Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Jak wypromować małą firmę w sieci?

30-11-2018

Jak wypromować małą firmę w sieci?

W rozwój małej firmy wpisuje się wiele wydatków i procesów koniecznych do jej prawidłowego działania. Niezależnie od wysokości przychodów trzeba bowiem uregulować składki ubezpieczeniowe, czynsz, media, a na bieżąco pojawia się mnóstwo innych wydatków. Reklama internetowa przedstawia się więc jako mniej ważny aspekt działalności, jednak nie warto jej zaniedbywać. Internet to jeden z najważniejszych kanałów, dzięki którym można sprawnie i szybko dotrzeć do klienta. Jak zatem reklamować niewielką firmę w internecie i przy okazji nie wydać zbyt dużo? Oto kilka wskazówek.

Jak wypromować małą firmę w sieci? - SEO blog

Pozycjonowanie lokalne – to działa!


Czym jest pozycjonowanie? Mówiąc krótko, są to działania poprawiające widoczność strony w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu więcej potencjalnych klientów może na nią trafić. W przypadku małych firm warto postawić na pozycjonowanie lokalne za pomocą fraz long tail, czyli dłuższych i bardziej dopracowanych. Integralną częścią lokalnego SEO jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma, która pomaga klientom znaleźć podstawowe informacje o firmie, umożliwia wystawianie opinii oraz informowanie internautów o aktualnych promocjach.

Jakie są zalety pozycjonowania lokalnego za pomocą fraz long tail?

  • mniejsze koszty ponoszone przez firmę,
  • mniejsza konkurencyjność fraz,
  • łatwość dotarcia do użytkowników z najbliższej okolicy,
  • obecność na lokalnym rynku,
  • odpowiadanie na sprecyzowane potrzeby użytkowników.

Strona internetowa najwyższej jakości


Dobrze dopracowana strona internetowa to klucz do zainteresowania potencjalnego klienta swoją ofertą. Powinna być przejrzysta i funkcjonalna, a także indywidualna – lepiej widziane będzie samodzielne utworzenie witryny niż posiłkowanie się gotowymi szablonami stron lub blogów. Warto pamiętać, by strona firmowa była utrzymana w kolorystyce logo. Potencjalni klienci będą również zadowoleni z formularza kontaktowego lub materiałów promocyjnych do pobrania wprost ze strony. Istotnym czynnikiem jest czas ładowania witryny – nie powinien być zbyt długi, gdyż ponad 5 sekund oczekiwania zniechęca użytkowników do korzystania ze strony. Dobrym ruchem jest zadbanie o wygląd witryny na urządzeniach mobilnych, z których korzysta coraz większa liczba internautów.

Kampania Google Adwords


Reklama w internecie to sfera niezwykle istotna również dla małych przedsiębiorstw. Dobrym ruchem jest zainwestowanie środków w płatną reklamę Google Ads. Jak jednak przeprowadzić kampanię, by ie generowała zbyt dużych kosztów?

Istnieją 3 reguły, które zoptymalizują ten proces:

  • nacisk na frazy long tail,
  • wyszukiwanie fraz o mniejszej konkurencyjności,
  • uruchomienie kampanii w zwykłym okresie roku (szczyt sezonu w branży sprawia, że trudniej wybić się spośród konkurencji rozpoczynającej reklamę własnych firm).

Obecność w mediach społecznościowych


Oprócz bloga firmowego warto założyć konta firmowe na najpopularniejszych portalach społecznościowych – Facebooku i Instagramie. Regularna aktywność, zamieszczanie wpisów i odpowiadanie na komentarze pomoże zbudować społeczność zadowolonych klientów.

Założenie firmowego bloga


Przed podjęciem decyzji o zakupie wielu internautów chętnie sięga po porady ekspertów. Dlaczego więc mają w tym celu odwiedzać inne strony? Warto stworzyć firmowego bloga, na którym będą poruszane tematy branżowe, publikowane cenne dla klienta porady oraz ciekawostki związane z niszą produktową. Założenie bloga firmowego przynosi korzyści również dla jego właściciela, gdyż można na nim zamieścić słowa kluczowe kierujące do witryny firmowej.

Nawiązanie współpracy z blogerami


Źródłem wiarygodnych opinii dla użytkowników są również blogi tematyczne, dlatego dobrym ruchem będzie zaproszenie do współpracy uznanych blogerów. Warto wybrać blogi o dużej ilości odsłon i szeroko rozpowszechnione w mediach społecznościowych: na Facebooku, YouTube, Instagramie czy Twitterze. Dzięki temu informacja o działalności firmy dotrze do szerokiego grona odbiorców.

W małych firmach często na reklamę przeznaczone są niewielkie nakłady finansowe. I chociaż zbudowanie sobie renomy w internecie niedużym kosztem jest możliwe, w niektórych przypadkach warto postawić na nieco bardziej kosztowne rozwiązania. Takim aspektem jest na przykład budowa profesjonalnej strony internetowej oraz jej pozycjonowanie – czasem dobrym ruchem jest nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją SEO, która zadba o wysokie pozycje w wyszukiwarce.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również: