Pozycjonowanie lokalne – to działa!
Czym jest pozycjonowanie? Mówiąc krótko, są to działania poprawiające widoczność strony w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu więcej potencjalnych klientów może na nią trafić. W przypadku małych firm warto postawić na pozycjonowanie lokalne za pomocą fraz long tail, czyli dłuższych i bardziej dopracowanych. Integralną częścią lokalnego SEO jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma, która pomaga klientom znaleźć podstawowe informacje o firmie, umożliwia wystawianie opinii oraz informowanie internautów o aktualnych promocjach.
Jakie są zalety pozycjonowania lokalnego za pomocą fraz long tail?
- mniejsze koszty ponoszone przez firmę,
- mniejsza konkurencyjność fraz,
- łatwość dotarcia do użytkowników z najbliższej okolicy,
- obecność na lokalnym rynku,
- odpowiadanie na sprecyzowane potrzeby użytkowników.
Strona internetowa najwyższej jakości
Dobrze dopracowana strona internetowa to klucz do zainteresowania potencjalnego klienta swoją ofertą. Powinna być przejrzysta i funkcjonalna, a także indywidualna – lepiej widziane będzie samodzielne utworzenie witryny niż posiłkowanie się gotowymi szablonami stron lub blogów. Warto pamiętać, by strona firmowa była utrzymana w kolorystyce logo. Potencjalni klienci będą również zadowoleni z formularza kontaktowego lub materiałów promocyjnych do pobrania wprost ze strony. Istotnym czynnikiem jest czas ładowania witryny – nie powinien być zbyt długi, gdyż ponad 5 sekund oczekiwania zniechęca użytkowników do korzystania ze strony. Dobrym ruchem jest zadbanie o wygląd witryny na urządzeniach mobilnych, z których korzysta coraz większa liczba internautów.
Kampania Google Adwords
Reklama w internecie to sfera niezwykle istotna również dla małych przedsiębiorstw. Dobrym ruchem jest zainwestowanie środków w płatną reklamę Google Ads. Jak jednak przeprowadzić kampanię, by ie generowała zbyt dużych kosztów?
Istnieją 3 reguły, które zoptymalizują ten proces:
- nacisk na frazy long tail,
- wyszukiwanie fraz o mniejszej konkurencyjności,
- uruchomienie kampanii w zwykłym okresie roku (szczyt sezonu w branży sprawia, że trudniej wybić się spośród konkurencji rozpoczynającej reklamę własnych firm).
Obecność w mediach społecznościowych
Oprócz bloga firmowego warto założyć konta firmowe na najpopularniejszych portalach społecznościowych – Facebooku i Instagramie. Regularna aktywność, zamieszczanie wpisów i odpowiadanie na komentarze pomoże zbudować społeczność zadowolonych klientów.
Założenie firmowego bloga
Przed podjęciem decyzji o zakupie wielu internautów chętnie sięga po porady ekspertów. Dlaczego więc mają w tym celu odwiedzać inne strony? Warto stworzyć firmowego bloga, na którym będą poruszane tematy branżowe, publikowane cenne dla klienta porady oraz ciekawostki związane z niszą produktową. Założenie bloga firmowego przynosi korzyści również dla jego właściciela, gdyż można na nim zamieścić słowa kluczowe kierujące do witryny firmowej.
Nawiązanie współpracy z blogerami
Źródłem wiarygodnych opinii dla użytkowników są również blogi tematyczne, dlatego dobrym ruchem będzie zaproszenie do współpracy uznanych blogerów. Warto wybrać blogi o dużej ilości odsłon i szeroko rozpowszechnione w mediach społecznościowych: na Facebooku, YouTube, Instagramie czy Twitterze. Dzięki temu informacja o działalności firmy dotrze do szerokiego grona odbiorców.
W małych firmach często na reklamę przeznaczone są niewielkie nakłady finansowe. I chociaż zbudowanie sobie renomy w internecie niedużym kosztem jest możliwe, w niektórych przypadkach warto postawić na nieco bardziej kosztowne rozwiązania. Takim aspektem jest na przykład budowa profesjonalnej strony internetowej oraz jej pozycjonowanie – czasem dobrym ruchem jest nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją SEO, która zadba o wysokie pozycje w wyszukiwarce.