Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / SEO News / SEO News #115 – Google vs skargi SEO-wców, zgłaszanie spamu i nowe Labs

27-12-2023

SEO News #115 – Google vs skargi SEO-wców, zgłaszanie spamu i nowe Labs

Zastanawiałeś/zastanawiałaś się kiedyś nad tym, czy Google widzi te wszystkie skargi i narzekania SEO-wców w social media?

SEO News #115 – Google vs skargi SEO-wców, zgłaszanie spamu i nowe Labs - SEO blog

Google zbiera i analizuje skargi SEO-wców z Twittera (X-a). Gary Illyes wyjaśnia, dlaczego zgłaszanie spamu w wynikach wydaje się nie mieć żadnego efektu. Search Labs dostało nowy design. Poza tym: Real Madryt zapomniał o SEO, Google poleca hierarchiczne URL-e i testowy design wyników na frazach związanych ze zdrowiem.

1. Google zbiera skargi SEO-wców

Wydaje Ci się, że Google „ma gdzieś” wszystko to, co SEO-wcy i właściciele stron wypisują w sieci pod adresem wyszukiwarki? Wbrew pozorom wcale tak nie jest. Dowód na to pojawił się ostatnio na Twitterze (X-ie).

Przy jednym ze wpisów zgłaszających spam w wynikach, Danny Sullivan z Google potwierdził, że przekazał problem dalej, a nawet podzielił się screenshotem z firmowego czatu.

google zbiera nasze uwagi
Źródło: twitter.com/searchliaison/status/1737236506190987682

Jak więc widać (i co pewnie wielu zaskoczy), Google wcale nie jest głuche na nasze skargi. A przynajmniej w jakimś stopniu.

2. Dlaczego zgłaszanie spamu w wynikach nic nie zmienia?

Kolejny wątek z cyklu „czemu Google nic z tym nie robi”, tym razem z najnowszego grudniowego English Google SEO office-hours. Konkretnie, chodzi o to, dlaczego firma nie robi nic ze zgłaszanymi jej przypadkami spamowego linkowania pod SEO.

pytanie office hours
Źródło: youtube.com/watch?v=GAZ6j00geMk

Temat wyjaśnił Gary Illyes, a odpowiedź jest prosta: zespół wyszukiwarki nie działa jak administrator na forum czy w grupie na Facebooku. Praktycznie nie podejmuje bezpośrednich akcji skierowanych w zgłaszane strony. Zawsze za to uwzględnia zgłoszone przypadki w ulepszaniu systemów rankingowych.

W skrócie więc zgłaszanie spamowego link buildingu czy innych naruszeń może i nie „zdejmie” strony z wyników, ale zawsze przyczyni się do poprawy ich ogólnej jakości i wyrównania szans.

3. Nowe Google Labs

Google Labs, czyli serwis, w którym można zapisać się do testowanie eksperymentalnych rozwiązań Google bazujących na AI, dostał kompletnie nowy wygląd. Redesign jest ciekawy i bardziej niż branding giganta przypomina (przynajmniej mi) streetwearowe marki modowe.

labs.google
labs.google

Co zwraca uwagę w nowym interfejsie, to przede wszystkim fakt wyróżnienia testowanych obecnie rozwiązań. Takich jak SGE, Bard Extensions (Bard z dostępem do narzędzi Google), TextFX (asystent pisania kreatywnego), MusicFX (generowanie muzyki) czy DuetAI.

Niestety, na ten moment większość testów jest ograniczona terytorialnie do Stanów Zjednoczonych.

4. Real Madryt wypuścił nową stronę… i zapomniał o SEO

Historia, która sprawi, że każdy SEO-wiec na świcie złapie się za głowę. Real Madryt uruchomił niedawno nową wersję swojej strony internetowej… i totalnie pominął przy tym kwestie migracji dotyczące SEO.

Efekty? 216 tysięcy utraconych fraz, w tym 16 100 z TOP3 (!) i utrata 14 milionów szacowanego ruchu organicznego. W dwa tygodnie od startu nowego serwisu klub stracił przeszło 50% odwiedzin z wyszukiwarki.

real madryt stracił widoczność
Źródło: linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7143186239297396737/

Wydawałoby się niemożliwe przy tej skali działalności? A jednak! Jak widać, nawet tacy giganci jak Real potrafią strzelić sobie samobója. Tego to po przerwie raczej nie odrobią…

5. Google: niektóre strony powinny używać hierarchicznej struktury URL-i

Kolejna ciekawostka z ostatniego SEO Office Hours. Specjaliści z Google odpowiadają jaka struktura kategorii będzie lepsza dla serwisu jeśli chodzi o jego pozycjonowanie.

pytanie office hours 2
Źródło: youtube.com/watch?v=GAZ6j00geMk

Wnioski są następujące: dla dużych serwisów lepsza będzie struktura hierarchiczna (czyli taka z zaznaczeniem sekcji w adresie, np. /blog/wpis, /kategoria/nazwa-kategorii i /kategoria/nazwa-kategorii/produkt).

Dlaczego? Według Garego Illyes’a taki układ URL-i pozwoli nam robić różne rzeczy w obrębie jednego serwisu, a jednocześnie pozwoli Google traktować je oddzielnie.

Znaczy to, że przy takiej strukturze storna może sobie pozwolić np. na osobną sekcję newsową. Google będzie wtedy w stanie traktować ją osobno, jak portal newsowy – i tym samym będzie crawlować taką grupę adresów o wiele częściej.

Z punktu widzenia wyszukiwarki nie jest to możliwe gdy wszystko jest w jednej ścieżce (bez rozdzielenia w obrębie struktury adresów URL). Bo Googlebot nie ma wtedy sposobu na „zrozumienie”, że dany serwis to tak naprawdę kilka różnych niezależnych sekcji.

6. Nowy, testowy design dla wyników związanych ze zdrowiem

Google testuje nowy interfejs stron wyników na niektóre zapytania związane ze zdrowiem (zwłaszcza z chorobami). Zaobserwował go (i podzielił się nim ze społecznością) jeden z użytkowników na Twitterze (X-ie).

test w wynikach
Źródło: twitter.com/mlsutah/status/1735790395907547429

Jak widać na screenshocie, testowy układ jest podzielony na dodatkowe sekcje wyróżnione kolorem. Zamiast obecnego domyślnie w wynikach podsumowania wiedzy znajdują się w nich między innymi objawy czy sposoby leczenia.

Najprawdopodobniej jest to jeden z wielu testów interfejsu przeprowadzanych na bieżąco przez Google.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również:

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog