Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / AdWords

AdWords

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – AdWords, czyli system reklamowy od firmy Google.

Co to jest AdWords?

AdWords to dawne określenie na najpopularniejszy system reklamowy online na świecie. Używane było do 24 lipca 2018 roku. Obecna nazwa systemu to Google Ads.

AdWords pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania, a także banerów reklamowych w GDN (ang. Google Display Network), czyli sieci reklamowej, zrzeszające właścicieli stron należących do programu AdSense. Kierowanie reklam odbywa się m.in. na podstawie słów kluczowych, akcji użytkowników w Internecie oraz danych demograficznych.

Rozliczanie reklam w AdWords

Reklamy utworzone za pomocą AdWords mogą być rozliczane w modelach CPC (płatność za kliknięcie), CPM (płatność za 1000 wyświetleń reklamy), a także CPV (płatność za każde obejrzenie reklamy przez użytkownika).

Największe zalety AdWords (Google Ads)

Ogromną zaletą kampanii utworzonych za pomocą systemu AdWords jest szeroki zasięg. Treści reklamowe docierają nie tylko do osób, które używają konkretnych fraz kluczowych, ale kierowane są również do innych miejsc w sieci na podstawie zainteresowań, wieku, płci, czy wykonanych w Internecie akcji. Do tego mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania, a także na ponad 2 milionach stron należących do GDN oraz w usługach Google.

Do innych zalet AdWords zaliczyć można precyzyjne targetowanie, łatwe mierzenie efektów oraz dużą skuteczność.

AdWords – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest AdWords. Obecnie system ten nosi nazwę Google Ads i uznawany jest za jeden z najskuteczniejszych sposobów na promocję firmy w Internecie.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Recykling treści – wykorzystanie w SEO
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 25-09-2023
Recykling treści – wykorzystanie w SEO - SEO blog
SEO Samodzielni
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 11-09-2023
Biblioteka raportów i kolekcje w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Content gap – sposób na nowe treści
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 28-08-2023
Content gap – sposób na nowe treści - SEO blog