Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / SEO News / SEO News #18 - News Showcase, Bing PubHub i update Search Console

15-02-2022

SEO News #18 - News Showcase, Bing PubHub i update Search Console

Ten tydzień to przede wszystkim wieści dla publikujących wszelkie newsy, nowinki i wiadomości. Poza nimi, klasycznie, przegląd najważniejszych doniesień z branży. SEO nie znosi ciszy.

SEO News #18 - News Showcase, Bing PubHub i update Search Console  - SEO blog

Google uruchamia News Showcase w Polsce, wprowadzając przy tym aktualizację, która podniesie widoczność lokalnych newsów. Jednocześnie, Bing odświeża News PubHub, dostarczając publikującym nowych opcji. Co więcej? Informacja o zmianach w Search Console, nowy SERP feature i kolejne doniesienia o anomaliach danych.

1. News Showcase w Polsce

Google uruchamia w Polsce News Showcase, czyli produkt oraz program licencjonowania treści dla wydawców informacyjnych. W momencie startu “Showcase w wiadomościach Google” (bo tak brzmi oficjalna, spolszczona nazwa programu), firma współpracuje już z 47 polskimi portalami. Wśród nich znaleźli się zarówno wydawcy krajowi, jak i regionalni czy lokalni.

Dzięki Showcase publikujący zyskają o wiele większą widoczność w Google News oraz Discover. Będą mieć też większą kontrolę nad tym, co jest wyróżniane w tych produktach. Dodatkowo, poza lepszymi zasięgami i oczywistymi zaletami takiej współpracy, publikujący mają otrzymywać comiesięczne opłaty licencyjne od Google.

Partnerzy News Showcase
Partnerzy News Showcase w Polsce (źródło: blog.google)

Czy będzie mieć to bezpośredni wpływ na pozycjonowanie? Czas pokaże, ale trudno o lepszy dowód wiarygodności / zaufania niż oficjalne partnerstwo operatora wyszukiwarki. Nie ma się też co łudzić, portale działające w tym samym obszarze a nieposiadające umów z Google będą mieć teraz ciężej.

2. Google zwiększa widoczność lokalnych newsów

Razem z informacją o uruchomieniu News Showcase w Polsce, na blogu Google pojawił się też wpis o aktualizacjach tego produktu i zmianach, które mają podnieść widoczność wiadomości lokalnych. Największa zmiana to wprowadzenie w Google News nowej, przeznaczonej dla nich zakładki.

Google News - nowa zakładka
Nowa zakładka w Google News

Wraz z nim pojawiły się też tzw. Showcase Panels dla wydawców będących partnerami Google. Portale będą mogły w nich decydować o tym, które treści zostaną wyróżnione. Co więcej, dla publikujących w ramach Showcase, firma wprowadziła także podgląd danych o ruchu w czasie rzeczywistym. Ma to pozwolić serwisom szybciej i skuteczniej reagować np. na rosnącą popularność danego tematu.

Showcase Panels Polska
Tak będą wyglądać “Showcase Panels” w Polsce (źródło: blog.google)

Z punktu widzenia SEO bardzo istotna jest również skupiona na tym samym typie treści aktualizacja algorytmu wyszukiwarki. Od teraz, zaraz obok publikacji o zasięgu globalnym, w funkcjach wyników takich jak Najważniejsze Wiadomości, Google ma wyświetlać też najistotniejsze wiadomości lokalne.

Wszystkie te aktualizacje są elementem Google News Initiative (GNI), czyli programu mającego pomóc wydawcom informacyjnym i dziennikarzom rozwijać się w cyfrowym świecie.

3. Bing News PubHub - nowe możliwości dla publikujących

Kolejne wieści dla publikujących newsy, tym razem nie Google, a Bing. Uruchomiony w 2016 Bing News PubHub, został zintegrowany z Bing Webmaster Tools, czyli Microsoftowym odpowiednikiem Google Search Console. Samo narzędzie, dzięki któremu publikujący informacje mogą docierać do użytkowników w sieci Microsoftu, zostało też nieco odświeżone.

Rozwiązanie to pomaga zwiększać zasięgi nie tylko w samej, niezbyt popularnej u nas wyszukiwarce. Pozwala też docierać do użytkowników Windowsa 10 oraz 11, a także Outlooka, i to, naszym zdaniem, główny powód, dla którego warto zainteresować się nim przy publikowaniu w Polsce. Według oficjalnego ogłoszenia Bing, do zostania wyróżnionymi przez News PubHub kwalifikują się serwisy informacyjne cechujące się: aktualnością wiadomości, ich oryginalnością, wiarygodnością i właściwą czytelnością.

Serwis można zgłosić do weryfikacji (i włączenia do PubHub) za pośrednictwem Bing Webmaster Tools.

4. Jeszcze więcej wiadomości w Google Search Console

Z Twittera Google Search Central dowiadujemy się, że Google oficjalnie zakończyło migrację wszystkich wiadomości do nowego interfejsu Search Console. Od teraz, w konsoli możemy więc spodziewać się jeszcze większej ilości powiadomień.

Google Search Console - wiadomości

Co ciekawe, proces migracji wiadomości trwał przeszło 4 lata, od 2018, kiedy to Google udostępniło wersję beta nowego Search Console. Niektóre elementy starej konsoli są zresztą obecne w GSC do dziś (zakładka Starsze narzędzia i raporty). Z oficjalnych doniesień, jest to jednak efekt braku ostatecznej decyzji o ich wyłączeniu / zastąpieniu lub gruntownej aktualizacji.

5. Poradniki zakupowe w Google

Google testuje nowe rozszerzenie wyników wyszukiwania, czyli “Shopping Guides”. Można natknąć się na nie w mobilnych wynikach wyszukiwania w aplikacji Google. Panele zawierają informacje o poszukiwanym przedmiocie, takie jak przeciętne ceny, popularne marki czy parametry techniczne. Pojawiają się też odnośniki do zewnętrznych źródeł.

Poradniki zakupowe Google
Źródło: Search Engine Land

Póki co jednak firma nie odniosła się w żaden sposób do nowej funkcji, jej zasięgów czy roli. Prawdopodobnie też, testy prowadzone są tylko w języku angielskim. Jeśli natkniecie się na podobne nowinki w Google, koniecznie dajcie znać na naszej grupie na FB.

6. Piszesz o produktach? Dodawaj własne zdjęcia!

Autorskie zdjęcia produktów mogą wpływać pozytywnie na SEO strony, bloga czy sklepu. To kolejna ciekawostka, a zarazem wskazówka dla osób działających wokół e-commerce, prosto z Google Search Central SEO office-hours. Tym razem padło pytanie na temat tego, czy edytowanie istniejących już w sieci zdjęć wystarczy, by Google uznało je za oryginalne.

Temat ten jest związany z Product Review Update, o którym możesz przeczytać w naszym kursie SEO Samodzielni, a którego wdrażanie śledziliśmy też w SEO News. Jak się okazuje, jeśli chodzi o recenzje produktów i wszelkie podobne (np. poradnikowe) treści, najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie autorskich zdjęć, najlepiej w jakości studyjnej.

John Mueller zaznaczył jednak, że unikalność zdjęć nie jest czymś, co algorytmy wyszukiwarki są w stanie perfekcyjnie rozpoznawać. Firma zwraca jednak na to uwagę. Szczególnie przy manualnym ocenianiu wyników przez tzw. Qualilty Raters, czyli, w uproszczeniu, osoby oceniające różne wersje wyników i nadające tym samym kierunek rozwojowi algorytmów.

Reasumując, znaczenie unikalnych zdjęć w SEO, szczególnie przy recenzowaniu produktów, będzie rosnąć. Poza tym zostaje też kwestia czysto praktyczna: widząc zestaw autorskich zdjęć, użytkownik wie, że to, o czym piszesz, nie jest wyssane z palca, a test produktu na prawdę się odbył.

7. Zaburzone odczyty ruchu i kliknięć w Search Console

Na stronie pomocy Google poświęconej anomaliom danych pojawiło się doniesienie o kolejnych zaburzeniach. Tym razem problem dotyczył raportów skuteczności, a występować miał w dniach 1-3 lutego. Dotknięte nim zostały dane o ruchu i kliknięciach z wyszukiwania, Google News oraz Google Discover.

informacja od Google
Wspomniana wzmianka na stronie pomocy
(https://support.google.com/webmasters/answer/6211453)

Ponownie, był to wyłącznie błąd przetwarzania danych. Wszelkie nagłe zmiany w ilościach wyświetleń czy kliknięć w tym okresie należy więc ignorować i wyłączyć z analiz. Nie ma powodów do obaw.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

5 / 5

Liczba ocen: 4

Twoja ocena:

Przeczytaj również:

Społeczność

SEO Samodzielni

Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc