Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Ekomercyjnie - Top Online przejmuje stery

08-06-2022

Ekomercyjnie - Top Online przejmuje stery

Pamiętacie jeszcze zapowiedź z naszego podsumowania 2021? Oto i jest. Nasza nowość roku, a zarazem inwestycja strategiczna: przejmujemy Ekomercyjnie!

Ekomercyjnie - Top Online przejmuje stery - SEO blog

Przejęliśmy serwis Ekomercyjnie… aby go zdecentralizować! Od teraz będziemy wokół niego budować jedyną taką w Polsce społeczność łączącą właścicieli sklepów internetowych, marketerów i ogólnie, osoby z branży. Ekspercka wiedza, współpraca, wymiana doświadczeń. To będzie przestrzeń dla e-sklepów, której wielu (w tym nam) zawsze brakowało. Zapraszam na rejs w zupełnie nowym kierunku!

Spis treści:

  1. Powrót do korzeni
  2. Trzy wymiary
  3. Krótka historia Ekomercyjnie
  4. Ewolucja serwisu - dokąd zmierzamy?
  5. Co się będzie działo na Ekomercyjnie?
  6. Eksperci przybywajcie. Zasady współpracy
  7. Podziękowania dla Ewy i Krzysztofa
  8. Podsumowanie

Powiązane:

Podsumowanie 2021. Zadowolenie, ale też irytacja

Powrót do korzeni

Móc powiedzieć dzisiaj, że jest się właścicielem strony internetowej to dzisiaj jak móc powiedzieć, że ma się np. samochód dostawczy. Nic szczególnie imponującego, “najwidoczniej ma firmę i go potrzebuje”, no nie?

Ale kiedy możesz powiedzieć, że zostałeś współwłaścicielem serwisu, z którego czerpałeś wiedzę jako początkujący przedsiębiorca (zresztą nie tylko ty, bo i Twoi znajomi, znajomi znajomych, a nawet sporo Twoich obecnych Klientów) - to już naprawdę coś… No i niesamowite uczucie.

Trzy wymiary

Przejęcie Ekomercyjnie ma dla nas trzy główne wymiary. To inwestycja i sentyment, ale też spore wyzwanie. Kontynuować coś, co zapoczątkował Krzysztof Bartnik to równie duża szansa, co i odpowiedzialność.

Nazwisko Bartnik jest znane w polskim e-commerce praktycznie każdemu, a my jesteśmy tylko wrocławską agencją świadczącą pozycjonowanie, jej właścicielami. Do Ewy i Krzysztofa przyszliśmy jednak z konkretnym planem na ewolucję serwisu. I chyba tylko dlatego otrzymaliśmy zgodę.

Prawda jest taka, że nie przejęlibyśmy portalu, gdyby nie był nam do niczego potrzebny. Nie zrobiliśmy tego tylko z sentymentu czy czystej ambicji. Koniec końców prowadzimy przecież biznes.

W Top Online już od ponad dwóch lat jednym z naszych głównych założeń jest inwestowanie tylko w długoterminowe formy promocji. Ekomercyjnie to właśnie taka inwestycja. Dzięki niej będziemy realizować długoterminowe cele strategiczne.

Krótka historia Ekomercyjnie

Zanim powie się, co będzie, rozsądnie jest wiedzieć, co już było. Dla tych, którzy mogą Ekomercyjnie nie znać tak dobrze (lub i wcale) - krótka historia serwisu.

Ekomercyjnie powstaje w 2008 roku (domena zostaje zarejestrowana już w 2007). To jeden z pierwszych polskich serwisów o e-commerce. Początkowo prowadzony bardziej jako blog osobisty, na którym Krzysztof dzielił się swoją wiedzą i doświadczeniem w sprzedawaniu w sieci.

Do 2013 roku serwis rozwija się bardzo szybko. W ramach Ekomercyjnie m.in.:

  • publikowane są regularnie świetne teksty o e-commerce i marketingu,
  • tworzony jest genialny newsletter (z którego zresztą Krzysztof słynie po dziś dzień),
  • wydawany jest miesięcznik Ekomercyjnie (którego ukazało się w sumie 16 numerów),
  • powstaje kultowa już książka Krzysztofa “Sklep internetowy od A do Z” (założę się, że niejeden z Was ją przeczytał, dla wielu była inspiracją do założenia sklepu internetowego),
  • oraz organizowany jest DDD, Dzień Darmowej Dostawy (ogólnopolska akcja promocyjna, która przebiła się do mainstreamu na długo przez Black Friday czy Cyber Monday).
dzień darmowej dostawy
Zgłoszenia sklepów do tegorocznego DDD jeszcze nie ruszyły, ale miejcie tę akcję z tyłu głowyc

Po 2013 rozwój Ekomercyjnie trochę wyhamowuje. Serwis nadal jednak działa, regularnie publikuje treści, a Krzysztof organizuje corocznie DDD.

W 2019, na podstawie najlepszych i najciekawszych poradników oraz artykułów, jakie pojawiły się na łamach serwisu, Krzysztof Bartnik wydaje kolejną świetną książkę, czyli „Jak założyć sklep internetowy? Praktyczne porady na start e-biznesu”.

Kim jest założyciel Ekomercyjnie.pl?

Krzysztof Bartnik kładł pod dzisiejsze polskie e-commerce fundamenty. W branży od 2004 roku. Zaczynał w nieistniejącym już, ale niegdyś bardzo popularnym sklepie Vivid.pl. Później sam prowadził dwie księgarnie internetowe, a następnie sklep z akcesoriami dla graczy komputerowych.

Działał dla grupy O2, rozwijając porównywarkę cenową Radar.pl oraz platformę Otwarte24. Potem był kolejny własny sklep, tym razem z grami planszowymi i właśnie Ekomercyjnie (patrz historia wyżej). W jego zawodowej historii “przewinął się” też broker usług kurierskich - Super Paczka.

Aktualnie, Krzysztof wraz ze swoją żoną Ewą rozwijają od lat firmę Imker, która powstała później, jako połączenie całego tego wszechstronnego doświadczenia. Działalność ta, od 2015 wspiera twórców, producentów i sprzedawców.

Imker to jedyny taki zestaw usług w Polsce: pełna obsługa self-publishingowa, kompleksowy fulfillment e-commerce oraz oprogramowanie do sprzedaży. Wśród ich Klientów wymienić można między innymi nazwiska takie jak: Michał Szafrański, Marcin Iwuć, Krzysztof Gonciarz, Abelard Giza, Kasia Mecinski czy Marcin Korczyk.

Zresztą, co będę wam mówić, wpadnijcie do nich na stronę i przekonajcie się sami :)

Ewolucja serwisu - dokąd zmierzamy?

No to zdemaskujmy trochę te “długoterminowe cele strategiczne”. Po co nam tak właściwie serwis Ekomercyjnie?

Odpowiem w punktach, żeby pokazać, jak “połączyliśmy kropki”:

  1. Prowadziliśmy 3 własne sklepy internetowe (sprzedaliśmy je jakiś czas temu)...
  2. … i doskonale wiemy, że brakuje w polskim internecie społeczności, która by sobie wzajemnie pomagała.
  3. Uwielbiamy e-commerce, więc chcemy to zmienić.<
  4. Chcemy budować społeczność - to jeden z celów na kilka lat do przodu.
  5. W Top Online specjalizujemy się w pozycjonowaniu sklepów internetowych.
  6. Jako zespół tworzący tę firmę, naprawdę lubimy dzielić się wiedzą.
  7. Pasujemy więc do idei Ekomercyjnie i nie mamy wątpliwości: myślących jak my jest więcej.
  8. To świetny sposób na marketing, tak dla Top Online, jak i wszystkich ekspertów, którzy do nas dołączą.
baner grupy ekomercyjnie

Zapamiętaj

Nasza ewolucja serwisu Ekomercyjnie zakłada budowanie społeczności polskiego e-commerce poprzez wzajemne dzielenie się wiedzą.

Ważna jest też decentralizacja portalu. Już teraz, od kiedy działamy nieco “za kulisami”, wartość serwisu wnosi mnóstwo ekspertów. Dla nich to szansa na aktywny personal branding i marketing ich firm.

Co będzie się działo na Ekomercyjnie?

Właściwie już się dzieje. Główny punkt programu to artykuły w serwisie, niezmiennie w tematyce e-commerce i marketingu internetowego. Tworzone przez nas i naszych partnerów. W tej kwestii stawiamy na jakość przez duże “J”, systematycznie będziemy więc podnosić sobie i partnerom merytoryczną poprzeczkę.

Punktem numer dwa są “ekomercyjne” newsy, czyli wiadomości pod postacią krótkich informacyjnych notek. Wszystko, co najważniejsze w handlu internetowym i dookoła. Na naszym polskim podwórku i globalnie.

Nr. 3 to grupa na Facebooku - skierowana do właścicieli sklepów internetowych. To jest to miejsce, w którym chcemy budować społeczność, więc jeśli tylko kręcicie się wokół e-commerce - śmiało dołączajcie. Teraz gdy to piszę, mamy tam już tyle osób ile dni w roku - 365.

Czwórka to webinary, w których to występować będą eksperci od marketingu. My będziemy prezentować kwestie związane z SEO, a współpracujący z nami eksperci - z tym, w czym są najlepsi (i w czym się specjalizują).

Kolejno będzie jeszcze Ekomercyjny newsletter, kanał na YouTube i podcast. Będzie się działo!

Eksperci przybywajcie. Zasady współpracy

Chcemy, żeby wszystko było jasne i przejrzyste więc od razu, dla zainteresowanych i po prostu ciekawych tego, jak to organizujemy, przedstawiam ogólne reguły współpracy.

Podstawowe zasady współpracy w ramach nowego Ekomercyjnie:

  1. Ekspert to osoba. Partner to firma, którą reprezentuje ekspert.
  2. Ekspert dzieli się praktyczną wiedzą w formie artykułów, webinarów, udzielając się na grupie oraz w formie wystąpień na kanale YT i w podcaście.
  3. Ekomercyjnie promuje ekspertów.
  4. Ekspert, udzielając się na serwisie i w społeczności promuje swoją firmę.
  5. Ekspert wybiera sobie dział tematyczny, w którym będzie publikował wartościowy content (artykuły).
  6. Loga partnerów są obecne na stronie i w materiałach promocyjnych.
  7. Pod każdym artykułem eksperta pojawia się reklama partnera.

Za cel bierzemy decentralizacje Ekomercyjnie, szukamy więc ekspertów i partnerów. Sprawa jest prosta. Współpraca z nami nic nie kosztuje, wymagamy tylko cyklicznego publikowania wartościowych artykułów i dzielenia się wiedzą z naszymi odbiorcami.

Zapamiętaj

Ekomercyjnie to znany serwis, który odwiedza codziennie setki właścicieli sklepów internetowych. Nasz newsletter to już przeszło 5800 aktywnych subskrybentów.

Współpracując z nami, możesz zupełnie za darmo publikować w nim artykuły i dzielić się w nich swoją wiedzą. Będziesz też mieć możliwość wystąpienia w webinarach i na naszym kanale YT (pierwsze nagrania już wkrótce). To szansa na budowanie marki osobistej i na promocję firmy (którą reprezentujesz jako ekspert).

Wśród ekspertów Ekomercyjnie są już:

  • Krzysztof Bartnik - CEO - Imker
  • Paulina Walkowiak - CEO - CUX
  • Kamila Kotowska - Head of Marketing - CUX
  • Artur Pajkert - Head of Marketing - cyber_Folks
  • Adrianna Szałańska - Social media & relations expert cyber_Folks
  • Marcelina Lipska - CEO, Digital Marketing Consultant & Strategist - F1BRAND
  • Dagmara Rżyska - Performance Specialist - F1BRAND
  • Marcin Kamiński - CEO & Head of SEO - Top Online
  • Dawid Szajner - CEO & Head of Sales - Top Online
  • Ania Kuś - Social Media Specialist - Top Online

Chcesz dołączyć? Pisz śmiało na: marcin.kaminski@ekomercyjnie.pl

Podziękowania dla Ewy i Krzysztofa

Podziękowania wypada wystosować zazwyczaj na koniec, a dla nas i nowego Ekomercyjnie to dopiero początek. Mimo wszystko, po prostu nie mogę w tym miejscu nie napisać dwóch miłych słówek w kierunku Ewy i Krzysztofa Bartników:

W imieniu swoim i całej firmy po stokroć dziękuję Wam za zaufanie, wsparcie i inspirujące podejście. Tak samo, jak pisałem w podsumowaniu 2021: nie dotarlibyśmy tutaj, gdybyście nie pojawili się na naszej drodze. Obiecuję, że nie zawiedziemy :)

Krzysztof Bartnik, Dawid Szajner, Marcin Kamiński, Ewa Bartnik
Ewa, Krzysztof i my w trakcie wizyty w Imker :)

Dzięki za dobrnięcie do końca tego tekstu. Pozwól, że w zamian za poświęcony czas zdradzę Ci jeszcze mały sekrecik…

Otóż, tak jak firma Ewy i Krzysztofa, Imker, jest klientem Top Online, tak i Top Online stanie się wkrótce klientem Imker. W zakresie self-publishingu, bo właśnie pracujemy nad naszą pierwszą książką! Więcej na ten temat niebawem :)

Podsumujmy:

  1. Portal Ekomercyjnie to dla nas nie tylko strategiczna inwestycja, ale i spory sentyment.
  2. To jeden z pierwszych polskich serwisów o e-commerce, założony przez Krzysztofa Bartnika.
  3. Przejęliśmy go z dokładnym celem: stworzyć społeczność i przestrzeń do wszechstronnego rozwoju.
  4. Cel ten wynika z połączenia naszych doświadczeń w e-commerce oraz potrzeb na rozwój marketingu Top Online.
  5. Na Ekomercyjnie pojawiać będą się artykuły ekspertów, newsy i webinary w tematyce e-commerce i marketingu.
  6. Będzie też ekomercyjny newsletter, kanał na YouTube i podcast.
  7. Społeczność skupiamy w grupie Ekomercyjni na Facebooku, do której serdecznie zapraszam.
  8. Szukamy ekspertów chcących działać w ramach serwisu i udzielać się w społeczności, jesteśmy otwarci na długofalową współpracę.

Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również:

Kampanie Marketingowe
(Kolejne) 250 000 zł na marketing – podsumowanie sprzedażowe 2023 - SEO blog
Kampanie Marketingowe
Audyt newslettera – mój przepis na wysoki Open Rate - SEO blog