Optymalizacja techniczna to jeden z najważniejszych aspektów wpływających na pozycję strony w Google. Niestety nie zawsze można o nią zadbać w łatwy sposób – czasami ograniczeniem są funkcje CMS-a, innym razem po prostu brak wiedzy lub umiejętności. I tutaj wchodzi Cloudflare, który pomaga mi m.in. zwiększyć bezpieczeństwo strony oraz szybkość jej ładowania. Jak używam go w SEO?
Spis treści:
- Cloudflare – co to jest?
- Jak działa Cloudflare?
- Jak wykorzystuję Cloudflare do poprawy wskaźników Core Web Vitals?
- Jak Cloudflare pomaga mi zadbać o bezpieczeństwo strony?
- Cloudflare a przekierowania i zarządzanie cache
- Jak używam Cloudflare do optymalizacji strony pod roboty Google?
- Jaki wyniki uzyskałem, pracując z Cloudflare?
- Podsumowanie w punktach
Zobacz też:
Czym jest Cloudflare?
Szybkość ładowania, bezpieczeństwo oraz dostępność serwisu mają kluczowe znaczenie dla pozycji w wynikach wyszukiwania Google – to oczywiste.
Właśnie w tych obszarach Cloudflare odgrywa istotną rolę jako narzędzie proste, darmowe i przede wszystkim – skuteczne.
To rozbudowana platforma usług sieciowych, która początkowo może sprawiać wrażenie narzędzia przeznaczonego wyłącznie dla administratorów serwerów.

Tymczasem jest to super rozwiązanie dla każdego doświadczonego pozycjonera – idealny sprzymierzeniec do prac w zakresie technicznego SEO.
Cloudflare oferuje funkcje, które nie tylko pozwalają przyspieszyć działanie strony, ale także poprawić jej bezpieczeństwo przed cyberatakami i ruchem związanym ze spamem – a to wszystko ma przecież bezpośredni wpływ na ranking strony w wyszukiwarce.
To tyle jeśli chodzi o wstęp – przejdźmy do konkretów, czyli do tego, jak działa Cloudflare i w czym konkretnie mi pomaga.
Jak działa Cloudflare?
W normalnej sytuacji użytkownik, kiedy wchodzi na stronę na stronę internetową, łączy się bezpośrednio z serwerem (hostingiem), na którym jest postawiona domena.
Po przeniesieniu adresów DNS na Cloudflare (co jest bardzo prostą sprawą!) platforma staje się pośrednikiem między użytkownikiem a serwerem strony internetowej.
Użytkownicy, boty i inne zapytania „przechodzą” przez Cloudflare, co daje ogromne możliwości filtrowania i zarządzania ruchem.
W ten sposób mogę poprawić wydajność, bezpieczeństwo i dostępność strony internetowej.
Prawdziwym game changerem jest według mnie globalna sieć CDN (Content Delivery Network), która składa się z ponad 165 serwerów rozmieszczonych na całym świecie – w tym także w Warszawie.
W przypadku gdy domena jest postawiona na jednym serwerze, użytkownicy z odległych lokalizacji (np. z innego kraju) mogą doświadczać wolniejszego działania strony.
Zadaniem Cloudflare jest kierowanie ruchu do serwera, który jest geograficznie najbliższy dla danego użytkownika.
Dzięki temu statyczne zasoby, takie jak obrazy, arkusze stylów (CSS) i skrypty JavaScript są dostępne na wielu serwerach, co znacząco skraca czas ładowania strony. Genialne i proste zarazem!

Co więcej, Cloudflare automatycznie optymalizuje zasoby, wykonując kompresję, buforowanie oraz minimalizację kodu, co jeszcze bardziej przyspiesza działanie strony i poprawia jej wskaźniki Core Web Vitals – bardzo ważne dla pozycjonowania.
Użytkownicy otrzymują szybsze i płynniejsze doświadczenie, a właściciele stron mogą cieszyć się lepszą widocznością w wynikach wyszukiwania Google.
Cloudflare a kwestie bezpieczeństwa
Zanim w ogóle zacznę pracę przy Cloudflare, zawsze w pierwszej kolejności wykonuję kopię zapasową adresów DNS – nawet jeżeli klient zapewnił mnie, że już to zrobił.
Daje mi to nie tylko poczucie bezpieczeństwa, ale również pewność, że w razie problemów będę w stanie szybko przywrócić stronę.
Przy dodaniu strony do Cloudflare adresy są pobierane automatycznie, jednak zawsze sprawdzam, czy czegoś nie brakuje.
Spotkałem się z sytuacją, że przy przenosinach strony z jednego konta Cloudflare na drugie, adresy DNS różniły się od tych z hostingu. Kopia zapasowa pozwoliła mi przywrócić te prawidłowe.
Rozwód z deweloperem, czyli jak sam poprawiam wskaźniki Core Web Vitals?
Google od dawna zwraca szczególną uwagę na wskaźniki Core Web Vitals, które są jednym z czynników rankingowych. Jeżeli użytkownik wejdzie na wolno wczytująca się stronę, to może się zirytować i ją porzucić, a tego oczywiście nie chcemy.
Na szczęście Cloudflare może nam w tym pomóc, wpływając na najważniejsze mierniki Core Veb Vitals. Zaliczają się do nich:
- LCP (Largest Contentful Paint) – czas potrzebny na załadowanie największego elementu na stronie. Dobry wynik to poniżej 2,5 sekundy.
- FID (First Input Delay) – mierzy czas reakcji strony na pierwszą interakcję użytkownika (np. kliknięcie przycisku, wpisanie tekstu w formularzu). Dobry wynik to poniżej 100 ms.
- CLS (Cumulative Layout Shift) – określa, jak bardzo elementy strony „przesuwają się” podczas ładowania. Dobry wynik to poniżej 0.1
- TBT (Total Blocking Time) – określa, ile czasu użytkownik musi czekać, zanim strona stanie się w pełni responsywna po załadowaniu treści. Dobry wynik to poniżej 200ms.

Nie zawsze możliwe jest uzyskanie najlepszych wyników, ale jeżeli da się je poprawić, to czemu by tego nie zrobić? :)
Cloudflare poprawia te metryki dzięki swojej globalnej sieci CDN (Content Delivery Network). Skraca ona czas dostępu do zasobów, ponieważ dostarcza je z najbliższego serwera.
Oferuje również kompresję obrazów do formatu WebP oraz redukcję rozmiaru plików HTML, CSS i JavaScript za pomocą algorytmu Brotli.
Wszystkie te elementy, które dotychczas wymagały angażowania czasu programisty, teraz mogę wdrożyć samodzielnie kilkoma kliknięciami w ustawieniach.
Warto wiedzieć
Nie każde ustawienie w Cloudflare poprawia prędkość strony! Miałem okazję już kilka razy się o tym przekonać.
Zanim przejdę do działania, najpierw zbieram dane o wydajności strony, aby móc je potem porównać i odpowiednio zareagować (na przykład cofnąć ustawienie lub zmodyfikować reguły cache’owania).
To, jak szybka jest strona, można zweryfikować na wiele różnych sposobów. Ja wykorzystuję te cztery narzędzia:
1. Google Page Speed Insights
Narzędzie Page Speed Insights (PSI) analizuje wydajność stron internetowych, ocenia szybkość ładowania oraz wskazuję problemy, które można spróbować poprawić. Tutaj sprawdzam też, które elementy zużywają najwięcej zasobów serwera.
Test przeprowadzam zawsze na początku prac SEO, ponieważ pozwala on na ogólną weryfikację prędkości strony.
Narzędzie wykorzystuje dane laboratoryjne – testy przeprowadzane w kontrolowanym środowisku, przy użyciu symulowanego urządzenia i połączenia internetowego, oraz dane rzeczywiste, zbierane od użytkowników strony na przestrzeni ostatnich 28 dni.
To właśnie dane rzeczywiste wyróżniają PageSpeed Insights (PSI) na tle narzędzi takich jak Lighthouse, ponieważ uwzględniają one różne urządzenia i połączenia internetowe.
Warto wiedzieć
Warto pamiętać, że wyniki uzyskane w Page Speed Insights mogą nie być w pełni miarodajne ze względu na szeroki zakres czasowy.
Page Speed Insights używam głównie w dwóch przypadkach:
- Przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian mających na celu poprawę prędkości strony – aby zebrać dane kontrolne do późniejszej weryfikacji.
- Po upływie co najmniej 28 dni od ostatniej zmiany na stronie – aby porównać wyniki z danymi zebranymi na początku.
Link do narzędzia: https://pagespeed.web.dev/?hl=pl
2. Lighthouse w przeglądarce Chrome
Lighthouse to bardzo dobre narzędzie do testowania natychmiastowych efektów wprowadzonych zmian na stronie, choć ma pewne ograniczenia.
Nie uwzględnia rzeczywistych danych użytkowników, pamięci podręcznej (**cache**), a same wyniki mogą zależeć od aktualnej wydajności komputera (nie graj w gry, gdy testujesz!)
Lighthouse przeprowadza testy strony, ale nie pobiera danych od rzeczywistych użytkowników – zamiast tego wykonuje symulację ładowania i działania strony w kontrolowanych warunkach.
Działa lokalnie, wykorzystując zasoby komputera użytkownika – w przeciwieństwie do PSI, który analizuje dane rzeczywistych użytkowników na zewnętrznych serwerach.
Dzięki temu wyniki mogą być bardziej powtarzalne.
Dodatkowo, poza pomiarem wydajności, Lighthouse pozwala także na analizę:
- SEO – sprawdza optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek.
- Dostępności (Accessibility) – ocenia, czy strona jest przyjazna dla użytkowników, np. dla osób z niepełnosprawnościami.
- Najlepszych praktyk – wykrywa potencjalne problemy z bezpieczeństwem i jakością kodu.
- PWA (Progressive Web App) – sprawdza, czy strona spełnia standardy aplikacji progresywnych.
Warto wiedzieć
Lighthouse umożliwia testowanie strony jeszcze przed jej opublikowaniem, co jest niezwykle przydatne w fazie deweloperskiej.
Podobnie działa GTmetrix, jednak z tą różnicą, że nie korzysta z zasobów komputera użytkownika, tylko przeprowadza testy na zewnętrznych serwerach.
Link do narzędzia: https://chromewebstore.google.com/detail/lighthouse/blipmdconlkpinefehnmjammfjpmpbjk?hl=PL
3. Test prędkości w Cloudflare Observatory
Po delegacji adresów DNS na Cloudflare pojawia się możliwość przetestowania wydajności strony na serwerach Cloudflare.

W wersji bezpłatnej można skorzystać tylko z serwera w USA (Iowa). Jednak lokalizacja serwera w tym przypadku nie jest problemem, bo strona jest wczytywana z serwera Cloudflare położonego najbliżej użytkownika.
Zanim przejdę do zmiany domyślnych ustawień w Cloudflare, wykonuję test kontrolny. Zapisuje się on w historii, więc zawsze mogę do niego wrócić i porównać poszczególne wskaźniki Core Web Vitals, żeby sprawdzić, czy nie uległy zmianie (a jeśli tak, to jak bardzo).

4. Google Search Console
Zwracam też uwagę na raporty w GSC Eksperymenty i optymalizacja -> Podstawowe wskaźniki internetowe.
Tam mogę zweryfikować, jaki wpływ na poprawę jakości stron mają moje ustawienia na Cloudflare. To dobry raport na pokazanie efektów Core Web Vitals wynikających ze zmian na platformie.

Poprawa bezpieczeństwa strony internetowej z Cloudflare
Coudflare znacząco poprawia bezpieczeństwo strony internetowej, chroniąc ją przed atakami typu DDoS i filtrując ruch botów związany ze SPAMem, co ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Google traktuje bezpieczeństwo jako istotny element doświadczeń użytkowników, dlatego strony zabezpieczone przed atakami oraz wyposażone w odpowiednie mechanizmy ochrony mają większą szansę na uzyskanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Darmowy certyfikat SSL
Już sama przeniesienie adresów DNS na serwery Cloudflare zapewnia darmowy certyfikat SSL typu "Let’s Encrypt".
Poza brakiem opłat (moim zdaniem uczciwa cena! ;)) plusem jest też fakt, że Let’s Encrypt nie wymaga ręcznego odnawiania co 90 dni.
Cloudflare automatycznie odnawia certyfikat, a my musimy jedynie… no właśnie – **nic nie musimy robić**. Wystarczy delegacja adresów DNS na Cloudflare, aby certyfikat został automatycznie zainstalowany na stronie.
A jeżeli dla domeny został już wykupiony certyfikat SSL, Cloudflare połączy się z serwerem, na którym znajduje się strona za pomocą szyfrowanego połączenia.
Jeśli połączenie nie zostanie autoryzowane certyfikatem, Cloudflare je odrzuci, co dodatkowo zwiększa **bezpieczeństwo** i minimalizuje ryzyko włamania na stronę.
Jeżeli masz własny certyfikat, w ustawieniach SSL/TSL ustaw na Full (Strict), w przeciwnym razie pozostaw Full.

Ochrona przed atakami DDoS i spamem
Ataki DDoS (Distributed Denial of Service) to jedno z najczęstszych zagrożeń dla stron internetowych. Polegają na zalewaniu serwera ogromną liczbą sztucznych żądań, co może prowadzić do jego przeciążenia, a nawet całkowitego wyłączenia strony.
W przypadku ataku DDoS czas ładowania strony zwykle znacznie się wydłuża (i ogólnie – dostęp do niej może być utrudniony), co negatywnie wpływa na wydajność oraz ranking w Google.
Warto wiedzieć
Latem 2021 roku miał miejsce jeden z największych ataków DDoS w historii – możesz przeczytać o tym tutaj. Przeprowadzony atak DDoS na stronę osiągnął ponad 17 milionów zapytań na sekundę. Cloudflare bez problemu odparł ten atak, a to naprawdę coś!
Spam to kolejne zagrożenie, które może mieć wpływ na SEO.
Spamowe komentarze, fałszywe formularze kontaktowe czy generowanie sztucznych treści mogą zanieczyszczać bazę danych, zwiększać liczbę niechcianych linków wychodzących, a także obniżać jakość treści – co w efekcie negatywnie wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce.
Cloudflare skutecznie filtruje ruch pochodzący od znanych robotów spamujących oraz umożliwia tworzenie własnych reguł blokowania botów, które nie znajdują się jeszcze na globalnej czarnej liście. Dzięki temu można jeszcze skuteczniej zabezpieczyć stronę przed niechcianym ruchem.
Włączam ochronę przed DDoS w ustawieniach Security → DDoS.
Natomiast wybierając opcję "Edit", mogę ustawić, jak rygorystycznie Cloudflare ma podchodzić do ochrony. Ja zostawiam domyślną opcję "Default" dla Rule Set Security.

Poprawa indeksowania i dostępności strony
Cloudflare oferuje funkcje, które wspierają zarówno dostępność strony dla robotów wyszukiwarki, jak i poprawiają sposób, w jaki indeksują one stronę. Dzięki temu można osiągnąć lepsze wyniki SEO.
Funkcja **Crawler Hints** pozwala przekazać wyszukiwarkom, które zasoby lub strony są najważniejsze do zaindeksowania lub powinny być traktowane priorytetowo.
Dla przykładu, jeżeli w sklepie są te same produkty w różnych wariantach, tag rel="canonical" będzie sygnałem dla Cloudflare, że dany produkt jest główny. Opcjonalnie można użyć w sekcji
. Innym sposobem jest wykorzystanie nagłówka **preload** lub nadanie priorytetu danej stronie w mapie XML
Takie rozwiązania są w większości wdrożone automatycznie (tagi kanoniczne, mapa XML), więc wystarczy, że w ustawieniach **Caching → Configuration** włączę opcję Crawler Hints.

Always Online – strona zawsze dostępna
Jednym z ciekawszych narzędzi, które oferuje Cloudflare, jest funkcja Always Online. Zapewnia ona ciągłą dostępność strony, nawet w przypadku awarii serwera lub problemów z hostingiem.
Gdy serwer docelowy przestaje odpowiadać na zapytania, Cloudflare automatycznie wyświetla stronę z kopii zapasowej przechowywanej na swoich serwerach. Dzięki temu nie dojdzie do sytuacji, w której strona przestanie działać.
Warto wiedzieć
Przy włączonej funkcji Always Online nie ma możliwości dokonywania zakupów, ale użytkownicy oraz roboty indeksujące nadal mogą przeglądać stronę.
Opcję Always Online można włączyć w tym samym miejscu, co Crawler Hints (w Caching → Configuration).
Wyjątkowo pozostawiam tę funkcję wyłączoną – przede wszystkim dlatego, że może powodować problemy podczas aktualizacji treści, np. nadpisywać poprzednie posty przy dodawaniu nowych.
Zamiast tego korzystam z opcji Development Mode, która tymczasowo wyłącza cachowanie na stronie, umożliwiając wprowadzanie zmian.
Przekierowania i zarządzanie cache
Cloudflare umożliwia również łatwe zarządzanie przekierowaniami oraz cachem strony, co ma bezpośredni wpływ na wydajność witryny oraz sposób jej indeksowania przez Googleboty i inne crawlery.
Automatyczne przekierowania
Korzystam z Cloudflare do tworzenia i zarządzania przekierowaniami 301 (stałymi) oraz 302 (tymczasowymi) bez konieczności modyfikowania samego kodu strony.
Automatyczne przekierowania pozwalają uniknąć problemów z błędem 404 (strona nieznaleziona), które mogą negatywnie wpływać na SEO, oraz zapewniają lepszą strukturę URL w witrynie.
Jeżeli widzę, że domena nie ma ustawionych przekierowań z http na https lub z www na non-www (i odwrotnie), i z jakiegoś powodu nie ma możliwości dodania odpowiednich reguł w .htaccess, to mogę to zrobić w szybki sposób w Cloudflare za pomocą jednego z szablonów reguł przekierowań w zakładce Rules.
Odpowiednią regułę tworzę w Templates. Mnie szczególnie interesują:
- Redirect from HTTP to HTTPS – przekierowanie z http na https
- Redirect from WWW to Root – przekierowanie z www na non-www
- Redirect from Root to WWW – przekierowanie z non-www na www
Dodatkowo można skorzystać np. z:
- Redirect to a New URL – przekierowanie adresu na poziomie serwera
- Cache Everything – włączenie cache'owania na wszystkie strony
W trakcie tworzenia reguły z szablonu upewniam się jeszcze, że reguła będzie dotyczyć każdej strony:
- If incoming requests match… - All incoming requests

Warto wiedzieć
Warto pamiętać: Jeżeli strona już wcześniej miała poprawne przekierowania, to dodanie reguły przekierowań może spowodować powstanie pętli, a tym samym wyłączenie strony.
Zawsze upewniam się, czy taka reguła rzeczywiście jest potrzebna, a po jej wdrożeniu sprawdzam, czy wszystko działa (w trybie incognito).
Zarządzanie cache
Cloudflare pozwala mi na zaawansowane zarządzanie pamięcią podręczną (cache) dla zasobów statycznych – obrazów, plików CSS, JavaScript, a także dla całych stron.
Poprzez odpowiednią konfigurację nagłówków cache-control oraz ustawienie reguł dotyczących TTL (time-to-live) dla plików w CDN jestem w stanie zminimalizować czas ładowania strony i poprawić jej wydajność – co pozytywnie wpływa na UX i SEO.


Optymalizacja dla Googlebotów i innych crawlerów
Optymalizacja strony pod kątem robotów Google i innych crawlerów jest kluczowa dla skutecznego indeksowania strony. Cloudflare też radzi sobie z tym świetnie.
Dostosowanie ustawień cache do potrzeb crawlerów
Cloudflare umożliwia wykluczenie robotów z określonych zasobów w pamięci podręcznej, dzięki czemu nie skanują one starych lub zcache'owanych wersji strony.
Jeśli zasoby są zbyt długo przechowywane w pamięci podręcznej, mogą pojawić się problemy z odświeżaniem treści, co może prowadzić do wyświetlania przestarzałych wyników w wyszukiwarce.
Użytkownik może wtedy zobaczyć nieaktualne ceny w sklepie albo np. starą wersję artykułu blogowego.
Mamy też możliwość łatwego dostosowywania i zarządzania plikiem robots.txt, aby zapewnić lepszą kontrolę nad dostępem do zasobów na stronie.
Czasami chcę zablokować dostęp robotów do konkretnych typów podstron.
Przykładowo ostatnio miałem sytuację, gdy chciałem zablokować dostęp do wszystkich podstron zakończonych „.*add-to-wishlist=”.
W tym celu utworzyłem odpowiednią regułę Security → WAF → Custom Rules i dodałem regułę:
URI Query | String contains | add-to-wishlist=
Then take action… - Block
W wersji darmowej reguła będzie miała postać:
URI Query String | ends with | add-to-wishlist=

Zarządzanie ruchem botów
W ustawieniach Security – Bots włączam funkcję **Bot Fight Mode**, która analizuje i walczy z botami, podejmując odpowiednie działania, takie jak weryfikacja CAPTCHA.
Cloudflare korzysta z własnej listy botów i na bieżąco ją aktualizuje. Włączenie tej opcji może jednak spowodować brak możliwości zmierzenia wydajności w sekcji Observatory.
Dlatego jeśli chcę sprawdzić wyniki, chwilowo wyłączam tę funkcję.
Funkcja Block AI Bots
Pozwala na automatyczne blokowanie ruchu zidentyfikowanego jako pochodzący od botów AI.
Tutaj ważna uwaga: włączenie tej opcji może zaszkodzić widoczności strony internetowej.
Jeśli bowiem zablokujemy roboty związane z AI, wykluczymy się z możliwości pojawiania w wynikach AI Overviews, ale także w ChatGPT i innych, gdzie wraz z odpowiedzią pojawia się link do strony.
Funkcja AI Labyrinth
Ta opcja umożliwia skuteczne blokowanie botów korzystających z zaawansowanych technologii AI.
Cloudflare może w ten sposób wykrywać i blokować boty symulujące ludzkie zachowanie, i utrudniać im automatyczne próby dostępu do strony.
Ja pozostawiam tę opcję wyłączoną, żeby nie ryzykować utraty widoczności w wyszukiwarkach i innych platformach AI.

Jakie efekty uzyskałem na własnej stronie, korzystając z Cloudflare?
Jak już wspomniałem na początku, prędkość strony wpływa na pozycjonowanie. Przy pomocy Cloudflare poprawiłem wskaźniki Core Web Vitals i odfiltrowałem ruch robotów związanych ze spamem.
Jakie wyniki uzyskałem?
- TTFB: 0,7 s → 0,59 s
- FCP: 0,81 s → 0,64 s
- LCP: 2,54 s → 2,55 s
- TTI: 2,11 s → 0,64 s
- TBT: 10 ms → 0 ms
- SI: 3,24 s → 2,25 s
- CLS: 0,11 → 0,08
Testy prowadziłem na swojej stronie, która startowała od zera (brak historii, brak widoczności). W międzyczasie „odpiąłem” adresy DNS na około miesiąc, aby sprawdzić zależność.
Początkowo widoczność zaczęła spadać, a potem wróciła do normy, gdy adresy DNS ponownie kierowały na Cloudflare.

Zielona linia pokazuje moment włączenia Cloudflare.
Czerwona linia pokazuje moment wyłączenia Cloudflare.
Jak widać, narzędzie pozwala w prosty i szybki sposób zwiększyć prędkość strony oraz poprawić jej bezpieczeństwo bez konieczności angażowania pracy programisty.
Nawet w wersji darmowej daje wiele możliwości i nie wymaga technicznej wiedzy. Co ważne, w przypadku błędu zmiany można cofnąć lub wyłączyć, bez modyfikowania szablonu strony.
Podsumowanie w punktach
- Cloudflare to globalna platforma usług sieciowych i jednocześnie skuteczne narzędzie, które poprawia szybkość ładowania, bezpieczeństwo i dostępność strony – co ma realny wpływ na jej pozycję w Google.
- Cloudflare działa jako pośrednik między użytkownikiem a serwerem, wykorzystując globalną sieć CDN i funkcje optymalizacyjne, by przyspieszyć stronę i lepiej zarządzać ruchem.
- Dzięki Cloudflare mogę samodzielnie poprawić kluczowe wskaźniki Core Web Vitals, jak LCP, FID, CLS czy TBT bez angażowania programisty – wystarczą odpowiednie ustawienia.
- Cloudflare chroni stronę przed atakami DDoS, spamem i nieautoryzowanym ruchem botów, jednocześnie zwiększając jej bezpieczeństwo i wpływając pozytywnie na SEO.
- Platforma umożliwia łatwe tworzenie przekierowań i zaawansowane zarządzanie cache, co poprawia wydajność strony, eliminuje błędy 404 i wspiera prawidłowe indeksowanie.
- Cloudflare pozwala mi też precyzyjnie kontrolować, jak roboty indeksujące przeglądają stronę, dzięki opcjom zarządzania cache, plikiem robots.txt i regułom blokowania.
- Po wdrożeniu Cloudflare poprawiłem wszystkie kluczowe metryki wydajności strony i zauważyłem wzrost widoczności w Google, co potwierdzają konkretne dane i testy.