Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Jak zdobyć followersów na Instagramie? 12 przydatnych porad

23-02-2021

Jak zdobyć followersów na Instagramie? 12 przydatnych porad

Instagram to stale jeden z popularniejszych kanałów marketingowych, dzięki któremu możliwe jest pokazanie światu swoich usług lub produktów. Jakie działania warto podejmować, aby zwiększać liczbę obserwatorów? Podpowiadamy!

Jak zdobyć followersów na Instagramie? 12 przydatnych porad - SEO blog

Praktycznie każda większa marka posiada teraz konto na Instagramie, mając pewną świadomość potęgi danej platformy. To świetna okazja, by móc wypromować firmę i nabyć kontakty z potencjalnymi klientami. Priorytetowe narzędzie nie jest zarezerwowane tylko dla gigantów, dlatego właśnie dzięki niemu możesz zwiększyć ruch na stronach docelowych oraz zbudować grono zaangażowanych odbiorców. Pomożemy Ci pozyskać prawdziwych obserwatorów poprzez określone udoskonalenia Twojej obecnej strategii.

Pamiętaj, że publiczność kształtuje się głównie dzięki przemyślanym działaniom. Niezależnie od tego, czy zaczynasz swoją przygodę z Instagramem, czy pragniesz polepszyć widoczność dla użytkowników, należy dosłownie wejść w skórę odbiorców. Ci są żądni wyjątkowych doświadczeń, które skłonią ich do pozostania i obserwacji profilu. Uwaga, ponad 200 milionów użytkowników odwiedza co najmniej jeden firmowy profil dziennie (źródło).

Tak jak wspomnieliśmy, ważne są rezultaty organiczne. Dlaczego? Wiele firm wypróbowuje drogę na skróty, obejmującą płacenie za polubienia czy obserwujących. Jednak nawet z doświadczeń życiowych wiemy, że taki obrót sprawy zazwyczaj przynosi klęskę. Algorytm Instagrama uległ ogromnemu rozwojowi, a nowe aktualizacje wprowadzane są nieustannie, co zresztą ma pomóc w eliminacji płatnych kont niskiej jakości.

Co z tego, że obserwuje Cię 10 tysięcy osób skoro zdecydowaną większość stanowią użytkownicy arabskiego pochodzenia? :) Niestety oni nie mają zielonego pojęcia o Twoich produktach, nie będą kupować żadnych rzeczy Twojej marki ani jej promować, dlatego jesteśmy przekonani, że poniższe wskazówki będą dla Ciebie o wiele wartościowszym wsparciem.

1. Optymalizacja konta to pierwszy krok

Sprawa wydaje się dosyć oczywista, bo przecież zanim zaczniemy kolekcjonować naszych obserwujących, profil powinien być doskonale zoptymalizowany. Tak samo jak porządna strona internetowa. Biografia ma pełnić funkcję reprezentatywną i kierować odbiorców właśnie do Twojej strony, co świetnie obrazuje poniższy przykład:

screen z instagrama

Obowiązkowo należy wprowadzić link do strony w bio, a nawet krótki opis i przede wszystkim prawidłową nazwę użytkownika oraz zdjęcie profilowe. Zdajemy sobie sprawę, że kwestia wydaje się oczywista, ale nie jest to regułą, dlatego o tym wspominamy. Firmy coraz częściej korzystają także z metody umieszczenia krótkich linków, kierujących do konkretnej ostatnio wspomnianej przez nich kampanii, akcji bądź serii produktów. Przeważnie posty wskazują odbiorcom dane treści, gdy zastosujemy odniesienie przy użyciu sformułowania "link in bio".

Niech nazwa profilu będzie jak najbardziej naturalna, zbliżona do nazwy marki lub taka sama, jeżeli jest taka możliwość. Postaraj się nie umieszczać tu cyfr czy znaków specjalnych, ponieważ czynisz ją trudniejszą w odbiorze. Łatwe znalezienie może być wtedy większym wyzwaniem, a pamiętajmy, że użytkownicy chcą uzyskać szybki i bezproblemowy dostęp.

2. Czas na markowy hashtag

Hashtag powinien być jednak niestandardowy i dedykowany specjalnie Twojej firmie. Nie możemy powielać czegoś, co stworzyła inna marka. Kiedy potencjalny klient znajdzie Cię za pomocą skonkretyzowanego tagu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że skupi swoją uwagę na umieszczonych postach, a idąc dalej - produktach.

animowane zdjęcie hasztagu

Ponadto, rozważ stworzenie tagów poświęconym ściśle kampaniom marketingowym, które mogą przykuć uwagę rozległej widowni. Tym bardziej, że angażując użytkowników w akcję, oni sami zaczynają używać konkretnego hashtagu. Docierasz również do nieznanych odbiorców, a ci mogą być zainteresowani przedstawionym kontentem.

Co z ogólnymi hashtagami? Używaj ich, ale nie nadmiernie, ponieważ znowu - istnieje ryzyko, że na Twoim profilu pojawią się osoby, które nie są zainteresowane marką, a jedynie lajkami czy #followback.

3. Ustal harmonogram publikowania

Szczególnie na początku drogi będzie to bardzo przydatne. Oczywiście nie musisz przestrzegać go co do minuty, ale taki harmonogram pomaga w skupieniu konkretnej ilości użytkowników. Należy uświadomić sobie, że publikowanie więcej niż kilka razy dziennie nie jest najlepszym rozwiązaniem. Niejednokrotnie, trzymając się ustalonych godzin dodajemy całą masę postów, ale taka praktyka raczej odstrasza i powoduje spam.

Poniższy harmonogram może stanowić ułatwienie, ponieważ zawiera godziny, w których użytkownicy są najbardziej aktywni oraz zaangażowani. To bardzo ogólny schemat, ale bez wątpienia daje do myślenia. No i przy okazji obierzesz bardzo dobry kierunek działania.

kiedy dodawać posty na instagram
(Źródło)

Zachowasz więc spójność, która będzie przydatna w trakcie stawiania pierwszych kroków. Naszym głównym celem staje się rozpoznawalność marki i wzbudzenie zaufania wśród potencjalnych klientów. Obserwujący mają dobrze kojarzyć firmę, zauważając wartościowe posty.

4. Zachęć partnerów i zwolenników marki do publikowania udostępnianych treści

Użytkownicy lubią być częścią czegoś większego i przy okazji wyróżniającego. Liczy się dla nich również Twoja obecność - aktywny udział. Jeżeli dany klient oznacza Cię w zdjęciu wraz z produktem, udostępnij je na relacji, pokazując przez to, że dostrzegasz stworzoną społeczność oraz wkład. Różnorodne konkursy, które docenią zaangażowanie oraz zmotywują publikę do działania stanowią także dobry pomysł.

Warto wziąć pod uwagę współpracę z firmami, które osiągnęły sukces na Instagramie, a trzymają się tej samej branży. Wpływowe marki mogą udostępniać materiały przez Ciebie zamieszczane, przyciągając zupełnie nowych użytkowników. W takiej sytuacji należy uwzględnić sensowną strategię marketingową.

5. Wypromuj swojego Instagrama w innych mediach społecznościowych

Po pierwsze, upewnij się, że odnośnik do Instagramowego konta został zamieszczony na wszystkich Twoich mediach społecznościowych. To może być strona internetowa, Facebook, Twitter, a nawet ostatnio niezwykle popularny TikTok. Internauci muszą mieć szansę, by Cię poznać dlatego widoczność jest tak istotna.

Doskonałą opcję stanowi dodanie przycisków mediów społecznościowych do witryny czy bloga, aby zaprezentować wszystkie dostępne sieci. Dodatkowo, pisząc przykładowo post na Facebooku, możesz przy okazji zaprosić w nienachalny sposób do obserwacji resztę użytkowników. Co należy rozumieć przez słowo "nienachalny"? Przede wszystkim chodzi nam o to, aby towarzyszył temu unikatowy kontent. Daj odbiorcom powód, dla którego mieliby Cię śledzić. Kreatywne treści tworzone na stories, IGTV czy Reels będą dużym plusem.

screen ze strony Nike

6. Zamieszczaj atrakcyjny dla obserwatorów kontent

Zachęcamy, by poświęcić chwilę na poznanie potrzeb użytkowników oraz zagłębienie się w aktualne Instagramowe trendy. Szybko zauważysz, że niektóre treści działają zdecydowanie lepiej od innych. To mogą być drobiazgi pod postacią filtrów, napisów czy rodzajów prezentowanych postów. Publikacje powinny uwzględniać panującą modę, która gromadzi internautów.

Porównuj i analizuj, opracuj strategię. Zobacz, jak robią to najwięksi w Twojej branży, ale nie kopiuj. Konkurencja ma generować niezbędną inspirację. Sprawdź, co zwiększa zaangażowanie odbiorców, skłaniając ich do komentowania czy udostępniania postów. Pamiętaj też o autentyczności kreowanego kontentu.

7. Nawiąż współpracę z mikroinfluencerami

Przeważnie, gdy firmy postanawiają rozpocząć współpracę z influencerami, sięgają po tych największych. Naszym zdaniem błędnie. Mamy świadomość tego, że milionowe obserwacje kuszą wizją ogromnych zasięgów spowodowanych popularnością. Niestety wraz z upływem czasu takie osoby tracą na wiarygodności, ponieważ podejmują się sporej ilości projektów. Followersi są podejrzliwi i zaczynają nabierać wątpliwości, czy prezentowany produkt jest rzeczywiście tak dobry.

influencerka robi sobie selfie

Chcemy, aby sama promocja miała jak najbardziej naturalny charakter, przekonując do siebie potencjalnych klientów. Badania przeprowadzone przez Markerly pokazały, że influencerzy, posiadający od 10 000 do 100 000 obserwujących zapewniają największe zaangażowanie oraz zasięgi (źródło).

8. Utwórz serię filmików na IGTV

W 2020 roku IGTV stało się niezwykle istotną częścią Instagrama, a trend ulega tylko i wyłącznie pogłębieniu. Ze względu na pandemię, dłuższe nagrania wideo zaczęły stanowić jedno z głównych źródeł rozrywki dla użytkowników. Co więcej, dzięki oddzielnej karcie IGTV, można bardzo łatwo dopasować dostępy kontent do upodobań odbiorcy.

screen z IGTV

Stworzenie serii generuje oryginalny oraz kreatywny sposób na pozyskanie zupełnie nowych odbiorców, a także pielęgnowanie relacji ze stałymi bywalcami. Treści wideo budują większe zaangażowanie, przyciągając publikę. Jeżeli nie posiadasz jeszcze własnego kanału IGTV, zastanów się, co mogłoby zaciekawić Twoich widzów i wprowadź pomysł w życie. Działaj!

9. Od czasu do czasu umieszczaj dłuższe opisy w postach

Jeszcze kilka lat temu Instagram skupiał się jedynie na przekazie wizualnym, obejmującym wysokiej jakości zdjęcia. Obecnie użytkownicy łakną wiedzy, dotyczącej Twojej marki, głównych celów czy historii powstania firmy. Całość zapoczątkowali tak naprawdę influencerzy, umieszczając długie opisy związane z ich przemyśleniami czy poglądami w sprawie bieżących wydarzeń. Teraz marki także czerpią z pomocnego trendu.

W tym momencie formujesz swoją społeczność właśnie za pośrednictwem danych postów. Sam Instagram pozwala użytkownikom na wyszukiwanie słów kluczowych, których Ci stale używają. Jeżeli uwzględnisz je podczas pisania opisów, istnieje duża szansa, że dotrą do Ciebie odbiorcy poprzez ruch organiczny.

10. Przejdź na tryb live

Live na Instagramie to świetna metoda dotarcia do licznych odbiorców, którzy mogą aktywnie komentować czy zadawać pytanie marce na temat produktów w czasie rzeczywistym. Nieedytowany strumień wideo sprawia, że zachowujesz wiarygodność i naturalny sposób bycia wobec klientów.

screen z transmisji live na instagramie

Możesz również zorganizować przykładowo cotygodniowe filmiki typu live, zawierające określony zakres tematyczny. Twórz więc nieszablonowe i nieprzypadkowe serie. Dodatkowo, Instagram uruchomił Live Shopping, dzięki czemu jesteś w stanie sprzedawać produkty podczas transmisji na żywo.

11. Sam ustanawiaj trendy i stwórz challenge

Instagram przepełniony jest różnorodnymi wyzwaniami, których podejmują się użytkownicy. Odbiorcy określają je jako challenge. To taka zabawa, do której dołączamy się poprzez zamieszczenie postu bądź stories przy uwzględnieniu panujących zasad gry.

Całość rozprzestrzenia się błyskawicznie, influencerzy oraz marki uświadomiły sobie, że wyzwania kreują zaangażowanie, zwiększając liczbę obserwujących. Świetnym przykładem jest Bailey Stanworth - założycielka Play Digital, która rozpoczęła #BathtubChallenge. Zabawa polegała na założeniu przebrania, zrobieniu selfie w wannie oraz wytypowaniu trojga znajomych przez oznaczenie. Wystarczył moment, a hashtag zebrał ponad 2000 postów ze strony użytkowników.

screen challenge z instagrama

Instagramowe gry stanowią także wyśmienitą opcję, która pomoże Ci spotęgować liczbę followersów. Posługując się dalej przykładem Bailey, ta urządziła turniej PLAY Ponga. Z pewnością kojarzycie zabawę w piwnego ping-ponga - to jego internetowa wersja.

Wydarzenie odbywało się równo co tydzień na Instagram Live, mając wesprzeć fundusz pomocy związany z COVID-19. Przemyśl więc koncepcję, tworząc challenge bądź grę. Założenie może ulec przekształceniu w całą serię. Takie kroki przyniosą liczne interakcje ze strony Twojej osobistej widowni oraz nowych użytkowników, a to jest bezsprzecznie bardzo cennym skutkiem.

12. Koniecznie unikaj tych hashtagów

Pamiętaj, że chcesz przyciągnąć do siebie obserwujących, którzy mogą stać się w przyszłości Twoimi klientami. Jasne, istnieją bardzo popularne hashtagi, które zapewne niejednokrotnie dostrzegasz. Należą do nich między innymi:

  • #follow
  • #followme
  • #followback
  • #pleasefollow
  • #follow4follow (#f4f)
  • #likes4likes (#l4l)

Jednak zaufaj nam, że nie potrzebujesz tego typu obserwujących. Dlaczego? Ci nie są zainteresowani zazwyczaj Twoją marką, a zdobyciem jak największej ilości reakcji i obserwujących. To podobna sytuacja do tej, którą opisywaliśmy na początku. Tacy followersi nie wnoszą zupełnie niczego, a same hashtagi w oczach użytkowników będą postrzegane jako akt desperacji.

Instagram przerósł oczekiwania wszystkich, stając się potężnym narzędziem marketingowym, a także źródłem sprzedaży i pozyskiwania sieci odbiorców dla indywidualnych użytkowników oraz rozwojowych marek. Nieustannie rośnie popularność platformy, natomiast skorzystanie z powyższych wskazówek pomoże Ci rozszerzyć dotychczasowe zasięgi oraz zdobyć prawdziwych odbiorców. Postaw na atrakcyjny profil, komentuj zdjęcia, reaguj pod postacią polubień oraz przede wszystkim zastosuj przemyślaną strategię.

Konto na Instagramie to jedno, ale wciąż pragniemy przypomnieć, że warto też uwzględnić pozycjonowanie stron internetowych, które podniesie pozycję firmy w wyszukiwarce Google, a co za tym idzie - nastąpi wzrost widoczności wśród internautów i potencjalnych klientów. Jednocześnie czekamy na Twoje Instagramowe rezultaty. Jeżeli znasz inne, przydatne wskazówki, to podziel się nimi w sekcji komentarzy. No i na koniec nie zapominaj, że zaangażowanie odbiorców stanowi klucz, spraw, aby Ci po prostu pokochali Twój profil.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę