27-05-2018

Google Analytics i jego funkcje

Mówi się, że z Google Analytics powinien stosować każdy biznes internetowy. To jedyny sposób na to, by dowiedzieć się, co tak naprawdę przyciąga potencjalnych klientów i który rodzaj stosowanej reklamy przynosi realne zyski. Tym, którzy jeszcze nie mieli okazji poznać tego narzędzia, wyjaśniamy, czym jest Google Analytics oraz jakie są jego funkcje.

Google Analytics i jego funkcje - SEO blog

Czym jest Google Analytics?

Google Analytics to darmowe narzędzie udostępniane przez Google, które służy do analizowania ruchu na stronie. Tworzy statystyki, dzięki którym zdobywamy potrzebne nam do dalszej promocji dane dotyczące osób odwiedzających naszą stronę www. Aby móc korzystać z Google Analytics, wystarczy dodanie na stronę www specjalnego kodu JavaScript. Zbiera on potrzebne do stworzenia statystyk informacje, przesyłając je później do Google Analytics.

Google Analytics i jego funkcje

1. Statystyki dotyczące treści na stronie

Google Analytics pozwala na sprawdzenie, które treści są najchętniej przez odbiorców czytane lub która z podstron budzi ich największe zainteresowanie. Dzięki temu możemy zoptymalizować dodawane treści, by były one dla odbiorców jeszcze bardziej użyteczne.

2. Google Analytics i media społecznościowe

Możemy również w szybki i łatwy sposób dowiedzieć się tego, jak odbiorcy reagują na udostępniane przez nas treści w mediach społecznościowych. Pozwala to mierzyć skuteczność prowadzonych kampanii, również pod kątem płatnych reklam.

3. Analityka reklam oraz konwersji

Statystki mogą zdradzić nam, kim są odbiorcy naszej strony www, jak zachowują się po jej odwiedzeniu oraz w jaki sposób decydują się na zakup produktu. Google Analytics daje także możliwość połączenia wszystkich naszych reklam w jedno, dając szybki dostęp do liczby ich wyświetleń.

Korzyści z Google Analytics

Dzięki Google Analytics możemy dowiedzieć się tego, z jakich źródeł czerpiemy największą liczbę odbiorców, której z naszych podstron poświęcają oni najwięcej uwagi oraz ilu potencjalnych klientów zrezygnowało z zakupu mimo dodania produktów do koszyka.

To jedynie przykładowe informacje. Korzyści, które możemy czerpać z Google Analytics, dotyczyć będą bezpośrednio naszej działalności. Dzięki temu możemy sprawdzić, czy stosowane przez nas metody promocji osiągają określony cel. Bez Google Analytics działamy w ciemno, jedynie zgadując, które z działań przynosi zysk. Mądre korzystanie z Google Analytics daje szansę wprowadzania usprawnień i optymalizowania strony pod kątem potrzeb użytkowników.


Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również:

Kampanie Marketingowe
Rebranding. Nowa komunikacja. Ewolucja. - SEO blog
Kampanie Marketingowe
Email marketing w liczbach - SEO blog
Kampanie Marketingowe
Najlepsze darmowe programy do tworzenia grafiki - SEO blog

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni.