Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / SEO News / SEO News #72 – PRU wchodzi do Polski, limit w nowym Bing i zmiany w GSC

28-02-2023

SEO News #72 – PRU wchodzi do Polski, limit w nowym Bing i zmiany w GSC

Przed nami pierwsza aktualizacja Google w 2023 roku!

SEO News #72 – PRU wchodzi do Polski, limit w nowym Bing i zmiany w GSC - SEO blog

Przed nami kolejny Product Reviews Update, ale tym razem rozszerzony już na 11 języków, w tym polski. Bing zintegrowany z AI chatem dostał limit 5 zapytań na sesję i 50 zapytań na dzień. W Search Console pojawi się masowy eksport danych. Poza tym: zmiany w dokumentacji Google i „siła profilu” w GMF.

1. February 2023 Product Reviews Update

21 lutego 2023 roku Google zaczęło wdrażać kolejną, szóstą już aktualizację dotyczącą recenzji i opinii o produktach w wyszukiwarce. February 2023 Product Reviews Update nie dotyczy jednak już tylko wyników angielskojęzycznych. Zmiany zostały rozszerzone na 10 języków, w tym polski.

February 2023 Product Reviews Update
Źródło: twitter.com/googlesearchc/status/1628153197515661312

Poza faktem rozszerzenia PRU na kolejne kraje Google nie podaje żadnych informacji o zakresie wprowadzanych zmian. Dowiadujemy się tylko, że wdrażanie aktualizacji ma trwać około dwóch tygodni.

Update ten wprowadza ulepszoną ocenę jakości opinii o produktach i dotyczy wyłącznie podstron, na których te się pojawiają.

Google zaznacza jednak, że w przypadku serwisów publikujących dużo tego rodzaju treści (np. recenzji, list, testów czy porównań produktów) zmiany w ocenie mogą dotknąć całej witryny.

Jeśli update może dotyczyć Twojej strony, zapoznaj się z oficjalną dokumentacją: Aktualizacja opinii o produktach w wyszukiwarce Google a Twoja witryna

Ze stron pomocy wyszukiwarki możesz też dowiedzieć się, jak pisać opinie o produktach by były one uznawane z wartościowe i przydatne.

O poprzednich Product Review Updates przeczytasz w naszym kompendium wiedzy o aktualizacjach Google.

2. Nowy Bing ograniczony do pięciu zapytań na sesję

W zeszłym tygodniu (SEO News #71) Mikhail Parakhin, CEO Reklamy i Usług sieciowych w Microsofcie, zapowiadał na Twitterze dużą aktualizację AI Chatu wyszukiwarki Bing. Nie wspomniał jednak o limicie, który mniej więcej w tym samym czasie pojawił się w nowej funkcji.

informacja o limicie 5 zapytań w Bing
Źródło: blogs.bing.com/search/february-2023/The-new-Bing-Edge-%E2%80%93-Updates-to-Chat

Ze względu na „dezorientację modelu” w dłuższych konwersacjach z użytkownikiem Microsoft… ograniczył możliwości użytkownikom. Od 17 lutego z nowym Bingiem wymienimy tylko 5 zapytań na sesję. Dodano też sztywny limit 50 wiadomości dziennie.

Jest też jednak aktualizacja bardziej pozytywna: 22 lutego nowe funkcje Bing i Edge trafiły w testowej wersji na urządzenia mobilne. Podobnie jak w wersji desktop, będą one systematycznie udostępniane coraz większej grupie odbiorców.

nowy Bing w wersji mobilnej
Nowy Bing w wersji mobilnej (Źródło: blogs.microsoft.com)

Nowy Bing został też zintegrowany w ciekawy sposób ze Skypem – gdzie będzie można zapytać go o dowolne informacje wewnątrz prywatnych konwersacji.

Bing Chat wewnątrz konwersacji na Skype
Bing Chat wewnątrz konwersacji na Skype (Źródło: blogs.microsoft.com)

Więcej szczegółów o nowościach i tym, jak uzyskać do nich dostęp znajdziesz w oficjalnym wpisie na blogu Microsoftu.

3. Zmiany w zarządzaniu użytkownikami i masowy eksport danych w GSC

Google Search Console otrzymało dwie aktualizacje. Pierwsza wprowadza zmiany w zarządzaniu użytkownikami i uprawnieniami w konsoli, wprowadzając te same mechanizmy, które były obecne w poprzedniej wersji narzędzia.

Dodane funkcjonalności to między innymi:

  • rozróżnienie pomiędzy zweryfikowanymi a delegowanymi (dodanymi) właścicielami usługi,
  • łatwiejsze usuwanie zweryfikowanych właścicieli,
  • możliwość zmiany poziomu uprawnień delegowanych właścicieli,
  • historia własności w koncie (rejestr zmian).

Druga aktualizacja dotyczy masowego eksportu danych, będącego nową funkcją, która pozwoli na bieżący dostęp do danych z GSC w Google BigQuery.

Google BigQuery to usługa w ramach platformy Google Cloud, pozwalająca na przechowywanie i przetwarzanie dużych ilości danych, używana m.in. do zaawansowanej analityki internetowej.

O zmianach dotyczących uprawnień i użytkowników przeczytasz we wpisie Updating Search Console users and permissions management.

Nowa funkcja dotycząca integracji z BigQuery została z kolei opisania tutaj: Bulk data export: a new and powerful way to access your Search Console data.

4. Wskaźnik „siły profilu” w wizytówkach GMF

Do panelu Google Moja Firma dodano wskaźnik „siły profilu”, który wskazuje orientacyjnie stopień zoptymalizowania/skonfigurowania firmowej wizytówki. Przydatne rozwiązanie? Okazuje się, że nie do końca.

wskaźnik siły profilu w Google Moja Firma
Źródło: seroundtable.com/google-business-profile-profile-strength-status-34928.html

Odzew społeczności zajmującej się pozycjonowaniem lokalnym jest dość jednoznaczny: nowy wskaźnik wprowadza w błąd. Nie mierzy istotnych elementów, przez co często jest niepełny na świetnie zoptymalizowanych wizytówkach.

Specjaliści wskazują między innymi, że do osiągnięcia w nim 100% trzeba np. założyć konto Google Ads, co nie ma nic wspólnego z wynikami organicznymi, o stricte wynikach lokalnych nie wspominając.

5. Zmiany w dokumentacji Discover i Helpful Content

Google wprowadziło niewielkie zmiany na stronach pomocy dotyczących Google Discover oraz Helpful Content Update. Na obu z nich podkreślono fakt, że Discover jest funkcją wyszukiwarki, a nie zupełnie osobną usługą.

Z dokumentacji Discover usunięto dodatkowo wzmianki wspominające o E-A-T, które powielały się z wytycznymi dotyczącymi systemu Helpful Content. Dodano natomiast wskazówkę mówiącą o stosowaniu się do zasad wyznaczanych w ramach tego właśnie systemu.

Zmiany te zostały pierwotnie odebrane przez społeczność SEO jako wskazówka, że Helpful Content Update dotyczy teraz także Google Discover (wcześniej miał dotyczyć tylko wyników wyszukiwania). Pracownicy firmy wyjaśnili jednak, że tak nie jest, a modyfikacje dokumentacji służyły tylko sprostowaniu kwestii technicznych.

twitt Dannyego Sullivana o zmianach w dokumentacji o Google Discover i Helpful Content Update
Źródło: mastodon.social/@dannysullivan/109914997900351944

Wspomniane strony pomocy to: Wyświetlanie treści w Discover oraz System przydatnych treści w wyszukiwarce Google.

6. Przenoszenie stron – nowa dokumentacja i odcinek podcastu

Na koniec jeszcze jedna aktualizacja dokumentacji, tym razem podstrony zbierającej zalecenia dotyczące przenoszenia strony (zmiany hostingu lub domeny). Tutaj również, żadnych radykalnych zmian – przede wszystkim było to uporządkowanie i odświeżenie treści.

twitt Garyego Illyesa o przenoszeniu stron
Źródło: mastodon.social/@methode/109914633583961754

Razem ze zmianami pojawił się jednak nowy odcinek podcastu Google - Search Off the Record, poświęcony właśnie przenoszeniu stron. Lizzi Sassman, Gary Illyes i John Mueller rozmawiają w nim o tym, jak proces ten zmienił się na przestrzeni lat. W odniesieniu do zaktualizowanej teraz, a „nieruszanej od lat” dokumentacji.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

4.94 / 5

Liczba ocen: 29

Twoja ocena:

Społeczność

SEO Samodzielni

Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc