Unikalna treść i duplicate content

Pozycjonowanie
Unikalna treść i duplicate content

Czym jest duplicate content?

Duplicate content to powielona treść, którą w identycznej lub lekko zmienionej formie możemy znaleźć w kilku adresach URL. Dotyczy to zarówno treści, która znajdować się może w ramach jednej domeny (np. w kilku różnych wersjach tej samej strony), jak i na wielu (np. przy opisach produktów reklamujących się w wielu sklepach internetowych).

W każdym tym wypadku bez zastosowania odpowiednich działań możemy liczyć się z przykrym potraktowaniem przez algorytmy Google.

Duplicate content i jego przykre konsekwencje

W momencie wykrycia przez Google tego, że doszło do powielenia treści, jedna ze stron zostanie zablokowana. Oznacza to, że nie będzie ona zupełnie wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Selekcja dokonywana jest poprzez łączenie treści ze stroną. Wyświetlona zostanie ta, na której treść jest lepiej dopasowana do tematyki strony.

Jeśli z jakichkolwiek względów chcemy utrzymać tę samą treść na kilku wersjach strony, np. w przypadku drugiej wersji na urządzenia mobilne, to możemy uwzględnić to z pomocą choćby pliku robots.txt. Nakieruje on roboty Google na właściwą stronę do zaindeksowania.

Jak tworzyć unikalną treść na stronę

Przede wszystkim należy pamiętać, że tworzenie unikalnej treści na stronę nie polega na subtelnym przekształcaniu innych treści. Algorytmy Google zostały do tego stopnia usprawnione, że wychwytują również zbliżone do siebie treści. Unikalna treść powinna więc zostać stworzona od nowa. Unikajmy przede wszystkim kopiowania gotowych opisów produktów ze stron producentów lub jakichkolwiek gotowych treści, które znajdujemy w wyszukiwarce.

Profesjonaliści, którzy zajmują się pozycjonowaniem, pomogą nam w tworzeniu unikalnej treści i unikaniu sytuacji, w której mamy do czynienia z duplicate content.