Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Text to emoji - wykorzystaj potencjał naszego narzędzia!

17-05-2023

Text to emoji - wykorzystaj potencjał naszego narzędzia!

Zdarza Ci się dodawać emoji do tekstów na social media lub stronę? Nasze narzędzie może Ci się przydać nawet jeśli tego nie robisz!

Text to emoji - wykorzystaj potencjał naszego narzędzia! - SEO blog

Text to emoji to narzędzie dla każdego, kto publikuje w sieci. Sam oszczędzam dzięki niemu jakieś pół godziny tygodniowo – tylko na samym szukaniu emoji do wpisów na LinkedIn’a. Sprawdź, jak możesz je wykorzystać i dowiedz się, jak automatyczna zamiana tekstu na emoji może ułatwić Ci komunikację z klientami.

Spis treści:

  1. Czym jest aplikacja Text to emoji?
  2. Jak to działa?
  3. Dla kogo jest to narzędzie
  4. Meta title
  5. Meta description
  6. Opisy kategorii
  7. Opisy produktów
  8. Microcopy w sklepach internetowych
  9. Posty w social media
  10. Mailing i newsletter
  11. Konkursy z emoji w roli głównej
  12. Podsumowanie w punktach

Zobacz też:

Emoji w SEO – używać czy unikać?

Czym jest aplikacja Text to emoji?

Narzędzie text to emoji to prosta apka stworzona na bazie GPT-4, która ma dwie funkcje: zamianę tekstu na emoji (generator emoji) oraz dodawanie emoji do gotowego tekstu.

Aplikacja text to emoji

Apkę Text to emoji stworzył Marcin Kamiński, CEO Top Online

Generator emoji (czyli pierwsze okienko) przetwarza wpisany tekst na symbole.

Przykładowo, wpisujemy „niebieskie serce”, klikamy „Zamień tekst na emoji” i dostajemy "💙".

Drugie okienko, czyli dodawanie emoji do gotowego tekstu, nie zamienia już słów na emoji, tylko dodaje je do gotowych fragmentów.

Wklejamy tu na przykład zdanie „Na wiosnę zieleni się trawa”, klikamy „Dodaj emoji do mojego tekstu” i dostajemy „Na wiosnę 🌷 zieleni się trawa 🌱".

Możemy tutaj wybrać poziom nasycenia (mało / dużo / średnio), który przekłada się na to, ile emoji dostaniemy w tekście.

Jak to działa?

Działanie naszego narzędzia jest bardzo proste.

Pierwsza funkcja wykorzystuje banalny prompt systemowy (polecenie nadrzędne czatu) dla GPT-4:

"Jesteś specjalistą od emoji. Świetnie odczytujesz intencje i zamieniasz wyrażenia lub pełne zdania na emoji. Zamień tekst na emoji."

Razem z nim jako wiadomość użytkownika wysyła do GPT-4 to, co wpiszesz jako tekst do zamiany na emoji. No i wyświetla Ci odpowiedź, ot cała magia.

Druga funkcja działa podobnie, tyle że prompt systemowy jest już odrobinę większy:

"Jesteś specjalistą marketingowym. Świetnie odczytujesz intencje tekstu i wstawiasz trafne emoji. Do poniższego tekstu wstaw emoji. Ilość emoji zależy od nasycenia. Nasycenie "1" oznacza bardzo małą ilość emoji w tekście. Nasycenie "2" oznacza średnią ilość emoji. Nasycenie "3" oznacza dużą ilość emoji w tekście. Nasycenie podane przez użytkownika to: (tutaj nasycenie)"

Poza nim tak samo, jako wiadomość użytkownika, wysyłane jest to, co wkleisz w okienko na stronie apki.

Warto wiedzieć

Korzystanie z naszej aplikacji jest w pełni darmowe, nie musisz nawet posiadać konta OpenAI – koszt GPT-4 bierzemy na siebie :)

Dla kogo jest to narzędzie

Zaryzykuję i napiszę, że text to emoji to narzędzie dla każdego, kto działa w internecie.

Korzystanie z emoji jest dziś nierozłączną częścią publikowania w social media. Przydaje się coraz bardziej i w innych miejscach. Zwiększa zaangażowanie użytkowników i atrakcyjność wizualną tekstów, a przez to jest też lubiane przez algorytmy.

Stosowanie emoji w zasadzie nie ma wad (jeśli tylko pasuje do komunikacji marki). Poza jedną: czasem, który trzeba poświecić na żmudne wyszukiwanie i wstawianie. No i właśnie tu z pomocą przychodzi text to emoji!

W Top Online aplikacja ta pomaga nam przede wszystkim w przygotowywaniu postów na Facebooka i LinkedIn’a, ale równie dobrze sprawdzi się też gdzie indziej: na Insta czy Twitterze.

Śmiało możesz także wykorzystać ją w treściach publikowanych w swoim sklepie internetowym / na swojej stronie, a nawet w mailingu.

Poniżej pokazuje kilka przykładów tego jak wykorzystać aplikację text to emoji w działaniach związanych z SEO i komunikacją.

Meta title

O emoji w SEO napisałem kilka tygodni temu osobny artykuł (link znajdziesz pod spisem treści). Wspomniałem tam między innymi, że emoji w tagach mogą wpływać pozytywnie na klikalność a klikalność, jakby nie patrzeć, jest tym na czym zależy nam w pozycjonowaniu.

Zaznaczałem tam też jednak, że jednym z minusów stosowania emoji jest czas, który trzeba przeznaczyć na ich szukanie. Cóż, tego problemu już nie ma, bo rozwiązuje go narzędzie text to emoji!

A jak wykorzystać je do tworzenia meta tagów title? To proste!

Na przykładzie title dla sklepu z roślinami:

  1. Wchodzę w nasze narzędzie text to emoji.
  2. Wpisuję (wklejam) treść meta tagu title.
  3. Proszę IGNASIA, aby dodał emoji do tekstu.
  4. Gotowe 😀

Meta title z emoji

Jak widać wyżej, IGNAŚ podpowiada nam, gdzie i jakie emoji możemy wykorzystać w podanym tekście. Śmiało można kopiować jego propozycję lub ją samodzielnie dostosowywać.

TIPY:

  • Jeśli chcesz, aby Twój meta tag miał więcej lub mniej emoji, to możesz zmienić poziom nasycenia.
  • Po każdym kliknięciu przycisku do generowania IGNAŚ podpowie meta title z nowymi emoji!

Meta description

Tak jak pisałem w moim poprzednim artykule, w meta description (meta opisie) mamy jeszcze większe możliwości. Do dyspozycji jest więcej znaków, więc możemy też użyć więcej emoji.

Poniżej przykłady dwóch meta description z emoji dodanymi przez IGNASIA.

  • Dla sklepu z roślinami z małym nasyceniem:

emoji sklep z roślinami

  • Dla sklepu fotograficznego ze średnim nasyceniem:

emoji sklep z roślinami

Zapamiętaj

Emoji w tagach pozwolą Ci wyróżnić się spośród konkurencji, która wyświetla się w Google bez kolorowych emoji!

Opisy kategorii

Opisy kategorii tworzone z myślą o SEO w sklepach internetowych bywają dość powtarzalne, a przez to też nieatrakcyjne dla użytkownika. Stąd warto spróbować urozmaicić je emoji, które z automatu sprawi, że tekst będzie ciekawszy dla oka.

Żeby pokazać różnicę, opublikowałem w naszym sklepie testowym dwa opisy kategorii o identycznej treści. Jeden zostawiłem „w oryginale”, a drugi uzupełniłem emoji w naszym narzędziu.

Tak wygląda tekst zwykły opis w sklepie:

opis kategorii bez emoji

A tak prezentuje się ten sam tekst uzupełniony o emoji:

opis kategorii z emoji

Myślę, że tekst z emoji wyróżnia się na tle większości opisów kategorii. I nie trzeba było do tego żadnych skomplikowanych zabiegów – wystarczyło kilka kolorowych ikonek :)

Opisy produktów

Analogicznie do opisów kategorii bardzo fajnym wyróżnikiem sklepu może stać się opis produktu z kolorowymi emoji.

Na zdjęciu poniżej przykładowy opis produktu, w którym umieszczone są emoji dobrane przez IGNASIA.

opis produktu z emoji

Takie zastosowanie emoji nie będzie pasować do każdego sklepu i każdego produktu, ale w wielu przypadkach może stanowić ciekawy wyróżnik.

Microcopy w sklepach internetowych

Microcopy to wszystkie krótkie teksty obecne w interfejsie serwisu internetowego.

Od nazw kategorii sklepu, przez napisy na przyciskach, po treści komunikatów, instrukcje w koszyku czy podziękowania za zakup. Często traktowane pobieżnie, a kluczowe do poprawnej komunikacji z użytkownikiem (klientem) i korzystania ze strony.

Pod kątem zastosowania emoji wszystkie te elementy to kolejna okazja, by wyróżnić się z tłumu i zapaść w pamięć Klienta. Nie polecam jednak tutaj przesadzać, bo nadmiar ikonek w interfejsie serwisu może mieć efekt odwrotny od zamierzonego.

Emoji w podziękowaniu za zakup, informacji o wysłaniu paczki czy powitaniu po rejestracji/zapisie do newslettera to chyba najbezpieczniejsze opcje. Możesz też jednak poeksperymentować z przyciskami, menu itd.

Dla przykładu, klasyczne menu sklepu internetowego:

menu sklepu bez emoji

I to samo menu z dodatkiem emoji:

menu sklepu z emoji

Zapamiętaj

Dodając emoji do tekstów w serwisie/sklepie upewniamy się, że są one prawidłowo odczytywane przez wszystkie najpopularniejsze urządzenia i systemy operacyjne.

Posty w social media

Emoji w postach w social media to dzisiaj praktycznie must have. Wpisy bez żadnych emoji spotyka się coraz rzadziej i raczej już się to nie zmieni. Zresztą, za trendem idą też algorytmy platform – które nie sprzyjają „gołym” tekstom.

Nie będzie to nic innego jak przypadki, które pokazywałem powyżej. Po prostu piszemy nasz post, wklejamy do text to emoji, generujemy, edytujemy wedle upodobań i gotowe.

post z emoji na linkedin

Jeden z moich ostatnich wpisów na LinkedIn’ie, uzupełniony o emoji z naszym narzędziem

Tutaj zaznaczę jednak, że w postach na socialach nietrudno jest źle dobrać emoji. Nie wszystkie z nich są oczywiste i – co gorsza – nie wszystkie są odczytywane przez każdego tak samo.

Dla młodszych użytkowników jedno emoji może oznaczać kompletnie coś innego niż dla starszych. Różnice w interpretacji pojawiają się też w zależności od czynników innych niż wiek. IGNAŚ daje sobie jednak z tym radę!

Przykładem niech będzie emoji ;, które dla starszych roczników jest normalnym uśmiechem, a dla młodszych pokoleń sarkastyczną „minką nienawiści”.

Na wiele prób z różnymi tekstami IGNAŚ wygenerował ją tylko do słowa „uśmiech”. Nie powiązał jej z radością, zadowoleniem czy cieszeniem się. Cóż, najwidoczniej zgodnie z poleceniem, jest prawdziwym specjalistą od emoji :D

Mailing i newsletter

Jeśli zastanawiasz się nad tym, co zrobić, by podbić współczynnik otworzeń Twoich maili czy newslettera, to rozważ wykorzystanie emoji.

Przede wszystkim pomyśl o dodaniu ich do samych tytułów maili, by wyróżnić je w skrzynce odbiorczej. Jeśli tylko pasuje to do Twoich treści, to możesz też rozważyć dorzucenie emoji do środka wiadomości.

Jak bardzo dzięki emoji może wyróżnić się Twój mail w skrzynce użytkownika? Oceń sama/sam:

emoji w tytule maila

Idąc tropem microcopy, o którym pisałem wyżej, emoji możesz wpleść też do wszystkich wysyłanych powiadomień mailowych. Choćby tych o nieopłaconych zamówieniach lub nadanych przesyłkach.

Konkursy z emoji w roli głównej

Ostatnią propozycją, nieco mniej standardową, którą Ci przedstawię, będą konkursy z emoji w roli głównej.

Konkursy w social media to jeden najlepszych sposobów na zwiększanie zasięgów i aktywności społeczności.

Jednym z bardzo prostych, a zarazem mocno angażujących konkursów może być z kolei odgadywanie tytułów filmów, seriali czy książek, nazw produktów, czy przysłów zapisanych w emoji. Może to być też dowolny rebus.

W doborze emoji do tytułów czy zapisywaniu rebusów w emoji pomoże Ci nasz IGNAŚ. Radzi sobie z tym zaskakująco dobrze.

Jeśli chcesz stworzyć rebus z emoji wpisz nazwę filmu, książki czy cokolwiek innego w pierwszej rubryce. Aplikacja zmieni tekst na emoji – poniżej kilka przykładów:

emoji diabeł ubiera się u prady

emoji nosił wilk razy kilka

emoji titanic

emoji listy do m

Cóż, jak widać sposobów na wykorzystanie emoji, zarówno w SEO jak i w całym marketingu jest mnóstwo. Jedyne co nas ogranicza, to nasza wyobraźnia.

Podsumowanie w punktach

  1. Text to emoji to apka, potrafiąca zamieniać tekst na emoji oraz dodawać emoji do gotowego tekstu.
  2. Nasze narzędzie działa na bazie GPT-4: wysyła do niego Twój tekst razem ze specjalnym poleceniem dot. emoji.
  3. Z emoji korzysta się dziś w zasadzie wszędzie, ale wyszukiwanie i wstawianie tych odpowiednich bywa czasochłonne.
  4. I to właśnie tutaj z pomocą przychodzi nasza apka – idealna dla każdego, kto publikuje w sieci.
  5. Korzystanie z niej jest banalne: wklejasz tekst, prosisz IGNAS-ia o dodanie lub zamienienie go na emoji… i gotowe.
  6. Text to emoji możesz wykorzystać m.in. do uzupełniania emoji w meta tagach, opisach kategorii czy produktów.
  7. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by wzbogacić z jego pomoca komunikaty i microcopy w Twoim sklepie internetowym.
  8. Narzędzie to pomoże Ci także w upiększaniu postów na social media, mailingu i newstellerów.
  9. Możesz również wyjść poza schemat i z jego pomocą np. zorganizować konkurs bazujący na emoji – ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia!

Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również:

Pozycjonowanie
Branże z zakazem reklamy – jak SEO może przyjść z pomocą - SEO blog
Pozycjonowanie
Dlaczego nagrywamy raporty wideo?
Grzegorz Słoka, 30-04-2024
Dlaczego nagrywamy raporty wideo? - SEO blog
Pozycjonowanie
Jak wdrożyć schemę w Wordpressie i nie tylko – podstawy - SEO blog