Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – zaplecze pozycjonerskie, czyli coś, co pomaga specjalistom SEO w realizowaniu skutecznej strategii link buildingu.
Zaplecze pozycjonerskie – co to jest?
Zaplecze pozycjonerskie (zaplecze SEO) to zbiór stron internetowych, blogów, forów i innych serwisów, które zostały utworzone po to, aby wspierać pozycjonowanie. Ich celem jest linkowanie do pozycjonowanej witryny. Szersza definicja tego terminu mówi, że zaplecze SEO to wszystkie strony linkujące do pozycjonowanej witryny – również te, nad którymi nie mamy kontroli np. linki dodane dobrowolnie przez użytkowników.
Nie od dziś wiadomo, że link building jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Ilość i jakość odnośników do strony to informacja dla wyszukiwarki Google. Dzięki linkom może ona ocenić, czy strona jest wiarygodna i warto wyświetlać ją na wysokiej pozycji. Zaplecze pozycjonerskie ma ułatwić proces pozyskiwania linków.
Jak zbudować zaplecze pozycjonerskie?
Dawniej zaplecze pozycjonerskie składało się ze stron niskiej jakości. Treści tworzone były automatycznie i nie zawierały żadnej wartości dla użytkowników. Wyszukiwarka Google wprowadziła jednak algorytmy i udoskonalenia. Obecnie linki z niskiej jakości stron zapleczowych nie są korzystne dla pozycji witryny a wręcz mogą zaszkodzić.
Skuteczne zaplecze pozycjonerskie powinno składać się z witryn podobnych tematycznie do pozycjonowanej strony. Oprócz tego treści na nich umieszczane powinny być tworzone nie tylko z myślą o robotach wyszukiwarki, ale również o użytkownikach. Muszą być wartościowe, unikalne i aktualne.
Zaplecze pozycjonerskie – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest zaplecze pozycjonerskie. W procesie SEO ma ono ogromne znaczenie, pod warunkiem że zostanie prawidłowo zbudowane. Musi być przede wszystkim wartościowe.
Społeczność
SEO Samodzielni
Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.