Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Kurs SEO Samodzielni / Słowa kluczowe – rodzaje i dobór

28-07-2021

Słowa kluczowe – rodzaje i dobór

Słowa kluczowe i ich dobór to najważniejsze elementy SEO – tak naprawdę to od nich zależą efekty całego pozycjonowania!

Słowa kluczowe – rodzaje i dobór - SEO blog

Dobór słów kluczowych to podstawa SEO. Od niego zależy w dużej mierze opłacalność pozycjonowania. To właśnie na tym pierwszym etapie SEO decydujesz o tym, kto będzie trafiał na Twoją stronę oraz, czy wysokie pozycje przełożą się ostatecznie na efekty.

Z tej części SEO Samodzielnych dowiesz się, czym są słowa kluczowe, poznasz ich podział i zastosowanie. Przedstawimy Ci też sposoby ich dobierania i grupowania. Dowiesz się więc, jak stworzyć podstawową listę słów kluczowych dla Twojej strony.

Spis treści:

  1. Czym są słowa kluczowe?
  2. Frazy kluczowe – podział ze względu na długość / potencjał
  3. Frazy kluczowe - podział ze względu na charakter
  4. Podział słów kluczowych ze względu na częstotliwość ich stosowania
  5. Popularność słów kluczowych (potencjał)
  6. Konkurencyjność słów kluczowych
  7. Sezonowość słów kluczowych
  8. Narzędzia, które ułatwią Ci dobór słów kluczowych
  9. Dobór słów kluczowych – jak wybrać odpowiednie słowa?
  10. Podsumowanie

Powiązane:

Narzędzia SEO – niezbędnik do pracy nad stroną

Czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe (ang. keywords) to wyrazy, które wpisujemy do wyszukiwarki, by znaleźć konkretne informacje. To głównie dzięki występowaniu ich na Twojej stronie roboty Google są w stanie określić, co się na niej znajduje. Dzięki nim użytkownicy mogą więc Cię odnaleźć.

Słowa kluczowe Google to inaczej frazy kluczowe lub po prostu frazy, wszystkich tych nazw używa się zamiennie.

Frazy kluczowe – podział ze względu na długość / potencjał

By móc skutecznie dobrać słowa kluczowe, musimy znać ich podział. Istnieje kilka kategorii fraz kluczowych, a każda z nich ma nieco inne zastosowanie.

Pierwszy, podstawowy podział dotyczy długości fraz oraz ich potencjału (czyli tego, jak często są one wyszukiwane). Te dwa elementy są zwykle ze sobą związane.

Zapamiętaj

Co do zasady, im dłuższa jest fraza kluczowa, tym rzadziej będzie wpisywana. Wraz z długością rośnie też szczegółowość możliwej do odczytania intencji szukającego, czyli tego, co chce on osiągnąć wpisując daną frazę w Google.

Fat head keywords – ogólne słowa kluczowe

Fraza kluczowa fat head to pojedyncze słowa lub dwuwyrazowe wyrażenia. Są to frazy najczęściej wyszukiwane (ok. 20% całości ruchu w wyszukiwarce), ale też najbardziej ogólnikowe, przez co nie pozwalają w żaden sposób określić intencji użytkownika.

Ze względu na popularność frazy te cechują się dużą konkurencją, pozycjonowanie na nie jest więc trudne. Za przykład może posłużyć tutaj słowo kluczowe „kwiaty” – jest ono wpisywane w wyszukiwarkę bardzo często – nawet 150 tys. razy miesięcznie. Zastanówmy się teraz, co mogą chcieć zrobić wyszukujące je osoby i jak ma się to do SEO na takie słowo.

Wpisujący je użytkownik może chcieć znaleźć zarówno kwiaciarnię w okolicy, jak i hurtownię sztucznych kwiatów. Może też jednak szukać inspiracji do aranżacji ogrodu, porad odnośnie pielęgnacji, spisu gatunków kwiatów, zdjęć, rysunków, obrazów, a nawet po prostu Wikipedii na haśle „kwiaty”…

Która opcja jest prawdą? Pewnie każda i nie sposób tego stwierdzić – dlatego frazy kluczowe fat head, mimo swojej ogromnej popularności, cechują się zwykle najmniejszym współczynnikiem konwersji. Pozwalają uzyskać największy ruch, ale rzadko przekłada się on na sprzedaż.

Chunky middle – pośrednie słowa kluczowe

Frazy kluczowe chunky middle składają się z 2-3 słów. Są już jednak nieco bardziej precyzyjne od fraz fat head. Nadal są ogólne, ale pozwalają już w jakimś stopniu określić intencje użytkowników.

Słowa kluczowe chunky middle są już też mniej popularne (stanowią ok. 12% całego ruchu), cechują się więc mniejszą konkurencją. Ze względu na większą precyzyjność ruch pozyskiwany na takie frazy uzyskuje jednak z reguły lepszą konwersję.

Taka pośrednia fraza kluczowa to np. „kwiaty doniczkowe cieniolubne”:

  • Jest ona wyszukiwana miesięcznie średnio 2400 razy.
  • W przeciwieństwie do frazy "kwiaty" pozwala już stwierdzić dokładniej, czego szuka użytkownik.
  • Nadal nie wiemy jednak, czy szuka on porady, inspiracji, czy chce takie kwiaty po prostu kupić, więc intencja nie jest precyzyjna.

Long tail – frazy długiego ogona

Frazy long tail liczą sobie od 3 słów kluczowych w górę. To najbardziej szczegółowy rodzaj słów kluczowych. Przez swoją złożoność są one najmniej popularne, ale ich ilość sprawia, że stanowią nawet 70% wszystkich wyszukiwań.

Jedna fraza długiego ogona może być wyszukiwana nawet zaledwie kilka-kilkanaście razy miesięcznie. Pozwala jednak bardzo precyzyjnie określić intencje użytkownika, więc może być zaskakująco skuteczna w pozycjonowaniu.

Przykład? Fraza long tail „cebulki kwiatowe tulipana sklep internetowy” – wyszukiwana średnio 30 razy w miesiącu.

Zainteresowanie nią nie jest zbyt wielkie, ale fraza taka pozwala nam z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, że osoba, która ją wpisuje, jest już zdecydowana na zakup cebulek tulipana.

Takie długie słowo kluczowe może też określać precyzyjnie poszukiwane produkty, np. „tulipany biało fioletowe cebulki”.

Zapamiętaj

Przy odpowiednim doborze long taile pozwalają pozyskiwać wartościowy ruch, który przekłada się na konwersję.

Dla porównania: jedna fraza fat head może dać Ci 2000 wyświetleń miesięcznie, 10 fraz long tail – 300. Osoby szukające po słowach ogólnych w większości nie będą jednak zainteresowane zakupem, a znalezieniem jakichś konkretnych informacji. W efekcie więc to o wiele mniejszy ruch z fraz long tail będzie przekładał się lepiej na wzrost sprzedaży.

Większość potencjalnych klientów sklepu internetowego nie będzie wpisywać w wyszukiwarkę fraz ogólnych, a właśnie frazy long tail. Jedna intencja użytkownika może być jednak wpisana na wiele sposobów, stąd potrzeba analizy fraz.

Długi ogon (long tail) przydaje się na praktycznie każdej stronie firmowej. Niezależnie od tego, czy biznesem tym jest sklep internetowy, czy niewielka, jednoosobowa działalność usługowa. Taka fraza kluczowa sprawdza się także zwykle świetnie w pozycjonowaniu konkretnych wpisów na blogach.

Inne przykłady fraz long tail:

  • korepetycje język angielski B2 Wrocław
  • jak otworzyć wino bez korkociągu
  • projekty domów jednorodzinnych z garażem
  • bluza czarna z kapturem Adidas

Każda z nich dotyczy kompletnie innych intencji użytkownika, każda może być zapisana na wiele różnych sposobów, każda ma też kompletnie inny charakter.

Strona z SEO jest jak alpinista na ścianie.

Ciągle pnie się w górę.

Frazy kluczowe - podział ze względu na charakter

Podział słów kluczowych ze względu na ich charakter pozwala skuteczniej je dobierać. Dzięki niemu możemy dookreślić to, jakie informacje, produkty lub usługi oferujemy, co przełoży się na efekty SEO.

Frazy sprzedażowe – money keywords

Frazy sprzedażowe lub zakupowe to główne słowa kluczowe, na które będziemy pozycjonować stronę. Opisują one to, co mamy do zaoferowania użytkownikom. Zazwyczaj są to frazy chunky middle lub long tail.

Dla sklepu internetowego sprzedającego kolorowe skarpetki takim słowem kluczowym może być np. fraza „kolorowe skarpetki męskie” lub “sklep internetowy ze skarpetkami”.

To właśnie te słowa kluczowe są podstawą strategii SEO. Muszą one odpowiadać temu, jak danej strony szukają potencjalni Klienci.

Zapamiętaj

Frazy sprzedażowe to frazy wyszukiwane z intencją dokonania zakupu. Cechuje je bardzo wysoka konwersja.

Frazy informacyjne

Frazy informacyjne to słowa kluczowe, które opisują pytanie lub problem użytkownika. W ich przypadku intencją szukającego jest zwykle po prostu zdobycie informacji. Mogą być to zarówno frazy fat head lub chunky middle, jak i long tail.

Przykłady fraz informacyjnych:

  • województwo podlaskie
  • pierwszy prezydent USA
  • przepisy wegańskie na Wielkanoc
  • jak podłączyć głośnik bluetooth do laptopa
  • jak wykręcić urwaną śrubę z kolektora wydechowego

Wbrew pozorom takie frazy kluczowe też mogą być użyteczne w pozycjonowaniu stron firmowych.

Zapamiętaj

Dostarczenie wartościowych informacji użytkownikom może posłużyć do dodatkowego promowania Twojej oferty.

Na przykład ktoś, kto nie mógł sobie poradzić z wykręceniem urwanej śruby, przy okazji poszukiwania rozwiązania może na przykład zainteresować się zakupem nowych wierteł, narzędzi czy części.

Wartościowe informacje na blogu firmowym budują też zaufanie. Idąc dalej za przykładem – gdy pomożesz komuś rozwiązać problem swoimi treściami, to zostaniesz dobrze zapamiętany. Takie pozytywne skojarzenie może być potem decydujące przy zakupach.

Frazy brandowe

Frazy brandowe to słowa kluczowe Google, w których pojawia się nazwa marki lub firmy. Są one użyteczne przede wszystkim dla biznesów sprzedających produkty powszechnie znanych producentów.

Zwykle frazy takie cieszą się dużą popularnością, doprecyzowują mocno intencje użytkownika i mogą mieć też bardzo wysoki współczynnik konwersji sprzedażowej.

Przykładami takich fraz mogą być: “czarne buty sportowe Salomon”, „bluza damska Nike” lub „skarpetki Franco Socks”.

Frazy lokalne

Frazy lokalne to słowa kluczowe połączone z nazwą miasta lub miasta i dzielnicy. Stosuje się je w pozycjonowaniu stron biznesów działających lokalnie.

Przykłady: „świeże ryby Kraków”, „restauracja włoska Wrocław”. Wskazują na konkretne miejsce, w którym użytkownik poszukuje usługi lub produktu.

Podział słów kluczowych ze względu na częstotliwość ich stosowania

Ostatni podział słów kluczowych, który tutaj przedstawimy, to podział bazujący na częstotliwości stosowania fraz. Rozróżnia on w zasadzie jedną rzecz: czy częstotliwość wyszukiwania danej frazy jest stała w czasie, czy nie.

Wyróżniamy tu dwie grupy:

  • frazy krótkoterminowe – zapytania związane z trendami i wydarzeniami, bardzo popularne, ale tylko przez krótki czas (np. „Euro 2024”, „strajk pielęgniarek”, czy „wybory samorządowe 2024”),
  • frazy długoterminowe – zapytania aktualne zawsze lub bardzo długo i wyszukiwania z podobną częstotliwością przez lata (np. „jak wymienić gniazdko elektryczne”, „jak odkamienić czajnik”).

Formą pośrednią pomiędzy nimi będą z kolei sezonowe słowa kluczowe – zapytania wyszukiwane z regularnie zmieniającą się częstotliwością.

Przykładem takiej sezonowej frazy może być fraza „nasiona trawy” – której częstotliwość wyszukiwania zmienia się w trakcie roku, ale zawsze jest najwyższa na wiosnę, a najniższa na jesień i w zimie.

W SEO nie chodzi o to,
żeby dać się znaleźć.

Ale żeby dać komuś to,
czego szuka.

Popularność słów kluczowych (potencjał)

Popularność słów kluczowych, nazywana też ich potencjałem, to liczba ich miesięcznych wyszukiwań. To, ile razy dane słowo kluczowe jest wpisywane w Google w miesiącu.

Co do zasady, im wyższy potencjał frazy tym lepiej, ale wraz z popularnością zapytania rośnie też jej konkurencyjność, a często też im popularniejsze zapytanie, tym mniej precyzyjna jego intencja.

Na potencjał może wpływać mnóstwo czynników. Narzędzia SEO nigdy nie pokazują też jego dokładnych wartości, bo do tych ma dostęp tylko Google. Zawsze są to tylko liczby szacunkowe, na bazie danych o ruchu z wcześniejszych miesięcy.

Konkurencyjność słów kluczowych

Konkurencyjność fraz kluczowych pozwala oszacować koszt pozycjonowania na nie strony. Pozwala też określić czas potrzebny do osiągnięcia efektów. Im większa konkurencja, tym trudniej będzie Ci zdobyć lepszą pozycję. Pozycjonowanie pod same frazy wysoko konkurencyjne może być nieefektywne. Dlatego warto włączać do listy wspomniane już long taile.

Określenie konkurencyjności słowa nie jest proste, ale dobrym wyznacznikiem jest na przykład sprawdzenie stawek CPC w Google Ads. Poglądową konkurencyjność przedstawia też planer słów kluczowych.

Konkurencyjność słów kluczowych zależy m.in. od:

  • liczby konkurentów – im więcej firm prowadzących działalność w podobnym zakresie, tym więcej podobnych stron i trudniejsze pozycjonowanie,
  • branży – niektóre ze słów kluczowych związanych z konkretnymi branżami pozwalają osiągać najlepszą konwersję, dlatego są często używane,
  • SEO stron konkurencji – duża liczba perfekcyjnie zoptymalizowanych stron konkurencji w wynikach na dane słowo utrudnia pozycjonowanie. Tak samo problematyczna może być duża liczba wartościowych linków prowadzących do tych stron. Im więcej dobrze pozycjonowanych stron, tym ciężej się przebić.

Sezonowość słów kluczowych

Przy sprawdzaniu popularności poszczególnych słów kluczowych musisz pamiętać, że niektóre z nich, tak samo jak biznesy, których oferty opisują, są sezonowe.

Sezonowość słów kluczowych działa dokładnie tak samo jak sezonowość opisywanych przez nie biznesów, tematów czy… sportów.

Na przykład fraza kluczowa „kwiaty balkonowe” nie będzie cieszyć się popularnością w zimie, a fraza „deski snowboard” nie będzie szukana zbyt często latem. Niektóre z fraz mogą być też wyszukiwane wyłącznie w określonych miesiącach (np. „sukienki na studniówkę”), lub jedynie przed świętami (np. „kolorowe skarpetki świąteczne”).

Sezonowość słów kluczowych można sprawdzić za pomocą planera słów kluczowych lub w Google Trends.

analiza słów kluczowych

Narzędzia, które ułatwią Ci dobór słów kluczowych

W doborze słów kluczowych wykorzystujemy różne narzędzia SEO – nie trzeba jednak niczego kupować.

Istnieje mnóstwo darmowych opcji, które pokażą Ci propozycje fraz kluczowych, ich popularność i konkurencyjność. W praktyce nie potrzebujesz więcej niż jednego, może dwóch – większość przedstawi bardzo podobne propozycje.

Planer słów kluczowych Google Ads

Google Keyword Planner to w pełni darmowe narzędzie dostępne w planowaniu kampanii Google Adwords. By z niego skorzystać, musisz jedynie posiadać konto Google. Planer jest bardzo intuicyjny, przedstawi Ci sugestie słów kluczowych na podstawie tych, które już udało Ci się wypisać. Z jego pomocą możesz sprawdzić też popularność słów.

słowa kluczowe - planer słów kluczowych Google Ads

Planer słów kluczowych Top Online

Jeszcze bardziej dostępny (bo niewymagający nawet zakładania konta) i także w 100% darmowy jest planer słów kluczowych Top Online. To nasze autorskie rozwiązanie, które powstało jako ukłon w kierunku społeczności SEO Samodzielnych, tworzonej razem z czytelnikami naszego kursu na Facebooku.

słowa kluczowe - planer słów kluczowych Top Online

Nasz planer jest banalnie prosty w użyciu. Wystarczy, że wpiszesz słowo kluczowe i klikniesz przycisk. Otrzymasz dane na temat jego potencjału wyszukiwań, ale i listę najpopularniejszych podobnych fraz, które możesz uwzględnić na swojej stronie. Prosto, sprawnie, i na temat - koniecznie dodaj do zakładek! :)

Podpowiedzi Google

Swoje frazy kluczowe możesz rozbudować także sugerując się podpowiedziami Google.

Wystarczy wpisać wybrane słowo kluczowe w wyszukiwarkę. Na końcu listy wyników zobaczysz podobne, często wyszukiwane frazy kluczowe. To jeden z najprostszych sposobów poszukiwania fraz, których mogą szukać osoby zainteresowane Twoją ofertą.

słowa kluczowe - podpowiedzi Google

Sugestie możesz czerpać także z pola służącego do wpisywania zapytań. Podpowiedzi dla użytkowników bazują na częstotliwości wyszukiwania danych haseł.

słowa kluczowe - autouzupełnianie Google

Google Search Console

Google Search Console zbiera dane na temat wyświetleń Twojej strony. Z jego pomocą możesz nie tylko przeanalizować używane już słowa kluczowe, ale także dobrać kolejne.

Narzędzie to może dostarczy Ci informacji na temat tego, jakie frazy kluczowe wpisują w wyszukiwarce osoby widzące Twoją stronę w wynikach wyszukiwania. Możesz z niego skorzystać, jeśli Twoja strona musi być już widoczna w wyszukiwarce (zaindeksowana).

słowa kluczowe - Search Console

Answer The Public

Darmowe i bardzo proste w obsłudze narzędzie. Pokazuje sugestie pytań powiązanych ze wpisanym słowem kluczowym. Bardzo przydatne w poszukiwaniu fraz long tail. Przedstawia najczęściej wyszukiwane pytania i frazy zawierające podane słowo kluczowe. Prezentuje też propozycje posortowane alfabetycznie.

słowa kluczowe - Answer The Public

Keyword Tool

Kolejne darmowe narzędzie, za pomocą którego możesz uzyskać kilkaset sugestii słów kluczowych za pomocą dwóch kliknięć. Bardzo proste w obsłudze i skuteczne. Darmowa wersja pokaże niestety tylko sugestie, bez wyszczególnienia ich popularności i konkurencyjności.

słowa kluczowe - Keyword Tool

Dobór słów kluczowych – jak wybrać odpowiednie słowa?

Wiesz już, jak dzieli się słowa kluczowe Google i jakie jest ich zastosowanie, znasz też narzędzia. Możemy przejść więc do tego, jak wybrać te odpowiednie.

Dobór słów kluczowych zaczynamy od strony i tego, co ona dokładnie przedstawia – albo ogólnie (tworząc listę dla całej strony), albo od razu dla konkretnych podstron.

Zacznij od swojej strony

Na początek wypisujemy wszystkie usługi lub produkty, które oferuje strona. To najprostszy, a zarazem najbardziej skuteczny sposób na stworzenie pierwotnej listy fraz kluczowych. Jeśli działamy lokalnie, to pamiętamy, by uwzględnić przy tym obszar działalności.

Poniżej parę przykładów słów kluczowych dobranych do konkretnych biznesów:

Sklep internetowy z akcesoriami komputerowymi:

  • klawiatury bezprzewodowe
  • myszki laserowe
  • kamerki internetowe Logitech
  • zestawy słuchawkowe z mikrofonem

Sklep stacjonarny ze zdrową żywnością we Wrocławiu:

  • zdrowa żywność Wrocław
  • ekologiczne warzywa Wrocław
  • tani sklep ze zdrową żywnością Wrocław Centrum
  • ekologiczny amarantus ekspandowany Wrocław

Firma oferująca usługi remontowo-budowlane w Warszawie i okolicy:

  • ocieplenia poddasza Warszawa
  • tynki maszynowe Warszawa
  • remonty mieszkań Warszawa
  • malowanie elewacji Grodzisk Mazowiecki

Na początku staramy się wypisać jak najwięcej takich fraz kluczowych opisujących elementy oferty. Przy tworzeniu listy zastanawiamy się też, jak potencjalny Klient może szukać danej oferty. Spisanie takich pomysłów pomaga znaleźć skuteczne słowa kluczowe.

Pamiętaj o sezonowości słów kluczowych

W kolejnym etapie (lub całkowicie zamiast wypisywania ogólnej listy) przyglądamy się po kolei wszystkim podstronom i dobieramy do nich słowa kluczowe. Chodzi o to, żeby znaleźć frazy, na które będziemy potem pozycjonować poszczególne adresy

Sprawa jest dość prosta:

  1. Szukamy fraz kluczowych trafnie opisujących to, co jest na danej stronie.
  2. Określamy ich intencje i sprawdzamy, czy pokrywają się one z celem podstrony.
  3. Jeśli nie – szukamy innych.
  4. A jeśli tak, to mamy dobrane słowa (trzeba tylko jeszcze sprawdzić ich konkurencyjność i potencjał, o czym piszemy niżej).

W przypadku kategorii produktowych frazami z dobrze dopasowanymi intencjami będą zwykle po prostu nazwy grup produktów, np. „czerwone sukienki”, „klocki Lego Harry Potter” lub „garnki Gerlach”. W przypadku tych fraz intencja jest zakupowa (szukający chce kupić).

Takie frazy zakupowe raczej się nie sprawdzą się jednak w przypadku wpisów blogowych. Blog będzie zwykle przede wszystkim dostarczał informacji, a nie sprzedawał produkty – potrzebna będzie więc fraza zakupowa, np. „Czerwone sukienki – na jakie okazje”, „Najlepsze zestawy Lego Harry Potter”, czy „ranking garnków Gerlach”.

Zapamiętaj

Frazy kluczowe można dobierać od razu do podstron, ale spisanie wcześniej ogólnej listy słów kluczowych przydaje się później, w trakcie rozbudowy serwisu oraz pomaga znaleźć skuteczniejsze zapytania.

Frazy sprzedażowe są bardzo istotne, ale nie warto opierać się jednak tylko na nich. Często na zakup zdecydować może się osoba szukająca zaledwie inspiracji. Stąd warto dostarczać użytkownikom informacji „dookoła” oferty – np. na blogu.

Im więcej wartościowej treści pokrywającej słowa kluczowe intencje grupy docelowej na stronie, tym większa szansa na zwiększenie sprzedaży.

W SEO nie chodzi o to,
żeby dać się znaleźć.

Ale żeby dać komuś to,
czego szuka.

Dokładnie przeanalizuj frazy

Gdy opracujemy już listę słów kluczowych, musisz ją jeszcze zweryfikować. Tutaj do gry wchodzi analiza słów kluczowych, którą opisaliśmy szczegółowo w jednej z dalszych części naszego kursu SEO.

Zapamiętaj

Jeśli chodzi o frazy kluczowe, to w tym tekście zrobiliśmy wprowadzenie do podstaw i teorii, a w tym poświęconym analizie pokazujemy już samą praktykę dobierania i analizy słów kluczowych krok po kroku.

Analiza słów pozwoli nam wybrać z naszej listy frazy, które faktycznie będą opłacalne dla biznesu.

Sprawdzimy w niej ponownie ich intencje, ale też popularność, konkurencyjność i inne ważne aspekty. Będzie też o grupowaniu fraz, czyli sortowaniu ich tak, żeby Google nie miało wątpliwości co do tego, co mamy na myśli (by uniknąć kanibalizacji słów kluczowych). No i powiemy dokładniej o przypisywaniu słów do adresów.

Podsumowanie

Dobór słów kluczowych to jeden z pierwszych i najważniejszych elementów pozycjonowania. Od tego, jak zostanie przeprowadzony, zależy opłacalność działań związanych z SEO.

Dobrze dobrane frazy kluczowe i ich odpowiednia struktura to fundament, dzięki któremu łatwiej będzie Ci budować widoczność, dlatego na analizę fraz nie żałujemy ani uwagi, ani czasu. Tobie też to polecamy.

Z tego artykułu dowiedziałeś się:

  • Co to są słowa kluczowe
  • Podział, dobór i analiza fraz kluczowych
  • Narzędzia do pracy nad keywordsami

Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również:

Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Analiza słów kluczowych - SEO Samodzielni

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Analiza słów kluczowych
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 15-01-2024
Analiza słów kluczowych - SEO blog