Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Kurs SEO Samodzielni / Leksykon - autorskie rozwiązanie łączące content i wewnętrzny link building

17-08-2021

Leksykon - autorskie rozwiązanie łączące content i wewnętrzny link building

Chwalimy się naszym oryginalnym rozwiązaniem, dzięki któremu można wesprzeć SEO, a dodatkowo lepiej i kompleksowo poznać daną działalność lub asortyment sklepu internetowego.

Leksykon - autorskie rozwiązanie łączące content i wewnętrzny link building - SEO blog

Skuteczne SEO nigdy nie jest utartą ścieżką. Podstawowa wiedza jest niezbędna, ale reszta to ciągła pogoń za zmianami, praktyka i odrobina kreatywności. To dlatego ciągle pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, a jednym z nich jest właśnie leksykon. W tej części Akademii SEO uchylamy rąbka tajemnicy. Przedstawiamy Ci nasze autorskie rozwiązanie, które nie tylko świetnie wspiera pozycjonowanie, ale jest też przydatne dla użytkowników. Wyjaśniamy też, jak wprowadzić je na stronie.

Spis treści:

  1. Content is king w praktyce, czyli SEO od kuchni
  2. Czym jest leksykon?
  3. Jak leksykon pomaga w pozycjonowaniu stron?
  4. Leksykon na stronie, czyli jak to wygląda
  5. Efekty wdrożenia leksykonu
  6. Na jakich stronach sprawdzi się takie rozwiązanie?
  7. Leksykon krok po kroku, czyli jak to zrobić
  8. Stwórz swój własny leksykon!

Powiązane:

Linkowanie wewnętrzne - istotny element SEO

Content is king w praktyce, czyli SEO od kuchni

Stwierdzenie content is king świetnie oddaje filozofię Google. Wyszukiwarka od lat kładzie coraz większy nacisk na wartość treści i użyteczność stron. To dlatego jednym z najlepszych sposobów na pozycjonowanie stało się ciągłe dostarczanie wartościowego contentu.

Robi się to głównie poprzez tworzenie wszelkich opisów oraz blogów. Z czasem zawsze konieczne jest także rozbudowywanie serwisów o nowe podstrony. Niestety, jeśli nowe kategorie mają budować swoją pozycję, muszą być uwzględnione w strukturze serwisu. To wymaga odpowiedniego linkowania, a umieszczanie kolejnych odnośników wymaga nowych treści i kolejnych podstron. Stąd pomysł, by stworzyć rozwiązanie, które pozwoli wprowadzać wartościowe treści w nieskończoność. Bez dziesiątek godzin pracy, znacznej ingerencji w wygląd strony czy utraty użyteczności. Prosto i skutecznie, bo takie jest właśnie założenie naszego leksykonu.

Czym jest leksykon?

Według definicji leksykon to słownik encyklopedyczny, czyli alfabetyczny zbiór wiedzy w formie haseł i ich opisów. Nasze rozwiązanie bazuje na klasycznym leksykonie, tworząc jego internetową, nieco luźniejszą interpretację.

Nasz leksykon również jest zbiorem haseł posortowanych według alfabetu. Nie jest on jednak kompletną bazą wiedzy. Dotyczy Twojej działalności, tematyki strony lub branży, w której działasz. Każde hasło wraz z opisem jest tu dodatkową podstroną, rozszerzającą serwis i tworzącą idealne miejsce do umieszczania odnośników oraz treści.

Jak leksykon pomaga w pozycjonowaniu stron?

Leksykon łączy w sobie dwa ważne elementy SEO: słynne stwierdzenie content is king oraz wewnętrzny link building. Głównym celem jest tutaj przygotowywanie nowych podstron opatrzonych treścią, optymalizowanie ich pod konkretne słowa kluczowe i właśnie linkowanie. Dzięki leksykonowi możesz tworzyć dodatkowe odnośniki wewnętrzne do nowych lub istniejących kategorii czy innych podstron, które skutecznie zwiększają ich widoczność.

Wprowadzając leksykon na swojej stronie, możesz nie tylko poprawić jej pozycję na używane już frazy, ale zwiększyć także ich ilość. To, na ile słów kluczowych widoczna jest Twoja strona, jest równie ważne, jak zajmowana na nie pozycja. Widoczność na więcej fraz to większy ruch, a większy ruch to większa sprzedaż.

Co ważne, leksykon nie tylko świetnie wspiera SEO, ale jest także użyteczny dla użytkowników. Stanowi ciekawy dodatek, który pozwala bardziej dociekliwym odwiedzającym dowiedzieć się więcej na temat Twojej działalności czy asortymentu.

Zapamiętaj

Leksykon łączy w sobie optymalizację treści oraz rozbudowę profilu linków wewnętrznych na stronie.

Leksykon na stronie, czyli jak to wygląda

Wprowadzenie leksykonu nie wymaga żadnej poważnej ingerencji w wygląd czy funkcjonalność Twojej strony. Nasze rozwiązanie jest praktycznie bezinwazyjne, estetyczne i dyskretne. Przy prawidłowym przygotowaniu świetnie wpisuje się w dosłownie każdy serwis. W żaden sposób nie narusza wyglądu czy rozmieszczenia poszczególnych elementów. Zastanawiasz się, jak to wygląda?

Tak prezentuje się leksykon na stronie głównej:

leksykon SEO

Znajduje się on na samym dole strony, nie zajmuje wiele miejsca i nie rzuca się w oczy. Każdy jego element jest interaktywny.

leksykon SEO

Tytuł przenosi do głównej strony leksykonu, która zawiera w sobie wszystkie litery. Z niej użytkownik może dowiedzieć się, o co w tym wszystkim chodzi. Może też przejść do poszczególnych liter. Do każdej literki można też przejść bezpośrednio ze strony głównej.

Każda podstrona litery kryje w sobie hasło związane z tematyką sklepu, strony lub branży wraz z krótkim wyjaśnieniem i oczywiście linkowaniem.

leksykon SEO

Przykładowo, do litery E w naszym sklepie przypisane jest hasło “E jak eleganckie skarpetki”. Podstrona linkuje do stworzonych w tym celu, dodatkowych kategorii zoptymalizowanych specjalnie pod powiązane słowa kluczowe. Dzięki temu zyskujemy widoczność na nowe frazy i dodatkowy ruch. Obecny jest także link do powiązanego z tematyką artykułu blogowego.

Efekty wdrożenia leksykonu

Rozwiązania takie jak leksykon wzmacniają niezwykle ważne pod względem SEO linkowanie wewnętrzne. Odnośniki z powiązanych tematycznie podstron poszczególnych liter mogą służyć do budowania widoczności na nowe frazy i wzmacniania pozycji na te już używane. Dzięki leksykonowi nasz sklep zyskał znacznie więcej słów kluczowych w TOP 10 i TOP 50. Wdrożenie naszego rozwiązania poskutkowało też indeksacją na nowe, nieużywane dotąd frazy. Skarpetki.sklep.pl zaczął pojawiać się na słowa kluczowe, na które nigdy nie był widoczny. Jak nietrudno się domyślić, zyskaliśmy dzięki temu dodatkowy ruch. Dało nam to też szansę na dalszy rozwój i jeszcze lepsze pozycjonowanie. Od tego czasu leksykon wprowadziliśmy też z sukcesem na wielu stronach naszych Klientów.

Na jakich stronach sprawdzi się takie rozwiązanie?

Content is king jest niezmienne dla wszystkich stron internetowych, niezależnie od ich funkcji, wyglądu czy tematyki. To dlatego leksykon sprawdzi się dosłownie wszędzie. Nie ma strony, dla której nie dałoby się go stworzyć. Jeśli chcesz wprowadzić taki dodatek w swoim serwisie, to gwarantujemy, że absolutnie nic nie stoi na przeszkodzie.

Leksykon nie jest skomplikowany, dzięki temu dostosowanie go do wyglądu czy charakteru strony nie stanowi żadnego problemu. Jeśli się nad tym zastanowisz, to rozwiązanie to od strony technicznej jest tak naprawdę tylko paroma nowymi podstronami z dodatkową treścią i grafikami. Jedyny trudniejszy, choć nadal nieskomplikowany, element to widget na stronie głównej.

Moc leksykonu czy podobnych, opartych na tym założeniu rozwiązań, kryje się tylko w tym, jak zostaną one przygotowane i wykorzystane. Geniusz tkwi w prostocie.

SEO jest jak bieg na długim

dystansie . Z przeszkodami

i metą, którą ciągle zmienia położenie.

Leksykon krok po kroku, czyli jak to zrobić

Wyjaśniliśmy już, czym jest i na czym polega nasz leksykon, przejdźmy więc do rzeczy, czyli do tego, jak go wdrożyć. Stworzenie takiego rozwiązania wymaga nieco czasu i przygotowań, ale nie jest trudne, a może przynieść zaskakujące efekty. Poniżej przedstawiamy instrukcję.

Tworzenie zagadnień i planowanie linkowania

Przygotowanie zagadnień polega na rozpisaniu haseł dla wszystkich literek leksykonu i dopasowaniu do nich fraz lub istniejących już podstron do podlinkowania. Od tego etapu zależy skuteczność całego przedsięwzięcia, nie szukaj więc dróg na skróty i dobrze przemyśl zarówno same zagadnienia, jak i poszczególne frazy. Pamiętaj, że na podstawie wybranych słów kluczowych będziesz tworzyć nowe podstrony, nie dobieraj ich na oślep.

Przykłady zagadnień dla kilku liter z naszego sklepu:

  • A - Asymetryczne skarpetki. Hasła do linkowania: Asymetryczne skarpetki, Skarpetki nie do pary, Śmieszne skarpetki,
  • F - Fajne skarpetki. Hasła do linkowania: Fajne skarpetki, Szalone skarpetki, Śmieszne skarpetki, Wesołe skarpetki,
  • K - Kolorowe skarpetki. Hasła do linkowania: Kolorowe skarpetki, Kolorowe stopki, Kolorowe skarpety, Kolorowe skarpetki męskie, Kolorowe skarpetki damskie.

I tak dalej, dla każdej literki. Linkować możesz zarówno do podstron kategorii z opisami kategorii, jak i poszczególnych produktów czy wpisów z bloga firmowego. Przy doborze haseł do konkretnych zagadnień sugeruj się tematyką i analizą słów kluczowych.

Przygotowanie opisów do zagadnień

Każde zagadnienie musi mieć swój unikalny, wartościowy opis. Długość zależy tu tylko od Ciebie i tego, co chcesz przekazać użytkownikom. W naszym sklepie przyjęliśmy formę, w której opowiadamy Klientom o naszym sklepie, ale nie jest to żaden wyznacznik. Równie dobrze możesz stworzyć w leksykonie np. słownik zagadnień branżowych lub zbiór opisów grup asortymentowych. Mając zagadnienia z gotowymi opisami i dopasowanymi hasłami sam leksykon jest już praktycznie gotowy.

Przygotowanie i optymalizacja nowych podstron

W następnym etapie musisz stworzyć podstrony dla wszystkich wypisanych fraz, które nie są jeszcze używane. W przypadku sklepu internetowego będą to nowe kategorie i produkty. Ten etap jest zazwyczaj najbardziej czasochłonny, ale to właśnie tworzone w nim podstrony będą zdobywać dla Ciebie ruch.

W trakcie przygotowywania nowych stron nie zapominaj o ich optymalizacji i stworzeniu unikalnej treści, w której umieścisz docelowe słowa kluczowe.

Wdrożenie leksykonu na stronie

Mając gotowe do linkowania podstrony, możesz przejść do ostatniego etapu, czyli do właściwego wdrożenia. Zacznij od strony głównej leksykonu, na której umieścisz wszystkie litery. Nie zapomnij o przygotowaniu krótkiego opisu przedstawiającego użytkownikom całej idei.

Następnie przygotuj podstrony dla wszystkich liter, umieść na nich przygotowane wcześniej opisy i odnośniki. Pamiętaj przy tym, że podstrony leksykonu również wymagają podstawowej optymalizacji!

Gdy wszystko będzie gotowe, pozostaje tylko stworzyć widget i umieścić go na dole strony lub w innym dowolnym miejscu. To wszystko, Twój leksykon jest gotowy.

Stwórz swój własny leksykon!

Wdrożenie leksykonu świetnie wpisuje się w “content is king”, a co za tym idzie, pozwala naprawdę skutecznie i trwale zwiększać widoczność strony. To jeden z najlepszych sposobów na wzmocnienie i usprawnienie linkowania wewnętrznego. Dzięki niemu możesz ciągle dodawać do swojego serwisu nowe frazy kluczowe i zdobywać na nie coraz to lepsze pozycje. Przygotowanie całości wymaga czasu, ale efekty mówią same za siebie. Nie czekaj więc ani chwili i bierz się do pracy!

Z tego artykułu dowiedziałeś się:

  • Czym jest leksykon i jak pomaga w SEO
  • Wygląd leksykonu i efekty wdrożenia
  • Jak stworzyć i wdrożyć leksykon na stronie

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

4.83 / 5

Liczba ocen: 38

Twoja ocena:

Przeczytaj również:

Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni

Społeczność

SEO Samodzielni

Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc