także, aby strona była przyjazna dla robotów Google. W tym pomogą dobre opisy produktów. Podpowiadamy, jak je tworzyć.

Dopracuj długość opisu produktu

Zadbaj o odpowiednią długość opisu produktu. Można go podzielić na opis krótki, który przedstawi najważniejsze informacje o produkcie. Jego długość powinna mieścić się w przedziale 500-1000 znaków ze spacją. Dodaj też opis długi, który będzie bardziej szczegółowy.

Pokaż cechy charakterystyczne produktu

Przedstaw w opisie indywidualne cechy danego produktu, staraj się unikać ogólników, które pasują do wszystkiego.

Wciel się w rolę klienta

Zastanów się jakich informacji szukają Twoi klienci. Może niektóre pytania otrzymałeś drogą mailową, np. o tabele rozmiarów, materiał z którego wykonany jest produkt, dostępne kolory? Dodaj to w opisie produktu!

Dodaj słowa kluczowe

Słowa kluczowe w opisie produktu powinny nawiązywać do produktu i jego parametrów. W długim opisie dobrze jest dodawać frazy z długiego ogona.

Zadbaj o prostotę

Opis produktu powinien być zrozumiały i przystępny. Zadbaj więc o to, aby kwestie techniczne zostały wyjaśnione prostym językiem. Używaj też zdecydowanie krótszych zdań. Taki opis produktu jest bardziej przyjazny dla użytkowników.

Twórz unikatowe opisy

Opisy nie powinny się powtarzać. Dlatego krótki i długi opis produktu powinny się od siebie różnić. Dotyczy to także opisów różnych, ale podobnych do siebie produktów. Skoncentruj się na indywidualnych cechach danego modelu, dzięki czemu treści będą unikatowe.

Zadbaj o strukturę

Opis produktu powinien być przejrzysty. Warto stosować podział na sekcje, wypunktowania najważniejszych informacji, a także zdjęcia. Takie rozwiązanie przyciąga uwagę użytkowników i ułatwia im dotarcie do informacji, na których najbardziej im zależy.

Zoptymalizuj opis produktu pod SEO

  • W tytule produktu powinno znaleźć się dopasowane do niego słowo kluczowe. Każdy produkt powinien mieć swoją unikatową nazwę. Oznacz nazwę produktu jako nagłówek H1.
  • Podziel opis produktu na akapity i przedziel je śródtytułami zawierającymi frazy kluczowe, ich odmiany lub frazy kluczowe z długiego ogona. Oznacz śródtytuły jako nagłówek H2.
  • Uzupełnij atrybuty ALT w grafice. To dobry sposób na dodanie dodatkowych fraz kluczowych. W ten sposób poinformujesz także wyszukiwarkę o tym, co znajduje się na danej grafice czy zdjęciu.