Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Above the Fold

Above the Fold

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni — Above the Fold. Bardzo ważny termin odnoszący się w głównej mierze do projektowania stron internetowych.

Above the Fold — znaczenie

Above the Fold to termin odnoszący się do projektowania stron internetowych, reklam oraz e-mail marketingu. Jest częścią witryny ukazującej się internaucie tuż po załadowaniu konkretnego adresu URL. Może się różnić w zależności od typu strony, jej przeznaczenia oraz urządzenia, na jakim ją wyświetlamy.

Above the Fold — historia

Above the Fold używano pierwotnie do określenia treści umieszczonej przez redaktora na tzw. landing page’u gazety. Wówczas nagłówki oraz opisy najważniejszych artykułów zamieszczano na stronie głównej. Pozostawały one widoczne na stoisku sprzedażowym, nawet pomimo tego, że gazeta była częściowo zwinięta (fold).

Above the Fold — co powinien zawierać obszar ATF?

Potencjalny interesant klikający adres URL Twojej firmy powinien w pierwszej kolejności znaleźć kluczowe informacje opisujące oferowane przez Ciebie produkty lub usługi. Obszar Above the Fold ma wpływ na SXO (Search Experience Optimization) odwiedzanej domeny, czyli na pozycjonowanie oraz odczucia użytkowników, jakich doświadczają podczas korzystania z wybranej strony.

Co powinien zawierać obszar ATF (Above The Fold)? — 9 najważniejszych elementów

  • główna grafika,
  • miniaturka,
  • logotyp,
  • zdjęcie w tle,
  • nagłówek H1,
  • treść oferty,
  • Call To Action,
  • menu,
  • breadcrumbs.

Profesjonalnie opracowany Above The Fold (ATF) zatrzyma potencjalnego klienta. Pozwoli uniknąć dużego współczynnika odrzuceń oraz zachęci do wykonania pożądanej akcji (np. zakupu konkretnego produktu lub zapisu do newslettera).

Above the Fold (ATF) a SEO — jak to wygląda w oczach Google?

Treści umieszczone w pierwszej części witryny widocznej natychmiast po jej załadowaniu są najważniejsze zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek. W przestrzeni ATF rekomendujemy wdrożyć przede wszystkim nagłówek H1 z kluczową frazą, identyfikację wizualną swojej firmy oraz intuicyjne menu.

Above the Fold — podsumowanie

W dzisiejszym wpisie kompleksowo omówiliśmy znaczenie Above the Fold. Przedstawiliśmy historię i wyjaśniliśmy, co powinien zawierać obszar ATF. Dodatkowo możemy zaprosić Was do naszego kursu SEO, do którego odnośnik znajduje się poniżej!

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog