Kontrowersyjna droga do sukcesu, czyli najgłośniejsze kampanie marketingowe Pornhuba

Kampanie Marketingowe

15-10-2020

Kontrowersyjna droga do sukcesu, czyli najgłośniejsze kampanie marketingowe Pornhuba
Share:

Światowe koncerny prześcigają się w tworzeniu coraz kreatywniejszych akcji reklamowych. Wprowadzają unikatowy kontent, mający angażować odbiorców. Odrobina śmiechu, zabawy, odniesień kulturowych. Jednak istnieje jeden gigant, który doskonale wie, jak robić sobie oraz innym dobrze przy użyciu niejednokrotnie pomocnych treści edukacyjnych.

Średnio przez 6 minut

Pornhub bezproblemowo, a także skutecznie utrzymuje uwagę internautów w trakcie stosunkowo tak długiego czasu. Pewnie ciężko Ci będzie uwierzyć, ale serwis skupia dziennie ponad 100 milionów ludzi z różnych zakątków świata. Jeżeli zsumujemy liczbę mieszkańców Polski, Australii oraz Kanady, to strona wciąż pozostaje niedościgniona. Teoretycznie witryna jest jednym z wielu źródeł porno - nazywajmy rzeczy wprost. Profesjonalne produkcje, możliwość publikacji amatorskich materiałów czy obecność bezpłatnych filmów nie stanowi również wyróżnika. Co więcej, inne firmy wyprzedzają Pornhub, wystarczy sięgnąć po rankingi. Mimo tego utrzymuje tak dużą popularność. Istnieje jeden, konkretny powód. Wyśmienite kampanie marketingowe serwisu osiągnęły niebotycznie ogromną skalę, owocując pokaźnymi wynikami. Czy na pewno więc rozmiar nie ma znaczenia?

banner reklamowy kampanii Ponrhuba

Często słowo "seks" bądź "pornografia" powoduje u niejednych czerwone wypieki. Wstyd oraz głęboko zakorzenione myślenie sprowadzają temat do pojęcia tabu. Przecież wszyscy to robimy, co jest całkowicie normalne. Tradycyjny marketing nie udźwignie sprawy. Reklama w ogólnokrajowej telewizji a może Facebook? Większość nie wyobraża sobie żywej, publicznej dyskusji na tablicy, dotyczącej najnowszej gwiazdy porno. Polecenie koleżance abonamentu premium lub zaserduszkowanie poradnika, który krok po kroku doradzi, jaki film będzie dla Ciebie najlepszy wydaje się abstrakcyjne.

banner reklamowy kampanii Ponrhuba

Sprawdź, jak Pornhub normalizuje kontrowersję, czyniąc materiały promocyjne okazją do podzielenia się nimi ze wszystkimi.

Te kampanie pozostaną w Twojej pamięci

Największe akcje marketingowe strony cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, pomagają oswajać niewygodną kwestię. Nagle tak renomowane gazety jak Washington Post zaczęły mówić o popularnych reklamach. Fala zalała media społecznościowe oraz codzienne rozmowy. Przejdźmy przez strategię, generującą oszałamiające rezultaty.

Zacznijmy od świeżego newsa. Niedawno Pornhub zamieścił reklamę - Not My Job, promującą zabawki erotyczne. Jednak całość nie świadczy o pozornie wydawałoby się wulgarnym charakterze. Wręcz przeciwnie - oryginalny pomysł już zachwycił niemałą widownię. Ciekawy montaż oraz wykorzystanie przeróbki znanej piosenki Bloodhound Gangu pt. The Bad Touch ściśle nawiązuje do erotycznego zabarwienia. Dodatkowo wpisanie nazw przedmiotów z materiału gwarantuje zniżkę na prezentowane końcowo zabawki. Zresztą, po prostu sprawdź sam! My jesteśmy zachwyceni kreatywnością twórców.

Jak było wcześniej?

Początkowo Pornhub stawiał na coś niebywałego i poniekąd radykalnego, co przyciągnie uwagę momentalnie. Filmik pornograficzny z kosmosu? Drobnostka! W 2015 roku planowano start kampanii pt. Sexploration. Producenci apelowali o wsparcie. Niestety, zebrano tylko $236,086 z $3,400,000 wymaganej kwoty. Mimo tego, że nikt niestety nie wyleciał, akcja zyskała rozgłos. Reakcja mediów zachęciła producentów, aby kontynuować śmiałą działalność.

Wiele osób porusza problem szkodliwości pornografii. Zdania są podzielone a Pornhub raczej unika komentarza. Jednak firma chciałaby być postrzegana przez społeczeństwo jako koncern, przyczyniający się do dobrych rzeczy. Dostrzegamy mnogość działań, mających na celu ratowanie naszej planety. Kto by pomyślał, że strona przeznaczona dla dorosłych będzie chociażby oczyszczać oceany, sadzić nowe drzewa lub ratować populację pszczół.

Nadszedł 2019 rok a wraz z nim Dirtiest Porn Ever. Obejrzyjcie sami:

Właśnie teraz przyczyniłeś się do przekazania darowizny przez Pornhub. Ocean Polymers, czyli organizacja non-profit chce wypuścić statek, który zbierze oraz przetworzy plastik, pochodzący z morza. Każde odtworzenie skutkuje wpłatą. Przedstawiając po krótce - podczas gdy para uprawia seks, widzimy mężczyzn, posiadających kombinezony, które zawierają logo strony. Tuż obok sprzątają wszechobecne śmieci.

We're dirty here at Pornhub, but that doesn't mean our beaches need to be.

Takie słowa wypowiedział wiceprezydent Pornhuba, Corey Price.

Należy wspomnieć też o kampanii pt. Pornhub Gives America Wood. Po każdych 100 wyświetleniach filmików z kategorii Big Dick firma zasadzała jedno drzewo. Stworzono również kanał Beesexual. Jednorazowe obejrzenie wiązało się z kolejną darowizną na rzecz organizacji non-profit Operation Honey Bee i The Center for Honeybee Research. Poza tym, witryna organizowała akcje, mające służyć ochronie oraz ratowaniu pand, jak również wielorybów.

banner reklamowy kampanii Ponrhuba

To nie wszystko! Pornhub zachęca do walki z rakiem piersi. Akcja pt. Save the boobs obejmowała wzmożenie oglądalności filmików, których kategoria dotyczyła, tu pewnie się nie zdziwicie - piersi. Możemy wymienić tak naprawdę kilkanaście innych wartościowych pomysłów. Pieniądze zbierane dla osób, cierpiących na raka prostaty, darowizny przekazywane ofiarom przemocy domowej czy studentom, wyrażającym chęć kształcenia w naukach ścisłych. Pornhub Cares stanowi specjalny program, który uczynił wiele fantastycznych rzeczy. Przy okazji reputacja znacznie wzrosła a media ochoczo promują dobroczynne poczynania firmy.

Pikantny zbiór danych

Pornhub udostępnia także statystyki pod postacią preferencji seksualnych odbiorców na podstawie odwiedzanych materiałów. Frapujące informacje rozchodzą się jak świeże bułeczki a ludzie zazwyczaj uwielbiają tego typu "smaczki".

dane nt. najcześciej oglądanych kategorii porno w danym kraju
dane nt. czasu spędzonego na oglądanie porno
popularność wyszukań porno Joker
dane o jakich godzinach oglądane było porno dniu finału Pucharu Stanleya

Zabawne reklamy głównym środkiem promocji

Witryna zakotwicza humor, który wszyscy kochamy. Obecność tysiąca nagich kobiet i mężczyzn nie przeszkadza w wywoływaniu uśmiechu. Człowiek potrzebuje odrobiny rozrywki, dającej niezbędne odprężenie.

kanner reklamowy kampanii reklamowej Pornhuba

Natomiast my zachęcamy do otwartości. Poruszajmy tematy tabu. Obawy ustąpią potrzebie oswojenia. Seks nie powinien budzić wstydu lub generować okazji, sprzyjającej wyjątkowo nieudanym komentarzom bądź uwagom. Niech będzie to naturalna kwestia, warta dyskusji. Jak widać, takie podejście można przekuć też w gigantyczny, wizerunkowy sukces, co doskonale robi Pornhub. Kto by się spodziewał, że spece od ręcznej roboty potrafią tak dobrze działać również na innych frontach - przydatnych nie tylko wiernym fanom filmików, przedstawiających zabawę zatroskanego doktora i osobliwie niegrzecznej pielęgniarki, a co zaskakujące, także całej ludzkości. Przypominamy, homo sum humani nihil a me alienum puto. Nic, co ludzie nie jest nam przecież obce, prawda?