06-09-2018

Poznaj możliwości, jakie oferuje Google Moja Firma

W dobie internetu firmy coraz mocniej zaznaczają swoją obecność w sieci. Dzięki temu zyskują niemal pewność dotarcia do klienta, który w większości przypadków szuka interesujących go informacji właśnie w internecie. Jednym ze sposobów naprowadzenia go wprost na naszą ofertę jest narzędzie Google Moja Firma, które posiada ciekawą funkcję – zamieszczania wpisów widocznych dla klienta na wizytówce firmy w Google. Dlaczego warto pomyśleć o takim rozwiązaniu? Odpowiedź w niniejszym artykule.

Poznaj możliwości, jakie oferuje Google Moja Firma - SEO blog

Plusy posiadania Google Moja Firma

Narzędzie Google Moja Firma jest przeznaczone dla każdego przedsiębiorstwa. Najbardziej skorzystają na nim małe oraz średnie firmy, dla których istotna jest lokalizacja – na przykład zakłady usługowe, sklepy lub małe firmy świadczące usługi poza swoją siedzibą (zakłady kominiarskie, firmy zajmujące się projektowaniem wnętrz czy położne dojeżdżające do klientek). Wizytówkę Google może jednak założyć każda firma, która pragnie dotrzeć do użytkowników poszukujących konkretnej usługi w konkretnym miejscu. Plusem jest fakt, że zawarte w Google Moja Firma informacje można aktualizować, przedstawiać ofertę i informować o promocjach – te działania z kolei zachęcą potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług. Dzięki systematycznemu aktualizowaniu wizytówki i podtrzymywania w ten sposób relacji z klientem budujemy jego zaufanie i zwiększamy szansę na to, że poleci naszą firmę również innym. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że łatwo nas znaleźć. Firma widoczna w internecie to możliwość sprzedaży większej ilości produktów czy usług, a dla klienta – szansa na zamieszczenie opinii o naszej firmie. Wielu internautów przed skorzystaniem z usług danej firmy sprawdza opinie o niej w sieci i na tej podstawie podejmuje decyzję. Pozytywne opinie to większa szansa na przyciągnięcie klienteli, trzeba jednak uważać na działania konkurencji, które mogą zaowocować negatywnymi opiniami.Jak sprawić, by wizytówka w Google Moja Firma zachęcała użytkowników do zapoznania się z naszą ofertą? Przede wszystkim warto dbać o aktualność informacji. Jeśli godziny otwarcia lub zakres świadczonych usług zmienia się podczas weekendów i świąt, dobrze jest o tym poinformować w wizytówce. Ciekawą opcją jest także zamieszczanie zdjęć, popularnych produktów dostępnych w naszej ofercie czy bieżących działań – to pomoże w zainteresowaniu potencjalnego klienta naszą firmą.

Czy Google Moja Firma wpływa na SEO?

Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, czy zamieszczenie wizytówki w Google Moja Firma wpłynie na wyniki wyszukiwania, czy jest po prostu oznaczeniem lokalizacji firmy. Wyniki z Google pokazują, że prowadzenie wizytówki pozytywnie wpływa na pozycję firmy w rankingu wyszukiwań – pojawia się ona bowiem nad wynikami wyszukiwania, więc internauci poszukujący konkretnych, lokalnych usług, w pierwszej kolejności natrafią na naszą ofertę. Dodatkowo Google Moja Firma udostępnia narzędzie pod nazwą Statystyki, dzięki któremu można sprawdzić, jakie działania podejmują klienci, widząc naszą wizytówkę – panel administracyjny umożliwia nam dostęp do statystyk wizytówki ( w bocznym menu strony głównej panelu znajduje się zakładka Statystyki). Możemy również wydrukować raport za konkretny okres i porównać go z innymi. Zakładka Statystyki dostarcza nam również informacje, czy na naszą wizytówkę trafiają nowi, czy stali klienci oraz czy przechodzą na stronę firmy – w jakich godzinach oraz dniach, na tej podstawie można stworzyć najpopularniejsze pory odwiedzin. Statystyki pomagają także w sprawdzeniu liczby wyświetleń zamieszczanych zdjęć firmowych oraz ich popularności na tle konkurencji. Statystyki Google Moja Firma można traktować jako wskazówki, które pomogą w znalezieniu nowych klientów oraz utrzymaniu stałych.

Wpisy w Google Moja Firma – co zyskamy?

Wizytówka w Google Moja Firma to nie tylko informacje o lokalizacji przedsiębiorstwa. Google udostępnia również opcję dodawania krótkich wpisów na temat aktualnej oferty, promocji, ciekawostek branżowych i wszystkich wskazówek, jakie mogą się przydać potencjalnemu klientowi oraz wzbudzić jego zainteresowanie. Wpisy zamieszczone w wizytówce już po kilku minutach są widoczne zarówno na niej, jak i w wyszukiwarkach, także mobilnych. Dzięki systematycznemu wzbogacaniu wizytówki o wpisy możemy zyskać przede wszystkim ich wysokie pozycje w rankingach wyszukiwania, wyróżnienie na tle innych firm, które takich działań nie podjęły, zainteresowanie osób, które poszukują w okolicy oferty podobnej do naszej oraz najważniejsze – sprawny i szybki system dostarczania potencjalnym klientom informacji o rabatach, wydarzeniach czy produktach włączanych do oferty. Warto również wiedzieć, że Google nie bierze pod uwagę treści wpisów przy pozycjonowaniu, dlatego dobrze będzie unikać nagromadzenia słów kluczowych, a skupić się na zainteresowaniu odbiorcy naszą ofertą.Jak powinny wyglądać wpisy w Google Moja Firma? Przede wszystkim nie mogą być zbyt długie: optymalna jest długość od 100 do 300 słów. Najważniejsze informacje lub zachęcające hasła umieszczamy na początku, gdyż to właśnie on będzie widoczny w wynikach wyszukiwania. Jeśli dołączamy do wpisu zdjęcie w formacie .jpg albo .png, zadbajmy, by jego rozdzielczość przekraczała 720x720 pikseli. W zamian za przestrzeganie tych kilku kryteriów otrzymujemy wiele możliwości: udostępnianie wpisów na portalach społecznościowych, widoczność przez 7 dni, aż 10 wpisów widocznych na wizytówce, podgląd starszych wpisów i analiza statystyk, przycisk aktywizujący CTA z linkiem (np. Więcej informacji, Skorzystaj z oferty) oraz możliwość udostępnienia wpisu jako Wydarzenie – dzięki temu nasza informacja będzie widoczna aż do daty zakończenia wydarzenia wprowadzonej przed publikacją wpisu.Posiadanie wizytówki w Google Moja Firma i dbanie o regularne zamieszczanie wpisów znacznie zwiększa prawdopodobieństwo pojawiania się naszej firmy na wysokich pozycjach w rankingu wyszukiwania. Oprócz tego łatwość w dostępie do informacji zachęca potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą. Warto również wspomnieć, że opisywane narzędzie udostępniane jest przez Google całkowicie za darmo – nawet najmniejsze przedsiębiorstwa mogą więc realnie pomnożyć swoje szanse na sukces marketingowy.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni.