Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – AdWords, czyli system reklamowy od firmy Google.
Co to jest AdWords?
AdWords to dawne określenie na najpopularniejszy system reklamowy online na świecie. Używane było do 24 lipca 2018 roku. Obecna nazwa systemu to Google Ads.
AdWords pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania, a także banerów reklamowych w GDN (ang. Google Display Network), czyli sieci reklamowej, zrzeszające właścicieli stron należących do programu AdSense. Kierowanie reklam odbywa się m.in. na podstawie słów kluczowych, akcji użytkowników w Internecie oraz danych demograficznych.
Rozliczanie reklam w AdWords
Reklamy utworzone za pomocą AdWords mogą być rozliczane w modelach CPC (płatność za kliknięcie), CPM (płatność za 1000 wyświetleń reklamy), a także CPV (płatność za każde obejrzenie reklamy przez użytkownika).
Największe zalety AdWords (Google Ads)
Ogromną zaletą kampanii utworzonych za pomocą systemu AdWords jest szeroki zasięg. Treści reklamowe docierają nie tylko do osób, które używają konkretnych fraz kluczowych, ale kierowane są również do innych miejsc w sieci na podstawie zainteresowań, wieku, płci, czy wykonanych w Internecie akcji. Do tego mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania, a także na ponad 2 milionach stron należących do GDN oraz w usługach Google.
Do innych zalet AdWords zaliczyć można precyzyjne targetowanie, łatwe mierzenie efektów oraz dużą skuteczność.
AdWords – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest AdWords. Obecnie system ten nosi nazwę Google Ads i uznawany jest za jeden z najskuteczniejszych sposobów na promocję firmy w Internecie.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.