Jak tagować linki w kampaniach dla Google Analytics?

Kampanie Marketingowe
Jak tagować linki w kampaniach dla Google Analytics?

Jedne reklamy działają lepiej, inne gorzej. Jak zatem odróżnić jedne od drugich? Pomogą Ci w tym tagi UTM i Google Analytics. Tagowanie linków to oznaczanie linków w taki sposób, aby przekazywały informacje do Google Analytics o rezultatach kampanii.

Przykład: przygotowałeś dwie reklamy na Facebooku i chcesz dowiedzieć się, która jest bardziej skuteczna / generuje większą konwersję? Dzięki otagowaniu linków będzie to możliwe.

Co to są tagi UTM?

Tagi UTM są to parametry śledzenia ustalone przez Google. Parametry te dodaje się do linków prowadzących do strony. Dzięki temu Google Analytics rozpoznaje skąd pochodzi ruch oraz z jakiej jest dokładnej kampanii.

Jak wygląda Tag UTM?

Prawidłowe otagowanie linków wygląda następująco:

www.przykladowastrona.pl/?utm_source=wartość&utm_medium=wartość&utm_campaign=wartość

Poprawnie otagowany link składa się z kilku elementów, które śledzą różne rzeczy. Szczególnie przydatne są parametry:

  • Source - oznaczają miejsce, z którego pochodzi ruch. Możesz tu wpisać np. Newsletter, social media, strona internetowa
  • Medium - skąd wziął się ruch - np. Email, baner
  • Campaign - nazwa kampanii

Jak stworzyć tag UTM?

Tagi source, medium, campaign należy wstawić w do adresu URL. Ale bez obaw - nie musisz robić tego ręcznie. Poznaj narzędzia, które Ci w tym pomogą:

Testowanie skuteczności kampanii na podstawie tagów UTM

Skuteczność każdej kampanii możesz sprawdzić w swoim panelu Google Analytics. Wszystkie dane znajdziesz w zakładce Pozyskiwanie -> Kampanie -> Wszystkie kampanie.