magnificentcoffee.pl

Wzrosło! Widoczność na
1624 fraz w TOP50 oraz 331 w TOP10

Case study pozycjonowania sklepu magnificentcoffee.pl
Pozycjonowanie case study sklepu magnificentcoffee.pl

O marce

magnificentcoffee.pl

Magnificent Coffee to sklep internetowy, a zarazem marka i palarnia kawy. Ich asortyment to przede wszystkim kawa z całego świata, w wielu odmianach i wariantach. Niezmiennie z najwyższej półki, zawsze świeżo palona, w ziarnach lub zmielona według Twoich preferencji. W ofercie mają także herbatę, dodatki oraz kawowy abonament.

Sytuacja wyjściowa

Na początku współpracy serwis Magnificent Coffee był po dość dużych spadkach w widoczności. Co prawda wykres dawał wówczas nadzieję na poprawę (zaczął odbijać w górę). Już po wstępnym zapoznaniu się ze stroną jasne było jednak, że tylko chwilowe zawahanie, a sklep niedługo znowu będzie spadał lub zaliczy stagnację.

Serwis miał kilka błędów technicznych, ale przede wszystkim posiadał bardzo duży niewykorzystany potencjał do rozbudowy. Drzewo kategorii było nieczytelne i niezoptymalizowane. Ponadto spora jego część skupiała się na niepopularnych lub niewyszukiwanych frazach kluczowych.

Poniższy wykres przedstawia widoczność sklepu od jego założenia do momentu rozpoczęcia współpracy:

Pozycjonowanie strony magnificentcoffee.pl - case study - początek współpracy

Miesiąc przed rozpoczęciem współpracy, czyli we wrześniu 2020 roku strona posiadała 71 słów kluczowych w TOP10 oraz 294 fraz kluczowych w TOP50.

Cele i założenia współpracy

  • Kompleksowy audyt SEO.
  • Wdrożenie zmian w zakresie optymalizacji technicznej sklepu.
  • Rozbudowa drzewa kategorii pod użyteczność oraz widoczność.
  • Wzrost pozycji na kluczowych frazach.

Przebieg współpracy

Na początek… sporo błędów

Współpracę z Panem Pawłem rozpoczęliśmy standardowo, od audytu SEO, który wykazał wspomniane już błędy i kolejne problemy techniczne. Już na tym etapie zaproponowaliśmy też od razu rozbudowę drzewa kategorii. Tak, aby stało się ono czytelniejsze, bardziej użyteczne i nastawione na frazy z potencjałem wyszukiwań.

Pierwszymi działaniami w sklepie było naturalnie rozwiązania najważniejszych kwestii technicznych. Poprawiliśmy wtedy między innymi błędne adresy URL, źle dobrane frazy kluczowe oraz brak przekierowań 301 z usuniętych podstron. Zadbaliśmy też o wymagający poprawy PageSpeed serwisu.

Przebudowa kategorii i nowe treści

Kolejnym krokiem była kompletna przebudowa drzewa kategorii. Kawy ułożyliśmy gatunkami (Arabica, Robusta), z podziałem na kontynenty oraz kraje pochodzenia. W ten sposób stworzyliśmy kilkadziesiąt kategorii. Kolejno zoptymalizowaliśmy je, a następnie przygotowaliśmy dla nich opisy.

Poza nimi równolegle pomagaliśmy też z tworzeniem treści na bloga – dostarczając wytyczne do poprawek istniejących tekstów oraz tworząc systematycznie nowe wpisy. Wsparliśmy także sklep w konfiguracji Google Shopping oraz we wdrożeniu rich snippets.

Po kilku tygodniach współpracy asortyment powiększył się również o herbaty, pod które analogicznie przygotowaliśmy odpowiednie drzewo kategorii oraz treści.

Rozbudowa serwisu (x2)

Kolejnym krokiem było przygotowanie i wdrożenie ukrytych kategorii. Wszystko po to, by poszerzyć zakres słów kluczowych, z których pozyskiwaliśmy ruch organiczny.

Najpierw przeprowadziliśmy więc analizę słów kluczowych. Na podstawie jej wyników wytypowaliśmy potencjalne warte utworzenia kategorie, a po wtórnej weryfikacji stworzyliśmy i zoptymalizowaliśmy podstrony. Kolejno standardowo – zabraliśmy się za content, czyli opisy dla nowych kategorii.

Cały ten krok powtórzyliśmy później jeszcze raz, ale pod kątem fraz lokalizacyjnych (nastawionych na pozyskiwanie ruchu lokalnego). Pod takie słowa kluczowe tak samo powstały w efekcie dodatkowe kategorie.

W międzyczasie sklep znowu powiększył swój asortyment, tym razem o kolejne kawy, co dało nam jeszcze więcej możliwości rozbudowy serwisu.

Migracja serwisu

W trakcie naszej współpracy nadszedł czas na migrację sklepu, który od początku swojego istnienia działał na platformie Shoplo, przejętej przez platformę Shoper.

Analizowaliśmy możliwości dotyczące różnych rozwiązań, ale koniec końców zostaliśmy przy Shoperze. Pomogliśmy przy migracji i zadbaliśmy o to, aby odbyła się ona w bezpieczny sposób. Całość przebiegła zgodnie z planem i nie wpłynęła negatywnie na wyniki sklepu.

Cały czas pracowaliśmy także nad dodatkowym contentem. Głównie uzupełnialiśmy brakujące opisy kategorii, ale tworzyliśmy też wpisy blogowe.

W trakcie całej współpracy

Poza elementami opisanymi wyżej, przez cały okres trwania współpracy wdrożyliśmy również (i rozwijamy systematycznie) odpowiednie linkowanie wewnętrzne w obrębie całego serwisu. Pozyskujemy także linki zewnętrzne (link building), rozwiązujemy bieżące problemy i monitorujemy sklep pod kątem zmian oraz sytuacji w wyszukiwarce.

O opinię na temat współpracy poprosiliśmy właściciela sklepu, czyli Pana Pawła:

Współpracujemy z firmą Top Online już ponad dwa lata i jesteśmy zachwyceni wynikami! Ich nieszablonowe podejście oraz innowacyjność w działaniu przyczyniły się do widocznego wzrostu ruchu organicznego na naszej stronie, co jest dla nas niezwykle ważne i buduje naszą pozycję na rynku.
Paweł Kołakowski - właściciel sklepu magnificentcoffee.pl

My również jesteśmy bardzo zadowoleni! Na ten moment kontynuujemy pracę nad contentem oraz „wyciśnięciem” maksimum z tego, co udało się dotąd wypracować. Nie osiadamy jednak na laurach. Planujemy już kolejne nowe podstrony, które poszerzą jeszcze bardziej zasób słów kluczowych i będą docelowo pozyskiwać dodatkowy ruch.

Top Online Magnifficent Cofee

Co udało się wypracować?

Efekty współpracy

1. Widoczność strony

Wzrost o 260 fraz kluczowych w TOP 10 oraz 1330 słowa kluczowe w TOP 50 po niecałych trzech latach współpracy.

Wykres widoczności magnificentcoffee.pl

2. Ruch organiczny

Porównując okresy styczeń - czerwiec 2021 vs 2022 zanotowaliśmy wzrost ruchu organicznego o 54%. Liczbowo ruch organiczny wyglądał następująco: 3603 (2021) i 5574 (2022).

ruch organiczny magnificentcoffee.pl

Porównując okresy styczeń - czerwiec 2021 vs 2023 wypracowaliśmy wzrost ruchu organicznego o 146% między 2021, a 2023. Liczbowo ruch organiczny wygląda następująco: 3603 (2021) i 8886 (2023).

ruch organiczny magnificentcoffee.pl

3. Kliknięcia i wyświetlenia

Porównując okresy 01.04.2023 - 30.06.2023 vs 01.04.2022 - 30.06.2022 wypracowaliśmy wzrost wyświetleń z 126 tysięcy do 252 tysięcy (100%) oraz wzrost kliknięć z ruchu organicznego z 1720 do 4440 (158%).

kliknięcia i wyświetlenia magnificentcoffee.pl

4. Pozycje na kluczowe frazy

Fraza kluczowa:
abonament kawowy
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
kawa do biura Bydgoszcz
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
kawa do biura Gdańsk
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 5

Fraza kluczowa:
kawa do biura Kraków
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
kawa do biura Warszawa
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 5

Fraza kluczowa:
kawa do biura Wrocław
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
kawa Geisha
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 9
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
kawa kubańska
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
kawa meksykańska
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
kawa australijska
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 2

Fraza kluczowa:
kawa ziarnista czekoladowa
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
kawa ziarnista karmelowa
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 5

Fraza kluczowa:
kawa ziarnista waniliowa
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
kawa orzechowa
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
kawa karmelowa
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 5

Fraza kluczowa:
kawy z Afryki
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 6

Fraza kluczowa:
mieszanki kaw
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 8

Fraza kluczowa:
zestaw kaw ziarnistych
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 35
Aktualna pozycja: 4

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Case Study

Zobacz podobne
przykłady

sklepasmoto.pl

Case Study pozycjonowanie sklepu asmoto.pl

TOP10: +2166 fraz
TOP50: +7762 fraz

Zobacz pełne Case Study

msled.pl

Case Study pozycjonowanie sklepu msled.pl

TOP10: +218 fraz
TOP50: +1224 fraz

Zobacz pełne Case Study

spasja.pl

Case Study pozycjonowanie strony spasja.pl

TOP10: +132 fraz
TOP50: +676 fraz

Zobacz pełne Case Study

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

5 / 5

Liczba ocen: 1

Twoja ocena: