Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Blog i aktualności / Nasza komunikacja. Ujawniamy większość naszych hasełek! + Wnioski po roku

16-11-2022

Nasza komunikacja. Ujawniamy większość naszych hasełek! + Wnioski po roku

To już rok nowej komunikacji naszej agencji. Czas na parę zdań podsumowania i trochę ciekawostek zza kulis!

Nasza komunikacja. Ujawniamy większość naszych hasełek! + Wnioski po roku - SEO blog

Od dnia, w którym ogłosiliśmy rebranding i nową komunikację minął już rok. Czas więc na małe podsumowanie. Czy była to inwestycja udana? No dobra: tak, bardzo udana - to żadna tajemnica. A dlaczego? Tego dowiesz się już niżej. Pokażę Ci od środka, jak zbudowana jest komunikacja Top Online na przykładzie naszych hasełek.

Spis treści:

  1. Rozwiązany problem nijakiej komunikacji
  2. Czy była to udana inwestycja?
  3. Wątki komunikacji i nasze hasełka
  4. Najczęściej zadawane pytania
  5. Co ważniejsze? Rebranding czy komunikacja?
  6. Podsumowując

Sprawdź też:

SEO na mieście. Pozycjonowanie lokalne ma potencjał!

Rozwiązany problem nijakiej komunikacji

W wielkim skrócie: rebranding i nowa komunikacja były nam potrzebne po to, by rozprawić się z jednym z największych wizerunkowych problemów branży SEO.

Dotychczas każda agencja SEO prezentowała się właściwie tak samo. Człowiek w okularach siedzący przed komputerem lub rakieta, która wynosi na wysokie pozycje w Google (a często i to, i to). My chcieliśmy zrobić coś innego…

Chcieliśmy zobrazować SEO słowami, to dlatego bardzo ważnym elementem komunikacji stały się nasze hasełka - które pokazuję i omawiam niżej.

Więcej o samym rebrandingu i naszej ewolucji przeczytasz w moim artykule: Rebranding. Nowa komunikacja. Ewolucja.

Czy była to udana inwestycja?

Bardzo udana. Osiągamy zamierzony cel, czyli zdecydowanie wyróżniamy się na tle konkurencji. Jednocześnie pokazujemy, że jesteśmy kreatywni, konsekwentni i umiemy w marketing.

Charakterystyczne, brandowane hasełka powodują uśmiech na twarzach - a co najważniejsze… zapadamy na długo w pamięć. Dowiedziało się o nas nie tylko wiele potencjalnych Klientów, ale i wielu specjalistów - którzy nas obserwują.

Z naszymi odczuciami zgadza się też feedback, który dostajemy z wielu źródeł: “Zdecydowanie wyróżniacie się na tle pozostałych agencji SEO”, “Dobrze to robicie!”, “Wasza komunikacja jest odjechana”, “Uwielbiam te wasze smaczki na stronie i w publikacjach”. To tylko kilka opinii.

Poza indywidualnymi ciepłymi słowami bardzo miłym zaskoczeniem było dla nas także wyróżnienie w postaci nominacji do nagrody Polish Graphic Design (tutaj więcej info).

Umówmy się… SEO jest nudne, a cała branża tylko to podkreślała. My dodaliśmy do niej 3 kolory i przemyślane, kreatywne hasełka. To wystarczyło.

Wątki komunikacji i nasze hasełka

Bez zbędnego przeciągania, przejdźmy do tytułowych hasełek. Poniżej przedstawiam listę sporej części z nich w pięciu wątkach. Każdy ma swoje założenia i określoną rolę, ale co najważniejsze, każdy wątek wpisuje się też w filary marki.

Wątek 1 - “Przysłowia, motta”

W wątku pierwszym złożenie jest proste: parafrazujemy różne znane powiedzonka, motta i przysłowia. Przerabiamy je na takie, które w ciekawy sposób przedstawiają SEO.

hasło Top Online - w sieci nic nie ginie. chyba, że na drugiej stronie Google
hasło Top Online - kto szuka, ten znajdzie. kto ma seo, ten będzie znaleziony
hasło Top Online - jak Cię widzą, tak Cię odwiedzają
hasło Top Online - jeśli content jest królem, seo jest najbardziej wpływową kochanką na dworze
hasło Top Online - ciągnie swój do SEO
hasło Top Online - błądzić jest rzeczą ludzką. znaleźć jest rzeczą SEO

Wątek 2 - “Cała prawda o SEO”

W drugim wątku walczymy z mitami i opowiadamy o naturze SEO. Przedstawiamy to jednak w krótkich stwierdzeniach zbliżonych do cytatów. Staramy się, żeby była to taka esencja, która zapada w pamięć.

hasło Top Online - Google może jedynie proponować, ale to Twoja strona musi umieć przekonywać
hasło Top Online - linkowanie to brat bliźniak dobrej treści
hasło Top Online - nie ma złych zapytań. są tylko źle zrankowane odpowiedzi
hasło Top Online - optymalizować znaczy szukać problemów, które jeszcze się nie pojawiły
hasło Top Online - SEO jest jak pisanie powieśći, nie wysyłanie smsa
hasło Top Online - SEO to nie krótko-metrażówka, a serial na wiele sezonów
hasło Top Online - SEO to szuka formułowania odpowiedzi na pytania, które dopiero mają paść
hasło Top Online - co źle rankuje, to źle rokuje

Wątek 3 - “Przeciwieństwa”

Wątek przeciwieństw to zderzenie ze sobą SEO i innych działań. Zestawiamy tutaj pozycjonowanie z reklamą czy social media marketingiem oraz różne elementy, na których można się skupiać. W ten sposób wykazujemy skuteczność.

hasło Top Online - ilość robi statysyki, ale to jakość robi wyniki
hasło Top Online - produkty robią ofertę, ale to pozycjonowanie robi sprzedaż
hasło Top Online - reklama robi szum. ale to SEO napędza tłum.
hasło Top Online - posty na fejsie dają radość, wyniki wyszukiwania dają zarobić

Wątek 4 - “Porównania”

W tym wątku szukamy porównań, które w oryginalny i nieoczywisty sposób przedstawiają istotę pozycjonowania. Zaczynamy od “Strona z SEO jest jak” lub ”Strona bez SEO jest jak” i szukamy uzasadnienia.

hasło Top Online - strona bez SEO jest jak dom bez numeru. nie do znalezienia
hasło Top Online - ze stroną bez SEO jest jak z szóstką w totka. ciężko trafić
hasło Top Online - strona bez SEO jest jak taksówkarz bez auta. nie zarabia
hasło Top Online - strona bez SEO jest jak yeti. nikt jej nie widział
hasło Top Online - strona z SEO jest jak alpinista na ścianie. ciągle pnie się w górę
hasło Top Online - strona z dobrym SEO jest jak grotołaz w jaskini. zawsze w czołówce

Wątek 5 - “O branży dla branży”

Wątek piąty to komunikacja zajawkowa. Te hasełka kierujemy głównie do ludzi z branży lub zainteresowanych pozycjonowaniem. Tutaj do akcji wchodzą przeróżne gry słowne i fachowa terminologia.

hasło Top Online - wpadnij do mnie na HTML
hasło Top Online - nie dam sobie dmuchać w cache
hasło Top Online - możesz mi wierzyć na słowo kluczowe
hasło Top Online - możesz mi skoczyć na H1
hasło Top Online - cieszy się jak głupi do SEO
hasło Top Online - czuję ten algo-rytm
hasło Top Online - będziemy na hiperłączach
hasło Top Online - bądź najlepszą konwersją siebie

Wątek 6 - Kampania reklamowa

Ten wątek, ostatni, to prowadzona przez nas obecnie kampania reklamowa. Jej przekazem jest to, że jako skuteczna agencja SEO “sprawiamy, że Twoja strona zakumpluje się z Google”. Przedstawiamy więc tutaj różne aspekty tej przyjaźni :)

hasło Top Online - Google będzie nosił Twoją stronę na linkach
hasło Top Online - Google będzie wierzyć Twojej stronie na słowo kluczowe
hasło Top Online - Google będzie wbijał z kumplami na Twoją HTML
hasło Top Online - Google będzie recytował Twoje frazy przez sen
hasło Top Online - Google będzie przesiadywał u Twojej strony na zapleczu
hasło Top Online - Google będzie się uczył z Twojego skryptu na klasówkę
hasło Top Online - Google będzie chodził z Twoją stroną na piwo
hasło Top Online - Google da Twojej stronie indeks do podpisu

Najczęściej zadawane pytania

W związku z naszym rebrandingiem i nową komunikacją pojawia się sporo powtarzających się pytań. Zresztą, to one były impulsem do powstania tego artykułu. Poniżej odpowiedzi na to, czego dotąd jeszcze nie poruszyłem :)

  • Kto zaprojektował naszą identyfikację wizualną i komunikację?
  • Firmą, która “zrobiła nam rebranding” jest Kommunikat. To jedna z najlepszych agencji brandingowych w Polsce, współpracująca między innymi z Allegro i Otomoto.

  • Czy mamy coś wspólnego z Tigers?
  • Przede wszystkim właśnie agencję brandingową, bo Kommunikat projektował również ID Tigers. Poza tym mieliśmy też szansę poznać się osobiście (pozdrawiamy!).

  • Ile trwał rebranding?
  • Stworzenie nowego wizerunku Top Online zajęło 9 miesięcy intensywnej współpracy, ale właściwie, pracujemy nad nim cały czas. Ciągle uczymy się też, jak go “używać”.

  • Skąd bierzecie te hasła…? :)
  • Pierwszy zestaw hasełek powstał we współpracy z agencją brandingową. Kolejne tworzyliśmy (i tworzymy) już sami - zgodnie z założeniami.

  • Ile to wszystko kosztowało?
  • Koszty współpracy z agencją brandingową, nowa strona internetowa, wdrożenia, dodatkowa praca… łącznie kosztowało nas to wszystko około 60 tys. zł.

    Tutaj muszę jeszcze zaznaczyć, że przez te wszystkie miesiące cały nasz zespół włożył w tę ewolucję ogrom szczerego zaangażowania. Bez tego nigdy by się to nie udało - a to jest właściwie bezcenne.

Co ważniejsze? Rebranding czy komunikacja?

Obie rzeczy są ważne, ale w naszej opinii ważniejszym elementem marketingowym jest zdecydowanie unikalna i wyróżniająca komunikacja. To ona opowiada historię, dzięki której zapadamy w pamięć i pokazujemy, jacy jesteśmy. Dzięki niej identyfikacja wizualna jest zauważana.

Zapamiętaj

Zarówno w kwestii brandingu, jak i samej komunikacji, najważniejsze jest jednak wdrożenie i systematyczne egzekwowanie.

Wiemy, że Dagmara i Kuba z Kommunikat często podają nas za przykład i opowiadają o tej realizacji na wielu spotkaniach, za co im serdecznie dziękujemy, bardzo nam z tego powodu miło. Oni jak nikt inny wiedzą, jak bardzo zieloni byliśmy na początku.

Chyba sami nie wierzyli, że wdrożymy to tak dobrze i będziemy tak konsekwentni. Naturalnie nadal wszystkiego się uczymy, cały czas popełniamy błędy i z pewnością można byłoby jeszcze lepiej wykorzystać potencjał ich pracy. Mimo to uważam, że jak na nasze możliwości wyszło całkiem spoko.

To oczywiście nie koniec. Te kilka dotychczasowych mniejszych i większych sukcesów zdecydowanie pcha nas do przodu. W planach mamy jeszcze sporo :)

Podsumowując:

  1. Rebranding i nowa komunikacja pozwoliła nam w Top Online zobrazować SEO inaczej niż wszyscy.
  2. Z nijakim wizerunkiem pozycjonowania rozprawiliśmy się 3 kontrastowymi kolorami, chwytliwymi hasłami i jasno postawionymi wartościami.
  3. Nasze hasełka wynikają z wątków komunikacji: wszystkie mają swoje określone założenia.
  4. W hasełkach tworzymy zapadające w pamięć “przerobione na SEO” przysłowia i motta.
  5. Rozprawiamy się też z mitami o pozycjonowaniu, gramy kontrastem i nieoczywistymi porównaniami.
  6. Zachowaliśmy też część komunikacji dla osób bardziej związanych z branżą - tam gramy słowem i fachowym żargonem.
  7. Nowa komunikacja i identyfikacja wizualna powstawała we współpracy z agencją Kommunikat - w sumie przez 9 miesięcy.
  8. Najważniejszy element naszego brandingu to zdecydowanie jego wdrożenie i późniejsze egzekwowanie.
  9. Inwestycję w rebranding i nową komunikację uznajemy za bardzo udaną, ale to jeszcze nie koniec - mamy sporo w planach :)

Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

Przeczytaj również:

Kampanie Marketingowe
(Kolejne) 250 000 zł na marketing – podsumowanie sprzedażowe 2023 - SEO blog
Kampanie Marketingowe
Audyt newslettera – mój przepis na wysoki Open Rate - SEO blog