Jak wypromować małą firmę w sieci?
W rozwój małej firmy wpisuje się wiele wydatków i procesów koniecznych do jej prawidłowego działania. Niezależnie od wysokości przychodów trzeba bowiem uregulować składki ubezpieczeniowe, czynsz, media, a na bieżąco pojawia się mnóstwo innych wydatków. Reklama internetowa przedstawia się więc jako mniej ważny aspekt działalności, jednak nie warto jej zaniedbywać. Internet to jeden z najważniejszych kanałów, dzięki którym można sprawnie i szybko dotrzeć do klienta. Jak zatem reklamować niewielką firmę w internecie i przy okazji nie wydać zbyt dużo? Oto kilka wskazówek.
Sezonowość biznesu a pozycjonowanie
Czy istnieje sezonowość w biznesie? Na to pytanie można z całym przekonaniem odpowiedzieć twierdząco. Wiele firm obserwuje wzrost popularności w niektórych porach roku lub przed świętami, natomiast w „zwykłym” okresie roku popyt na oferowane artykuły spada. Jednak odpowiedź ta rodzi następne pytanie: czy sezonowość biznesu wpływa na pozycjonowanie? Jakie kroki warto podjąć, by zapewnić firmie dobre wyniki sprzedaży niezależnie od tego, czy sezon jest wysoki, czy niski?
SEO czy AdWords – co wybrać?
Marketing internetowy stał się doskonałym sposobem na pozyskanie klientów za pomocą sieci. Nic więc dziwnego, że korzystanie z niego jest dziś tak samo naturalne, jak sprzedaż oferowanych produktów. Pojawia się jednak nowe pytanie: jaka forma marketingu jest lepsza – SEO czy AdWords? Która pozwoli na osiągnięcie lepszych efektów? Jakie są wady i zalety każdej opcji? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania.
Algorytmy Google – co warto wiedzieć?
Wyszukiwarka Google to jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc w internecie. Poszukujemy tam informacji, wiadomości, grafiki, szukamy inspiracji i odpowiedzi na nurtujące nas pytania. A o to, by wyniki, które znajdziemy, w pełni nas satysfakcjonowały, dbają algorytmy Google. Na czym polega ów proces i jak wpływa na pozycjonowanie strony www? I jakie najważniejsze algorytmy można wyróżnić? Odpowiedź znajduje się w tym artykule.
Medic Update – sierpniowa aktualizacja algorytmu Google
1 sierpnia to kolejna przełomowa data w funkcjonowaniu algorytmu wyszukiwarki Google. Tego dnia w życie weszła nowa aktualizacja, nazwana Medic Update. Zgodnie z nazwą, najbardziej dotknęła strony o profilu medycznym, ale odczuły ją również serwisy finansowe i e-commerce. W tym roku Google wprowadziło już dwie inne aktualizacje, w tym kwietniową. Czego jednak dokładnie dotyczy sierpniowa Medic Update? O tym szerzej w poniższym artykule.
Jak tworzyć wartościowe opisy produktów w sklepie internetowym?
Założenie sklepu internetowego i wprowadzenie do niego produktów to dopiero początek procesu sprzedaży. Niemalże najważniejszym etapem jest reklama zachęcająca klientów do zakupu, a w przypadku sklepu internetowego możliwości są ograniczone. Nie można bowiem zatrudnić konsultanta, żeby zachęcał odwiedzających nasz sklep do kupna konkretnych produktów, nie da się też ich dotknąć albo przetestować. Aby klient podjął decyzję o zakupie, potrzebujemy doskonałych opisów produktów, które wezmą na siebie rolę reklamy i dodatkowo zapewnią nam wysokie pozycje w rankingach wyszukiwania. Czy da się te dwa aspekty pogodzić? Oczywiście. Wystarczy przestrzegać kilku zasad.