W styczniu 2023 wzięliśmy udział w Finale Sales Angels. Ale nie jako uczestnicy, a jako partnerzy! Jak było, jakie są nasze wrażenia i co daje nam partnerstwo w tym świetnym wydarzeniu? Oto relacja z naszej perspektywy!
Spis treści:
- Społeczność ludzi sprzedaży
- Finał Sales Angels to nie byle konferencja
- Wyjazd pełen świetnych spotkań
- Stoisko od Berrylife
- Co działo się na scenie
- Wrażenia z finału
- Co daje nam partnerstwo
- Kto może zostać partnerem Sales Angels
- Na koniec poszliśmy… na sanki
- Podsumowując w paru zdaniach
Społeczność ludzi sprzedaży
Czym jest Sales Angels? To największa w Polsce społeczność ludzi sprzedaży nastawiona na edukację, inspirację i współpracę. Jak piszą na swojej stronie, ich misja to kształcenie nowoczesnych ludzi sprzedaży, a hasło przewodnie to #SprzedawanieToPomaganie.
W praktyce jest to organizacja skupiająca handlowców, managerów i dyrektorów sprzedaży oraz marketingu. Wszystkich łączy tu pasja rozwoju, samodoskonalenia – to na niej opiera się cała idea. Zresztą, nie bez powodu ich konferencje uznawane są za najlepsze w Polsce :)
W dużym skrócie działa to tak:
- Przez cały rok, co miesiąc odbywa się spotkanie społeczności Sales Angels.
- Każde z nich ma temat przewodni i gościa specjalnego, który jest specem w danym temacie i występuje z prelekcją.
- Wszyscy członkowie Sales Angels (około 5000 osób) oceniają potem to spotkanie, a najwyżej ocenieni w danym roku występują na Finale.
No i oczywiście najlepszy zgarnia tytuł!
Finał Sales Angels to nie byle konferencja!
Finał Sales Angels to coroczne święto sprzedaży. Wyczekiwane „top of the top” z całego roku wartościowych spotkań w jednym miejscu. No i niepowtarzalna szansa na poznanie innych specjalistów, ekspertów, managerów i przedsiębiorców!
Hasło przewodnie wydarzenia mówiło nam w tym roku, że #NoOneSellsAlone – nikt nie sprzedaje sam.
Chodzi o to, że w dzisiejszym krajobrazie biznesowym będzie już coraz mniej tzw. samotnych wilków. Sprzedaż jest coraz bardziej złożona i wielowymiarowa, a na jej sukces pracuje wiele osób. Warto być tego świadomym i próbować aktywnie z tego faktu korzystać.
Zapamiętaj
Tegoroczny Finał Sales Angels miał miejsce w Ożarowie Mazowieckim (czyli praktycznie w Warszawie), 19 stycznia 2023 roku.
Wyjazd pełen świetnych spotkań
Choć Finał Sales Angels dział się w czwartek, to nasz udział w wydarzeniu w pewnym sensie zaczął się już w środę. Wtedy to późnym popołudniem ruszyliśmy z Wrocławia do Warszawy, żeby następnego dnia rano być wypoczętymi, a nie zmęczonymi trasą.
Do przyjechania wcześniej zachęcało dodatkowo to, że wiedzieliśmy, że nie będziemy dużym wyjątkiem, więc już w środę wieczorem będzie okazja z kimś się złapać.
Tak też się stało, bo przy kolacji spędziliśmy trochę czasu z Pawłem Kobusińskim (CEO GetSales), Szymonem Negaczem (założyciel WiseGroup) i Martą Czapik (założycielka legalnamarta.pl). W takim towarzystwie czas zleciał wyjątkowo szybko :).
W czwartek rano dzień zaczęliśmy od szybkiego przeglądu naszego stoiska i przygotowania do wystawienia na nim kilkudziesięciu egzemplarzy naszej książki SEO Samodzielni. No i właśnie, książka…
Zorientowaliśmy się, że możemy zostać źle odebrani, jakbyśmy chcieli wciskać ludziom książki, a przecież nie o to chodziło!
Szybka decyzja: rozdamy je za darmo, każdemu, kto może ich potrzebować. Marcin Grela, na naszą prośbę, ogłosił to przedstawiając nas jako Partnera. Kamień z serca.
Potem poszło już błyskawicznie. Najpierw świetne wystąpienia, a potem (i oczywiście w międzyczasie) nieskończona ilość rozmów z uczestnikami. O SEO, ale też o sprzedaży, o biznesie, marketingu, ekonomii, prelekcjach – długo by wymieniać.
Rozdawanie książek, networking i krążenie pomiędzy stoiskiem a salą, w której odbywały się prelekcje. Działo się tyle, że Dawid (nasz CEO) prawie stracił głos od ciągłych rozmów i dyskusji :D.
W każdym razie, wszyscy wytrwaliśmy do networkingu, który był kolejną rundą pełną ciekawych rozmów i budowania kontaktów. Na koniec oficjalnie podziękowaliśmy jeszcze organizatorom. Cóż, opinie o najlepszych konferencjach w Polsce nie kłamią.
Zapamiętaj
60 egzemplarzy naszej książki, które wzięliśmy ze sobą, rozeszło się wśród zainteresowanych w ledwie trzy godziny!
Stoisko od Berrylife
Jako partnerzy wydarzenia mieliśmy swoje stoisko. I to nie byle jakie, bo multimedialne! Przygotowała je dla nas firma Berrylife, która jest naszym Klientem :)
No i właśnie, tutaj wielki ukłon w stronę Berrylife, bo jak mogliście przeczytać wyżej (a raczej nie przeczytać, bo nie wspomnieliśmy słowem o rozstawianiu się na konferencji) nasze stoisko pojawiło się prawie że bez naszego udziału.
Poszliśmy spokojnie spać, a rano przyszliśmy na gotowe :). Ekipa firmy nie tylko przygotowała nam pierwszej klasy miejscówkę, ale i przywiozła ją na miejsce, ustawiła i przyszykowała. Niczym nie musieliśmy się martwić. Mega!
Co działo się na scenie
No i oczywiście serce wydarzenia, czyli finałowe prelekcje. Występowali kolejno:
- Dr Ewa Hartman, z prelekcją “Dlaczego Klient mówi „nie”, nawet gdy produkt jest dla niego?”.
- Łukasz Piątek, z tajemniczym wystąpieniem pod tytułem „Ciemna strona sprzedaży”.
- Grzegorz Barszcz z wyjątkowo intrygującym „Handlowiec jak Agent Specjalny? Sales Booster – czyli czego Sprzedaż może nauczyć się od FBI”.
- Łukasz Połubianko, który przedstawił „10 obszarów skutecznego projektowania i wdrażania procesów w zespole handlowym”.
- Adrian Gorzycki, który opowiadał o tym „Jak mówić, by chcieli słuchać i kupować?”.
- Radek Matuszewski, który na koniec wyjaśniał dobitnie: „Jakość, a nie ilość głupcze!!! Czyli jak realizować cele biznesowe w kryzysie”.
Wrażenia z finału
Skoro wiecie już jak było, to czas na prywatę. Poniżej wrażenia osób z Top Online, które pojechały na wydarzenie:
Co daje nam partnerstwo
Zostanie partnerem wydarzeń branżowych zawsze niesie ze sobą korzyści. Nie tylko czysto marketingowe (co najbardziej oczywiste), ale i te bardziej osobiste.
Dla marketingu firmy, bycie partnerem wydarzenia tej skali, to na pewno zwiększenie rozpoznawalności marki, i to znaczne.
Jest też korzyść bardziej bezpośrednia, czyli pozyskanie nowych kontaktów biznesowych. I nie chodzi tylko o leady, bo społeczność taka jak Sales Angels kipi wręcz od wszelkiego potencjału do współpracy.
Korzyści osobiste to z kolei przede wszystkim szansa na nauczenie się czegoś nowego i rozwój poprzez prelekcje i rozmowy z innymi partnerami oraz uczestnikami. No i naturalnie networking – poszerzanie sieci kontaktów zawodowych. Jak wiadomo, tych nigdy za wiele. :)
Kto może zostać partnerem Sales Angels
Żeby zostać partnerem Sales Angels, firma musi spełniać jeden warunek: oferować produkty lub usługi, które realnie pomagają społeczności. Nie byłoby nas wśród grona partnerów gdyby nie to, że nasze pozycjonowanie stron po prostu pasuje do takiej definicji :)
Jak sami piszą, zależy im na współpracy z tymi, dla których #SprzedawanieToPomaganie to nie pusty frazes.
Na koniec poszliśmy… na sanki
Ciekawostka na zakończenie: jednym z Partnerów był Marek Kamiński, czyli człowiek, który między innymi jako pierwszy na świecie zdobył obydwa bieguny Ziemi w jednym roku. (Fundacja Marka Kamińskiego, Kaminski Academy - https://marekkaminski.com/)
No i cóż… Marek wrzucił naszą książkę do swoich sanek :)
Podsumowując w paru zdaniach
- Sales Angels to największa w Polsce społeczność ludzi sprzedaży nastawiona na edukację, inspirację i współpracę.
- Finał Sales Angels to coroczne święto sprzedaży, jedna z najlepszych konferencji w kraju, która w tym roku odbyła się 19 stycznia.
- Hasło przewodnie wydarzenia mówiło nam w tym roku, że #NoOneSellsAlone, czyli że nikt nie sprzedaje sam.
- Nasz wyjazd na to wydarzenie zaczął się już dzień wcześniej, dzięki czemu już w środę wieczorem mieliśmy okazję na mały networking.
- Dzień na konferencji zaczęliśmy od oglądu stoiska, które przygotowało dla nas Berrylife i małej przygody z naszymi książkami.
- Potem poszło już błyskawicznie: prelekcje, rozmowy, prelekcje, rozmowy, rozdawanie książek, wymienianie się kontaktami… i tak aż do wieczornego networkingu.
- Koniec końców wszyscy mamy mega pozytywne wrażenia, zarówno pod kątem programu Finału, jak i możliwości spotkania z uczestnikami oraz innymi partnerami.
- Zostanie partnerem Sales Angels było dla Top Online strzałem w dziesiątkę, nie tylko marketingowo, ale i dla nas – osobiście :)