Co to jest pozycjonowanie

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to szereg działań z zakresu IT i marketingu, których celem jest poprawienie pozycji danej strony czy sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania Google na wybrane frazy kluczowe. Poprawienie pozycji przekłada się na wzrost ruchu na stronie oraz zainteresowania użytkowników.

Pozycjonowanie to przede wszystkim takie działania, dzięki którym witryna poprawia swoje pozycje w wynikach wyszukiwania. Muszą one być jednak dostosowane do typu danej witryny. I tak: pozycjonowanie sklepów internetowych będzie wyglądać inaczej niż pozycjonowanie stron internetowych. Należy też pamiętać, że podejście do pozycjonowania może się zmieniać ze względu na zmieniający się algorytm Google.

Częścią pozycjonowania jest optymalizacja. Właściciel witryny internetowej powinien rozpocząć od optymalizacji treści na swojej stronie. Jedną z kwestii, która jest sprawdzana przez Google, jest jakość treści. Dlatego opis powinien być jak najbardziej wartościowy – zwiększy się wówczas atrakcyjność strony zarówno dla Klientów, jak i robotów Google. Aby zoptymalizować opisy na stronie pod kątem SEO, warto zwrócić się do profesjonalnych firm zajmujących się pozycjonowaniem. W tym miejscu z pomocą przychodzi Top Online. Samodzielne pozycjonowanie może czasem przynieść więcej szkody i pożytku, a nawet skończyć się zablokowaniem strony.

Pozycjonowanie to także szereg działań w kodzie strony, które nie są widoczne gołym okiem dla użytkowników internetu. To kolejny powód, dlaczego warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, szczególnie dla osób i firm, które nie są mocne w zmianach technicznych aspektów strony.

Ile czasu zajmuje pozycjonowanie?


Na wstępie warto uświadomić sobie, że pozycjonowanie stron www nie jest ani procesem łatwym, ani szybkim, ani tym bardziej - jednorazowym. Pozycjonowanie to proces długotrwały, wymagający stałej pracy nad stroną. Nie da się jednoznacznie określić, ile czasu potrzeba, aby znaleźć się w topowych wynikach wyszukiwania i pokonać konkurencję. Wiele zależy od konkurencyjności branży i fraz, na które chcesz się pozycjonować. Im dana branża jest bardziej unikatowa, tym większe są szanse na szybkie osiągnięcie satysfakcjonujących wyników.

Od czego zależą pozycje w Google?


Kilka pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania w Google zajmują reklamy. Są to strony, które zapłaciły za to, aby znaleźć się wysoko w wyszukiwarce. Ich kolejność pojawiania się ustalany jest już przez algorytm Google. Pozycjonowanie z kolei pomaga pojawić się wysoko w tzw. organicznych, czyli naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Oczywiście wyniki organiczne także są określane przez algorytm Google, który nie jest powszechnie znany. Jednak możemy wyróżnić dwie grupy czynników, które mają na to wpływ:

  • content na stronie i jej działanie
  • popularność strony w sieci

Do tych dwóch grup należy szereg innych czynników, m.in.:

Content na stronie i jej działanie
  • ilość treści na stronie
  • jakość treści
  • unikalność opisów
  • frazy kluczowe w treści
  • frazy kluczowe w nagłówkach
  • frazy kluczowe w adresie URL
  • aktualizowanie strony
  • optymalizacja kodu strony
Popularność strony w sieci
  • ilość stron z linkami do naszej
  • jakość stron linkujących
  • social media

Co daje pozycjonowanie?


Pozycjonowanie przynosi korzyści, których nie dałoby się osiągnąć bez działań SEO. Są to m.in.:

  1. Zwiększenie ruchu na stronie - wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google ułatwiają dotarcie do większego grona odbiorców. To przekłada się na wzrost zainteresowania ofertą usług czy produktów, zwiększenie liczby Klientów, którzy odwiedzają stronę oraz pozostają na niej dłużej. Pozycjonowanie ułatwia pojawianie się się w sieci na wybrane frazy kluczowe, ale również na frazy tzw. long tail, czyli długiego ogona, które dodatkowo rozszerzają grupę użytkowników, do których można dotrzeć.
  2. Zwiększenie świadomości użytkowników - pojawianie się w wynikach wyszukiwania na różne frazy związane z daną branżą sprawi, że użytkownicy zapamiętują firmę oraz jej ofertę, nawet jeżeli nie wejdą od razu na jej stronę.
  3. Budowanie wizerunku eksperta - wartościowa dla potencjalnych Klientów strona sprawia, że marka zaczyna być postrzegana jako ekspert w danej dziedzinie. Zwiększa to zaufanie Klientów do jakości obsługi i oferowanych produktów oraz usług. Dodatkowo przyczynia się do tego, że Klienci wracają na taką stronę, a nawet polecają ją znajomym, np. za pośrednictwem mediów społecznościowych.
  4. Rozwój biznesu - wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google wpływają pozytywnie także na rozwój firmy. Wyższe pozycje, to większa szansa na dotarcie do Klientów, którzy wydawali się poza zasięgiem, np. za granicę. Warto pamiętać, że internet nie ma granic, więc pozycjonowanie ułatwia dotarcie do Klientów spoza Twojego regionu.

SEO BEZ RYZYKA

Przetestuj nas i nasze usługi - 30 dni totalnie za darmo


Interesuje Cię pozycjonowanie stron, ale nie wiesz jak to działa? Nic straconego. Aktualnie prowadzimy promocję SEO BEZ RYZYKA - dajemy Ci możliwość testowania usługi pozycjonowania stron internetowych przez 30 dni totalnie za darmo! Skontaktuj się z nami w celu uzyskania szczegółowej oferty.

Chcę otrzymać ofertę  →