Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / SEO News / SEO News #1 - nowości w raportach, koniec wsparcia IE 11 i ekologia w stylu Google

12-10-2021

SEO News #1 - nowości w raportach, koniec wsparcia IE 11 i ekologia w stylu Google

Od dzisiaj, w każdą środę, na blogu Top Online znajdziesz przegląd wszystkich najważniejszych informacji ze świata SEO. Krótko, zwięźle i na temat, czyli tak, jak lubimy. Wpadaj do nas co tydzień!

SEO News #1 - nowości w raportach, koniec wsparcia IE 11 i ekologia w stylu Google - SEO blog

W dzisiejszych, pierwszych SEO Newsach przedstawiamy nowości dotyczące wyników wyszukiwania, nowy poradnik dla e-commerce w Google Search Central, prognozy dotyczące sezonu świątecznego i wiele więcej! Zapraszamy na cotygodniową dawkę newsów ze świata SEO!

1. Aktualizacja raportu “Produkty” w Google Search Console

29 września 2021 r. raport produktów w Google Search Console został znacznie ulepszony. Wyświetlane błędy będą od teraz o wiele bardziej szczegółowe. Prezentowane informacje mają zawierać też znacznie więcej praktycznych wskazówek dotyczących tego, co należy poprawić w danych strukturalnych.

O samym raporcie możesz dowiedzieć się więcej tutaj. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i posiadasz w nim wdrożone dane strukturalne produktów, dostęp do niego możesz uzyskać w Google Search Console. Jeśli monitorujesz z kolei już sytuację, a zauważysz znaczny wzrost lub spadek liczby błędów w GSC, to prawdopodobnie jest to związane z tą zmianą.

2. Google publikuje przewodnik dla e-commerce w wyszukiwarce

Google dodał nową sekcję stron w Centrum Wyszukiwarki, skupiającą się na najlepszych praktykach dotyczących e-commerce. Nowe “sprawdzone metody” to sekcja, która przyda się zarówno programistom, jak i osobom zajmującym się pozycjonowaniem e-commerce oraz wszystkim właścicielom sklepów internetowych.

Dostępne jest 7 nowych podstron, które Google przedstawia w następujący sposób:

  • Gdzie w Google mogą pojawiać się treści e-commerce
    -> Poznaj różne platformy, na których mogą pojawiać się Twoje treści e-commerce.
  • Udostępnianie Google danych o produktach
    -> Wybierz metodę, za pomocą której będziesz udostępniać Google dane o produktach.
  • Uwzględnianie uporządkowanych danych związanych z e-commerce
    -> Udostępnij nam informacje o znaczeniu strony oraz uporządkowane dane, abyśmy mogli odpowiednio ją zaprezentować.
  • Jak uruchomić nową witrynę e-commerce
    -> Dowiedz się, jaką strategię uruchamiania nowej witryny e-commerce warto zastosować i jakie znaczenie przy rejestracji witryny w Google ma czas.
  • Projektowanie struktury adresów URL dla witryn e-commerce
    -> Dowiedz się, jak uniknąć problemów związanych z indeksowaniem i projektowaniem adresów URL w witrynach e-commerce.
  • Jak ułatwić Google analizowanie struktury witryny e-commerce
    -> Zaprojektuj strukturę nawigacyjną witryny i umieść linki między stronami, aby ułatwić Google określenie, co jest najważniejsze w Twojej witrynie e-commerce.
  • Podział na strony, przyrostowe wczytywanie stron i ich wpływ na wyszukiwarkę Google
    -> Poznaj popularne wzorce UX dla witryn e-commerce i dowiedz się, jak wpływają one na możliwość skanowania i indeksowania treści przez Google.

Przewodnik oferuje przydatny przegląd ważnych punktów, które warto zrozumieć, jeśli chcesz budować skuteczną widoczność sklepu w wyszukiwarce. Całość jest dostępna tutaj.

3. Wyniki wyszukiwania na przeglądanej stronie

Google ogłasza na blogu Chromium, że eksperymentuje z nową funkcją, która ma umożliwić użytkownikom przeglądanie wyników wyszukiwania bezpośrednio z przeglądanej strony. Bez konieczności wracania do wyników.

Nowa funkcja Google Chrome to wyszukiwanie na panelu bocznym. Zaraz obok zapowiedzianego wcześniej Journeys, to jeden z dwóch prowadzonych ostatnio eksperymentów, które czynią strony wyników wyszukiwania trwalszymi, widocznymi dłużej.

Eksperymentalny panel boczny wyświetla się po lewej stronie przeglądanej strony i prezentuje te same wyniki, z których użytkownik trafił do witryny. W ten sposób daje możliwość wrócenia do nich bez wychodzenia z przeglądanego serwisu. Pozwala też na dokładniejsze porównanie ich ze sobą, bez konieczności wracania czy ryzyka utraty poprzedniej listy stron.

wyniki wyszukiwania

Głównym celem eksperymentu jest “zbadanie, w jaki sposób Chrome może pomóc użytkownikom w porównywaniu wyników wyszukiwania”. Eksperyment ten pokazuje, że Google zmierza w kierunku trwalszego stylu wyszukiwania, w którym wyniki są widoczne i dostępne znacznie dłużej.

4. Internet Explorer 11 nie będzie wspierany przez Google

Tak, wyszukiwarka Google nie będzie już wspierać przeglądarki Internet Explorer 11. Malte Ubl, inżynier oprogramowania w Google, ogłosił to ostatnio na Twitterze. Zaznaczył też przy tym, że jest to szczególnie dobra wiadomość dla programistów.

Koniec wsparcia technicznego nie oznacza oczywiście, że Google będzie całkowicie niedostępny z Internet Explorera. Będzie, w uproszczonej, zwracającej podstawowe wyniki wersji. Po prostu nie zobaczymy już tutaj żadnych nowych funkcji czy rozszerzeń wyników. Te, w przyszłości, nie będą już wdrażane dla tej przeglądarki.

We did the math.” - pisze na Twitterze Malte. Przyczyną tej decyzji jest więc prawdopodobnie ocena zasobów potrzebnych do obsługi IE11 w porównaniu z potencjalnymi straconymi użytkownikami przy zakończeniu wsparcia. Co ciekawe, podobną ocenę przeprowadził też WordPress, który zrezygnował ze wspierania IE11 w lipcu tego roku (wraz z wydaniem wersji 5.8).

5. Nowości w raporcie o stanie wyników z elementami rozszerzonymi

W raporcie o stanie wyników z elementami rozszerzonymi w Google Search Console zobaczymy teraz więcej szczegółów dotyczących poszczególnych błędów. Całość ma na celu pomóc w lepszym zrozumieniu i ułatwieniu rozwiązywania problemów dotyczących danych strukturalnych oraz powiązanych z nimi rich snippets. Wiadomość o aktualizacji raportu pojawiła się na Twitterze.

Google Search Central

Nowości w raporcie nie są jednak nowymi błędami, a jedynie szczegółami dotyczącymi najczęstszych problemów. To uzupełnienie raportu o to, co było już wykazywane przez narzędzie do testowania uporządkowanych danych (obecnie Test wyników z elementami rozszerzonymi oraz Walidator znaczników schema.org). - sprostował na Twitterze Ryan Levering, inżynier oprogramowania Google.

Jeśli posiadasz stronę ze wdrożonymi danymi strukturalnymi, to czas zajrzeć do raportu w Google Search Console!

6. Google wprowadza nowe, przyjazne środowisku filtry wyszukiwania

CEO Google, Sundar Pichai, ogłosił szereg ekologicznych inicjatyw, nad którymi pracuje aktualnie firma. Znalazły się w nich między innymi nowości, które niebawem pojawią się w Mapach i wyszukiwarce. Nowe filtry w wyszukiwarce mają pomóc użytkownikom w znajdywaniu najbardziej przyjaznych środowisku opcji dotyczących podróżowania i zakupów.

Co już niedługo zobaczymy w wyszukiwarce? Między innymi informacje o emisji dwutlenku węgla przy wyszukiwaniu lotów oraz informacje o działaniach na rzecz ochrony środowiska przy wyszukiwaniu hoteli.

rich snippets

Dodatkowo, przy wyszukiwaniu urządzeń w Google Shopping, możliwe będzie odnalezienie urządzeń najbardziej przyjaznych środowisku. Przy wyszukiwaniu urządzeń zużywających dużych ilości energii, takich jak zmywarki, piecyki elektryczne czy podgrzewacze wody, wyszukiwarka ma z kolei wyświetlać sugestie najbardziej ekologicznych opcji.

W mapach Google pojawi się też ekologiczne, uwzględniające zużycie paliwa, wyznaczanie tras.

rich snippets

Nowa funkcja jest rozwijana we współpracy z Narodowym Laboratorium Energii Odnawialnej Departamentu Energii USA. Co ciekawe, Google szacuje, że ekologiczne wyznaczanie tras ma potencjał do ograniczenia emisji dwutlenku węgla o ponad milion ton rocznie. To ekwiwalent usunięcia z ulic przeszło 200 tys. samochodów.

Mapy nadal będą jednak wyszukiwać równolegle najszybszych tras. Jeśli będą one inne od tras najbardziej oszczędnych, aplikacja zaprezentuje dwie opcje, a decyzja, którą podążać, zostanie w gestii użytkownika.

Nowe funkcje pojawią się w tym roku w USA. W Europie zobaczymy je dopiero w 2022.

7. “Google” najczęściej wyszukiwaną frazą w Bing

Według dokumentu przedłożonego Sądowi Unii Europejskiej „Google” jest najczęściej wyszukiwanym hasłem w konkurencyjnej wyszukiwarce Bing. Na pierwszy rzut oka może wydawać się to zabawne, ale Google nie ujawnia tego tylko po to, żeby się pochwalić.

Dowód został przedłożony, ponieważ Google stara się uchylić nakaz antymonopolowy z 2018 roku, który skutkował głośną grzywną w wysokości 5 miliardów dolarów. Głównym zarzutem jest w tej kwestii wykorzystywanie przez Google, swojego systemu operacyjnego, Androida, w celu uzyskania nieuczciwej przewagi nad konkurencyjnymi wyszukiwarkami.

Komisja Europejska twierdzi, że ustawienie Google jako domyślnej wyszukiwarki w Androidzie miało na celu zdobycie nieuczciwej przewagi nad konkurencją. Firma utrzymuje natomiast stanowisko, że oskarżenie to mija się z prawdą, a ludzie korzystają z Google z własnej woli, tylko dlatego, że wolą ją od innych wyszukiwarek.

Dowód, że „Google” jest najczęściej wyszukiwanym terminem w Bing, został przedstawiony jako poparcie tego argumentu.

8. Microsoft: świąteczne zakupy zaczną się w tym roku wcześniej!

Świąteczne zakupy, a wraz z nimi, sezonowy ruch w wyszukiwarce, zaczną się w tym roku znacznie wcześniej. Tak donosi w swoim raporcie Microsoft, wskazując tym samym na kluczowe zmiany w oczekiwaniach Klientów.

Microsoft identyfikuje na swoim blogu cztery kluczowe zmiany na rynku:

  • Zakupy świąteczne zaczną się w tym roku wcześniej,
  • Wzrośnie zapotrzebowanie na alternatywne metody płatności i dostaw,
  • Zrównoważony rozwój będzie trendem sezonu,
  • Konkurencja reklamowa będzie wyższa niż kiedykolwiek.

W tym sezonie świątecznym spodziewamy się rosnącej popularności e-commerce i zakupów, które zaczną się wcześniej niż kiedykolwiek. Kiedyś sezon zakupowy w USA zaczynał się w Czarny Piątek (26 listopada), ale nie w tym roku. Teraz 32% kupujących twierdzi, że planuje rozpocząć zakupy już wczesną jesienią.

Konsumenci zaczną kupować wcześniej, ale jeszcze wcześniej zaczną szukać produktów w wyszukiwarkach. Dane Microsoftu pokazują, że konsumenci, przed właściwym zakupem, przeprowadzają teraz jeszcze więcej poszukiwań. Według prognoz faza “badań” produktów przed zakupem prowadzona przez potencjalnych Klientów może trwać teraz nawet 30 dni lub dłużej.

To znacznie większa szansa na dotarcie do Klienta na tym etapie procesu decyzyjnego. Między innymi poprzez widoczność w wyszukiwarce!


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również:

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog