16-06-2018

Unikalna treść i duplicate content

Mówiąc o skutecznym pozycjonowaniu stron, wielokrotnie podkreślana jest siła unikalnej treści. Mimo to dochodzi często do sytuacji, w której mamy do czynienia z duplicate content, czyli powielaniem treści. Choć bywa to zjawisko stosowane celowo, to o wiele częściej wynika ono z nieświadomości właścicieli strony. Warto więc zapoznać się z przygotowanym przez nas poradnikiem, w którym dokładnie opisujemy, czym jest duplicate content i jak tworzyć unikalną treść na stronę.

Unikalna treść i duplicate content - SEO blog

Czym jest duplicate content?

Duplicate content to powielona treść, którą w identycznej lub lekko zmienionej formie możemy znaleźć w kilku adresach URL. Dotyczy to zarówno treści, która znajdować się może w ramach jednej domeny (np. w kilku różnych wersjach tej samej strony), jak i na wielu (np. przy opisach produktów reklamujących się w wielu sklepach internetowych).

W każdym tym wypadku bez zastosowania odpowiednich działań możemy liczyć się z przykrym potraktowaniem przez algorytmy Google.

Duplicate content i jego przykre konsekwencje

W momencie wykrycia przez Google tego, że doszło do powielenia treści, jedna ze stron zostanie zablokowana. Oznacza to, że nie będzie ona zupełnie wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Selekcja dokonywana jest poprzez łączenie treści ze stroną. Wyświetlona zostanie ta, na której treść jest lepiej dopasowana do tematyki strony.

Jeśli z jakichkolwiek względów chcemy utrzymać tę samą treść na kilku wersjach strony, np. w przypadku drugiej wersji na urządzenia mobilne, to możemy uwzględnić to z pomocą choćby pliku robots.txt. Nakieruje on roboty Google na właściwą stronę do zaindeksowania.

Jak tworzyć unikalną treść na stronę

Przede wszystkim należy pamiętać, że tworzenie unikalnej treści na stronę nie polega na subtelnym przekształcaniu innych treści. Algorytmy Google zostały do tego stopnia usprawnione, że wychwytują również zbliżone do siebie treści. Unikalna treść powinna więc zostać stworzona od nowa. Unikajmy przede wszystkim kopiowania gotowych opisów produktów ze stron producentów lub jakichkolwiek gotowych treści, które znajdujemy w wyszukiwarce.

Profesjonaliści, którzy zajmują się pozycjonowaniem, pomogą nam w tworzeniu unikalnej treści i unikaniu sytuacji, w której mamy do czynienia z duplicate content.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również:

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni.