Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Skuteczny marketing w dobie pandemii

13-10-2020

Skuteczny marketing w dobie pandemii

Zaledwie 7% marek podejmuje decyzję o inwestycji związanej z reklamą podczas widocznego gołym okiem kryzysu. Sondaż przeprowadzony przez magazyn Marketing Week niejednych zaskakuje. Kiedy inni odrzucają możliwość zysku, reszta doskonale wykorzystuje okazję. W dzisiejszym artykule zaprezentujemy firmy, które odniosły znaczący sukces, zapisując się na kartach historii.

Skuteczny marketing w dobie pandemii - SEO blog

Zaledwie 7% marek podejmuje decyzję o inwestycji związanej z reklamą podczas widocznego gołym okiem kryzysu. Sondaż przeprowadzony przez magazyn Marketing Week niejednych zaskakuje. Kiedy inni odrzucają możliwość zysku, reszta doskonale wykorzystuje okazję. W dzisiejszym artykule zaprezentujemy firmy, które odniosły znaczący sukces, zapisując się na kartach historii.

O czym świadczą statystyki?

Większość respondentów, bo aż 50% rezygnuje z dotychczasowych strategii. Powodem są potrzebne cięcia. Natomiast 29% twierdzi, że musi utrzymać obecny budżet. Rosnące obawy nie pozwalają wdrożyć pewnych zmian. Co ciekawe, zespoły finansowe mają świadomość tego, jak istotna staje się promocja w trakcie katastrofy gospodarczej. Proszeni o opinię, podkreślili, że ostateczne decyzje uzależniają od instynktu i wnikliwych danych. Jednak brak tu konkretnego ryzyka oraz odwagi do wdrożenia innowacyjnych rozwiązań. Wykorzystanie choćby licznych social mediów czy akcji społecznych owocowałoby rewelacyjnymi rezultatami. Instagramowe bądź Facebookowe relacje, udostępniany, tematyczny kontent - pozornie małe rzeczy nabierają ogromnego znaczenia. Niezwykle korzystne pozycjonowanie pozwala również z czasem odzyskać pożądane wyniki.

To właśnie oni wygrali

Nie powstrzymał ich strach przed upadkiem. Niewątpliwa brawura okazała się wyjątkowym odrodzeniem, które zapamiętali wszyscy. Gdy rywale odchodzili w cień, oni postawili na efektywną odbudowę.

Przedstawiamy kilka inspirujących przykładów korzystnych inwestycji, uchodzących dla nas za rzeczywisty autorytet:

  • Do dziś istniejąca firma Kellogg, oferująca między innymi płatki śniadaniowe, przekąski oraz ciastka, przeżyła Wielki kryzys, który wstrząsnął praktycznie każdym krajem. Co więcej, diametralnie zwiększyła zyski, bo aż o 30%. Trafne reklamy radiowe, slogany, poprawa wydajności pracowników poprzez krótszy czas pracy. Rosnąca popularność oraz zauważalność przyniosły wzrost dochodów.
  • Potężne Booking Holdings to pionier w rezerwacji noclegów na całym świecie. Poza tym, dzięki współpracom może zaproponować kupno biletów lotniczych czy wynajem samochodów. Kiedyś gigant funkcjonował jako Priceline, który osiągnął sukces w dynamicznym sektorze internetowym. Firma podniosła się po 11 września 2001 roku. Znaczne zmniejszenie ilości pracowników, koncentracja tylko i wyłącznie na branży turystycznej oraz działalności hotelowej zagwarantowała wzrost zysków.
  • Amazon skorzystał z upadku dot-comów. Wcześniejsze zebranie niezbędnych funduszy pozwoliło przetrwać amerykańskiemu przedsiębiorstwu handlowemu. Wielkim krokiem było przekształcenie zewnętrznej platformy sprzedaży. Firmy mogły spieniężyć przedmioty, które zostały umieszczone na stronie. Szybki cykl konwersacji gotówki stworzył niewiarygodnie opłacalne źródło dochodu.
  • Linie lotnicze Delta także załamały się po 2001 roku. Oczywisty kryzys doprowadził do bankructwa. Jednak 2007 rok był przełomowy. Odbicie od dna przyniosło wyjątkowe strategie. Przede wszystkim podniesienie jakości usług. Zaczęto inwestować w pracowników oraz ich komfort. Nagradzany personel zapewnił konkretne dochody. No i produkcja własnego paliwa. Zwiększona marża zdeklasowała konkurencję.

Jak dziś radzą sobie polskie marki?

Aktualnie koncerny skupiały się na budowie i ociepleniu wizerunku, szczególnie, gdy pozostawały zamknięte. Kontakt z klientami oraz pozytywny odbiór stanowią klucz, gwarantujący świetne wyniki podczas pandemii. Tym sposobem Żabka Polska przekazała 4,5 mln złotych Ministerstwu Zdrowia, jak również wybranym instytucjom. Fundacja Lotto im. Haliny Konopackiej ofiarowała 4 mln złotych na zakup obowiązkowego sprzętu medycznego. Pomógł między innymi Orlen, Agata Meble czy Tauron. Należy wyróżnić też Coliana i Maspex. Grupy przemysłu spożywczego podarowały niezbędne jedzenie szpitalom. Istnieją więc różnorodne formy wsparcia, pełniące jednocześnie funkcję marketingową.Czerpmy przykład z doświadczonych kolegów po fachu, wprowadzając strategie dostosowane do określonych możliwości. Jako specjaliści proponujemy usługi, które rozreklamują Twoją markę. Dzięki nam rozwiniesz swój biznes w sieci!


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również:

Kampanie Marketingowe
(Kolejne) 250 000 zł na marketing – podsumowanie sprzedażowe 2023 - SEO blog
Kampanie Marketingowe
Audyt newslettera – mój przepis na wysoki Open Rate - SEO blog