Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Podsumowanie 2021. Zadowolenie, ale też irytacja

19-01-2022

Podsumowanie 2021. Zadowolenie, ale też irytacja

Nowy rok to czas planów, postanowień, przemyśleń i… podsumowań. A jaki 2021 był dla Top Online? O tym opowiada Marcin.

Podsumowanie 2021. Zadowolenie, ale też irytacja - SEO blog

2021 za nami, czas więc na ostatnie spojrzenie wstecz, rozpatrzenie tego, co przyniósł miniony rok i pewne wejście w nowy. Jaki był 2021 dla Top Online? Co udało nam się zrobić? Z jakimi problemami musieliśmy walczyć, no i co planujemy na 2022? Czas na podsumowanie 2021.

Nowy rozdział w historii Top Online

Rebranding wraz z wprowadzeniem nowej komunikacji był bez dwóch zdań najważniejszym wydarzeniem w tym roku. Stanowi on pewien symboliczny punkt na osi czasu Top Online, a właściwie nawet nie tyle punkt, ile wyraźną, oddzielającą linię. Linia ta oznaczona jest jednym słowem: “Marketing” - bo właśnie od tego momentu rozpoczęliśmy prawdziwy marketing nastawiony na budowę marki, a nie tylko na sprzedaż.

Rebranding został wdrożony 1 września. Można powiedzieć, że tego dnia, metaforycznie, jako firma, zdaliśmy do następnej klasy. Przeszliśmy o poziom wyżej i podjęliśmy kolejne, związane z nim wyzwania.

Wydarzenie to nie mogłoby dojść do skutku, gdyby nie ogrom wielomiesięcznych (jak nie wieloletnich) starań i ciężkiej pracy wykonanej wcześniej… a (przede wszystkim) ludzi, którzy to umożliwili.

Dziękuję więc przede wszystkim naszemu sercu Top Online, czyli Zbyszkowi, Kamilowi, Grześkowi, Bartkom, Kubie, Adamowi i Ani. Ja i Dawid zawsze będziemy podkreślać rolę tych osób w naszym teamie i odwdzięczać się im po stokroć.

Gramy w otwarte karty

Idąc dalej, w tym roku na światło dzienne wyszedł też nasz najbardziej produktywny kolega w zespole, czyli IGNAŚ - Inteligentny Asystent SEO. Przedstawiliśmy go w końcu publicznie (po przebudowie).

IGNAŚ wykonuje każdego dnia bezbłędnie kilkadziesiąt tysięcy zadań. To dzięki niemu możemy wykonywać wiele czynności związanych z realizacją procesu SEO dosłownie jednym kliknięciem lub dosłownie wcale - bo on nas w nich wyręcza.

Rozwijając naszego Inteligentnego Asystenta, udowadniamy, że skalowanie usługi pozycjonowania nie musi polegać już wyłącznie na zatrudnianiu nowych ludzi. Tym samym, u nas przy realizacji SEO nikt nie musi wykonywać nudnych i powtarzających się w nieskończoność czynności. Specjalista może więc spokojnie skupić się na tym, w czym jest najlepszy.

Wymiana doświadczeń i świeże spojrzenie

W zeszłym roku, wraz z Dawidem, odbyliśmy wiele różnych spotkań z przedsiębiorcami, z czego trzy z nich utkwiły mi w pamięci najbardziej. Były to spotkania z Franciszkiem Georgiewem z Tigers, Grzegorzem Rogiem z Eduweb.pl oraz Krzysztofem i Ewą Bartnik z Imker.pl.

Być może dla nich były to jedynie kolejne spotkania, ale nam dały dużo pewności siebie. Automatyzacja, którą im zaprezentowaliśmy (czyli de facto pokazaliśmy bez ukrywania czegokolwiek, jak działamy) zrobiła na nich wrażenie, a my poczuliśmy w końcu to, czego potrzebowaliśmy - nawet nie umiem tego nazwać. Użyję słowa “Moc”.

Zrealizowane cele, czyli 2021 w pigułce

Patrząc teraz na to, co zaplanowaliśmy na 2021, praktycznie wszystkie cele zostały zrealizowane. Najważniejszymi z nich były:

  • wdrożenie rebrandingu i nowej komunikacji,
  • rozpoczęcie działań marketingowych związanych z budową marki według strategii,
  • zwiększenie wartości Klientów (wykres poniżej) nie patrząc na ich ilość,
  • przebudowę kilkunastu własnych narzędzi automatyzujących pracę (IGNAŚ),
  • podwojenie ilości zaplecza,
  • ulepszenie raportowania (oprócz efektów raportowanie wykonanych czynności, tworzonego zaplecza, wszystkich napisanych artykułów).
wartość umów Klientów ilość aktywnych Klientów

Jesteśmy (cały zespół) zadowoleni z postępów, jakie zrobiliśmy w poprzednim roku, pomimo bardzo wielu trudności.

Nie tak kolorowo, czyli irytacja w tle

Osobiście nie jestem jednak zadowolony ze wszystkiego. Najbardziej boli mnie fakt, że w roku 2020 i 2021, wraz z Dawidem musieliśmy (byliśmy zmuszeni) poświęcić ogrom czasu na edukację o ekonomii, budżetach prywatnych i firmowych, a przede wszystkim na temat tego, jak je chronić. O wiele bardziej wolałbym zajmować się przedsiębiorczością i rozwojem biznesu (agencji SEO), a książki o coraz to mniej wartościowych pieniądzach zamienić na książki o zarządzaniu przedsiębiorstwem. Nie miałem jednak zbyt wielkiego wyboru.

Z naszych cyklicznych spotkań z Dawidem w tym roku, na palcach jednej ręki mogę policzyć te, na których nie poruszaliśmy tematów dywersyfikacji, ekonomii, roli Państwa, wysokich podatków i braku świadomości społeczeństwa, do czego od wielu lat zmierza cały świat (nie tylko Polska).

O ile kiedyś, żeby mieć poczucie wolności i bezpieczeństwa wystarczało odkładać pieniądze (np. na lokatach), o tyle dzisiaj to już w zupełności nie wystarcza. W dzisiejszym świecie brakuje logiki na każdym kroku. Nie wchodząc jednak w temat dalej (bo nie czas i miejsce), zakończę tezą, że dla każdego przedsiębiorcy rywalizacja i konkurencja jest czymś naturalnym i dobrym.

Problem tylko w tym, że coraz bardziej jesteśmy zmuszani traktować jako kogoś, z kim musimy rywalizować i konkurować nie inne firmy, a Państwo.

Co dalej?

Żeby jednak nie kończyć negatywnie, pomimo trudności, idziemy do przodu i czujemy się gotowi na kontynuowanie naszej misji. Jakie mamy plany na 2022?

Na pewno będziemy kontynuować naszą prokonsumencką ofertę, w myśl której, chcemy zasłużyć sobie na uwagę Klienta i na to, żeby był z nami jak najdłużej nieprzymuszony długą umową czy karami umownymi (u nas tego nie ma). Nadal będziemy też rozwijać działania marketingowe, a co więcej…

Już za kilka tygodni podzielimy się z Wami dość nieoczywistą, lecz strategiczną inwestycją. Zaglądajcie więc do nas i trzymajcie rękę na pulsie :)

W czterech słowach: kierunek obrany, pasy zapięte. Wejdziemy w ten rok z impetem!

Podsumowując 2021, w Top Online:

  1. Przeszliśmy o poziom wyżej, wdrażając rebranding i nową komunikację.
  2. Pokazaliśmy światu, jak działamy, prezentując publicznie naszego Inteligentnego Asystenta SEO.
  3. Nawiązaliśmy kontakty, dzięki którym poczuliśmy, że robimy coś naprawdę innego i wielkiego, oraz…
  4. Zrealizowaliśmy praktycznie wszystkie zaplanowane na miniony rok cele.
  5. A wszystko to mimo wielu trudności i coraz to mniej przychylnej sytuacji gospodarczej.
  6. Kontynuujemy naszą misję i nie zamierzamy rezygnować z prokonsumenckiej oferty.
  7. Już za kilka tygodni przedstawimy Wam coś nowego :)

Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę