Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Nasza komunikacja. Ujawniamy większość naszych hasełek! + Wnioski po roku

16-11-2022

Nasza komunikacja. Ujawniamy większość naszych hasełek! + Wnioski po roku

To już rok nowej komunikacji naszej agencji. Czas na parę zdań podsumowania i trochę ciekawostek zza kulis!

Nasza komunikacja. Ujawniamy większość naszych hasełek! + Wnioski po roku - SEO blog

Od dnia, w którym ogłosiliśmy rebranding i nową komunikację minął już rok. Czas więc na małe podsumowanie. Czy była to inwestycja udana? No dobra: tak, bardzo udana - to żadna tajemnica. A dlaczego? Tego dowiesz się już niżej. Pokażę Ci od środka, jak zbudowana jest komunikacja Top Online na przykładzie naszych hasełek.

Spis treści:

  1. Rozwiązany problem nijakiej komunikacji
  2. Czy była to udana inwestycja?
  3. Wątki komunikacji i nasze hasełka
  4. Najczęściej zadawane pytania
  5. Co ważniejsze? Rebranding czy komunikacja?
  6. Podsumowując

Sprawdź też:

SEO na mieście. Pozycjonowanie lokalne ma potencjał!

Rozwiązany problem nijakiej komunikacji

W wielkim skrócie: rebranding i nowa komunikacja były nam potrzebne po to, by rozprawić się z jednym z największych wizerunkowych problemów branży SEO.

Dotychczas każda agencja SEO prezentowała się właściwie tak samo. Człowiek w okularach siedzący przed komputerem lub rakieta, która wynosi na wysokie pozycje w Google (a często i to, i to). My chcieliśmy zrobić coś innego…

Chcieliśmy zobrazować SEO słowami, to dlatego bardzo ważnym elementem komunikacji stały się nasze hasełka - które pokazuję i omawiam niżej.

Więcej o samym rebrandingu i naszej ewolucji przeczytasz w moim artykule: Rebranding. Nowa komunikacja. Ewolucja.

Czy była to udana inwestycja?

Bardzo udana. Osiągamy zamierzony cel, czyli zdecydowanie wyróżniamy się na tle konkurencji. Jednocześnie pokazujemy, że jesteśmy kreatywni, konsekwentni i umiemy w marketing.

Charakterystyczne, brandowane hasełka powodują uśmiech na twarzach - a co najważniejsze… zapadamy na długo w pamięć. Dowiedziało się o nas nie tylko wiele potencjalnych Klientów, ale i wielu specjalistów - którzy nas obserwują.

Z naszymi odczuciami zgadza się też feedback, który dostajemy z wielu źródeł: “Zdecydowanie wyróżniacie się na tle pozostałych agencji SEO”, “Dobrze to robicie!”, “Wasza komunikacja jest odjechana”, “Uwielbiam te wasze smaczki na stronie i w publikacjach”. To tylko kilka opinii.

Poza indywidualnymi ciepłymi słowami bardzo miłym zaskoczeniem było dla nas także wyróżnienie w postaci nominacji do nagrody Polish Graphic Design (tutaj więcej info).

Umówmy się… SEO jest nudne, a cała branża tylko to podkreślała. My dodaliśmy do niej 3 kolory i przemyślane, kreatywne hasełka. To wystarczyło.

Wątki komunikacji i nasze hasełka

Bez zbędnego przeciągania, przejdźmy do tytułowych hasełek. Poniżej przedstawiam listę sporej części z nich w pięciu wątkach. Każdy ma swoje założenia i określoną rolę, ale co najważniejsze, każdy wątek wpisuje się też w filary marki.

Wątek 1 - “Przysłowia, motta”

W wątku pierwszym złożenie jest proste: parafrazujemy różne znane powiedzonka, motta i przysłowia. Przerabiamy je na takie, które w ciekawy sposób przedstawiają SEO.

hasło Top Online - w sieci nic nie ginie. chyba, że na drugiej stronie Google
hasło Top Online - kto szuka, ten znajdzie. kto ma seo, ten będzie znaleziony
hasło Top Online - jak Cię widzą, tak Cię odwiedzają
hasło Top Online - jeśli content jest królem, seo jest najbardziej wpływową kochanką na dworze
hasło Top Online - ciągnie swój do SEO
hasło Top Online - błądzić jest rzeczą ludzką. znaleźć jest rzeczą SEO

Wątek 2 - “Cała prawda o SEO”

W drugim wątku walczymy z mitami i opowiadamy o naturze SEO. Przedstawiamy to jednak w krótkich stwierdzeniach zbliżonych do cytatów. Staramy się, żeby była to taka esencja, która zapada w pamięć.

hasło Top Online - Google może jedynie proponować, ale to Twoja strona musi umieć przekonywać
hasło Top Online - linkowanie to brat bliźniak dobrej treści
hasło Top Online - nie ma złych zapytań. są tylko źle zrankowane odpowiedzi
hasło Top Online - optymalizować znaczy szukać problemów, które jeszcze się nie pojawiły
hasło Top Online - SEO jest jak pisanie powieśći, nie wysyłanie smsa
hasło Top Online - SEO to nie krótko-metrażówka, a serial na wiele sezonów
hasło Top Online - SEO to szuka formułowania odpowiedzi na pytania, które dopiero mają paść
hasło Top Online - co źle rankuje, to źle rokuje

Wątek 3 - “Przeciwieństwa”

Wątek przeciwieństw to zderzenie ze sobą SEO i innych działań. Zestawiamy tutaj pozycjonowanie z reklamą czy social media marketingiem oraz różne elementy, na których można się skupiać. W ten sposób wykazujemy skuteczność.

hasło Top Online - ilość robi statysyki, ale to jakość robi wyniki
hasło Top Online - produkty robią ofertę, ale to pozycjonowanie robi sprzedaż
hasło Top Online - reklama robi szum. ale to SEO napędza tłum.
hasło Top Online - posty na fejsie dają radość, wyniki wyszukiwania dają zarobić

Wątek 4 - “Porównania”

W tym wątku szukamy porównań, które w oryginalny i nieoczywisty sposób przedstawiają istotę pozycjonowania. Zaczynamy od “Strona z SEO jest jak” lub ”Strona bez SEO jest jak” i szukamy uzasadnienia.

hasło Top Online - strona bez SEO jest jak dom bez numeru. nie do znalezienia
hasło Top Online - ze stroną bez SEO jest jak z szóstką w totka. ciężko trafić
hasło Top Online - strona bez SEO jest jak taksówkarz bez auta. nie zarabia
hasło Top Online - strona bez SEO jest jak yeti. nikt jej nie widział
hasło Top Online - strona z SEO jest jak alpinista na ścianie. ciągle pnie się w górę
hasło Top Online - strona z dobrym SEO jest jak grotołaz w jaskini. zawsze w czołówce

Wątek 5 - “O branży dla branży”

Wątek piąty to komunikacja zajawkowa. Te hasełka kierujemy głównie do ludzi z branży lub zainteresowanych pozycjonowaniem. Tutaj do akcji wchodzą przeróżne gry słowne i fachowa terminologia.

hasło Top Online - wpadnij do mnie na HTML
hasło Top Online - nie dam sobie dmuchać w cache
hasło Top Online - możesz mi wierzyć na słowo kluczowe
hasło Top Online - możesz mi skoczyć na H1
hasło Top Online - cieszy się jak głupi do SEO
hasło Top Online - czuję ten algo-rytm
hasło Top Online - będziemy na hiperłączach
hasło Top Online - bądź najlepszą konwersją siebie

Wątek 6 - Kampania reklamowa

Ten wątek, ostatni, to prowadzona przez nas obecnie kampania reklamowa. Jej przekazem jest to, że jako skuteczna agencja SEO “sprawiamy, że Twoja strona zakumpluje się z Google”. Przedstawiamy więc tutaj różne aspekty tej przyjaźni :)

hasło Top Online - Google będzie nosił Twoją stronę na linkach
hasło Top Online - Google będzie wierzyć Twojej stronie na słowo kluczowe
hasło Top Online - Google będzie wbijał z kumplami na Twoją HTML
hasło Top Online - Google będzie recytował Twoje frazy przez sen
hasło Top Online - Google będzie przesiadywał u Twojej strony na zapleczu
hasło Top Online - Google będzie się uczył z Twojego skryptu na klasówkę
hasło Top Online - Google będzie chodził z Twoją stroną na piwo
hasło Top Online - Google da Twojej stronie indeks do podpisu

Najczęściej zadawane pytania

W związku z naszym rebrandingiem i nową komunikacją pojawia się sporo powtarzających się pytań. Zresztą, to one były impulsem do powstania tego artykułu. Poniżej odpowiedzi na to, czego dotąd jeszcze nie poruszyłem :)

  • Kto zaprojektował naszą identyfikację wizualną i komunikację?
  • Firmą, która “zrobiła nam rebranding” jest Kommunikat. To jedna z najlepszych agencji brandingowych w Polsce, współpracująca między innymi z Allegro i Otomoto.

  • Czy mamy coś wspólnego z Tigers?
  • Przede wszystkim właśnie agencję brandingową, bo Kommunikat projektował również ID Tigers. Poza tym mieliśmy też szansę poznać się osobiście (pozdrawiamy!).

  • Ile trwał rebranding?
  • Stworzenie nowego wizerunku Top Online zajęło 9 miesięcy intensywnej współpracy, ale właściwie, pracujemy nad nim cały czas. Ciągle uczymy się też, jak go “używać”.

  • Skąd bierzecie te hasła…? :)
  • Pierwszy zestaw hasełek powstał we współpracy z agencją brandingową. Kolejne tworzyliśmy (i tworzymy) już sami - zgodnie z założeniami.

  • Ile to wszystko kosztowało?
  • Koszty współpracy z agencją brandingową, nowa strona internetowa, wdrożenia, dodatkowa praca… łącznie kosztowało nas to wszystko około 60 tys. zł.

    Tutaj muszę jeszcze zaznaczyć, że przez te wszystkie miesiące cały nasz zespół włożył w tę ewolucję ogrom szczerego zaangażowania. Bez tego nigdy by się to nie udało - a to jest właściwie bezcenne.

Co ważniejsze? Rebranding czy komunikacja?

Obie rzeczy są ważne, ale w naszej opinii ważniejszym elementem marketingowym jest zdecydowanie unikalna i wyróżniająca komunikacja. To ona opowiada historię, dzięki której zapadamy w pamięć i pokazujemy, jacy jesteśmy. Dzięki niej identyfikacja wizualna jest zauważana.

Zapamiętaj

Zarówno w kwestii brandingu, jak i samej komunikacji, najważniejsze jest jednak wdrożenie i systematyczne egzekwowanie.

Wiemy, że Dagmara i Kuba z Kommunikat często podają nas za przykład i opowiadają o tej realizacji na wielu spotkaniach, za co im serdecznie dziękujemy, bardzo nam z tego powodu miło. Oni jak nikt inny wiedzą, jak bardzo zieloni byliśmy na początku.

Chyba sami nie wierzyli, że wdrożymy to tak dobrze i będziemy tak konsekwentni. Naturalnie nadal wszystkiego się uczymy, cały czas popełniamy błędy i z pewnością można byłoby jeszcze lepiej wykorzystać potencjał ich pracy. Mimo to uważam, że jak na nasze możliwości wyszło całkiem spoko.

To oczywiście nie koniec. Te kilka dotychczasowych mniejszych i większych sukcesów zdecydowanie pcha nas do przodu. W planach mamy jeszcze sporo :)

Podsumowując:

  1. Rebranding i nowa komunikacja pozwoliła nam w Top Online zobrazować SEO inaczej niż wszyscy.
  2. Z nijakim wizerunkiem pozycjonowania rozprawiliśmy się 3 kontrastowymi kolorami, chwytliwymi hasłami i jasno postawionymi wartościami.
  3. Nasze hasełka wynikają z wątków komunikacji: wszystkie mają swoje określone założenia.
  4. W hasełkach tworzymy zapadające w pamięć “przerobione na SEO” przysłowia i motta.
  5. Rozprawiamy się też z mitami o pozycjonowaniu, gramy kontrastem i nieoczywistymi porównaniami.
  6. Zachowaliśmy też część komunikacji dla osób bardziej związanych z branżą - tam gramy słowem i fachowym żargonem.
  7. Nowa komunikacja i identyfikacja wizualna powstawała we współpracy z agencją Kommunikat - w sumie przez 9 miesięcy.
  8. Najważniejszy element naszego brandingu to zdecydowanie jego wdrożenie i późniejsze egzekwowanie.
  9. Inwestycję w rebranding i nową komunikację uznajemy za bardzo udaną, ale to jeszcze nie koniec - mamy sporo w planach :)

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

4.75 / 5

Liczba ocen: 35

Twoja ocena:

Przeczytaj również:

Kampanie Marketingowe
(Kolejne) 250 000 zł na marketing – podsumowanie sprzedażowe 2023 - SEO blog
Kampanie Marketingowe
Audyt newslettera – mój przepis na wysoki Open Rate - SEO blog

Społeczność

SEO Samodzielni

Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc