spasja.pl

Wymasowane! Widoczność na
729 w TOP10 oraz 4858 fraz w TOP50

Case study pozycjonowania strony spasja.pl
Pozycjonowanie case study strony magnificent.pl

O marce

spasja.pl

Spasja to Centrum Terapii Holistycznych (Ogólnopolskie Centrum Szkoleniowe) we Wrocławiu. Ich oferta to kompleksowe szkolenia z zakresu fizjoterapii i osteopatii, chiropraktyki, masażu, terapii okołoporodowych oraz terapii naturalnych i alternatywnych. Prowadzą także gabinet fizjoterapii, gabinet terapii okołoporodowej oraz gabinet zabiegów medycyny niekonwencjonalnej.

Sytuacja wyjściowa

Jak widać na wykresie, nasza współpraca z serwisem Spasja.pl rozpoczęła się w momencie wzrostowym. Widoczność rosła jednak poza TOP10, więc nie przekładała się realnie na ruch. Same wzrosty nie odzwierciedlały też potencjału strony, której dalszy rozwój blokowały liczne problemy techniczne i contentowe.

Poniższy wykres przedstawia widoczność strony od jego założenia do momentu rozpoczęcia współpracy:

Pozycjonowanie strony spasja.pl - case study - początek współpracy

Do maja 2022 roku strona posiadała 124 słowa kluczowe w TOP10 oraz 819 fraz kluczowych w TOP50.

Cele i założenia współpracy

  • Kompleksowy audyt SEO.
  • Wdrożenie zmian w zakresie optymalizacji technicznej sklepu.
  • Zwiększenie widoczności serwisu poprzez optymalizację techniczną oraz optymalizację treści.
  • Wzrost pozycji na kluczowych frazach.

Przebieg współpracy

Na początek: rozwiązanie błędów

Współpracę rozpoczęliśmy od pełnego audytu, który od razu wykazał kilka problemów technicznych. Były nimi m.in. brakujące pliki robots.txt i sitemap.xml, nieprzyjazne adresy URL (z polskimi znakami), adresy z końcówkami „.html”, czy niezaindeksowane podstrony.

Zaraz po audycie opracowaliśmy też wstępną strategię dla serwisu i dobraliśmy frazy do pozycjonowania. Kolejnym krokiem było oczywiście wyeliminowanie wszystkich znalezionych problemów i błędów.

Brakujące pliki zostały przygotowane i uzupełnione, a niezindeksowane podstrony odpowiednio podlinkowane lub dostosowane w zależności od przyczyny braku wizyt Google.

Nieprzyjazne adresy przeanalizowaliśmy natomiast pod kątem potencjalnych strat i korzyści mogących wyniknąć z modyfikacji.

Ostatecznie pozbyliśmy się rozszerzeń „.html” i wytypowaliśmy grupę nieprzyjaznych adresów do zmiany. Były w niej podstrony, których URL nie pasował do intencji zapytań. Chodziło głównie o to, żeby na część dobranych zapytań Google zindeksował już poprawny URL (m.in. ze względu na wyższą konwersję).

Optymalizacja i dostosowanie treści

Po rozwiązaniu problemów zajęliśmy się optymalizacją techniczną wszystkich podstron pod dobrane wcześniej frazy. W całym serwisie uzupełniliśmy zgodnie z nimi standardowe elementy. Takie jak meta tagi, nagłówki H1 czy linkowanie wewnętrzne.

Kolejno zaczęliśmy pracę nad treściami. Istniejące już teksty zoptymalizowaliśmy, bo brakowało im nagłówków i słów kluczowych. W niektórych przypadkach zostały one też rozbudowane, tak aby osiągnąć odpowiednie długości.

Na część podstron, którym zupełnie brakowało treści, wspólnie z Panią Agnieszką zaczęliśmy przygotowywać zupełnie nowy content. Co do nowych tekstów na stronę w tej współpracy odpowiadamy bowiem tylko za wsparcie w kwestii SEO.

Dostarczamy wytyczne, dobieramy frazy i doradzamy pod kątem optymalizacji. Sama realizacja jest już jednak po stronie Klientki, która ze względu na specjalistyczną wiedzę niezbędną do tworzenia tekstów wolała pracę nad nim zostawić po swojej stronie.

Efekty i dalsze prace

Pierwsze poprawki dość szybko przyniosły efekty. Widoczność wzrosła, ale co ważniejsze, strona poprawiła swoje pozycje na najważniejsze słowa, co prowadziło do wzrostu ruchu organicznego.

Dalsze kroki obejmowały pracę nad wpisami blogowymi. Konkretnie tworzyliśmy nowe wpisy w celu rozbudowy widoczności i linkowania wewnętrznego. Wspólnymi siłami nanieśliśmy też poprawki na te opublikowane już artykuły, z których dało się wyciągnąć więcej.

Praca nad contentem trwa tu już od kilku miesięcy i nadal jest tutaj co robić. Szczególnie że w międzyczasie Centrum poszerzyło zakres swoich usług. W związku z tym optymalizowaliśmy nowe podstrony i przygotowywaliśmy kolejne rekomendacje dot. tworzenia contentu.

Przez cały okres współpracy dla serwisu Spasja.pl prowadzimy także kampanię link buildingu, pozyskując odnośniki z naszych zaplecz pozycjonerskich. Naturalnie przeprowadzamy również okresowe analizy widoczności i monitorujemy serwis 24/7, w czym pomaga nam nasz Inteligentny Asystent SEO.

Szczerze polecam agencję Top Online! Od pierwszego kontaktu współpraca z agencją Top Online układa się bardzo dobrze. Moje początkowe obawy, po złych doświadczeniach z innymi firmami, zostały bardzo szybko rozwiane. To nie tylko profesjonalizm, również ludzkie i bardzo indywidualne podejście do nas jako klienta, sprawiły, że moje wątpliwości szybko zniknęły. Niewątpliwie jest to zasługa naszego opiekuna, p. Kamila Stasiaka, z którym zawsze jest sprawny kontakt, otwartość na uwagi i zaangażowanie oraz który zawsze chętnie dzieli się wiedzą i pomaga w każdej sytuacji. Bardzo dobry i wnikliwy audyt techniczny na początku współpracy pokazał, że specjaliści z Top Online znają się na swojej pracy. Zadbali o dopracowanie każdego szczegółu, a wytyczne zostały jasno przedstawione tak, że optymalizacja poszła bardzo sprawnie. Nasz serwis internetowy znacznie się rozwinął i dzięki wskazówkom p. Kamila stale zmienia się na lepsze. Wszystkie statystyki, słupki i liczby pokazują wzrost liczby osób odwiedzających nasz serwis dzięki organicznemu wyszukiwaniu w google, a pozycje większości fraz kluczowych są na szczytach wyszukiwań. A co najważniejsze po nawiązaniu współpracy z Top Online nasza firma wyraźnie odczuła przyrost klientów i zamówień. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy!
Agnieszka Marciniak - współwłaścicielka Centrum Terapii Holistycznych Spasja

Migracja i dalsze kroki

Obecnie przygotowujemy migrację strony na WordPressa – dlatego, że obecny CMS posiada ograniczenia, które uniemożliwiają dalszy rozwój. Działamy też systematycznie nad contentem, aby wyciągnąć kolejne wzrosty na słowach kluczowych. Wraz z nową platformą planujemy wdrażać kolejne rozwiązania techniczne i rozbudowę serwisu.

Top Online Spasja

Co udało się wypracować?

Efekty współpracy

1. Widoczność strony

Wzrost o 132 frazy kluczowe w TOP 10 oraz 676 słów kluczowych w TOP 50 po roku współpracy.

Wykres widoczności spasja.pl

2. Ruch organiczny

Porównując okres luty - czerwiec 2022 vs 2023 zanotowaliśmy wzrost ruchu organicznego o 196% z 5403 użytkowników do 15 969.

ruch organiczny spasja.pl

3. Kliknięcia i wyświetlenia

Porównując okresy kwiecień - czerwiec 2022 vs 2023 wypracowaliśmy wzrost wyświetleń z 90 tysięcy do 238 tysięcy (164%) oraz wzrost kliknięć z ruchu organicznego z 4290 do 10 100 (135%).

kliknięcia i wyświetlenia spasja.pl

4. Pozycje na kluczowe frazy

Fraza kluczowa:
chiropraktyka kurs
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 12
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
fizjoterapia kurs
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 7

Fraza kluczowa:
hirudoterapia kursy
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
IASTM kurs
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 8
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
kurs chiropraktyki
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 12
Aktualna pozycja: 2

Fraza kluczowa:
kurs fizjoterapii
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 77
Aktualna pozycja: 5

Fraza kluczowa:
kurs hirudoterapii
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
kurs masażu
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 38
Aktualna pozycja: 6

Fraza kluczowa:
kurs masażu relaksacyjnego
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 45
Aktualna pozycja: 2

Fraza kluczowa:
kurs masażu Shantala
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 16
Aktualna pozycja: 5

Fraza kluczowa:
kurs masażu twarzy
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 30
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
kursy masażu
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 38
Aktualna pozycja: 7

Fraza kluczowa:
kursy masażu Wrocław
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 8
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
suche igłowanie kurs
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 8
Aktualna pozycja: 4

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Case Study

Zobacz podobne
przykłady

imker.pl

Case Study pozycjonowanie strony imker.pl

TOP10: +203 fraz
TOP50: +728 fraz

Zobacz pełne Case Study

sklepasmoto.pl

Case Study pozycjonowanie sklepu msled.pl

TOP10: +2166 fraz
TOP50: +7762 fraz

Zobacz pełne Case Study

magnificentcoffee.pl

Case Study pozycjonowanie sklepu magnificentcoffee.pl

TOP10: +260 fraz
TOP50: +1330 fraz

Zobacz pełne Case Study

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

5 / 5

Liczba ocen: 2

Twoja ocena: