Ruszyliśmy w miasto z naszym SEO potykaczem, żeby wybadać potencjał Wrocławia. Okazało się, że pozycjonowanie na mieście ma się bardzo dobrze! Wyniki naszych wyszukiwań, to 14 miejsc prowadzonych z pasją, energią i flow.
O jaki potencjał chodzi?
Wybór słów kluczowych, na które chcielibyśmy pozycjonować naszą stronę internetową, to twardy orzech do zgryzienia. Możliwości jest przecież tak wiele. Jest jednak sposób, który pozwoli zweryfikować nasze wyobrażenie o tym, ile osób wpisuje dane zapytanie w wyszukiwarkę (a wyniki potrafią zaskoczyć!). Tym sposobem jest analiza potencjału fraz kluczowych. Jak ją przeprowadzić? W tym celu można skorzystać z naszego autorskiego, bezpłatnego planera słów kluczowych. Najprościej rzecz ujmując - dzięki niemu sprawdzimy, które słowa warto wykorzystać. Bez tego SEO może po prostu nie przynieść oczekiwanego efektu.
Myśląc o potencjale - szczególnie w pozycjonowaniu lokalnym - powinniśmy widzieć go jako niszę, która może stać się naszą kurą znosząco złote jaja. Warto dostrzec szansę, która - paradoksalnie - drzemie w niskim potencjale. Badając potencjał sprawdzamy ile razy dana fraza była wyszukiwana, np. w skali miesiąca.
Eksploracja miasta i wyniki wyszukiwań
Pasibus to pierwsze wyjątkowe miejsce na naszym szlaku. Kto kocha dobrze zjeść, nie przejdzie obok Pasibusa obojętnie. 3600 razy miesięcznie głodni fani wołowiny wrzucają w wyszukiwarkę frazę “burgery Wrocław” z nadzieją, że Google wskaże im drogę do kulinarnego nieba.
Krasnolód urzeka już samą nazwą. Filmiki na stronie pokazują dystans, luz i wibe, z którymi nam po drodze. A lody? Zaskakujące i niepowtarzalne smaki. Nie szukajcie tam kolejnego Oreo. Możecie za to zjeść porcję śledzia albo lodów na bazie skórek z chleba na zakwasie. Czy tak samo zaskoczą Cię liczby, mówiące jasno, że 1200 zapytań miesięcznie dotyczy frazy “lody Wrocław”?
Idziemy dalej. Dedalus przy Świdnickiej. Mają dobrą odpowiedź na wszystko. Na upały - "Soki i koktajle w minutę". Jak kogoś ogarnie chęć podróżowania, ale budżet mały i urlop już wybrany, to cyk - "Kazimierz. Dzielnica Krakowa". Wystarczy wpisać w Google “księgarnia Wrocław”, żeby odnaleźć bezkresne regały analogowych czasoumilaczy. Wg naszych źródeł, w tym przypadku wolumen (i nie chodzi o żaden opasły tom) wynosi 1700.
Następny na trasie wyprawy z SEO potykaczem był Warsztat Fryzur Męskich przy Łódzkiej, nieopodal Wesołej. Panowie, których tam jeszcze nie było, powinni pluć sobie w brodę. Przechodnie uśmiechają się pod wąsem, nieśmiało marząc o tym, że zasiądą na jednym z foteli i oddadzą się w ręce profesjonalistów. Cała ekipa jest poinformowana o trendach lepiej, niż Google Trends. Dbają o detale i żaden Klient nie wyjdzie z Warsztatu z poczuciem, że jego fryzura jest o włos od ideału. A wujek Google jest pytany o barbera we Wrocławiu aż 5900 razy miesięcznie!
Zapamiętaj
Niemal 50% wyszukiwań lokalnych z urządzeń mobilnych przekłada się na konwersję
Misją Biogo jest odzwierciedlenie nawyków żywieniowych i stylu życia swoich Klientów. Wrocławianie, którzy chcą zoptymalizować swoją dietę, wpisują w Google frazę “Sklep ze zdrową żywnością Wrocław” i wszystko mają podane na tacy.
Rodzinny Browar Prost ma niepowtarzalny klimat i zaplecze pełne złotego trunku. Po zwiedzaniu tego niepowtarzalnego browaru, poznaniu tajników piwowarskich i degustacji, każdy miłośnik kraftu z pewnością będzie content.
Jeśli macie czasem ochotę popracować poza domem, ale nie w zatłoczonej kawiarni, warto wziąć pod uwagę coworking. W Cowork2gether można poczuć się jak w zaprzyjaźnionym biurze - swobodnie i profesjonalnie. Chęć zmiany otoczenia generuje 1200 zapytań miesięcznie.
Strzelnica to fajna atrakcja na kawalerski albo nietypowe miejsce na randkę. War Zone, oprócz rozrywki, oferuje także profesjonalne szkolenia prowadzone przez byłego operatora GROM-u. Mile widziane atrybuty to pewna ręka i sokoli wzrok. Za sprawą sporego arsenału, każdy znajdzie tam coś dla siebie. 4500 zapytań miesięcznie na frazę “strzelnica Wrocław” świadczy o niemałym zainteresowaniu tematem.
Zapamiętaj
86% szukających sprawdza lokalizację firmy w Google Maps
Wrocławianie doceniają ekologiczne oraz ekonomiczne zalety jednośladów i w kółko (bo aż 6800 razy miesięcznie) wpisują w wyszukiwarkę “sklep rowerowy Wrocław”. Z odpowiedzią przychodzą RoweryStylowe.pl, które prowadzą również sklep i serwis stacjonarny w samym centrum Wrocławia. Rowerzyści wiedzą, że ruch organiczny jest bardzo ważny.
W 71 Ink Tatoo przenoszą marzenia na skórę. Kiedyś modne były frazy z długim ogonem na przedramieniu, teraz zdecydowanie króluje infografika. Jeśli chodzi o widoczność, to w tym przypadku zależy to już od unikalnego użytkownika.
Potencjał frazy “sushi Wrocław” wyraźnie mówi: “miłośników kuchni japońskiej we Wrocławiu nie brakuje”! Wyszukiwarki dostają takie zapytanie aż 11 600 razy miesięcznie. Dzięki temu Sushi Kushi może liczyć na ruch w interesie. Sprzyja temu też menu, bogate niczym wnętrze Futomaków.
Można powiedzieć, że przychodząc do Szkoły jazdy Kursant nastawiasz się na konwersję, którą w tym przypadku jest zdanie egzaminu na prawo jazdy. Oferują wiele kategorii - co najmniej jak rozbudowany sklep internetowy. Wszystkim zdającym życzymy jak najniższego współczynnika odrzuceń!
Nad Bałtyk mamy kawałek, ale ulica Teatralna już nie brzmi tak odlegle. Nie umiesz pływać? A może chcesz podszkolić kraula? Morze możliwości oferuje Szkoła pływania Olimp. Nie musisz od razu rzucać się na głęboką wodę. Najlepiej zacząć od wpisania frazy “nauka pływania Wrocław” i zobaczyć, co wyskoczy. Google ma takich zapytań 830 miesięcznie.
Siebie też sprawdziliśmy. Jak wygląda potencjał frazy “agencja SEO Wrocław”? 190 wyszukiwań miesięcznie. Śmiało można powiedzieć, że większość z nich najpewniej jest powodowana poszukiwaniem wsparcia z zakresu pozycjonowania, a co za tym idzie - chęcią rozwoju swojego biznesu. W jaki sposób? Wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania to szansa na dotarcie do nowych klientów, wzrost sprzedaży i zwiększenie rozpoznawalności swojej marki. Jako lokalni patrioci, mocno kibicujemy wszystkim biznesom z naszego regionu!
Dlaczego warto pozycjonować się lokalnie
SEO lokalne to najlepszy sposób na budowanie pozycji strony w danym mieście czy regionie. Można je określić mianem bardziej precyzyjnego pozycjonowania. Skorzystają na nim przede wszystkim biznesy oparte na sprzedaży stacjonarnej, wszelkie lokalne usługi, a także sklepy internetowe z punktami stacjonarnymi.
Osoby wpisujące w wyszukiwarkę “fryzjer męski Wrocław Stare Miasto” dokładnie wiedzą, czego chcą. Dla salonu fryzjerskiego w tej lokalizacji, dobrze widocznego w wynikach wyszukiwania, to niemal pewny klient.
Zapamiętaj
46% zapytań trafiających do Google to wyszukiwania lokalne
Warto być odpowiedzią na to (za)pytanie, prawda?
Zbadaj swój potencjał
Jeśli prowadzisz swój biznes, znasz go lepiej, niż ktokolwiek inny. Niestety, niektóre rzeczy, które są oczywiste dla Ciebie, mogą takie nie być dla Twoich potencjalnych klientów. Jak myślisz - co najlepiej wpisać w Internecie, żeby trafić właśnie do Ciebie? Warto sprawdzić, jak Twoje przeczucia przekładają się na rzeczywistość.
Nasze autorskie narzędzie SEO - w pełni darmowy planer słów kluczowych - pomoże w doborze fraz, które warto wykorzystać do pozycjonowania Twojego biznesu. W mgnieniu oka zweryfikujesz dotychczasowe działania i założenia.
Obsługa planera jest banalnie prosta. Wejdź przez ten link: https://toponline.pl/narzedzia-seo/slowa-kluczowe, wpisz frazę, która Cię interesuje i kliknij strzałkę. Z prawej strony pojawią się szczegółowe informacje - konkurencyjność oraz średnia liczba wyszukiwań (także z poprzednich miesięcy). I jak? Proste, prawda?!
Mamy nadzieję, że wycieczka z SEO potykaczem była dla Ciebie zaskakująca i inspirująca. Zapraszamy do grupy SEO Samodzielni na Facebooku - chętnie posłuchamy o Twoich wrażeniach i poznamy wyniki fraz wpisywanych do planera.