SEO vs Google Ads - co daje więcej ruchu?
O ile wygospodarowanie budżetu na szeroko rozumiany marketing internetowy nie stanowi problemu dla firm dużych i dobrze prosperujących, o tyle średnie, małe i nowe często stają przed dylematem. Na co powinny przeznaczyć środki: usługi SEO czy raczej płatne reklamy Google Ads? Jeśli to pytanie nie jest Ci obce, zapoznaj się z podstawowymi informacjami.
Kiedy pozycjonowanie się nie opłaca?
Pozycjonowanie jest niezwykle istotne w przypadku posiadania strony internetowej lub sklepu internetowego, gdy chcemy zadbać o widoczność w wynikach wyszukiwania. Oczywistym jest, że każdy chce znaleźć się w wynikach wyszukiwania jak najwyżej, by osiągać jak najlepsze wyniki sprzedażowe lub w postaci czytelników, którzy pojawiają się na naszej stronie internetowej czy blogu. Jednak nie zawsze pozycjonowanie może być opłacalne. Omawiamy kilka głównych przypadków, w których pozycjonowanie może się nie sprawdzić.

Blog w marketingu? Tak!

Pozycjonowanie
Blog w marketingu? Tak!
Nieraz pewnie słyszałeś słowo „blog”. Z czym się to słowo kojarzy? Z pewnością z publikacją wpisów na tematy związane z popkulturą, recenzjami książek lub blogami o treści o tematyce typowo „lifestyle” – jednak nie musisz być zawodowym blogerem, by prowadzić bloga i by wyciągnąć z niego faktyczne korzyści. Blog przydaje się również w marketingu. Jest świetnym narzędziem wspierającym pozycjonowanie zarówno serwisów internetowych, jak i sklepów!
Awaria usług Google 15.04.2019
Awaria Google w Polsce dnia 15.04.2019 doprowadziła do wyłączenia wielu usług Google. Stało się to nie tylko w Polsce, ale i wielu innych krajach Europy. Nie wiadomo, co doprowadziło do awarii i w jaki powstała sposób. Wiele usług może nie działać w ogóle, działać wadliwie lub z opóźnieniem. Również w przypadku pozycjonowania może mieć to przynajmniej chwilowe skutki.
ACTA 2 - zmiany w pozycjonowaniu?
Unijna dyrektywa o prawach autorskich ostatecznie została przegłosowana, a Internet zawrzał. Największe kontrowersje stanowią oczywiście artykuły 11 i 13, z których ten pierwszy określono pejoratywnie „podatkiem od linków”. Jak wiadomo, Internet żyje linkowaniem – z linków korzystają wszyscy, również firmy zajmujące się SEO, dlatego wspomniana dyrektywa w postaci takiej, jak się o niej mówi, mogłaby się dla niektórych osób lub firm okazać katastrofalna. Czy faktycznie w kwestii SEO jest się o co obawiać?
Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania?
Efekty pozycjonowania chcielibyśmy widzieć jak najszybciej. W końcu nierzadko efekty przekładają się na zyski. Ile trzeba czekać na wyniki pozycjonowania? Co ma wpływ na termin, w którym wszystko się dzieje? Staramy się odpowiedzieć, dlaczego czasem warto uzbroić się w cierpliwość.