Jak wypromować małą firmę w sieci?

Pozycjonowanie
Jak wypromować małą firmę w sieci?

23 listopada 2018


Pozycjonowanie lokalne – to działa!


Czym jest pozycjonowanie? Mówiąc krótko, są to działania poprawiające widoczność strony w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu więcej potencjalnych klientów może na nią trafić. W przypadku małych firm warto postawić na pozycjonowanie lokalne za pomocą fraz long tail, czyli dłuższych i bardziej dopracowanych. Integralną częścią lokalnego SEO jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma, która pomaga klientom znaleźć podstawowe informacje o firmie, umożliwia wystawianie opinii oraz informowanie internautów o aktualnych promocjach.

Jakie są zalety pozycjonowania lokalnego za pomocą fraz long tail?

  • mniejsze koszty ponoszone przez firmę,
  • mniejsza konkurencyjność fraz,
  • łatwość dotarcia do użytkowników z najbliższej okolicy,
  • obecność na lokalnym rynku,
  • odpowiadanie na sprecyzowane potrzeby użytkowników.

Strona internetowa najwyższej jakości


Dobrze dopracowana strona internetowa to klucz do zainteresowania potencjalnego klienta swoją ofertą. Powinna być przejrzysta i funkcjonalna, a także indywidualna – lepiej widziane będzie samodzielne utworzenie witryny niż posiłkowanie się gotowymi szablonami stron lub blogów. Warto pamiętać, by strona firmowa była utrzymana w kolorystyce logo. Potencjalni klienci będą również zadowoleni z formularza kontaktowego lub materiałów promocyjnych do pobrania wprost ze strony. Istotnym czynnikiem jest czas ładowania witryny – nie powinien być zbyt długi, gdyż ponad 5 sekund oczekiwania zniechęca użytkowników do korzystania ze strony. Dobrym ruchem jest zadbanie o wygląd witryny na urządzeniach mobilnych, z których korzysta coraz większa liczba internautów.

Kampania Google Adwords


Reklama w internecie to sfera niezwykle istotna również dla małych przedsiębiorstw. Dobrym ruchem jest zainwestowanie środków w płatną reklamę Google Ads. Jak jednak przeprowadzić kampanię, by ie generowała zbyt dużych kosztów?

Istnieją 3 reguły, które zoptymalizują ten proces:

  • nacisk na frazy long tail,
  • wyszukiwanie fraz o mniejszej konkurencyjności,
  • uruchomienie kampanii w zwykłym okresie roku (szczyt sezonu w branży sprawia, że trudniej wybić się spośród konkurencji rozpoczynającej reklamę własnych firm).

Obecność w mediach społecznościowych


Oprócz bloga firmowego warto założyć konta firmowe na najpopularniejszych portalach społecznościowych – Facebooku i Instagramie. Regularna aktywność, zamieszczanie wpisów i odpowiadanie na komentarze pomoże zbudować społeczność zadowolonych klientów.

Założenie firmowego bloga


Przed podjęciem decyzji o zakupie wielu internautów chętnie sięga po porady ekspertów. Dlaczego więc mają w tym celu odwiedzać inne strony? Warto stworzyć firmowego bloga, na którym będą poruszane tematy branżowe, publikowane cenne dla klienta porady oraz ciekawostki związane z niszą produktową. Założenie bloga firmowego przynosi korzyści również dla jego właściciela, gdyż można na nim zamieścić słowa kluczowe kierujące do witryny firmowej.

Nawiązanie współpracy z blogerami


Źródłem wiarygodnych opinii dla użytkowników są również blogi tematyczne, dlatego dobrym ruchem będzie zaproszenie do współpracy uznanych blogerów. Warto wybrać blogi o dużej ilości odsłon i szeroko rozpowszechnione w mediach społecznościowych: na Facebooku, YouTube, Instagramie czy Twitterze. Dzięki temu informacja o działalności firmy dotrze do szerokiego grona odbiorców.

W małych firmach często na reklamę przeznaczone są niewielkie nakłady finansowe. I chociaż zbudowanie sobie renomy w internecie niedużym kosztem jest możliwe, w niektórych przypadkach warto postawić na nieco bardziej kosztowne rozwiązania. Takim aspektem jest na przykład budowa profesjonalnej strony internetowej oraz jej pozycjonowanie – czasem dobrym ruchem jest nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją SEO, która zadba o wysokie pozycje w wyszukiwarce.